Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaalialan ylempi AMK, mikä työkokemus kelpaa?

Vierailija
15.03.2015 |

Pitää olla 3 vuotta työkokemusta sos. ja terv. alalta, mutta kelpaako työkokemus, jota on kertynyt lähihoitajan töistä? (voihan sosionomikin olla työskennellyt lähihoitajan hommissa). Valmistun sosionomiksi ja minulla on työkokemusta vanhustyöstä lähihoitajana yli 10 vuotta. Vai kelpaako vain työkokemus, jota on kertynyt AMK-tutkinnon suorittamisen jälkeen?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni hakuohjeissa sanotaan, että ainoastaan AMK-tutkinnon jälkeen hankittu työkokemus hyväksytään. Ja työkokemusta pitää olla AMK-tutkinnon jälkeen vähintään 3 vuotta, ennen kuin voi edes hakea ylempään amk:hon. Mutta varmista asia vielä siitä koulusta, mihin olet hakemassa.

Itseäni mietityttää, että missä vaiheessa tuo työkokemus tarkistetaan? Pitääkö mahdolliseen pääsykokeeseen viedä mukanaan työtodistuksia tms, vai tarkistetaanko todistukset vasta siinä vaiheessa, jos tulen valituksi ja otan opiskelupaikan vastaan? Tähän en ole löytänyt vastausta opintopolun sivuilta. Jossain luki, että ainoastaan sellainen työkokemus hyväksytään, josta on työnantajan todistus. Eli jos olen tällä hetkellä vakituisessa työsuhteessa niin tuleeko minun pyytää jonkinlainen todistus työnantajaltani?? Kun eihän mulla nykyisestä paikasta ole olemassa työtodistusta, koska olen siellä edelleen töissä ja aion jatkaa siellä myös opiskelun ohella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi