Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rokottamattomat

Vierailija
09.12.2021 |

Teitä tuntuu täällä palstalla olevan iso joukko. Mitäs nyt kun ette minnekään pääse ilman passeja. Mitä ajatuksia se herättää?

Kommentit (205)

Vierailija
61/205 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yhtään mitään. Ei ole tarvetta päästä baareihin, teatteriin tai leffaan.

Kummallista, että juuri kukaan rokottamaton ei halua/ei ole aiemminkaan halunnut, harrastuksiin, uimahalleihin, eivätkä nyt ainakaan teatteriin. Ja jos passi tulee työpaikoille voimaan, he vaan sitten irtisanoutuvat. Mä pidän passin voimassa; en jaksais mitenkään lojua kaiket päivät pelkästään kotona. Ja juu, tykkään yhteiskunnan riennoistakin. Rokottamattomien vähäinen osuus väestöstä takuulla vähenee entisestään, kun hoksaavat, ettei se kotona kökkiminen pitkän päälle natsaa.

Koitan miettiä viime kesää kun ei ollut passia eikä baarit auki eikä tapahtumia. Silti oltiin koko kesä menossa ystävien kanssa. Kummasti ihmisillä on muitakin tapoja viettää aikaa kuin maksulliset paikat tai kotona kykkien.

Vierailija
62/205 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viduddaa ja ahdistaa. Koen nykymenon erittäin epäoikeudenmukaisena. En pääse keikoille ja kulttuuria harrastamaan enää. Toisaalta eipä ole rahaakaan kulunut juuri ollenkaan.

Aion lopettaa riennot tästä eteenpäin täysin. Elämässä on onneksi muutakin.

En aio enää osallistua vapaaehtoistyöhön vaikka passi poistuisikin. Kun en kelpaa, niin en kelpaa.

Tämä ajatus on monilla nyt vahvana.

Mitään ei minusta saa enää irti tämän yhteiskunnan hyväksi.

Mielipuolisuuden huipentuma, että rokotetut saavat osallista 13000 ihmisen tapahtumaan, mistä sitten lähtikin tartuntoja liikkeelle, mutta rokottamattomat eivät saa osallistua alakoululaisen lapsensa joulujuhlaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/205 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummallista, että juuri kukaan rokottamaton ei halua/ei ole aiemminkaan halunnut, harrastuksiin, uimahalleihin, eivätkä nyt ainakaan teatteriin. Ja jos passi tulee työpaikoille voimaan, he vaan sitten irtisanoutuvat. Mä pidän passin voimassa; en jaksais mitenkään lojua kaiket päivät pelkästään kotona. Ja juu, tykkään yhteiskunnan riennoistakin. Rokottamattomien vähäinen osuus väestöstä takuulla vähenee entisestään, kun hoksaavat, ettei se kotona kökkiminen pitkän päälle natsaa.

Koitan miettiä viime kesää kun ei ollut passia eikä baarit auki eikä tapahtumia. Silti oltiin koko kesä menossa ystävien kanssa. Kummasti ihmisillä on muitakin tapoja viettää aikaa kuin maksulliset paikat tai kotona kykkien.

Ja kyllä minä kävin ilman passia ihan festareilla ja baarissakin. Olen muutenkin tavannut ystäviä ihan normaalisti. 

Vierailija
64/205 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tule ottamaan koronapiikkiä ikinä. Minulle riittää, että pääsen kauppaan, luontoon, bussiin ja saan tilata kotiin juttuja.

Vierailija
65/205 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole paljon käynyt missään ennen koronapassiakaan joten ei vaikuta elämiseeni

Vierailija
66/205 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rokottamaton, mutta vaikka sairastuisinkin koronaan ja saisin passin sitä kautta, en käyttäisi sitä. Boikotoin kaikkia paikkoja, jotka vaativat passia. Tykkään kyllä käydä ravintoloissa, uimassa, museoissa, kuntosalilla, yms, mutta en niin paljon, että lähtisin tukemaan fasistista kehitystä.

Vierailija
67/205 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rokottamaton. Rokotetta en tule ikinä ottamaan siitä vastaan minä itse. Mitä taas tulee koronapassiin niin en tarvitse sitä enkä tule sitä ottamaan. Baareissa ja ravintoloissa en käy enkä myöskään missään teattereissa, museoissa ja leffassa.

Vierailija
68/205 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen rokottamaton, mutta vaikka sairastuisinkin koronaan ja saisin passin sitä kautta, en käyttäisi sitä. Boikotoin kaikkia paikkoja, jotka vaativat passia. Tykkään kyllä käydä ravintoloissa, uimassa, museoissa, kuntosalilla, yms, mutta en niin paljon, että lähtisin tukemaan fasistista kehitystä.

Minä sairastin jo mutta liian aikaisin etten passia saanut. Nyyhkis. No katsotaan jos tulee uudelleen jos sitten sitä passia tarvitsee jonnekin.

Vierailija
69/205 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokottamiselle saadaan keinotekoisesti luotua tarkoitusta passilla, kun se itsessään on epäonnistunut ratkaisu, mitä ei kestetä myöntää itselleen.

Vierailija
70/205 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen joukkuetovereideni kärsivän minua enemmän siitä, että treenit ja pelit eivät toteudu ilman minua.

Vierailija
71/205 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mihin mä en nyt pääse? 😄😄

Vierailija
72/205 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passi on tarpeellinen ainoastaan altistuneena virusta levittävälle sateenkaariporukalle, jonka elämän tehtävä on bilettäminen mahdollisimman korkeaprofiilisesti huomiota kalastellen.

Vierailija
73/205 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viduddaa ja ahdistaa. Koen nykymenon erittäin epäoikeudenmukaisena. En pääse keikoille ja kulttuuria harrastamaan enää. Toisaalta eipä ole rahaakaan kulunut juuri ollenkaan.

Aion lopettaa riennot tästä eteenpäin täysin. Elämässä on onneksi muutakin.

En aio enää osallistua vapaaehtoistyöhön vaikka passi poistuisikin. Kun en kelpaa, niin en kelpaa.

Eipä ketään kiinnosta, vaikka riennot lopetatkin. Ihan rauhassa saat olla kämpässäsi, kunhan visusti pysyttelet siellä.

Vierailija
74/205 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei näillä rajoituksilla omaa selkärankaa murreta. Jos työnteko estetään eikä tukiaisikaan saa ilman passia, niin luulen etten ole ainoa, joka siinä vaiheessa radikalisoituu. Eipä ihmisille agrression edessä paljoa vaihtoehtoja jätetä.

Eletään sairaita mutta myös mielenkiintoisia aikoja.

Itse olen sen verran onnekkaassa tilanteessa, että pystyyn elättämään itseni 3-4 vuotta ilman minkäänlaisia tuloja. Ja töiden sekä tukien lakatessa rokottamattomuuden vuoksi mieluummin teenkin niin kuin otan itseeni myrkkyä.

Vierailija
75/205 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei näillä rajoituksilla omaa selkärankaa murreta. Jos työnteko estetään eikä tukiaisikaan saa ilman passia, niin luulen etten ole ainoa, joka siinä vaiheessa radikalisoituu. Eipä ihmisille agrression edessä paljoa vaihtoehtoja jätetä.

Eipä mitään hätää. Rokottamattomia on pieni vähemmistö. Mutta kyllä maailmaan ääntä mahtuu, jotta huuda vaan. Mites meinaat radikalisoitua?

Vierailija
76/205 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa se suurinta osaa haittaa se passin vaatiminen varsinkaan jos ei käy kuin vain tyyliin ruokakaupassa. Tilaamalla netistä saa muut ostokset tehtyä ja monesti paikkakunnasta riippuen myös ruokaostokset saa tilattua kotiin. Itse olen rokotettu mutta en käytä passia.

Tartunnan ovat sen takia nousussa kun rokotetut parveilee passin avulla ravintoloissa yms. Täysin turha koko passi eikä tee muuta kuin pahentaa tilannetta.

Tämä pitää niin paikkansa! Rokotetut luulee olevansa parempia ihmisiä mutta kyllä heissä tyhmyys tiivistyy. Voivat tartuttaa ja saada edelleen koronan! Rokottamattomat pysyvät kodeissaan eivätkä kuljeskele levittämässä tautia. Älkää siis olko niinkuin Sanna!

Vierailija
77/205 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kyllä minä kävin ilman passia ihan festareilla ja baarissakin. Olen muutenkin tavannut ystäviä ihan normaalisti. 

Vaan et käy enää.

Vierailija
78/205 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä mitään hätää. Rokottamattomia on pieni vähemmistö. Mutta kyllä maailmaan ääntä mahtuu, jotta huuda vaan. Mites meinaat radikalisoitua?

No eipä iso osa rokotetuistakaan mitään pakkoja ja rajoituksia kannata. Ja eiköhän jokaisella piikkikierroksella "rokottattomien" joukko kasva.

Vierailija
79/205 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä lisää rajoitteita ja kohta sota tai vallankumous. Kumpikohan parempi.

Sinäkö sieltä köökistäsi johdat vallankumousta? Kyllä yli 4 miljoonaa rokotettua päihittää mennen tullen pikkuisen vähemmistön asiassa kuin asiassa.

Vierailija
80/205 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän nyt ole pelkästään kyse halusta. Ravintoloita en juurikaan harrasta, teattereita ja konsertteja silloin tällöin, mutta en rehellisesti sanottuna oikein ymmärrä, että mikä siinä on niin vaikeaa olla hetki kotona? Ja jos ilman koronapassia ei voi mielestäsi tehdä muuta kuin kökkiä kotona niin on kyllä jo mielikuvituksen puutetta. 

Pitkä tulee sun hetkestä.