Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rokottamattomat

Vierailija
09.12.2021 |

Teitä tuntuu täällä palstalla olevan iso joukko. Mitäs nyt kun ette minnekään pääse ilman passeja. Mitä ajatuksia se herättää?

Kommentit (205)

Vierailija
21/205 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä lasten jouluesitykset yms? En kyllä voi vaan ymmärtää teitä :(

Minulla on kolme lasta joista kaksi aikuisia ja viimeksi näin jouluesityksen 10 vuotta sitten. Sekin oli kyläkoulu. En edes tiedä järjestääkö koulut jotain juhlia nykyaikana.

Vierailija
22/205 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just kävin lounaalla töistä, eilen kävin kirjastossa ja kaupassa, muualle ei ole nyt ollut tarvetta mennäkään :)

Lasten joulujuhlat on peruttu kokonaan, niin ei nekään jää väliin.

Perheen kanssa vietetään joulua kuten tähänkin asti.

Elämä ei oikeastaan ole muuttunut millään tavalla, noh, kun ei olla matkustettu niin on panostettu kotiin enemmän, että itseasiassa menee paremmin kuin ennen koronaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/205 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka hullu nyt sinne menisi hankkimaan tartuntaa. No he toki menevät jotka elävät siinä illuusiossa että rokotettu ei voi tartuttaa. Kuten who on sanonut niin myös täysin rokotettujen pitäisi vältellä muita eli pitää turvavälit, välttää paikkoja missä paljon ihmisiä ym. suojellakseen niitä ketkä koronaan voi kuolla.

Vierailija
24/205 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rokotettu, mutta vastustan syrjivää passia. Pahaltahan se tuntuu, kun alle kouluiläisten lasten harrastukset joutuu perumaan, eikä voi käydä uimahallissa tai muuten tehdä joitakin kivoja asiota mitä ennen lasten kanssa tehty. Itseen ei juurikaan vaikuta. Tietää ainakin, ettei äänestä koronapassia kannattavia poliitikkoja ja vastustaa entistä hanakammin kaikkea tällaista vapauden riistoa ja syrjintää.

Vierailija
25/205 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenen lapsen jouluesitykseen tälläinen lähes viisikymppinen menisi?

Vierailija
26/205 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon niin surullinen teidän puolesta ja säälin teitä 😢 ei teidän tarvitse kertoa kenellekään, jos otatte rokotteen, jos sitä pelkäätte

Sääli on sairautta.

Vierailija
27/205 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun arvot ovat kirkastuneet ja olen saanut tilalle aivan uusia asioita mistä saan täyttymystä. Rakkaus, läheiset, saman henkiset ihmiset, luonto, kauneus, tuoksut, maut. Yksinkertaisiin asioihin palattu. On jotenkin tyyni olo kaiken tämän myrskyn keskellä.

Vierailija
28/205 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon niin surullinen teidän puolesta ja säälin teitä 😢 ei teidän tarvitse kertoa kenellekään, jos otatte rokotteen, jos sitä pelkäätte

Miksi ihmeessä? :D Ei kai tuo nyt ihan tervettä ole sääliä sellaisia, jotka eivät edes sääliä kaipaa. Jos nyt sääli on tervettä koskaan. 

Vierailija
29/205 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passin käyttäminen sotii omia syvimpiä arvojani vastaan. Vaikka olen rokotettu.

Vierailija
30/205 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tietä, jotka luulette rokotteen ja maskin olevan vapaudun vankilasta kortti ja luuhustatte pitkin kyliä tuolla ihmismassassa.

Vierailija
31/205 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdistyneiden kansakuntien ihmisoikeusvaltuutettu Michelle Bachelet otti kantaa pakkorokotuksista koronaa vastaan. Ihmisiä ei voi missään tilanteissa rokottaa pakolla.

Koronapassille ei ole tieteellistä perustetta, ja se on rikos ihmisoikeuksia vastaan.

Vierailija
32/205 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säälit sitä kun jokainen elää oman näköistä elämäänsä? Kuule sain ihan tarpeeksi istua baarissa aikoinaan kun alkoholisti puolisoni sinne minut pakotti istumaan viikonloppuisin, kissanristiäisistä en ole ikinä välittänyt vaan karttanut viimeiseen asti. En ole käynyt elokuvissa, en matkoilla, en missään vuosiin. Enkä yhtäkkiä ala sitä haluamaankaan.

Vierailija
33/205 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt yli 10 vuoteen tai koskaan missään mikä vaatisi passia tällä hetkellä.

Vierailija
34/205 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaa itseäni ihmetyttää nämä "mitäs nyt kun ette pääse kapakkaan/museoon" jne.   Miksi se on niin vaikea ymmärtää ettei kaikki hyppää baareissa, museoissa tai jossain massatapahtumissa?

Vierailija
35/205 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tää vauvapalstan keskustelijoiden osoittautuminen näin laajasti rokottamattomiksi selitti kyllä monta asiaa tällä palstalla ja samoin keskustelun tason

Vierailija
36/205 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/alle-puolet-laakareista-suosittelee…

Hyvin kohdellaan henkilökuntaa HUS:ssa. Odotellaanpa ensi vuoden tuloksia

Vierailija
37/205 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baareissa en käy muutenkaan, leffaan olin ostanut lipun ja kun tuli passivaatimus, kävin hakemassa rokotuksen. Big deal. Mitä minun rokotukseni sinun elämään vaikuttaa? Rokotushan suojaa MINUA ITSEÄNI, yhä edelleen voin sairastaa koronan lievempänä ja tartuttaa sinuunkin. Perustele miten se sinua kiinnostaa niin kamalasti, miten se vaikuttaa elämääsi?

Vierailija
38/205 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdistyneiden kansakuntien ihmisoikeusvaltuutettu Michelle Bachelet otti kantaa pakkorokotuksista koronaa vastaan. Ihmisiä ei voi missään tilanteissa rokottaa pakolla.

Koronapassille ei ole tieteellistä perustetta, ja se on rikos ihmisoikeuksia vastaan.

Pitkään rokotetta välttäneenä (neulakammo) täytyy todeta, että alkaa mennä naurettavaksi nämä ihmisoikeusjulistajat mitä tulee k-passiin. Saat passin neg. testituloksella tai sairastetulla koronalla, onpa ihan hirveän loukkaavaa. Te ette ole muuta kuin herkkähipiäisiä jääriä, ja kulkisitte alasti jos joku mainitsisi että on pakko käyttää vaatteita ulkona.

Tälleen pitkäaikaisesti koulukiusattuna ja perheväkivaltaa kokeneena kommentit ihmisoikeusrikkomuksista jonkun k-passin kohdalla on todella vähättelevää oikeita rikkomuksia kohtaan.

Vierailija
39/205 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkään rokotetta välttäneenä (neulakammo) täytyy todeta, että alkaa mennä naurettavaksi nämä ihmisoikeusjulistajat mitä tulee k-passiin. Saat passin neg. testituloksella tai sairastetulla koronalla, onpa ihan hirveän loukkaavaa. Te ette ole muuta kuin herkkähipiäisiä jääriä, ja kulkisitte alasti jos joku mainitsisi että on pakko käyttää vaatteita ulkona.

Tälleen pitkäaikaisesti koulukiusattuna ja perheväkivaltaa kokeneena kommentit ihmisoikeusrikkomuksista jonkun k-passin kohdalla on todella vähättelevää oikeita rikkomuksia kohtaan.

Nyt oli aikamoinen aasinsilta. Meinaatko, että kellään on varaa hakea negatiivinen testitulos jatkuvasti esimerkiksi töiden takia?

Tälleen pitkäaikaisesti koulukiusattuna ja perheväkivaltaa kokeneena tällaiset kommentit on typeriä aasinsiltayrityksiä ja myötätunnon hakemista aivan väärällä tavalla. 

Vierailija
40/205 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvita rokotteita kun töihin ja kauppaan sekä tallille pääsee joka tapauksessa, samoin lääkäriin ja hevosenkin saan vietyä eläinlääkäriin.