Rokottamattomat
Teitä tuntuu täällä palstalla olevan iso joukko. Mitäs nyt kun ette minnekään pääse ilman passeja. Mitä ajatuksia se herättää?
Kommentit (205)
Juopot ja bilehiiret tarvitsee koronapassia, muut ei.
Viduddaa ja ahdistaa. Koen nykymenon erittäin epäoikeudenmukaisena. En pääse keikoille ja kulttuuria harrastamaan enää. Toisaalta eipä ole rahaakaan kulunut juuri ollenkaan.
Aion lopettaa riennot tästä eteenpäin täysin. Elämässä on onneksi muutakin.
En aio enää osallistua vapaaehtoistyöhön vaikka passi poistuisikin. Kun en kelpaa, niin en kelpaa.
Minuun tulee vaikuttamaan vasta sitten, kun soveltuu etätöihin ja yksinyrittäjään kuten Italiassa. Ja siinä tilanteessa meillä on isompia ihmisoikeusongelmia kuin minun työpaikkani. Sitä ennen mikään painostus ei ole riittävä, minulla on rokotettu puoliso, joten edes kielto käydä kaupassa ei saisi minua ottamaan rokotetta. Joten turha minua varten painostella.
Ehkäpä näille rokotusta vastustaville ei kannata rokotusta pakottaa kun sairastuvat kaikki sen jälkeen homesairauksiin, kipuoireyhtymiin ja muihin
No ainakaan ei tunnu niin tyhmältä, kuin tuntuis jossain jonossa näyttää jotain ihme koodia
Vierailija kirjoitti:
Entä lasten jouluesitykset yms? En kyllä voi vaan ymmärtää teitä :(
Joulu on maailman turhin juhla.
Oletko kuullut sanan omanarvontunto?
Minnekään ei ole niin hinku että passi kädessä anoisin nöyränä sisäånpääsyä😒
Pidä sinäkin pää pystyssä ja hanki itsellesi itsetunto!
Voi se tuntua passin omistajistakin tyhmältä, mun pojat nimittäin muusikkoina menisivät ilman passia esiintymään eräseen konsettiin, mutta toden näköisesti esitys jää melkoisen vajaaksi kun sinne nyt vaaditaan passi, eivät ole ajatelleet ilmoittaa ennen esitystä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä näille rokotusta vastustaville ei kannata rokotusta pakottaa kun sairastuvat kaikki sen jälkeen homesairauksiin, kipuoireyhtymiin ja muihin
Kiusaaja.
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä lasten jouluesityksiin ei pääse kukaan. Edes koronapassilla.
Minne ei pääse? Halutessani voin mennä testiin mutta en koe baareissa käymistä sen arvoiseksi.
Enemmän se tuntuu haittaavan rokotettuja kavereita kuin minua etten sinne mene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdistyneiden kansakuntien ihmisoikeusvaltuutettu Michelle Bachelet otti kantaa pakkorokotuksista koronaa vastaan. Ihmisiä ei voi missään tilanteissa rokottaa pakolla.
Koronapassille ei ole tieteellistä perustetta, ja se on rikos ihmisoikeuksia vastaan.
Pitkään rokotetta välttäneenä (neulakammo) täytyy todeta, että alkaa mennä naurettavaksi nämä ihmisoikeusjulistajat mitä tulee k-passiin. Saat passin neg. testituloksella tai sairastetulla koronalla, onpa ihan hirveän loukkaavaa. Te ette ole muuta kuin herkkähipiäisiä jääriä, ja kulkisitte alasti jos joku mainitsisi että on pakko käyttää vaatteita ulkona.
Tälleen pitkäaikaisesti koulukiusattuna ja perheväkivaltaa kokeneena kommentit ihmisoikeusrikkomuksista jonkun k-passin kohdalla on todella vähättelevää oikeita rikkomuksia kohtaan.
Ihmisoikeusrikkomukset on ihan oikeasti vakavia asioita. Se, että me saamme itse päättää siitä, mitä meihin pumpataan, on tärkeä asia. Sinun kokemuksillasi koulukiusattuna olemisesta ja perheväkivaltaa kokeneena ei ole mitään merkitystä, kun puhutaan jokaisen ihmisen perustuslain takaamista ihmisoikeuksista.
Hain rokotteen vain päästäkseni matkustamaan. Nyt mietin tarkkaan kolmannen ottamista, jotenkin siitä matkustamisesta meni hohto, kun täytyy näyttää passia ravintoloiden ovella. Mielestäni se eri arvoistaa ihmisiä ja on demokratian vastaista.
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään mitään. Ei ole tarvetta päästä baareihin, teatteriin tai leffaan.
Kummallista, että juuri kukaan rokottamaton ei halua/ei ole aiemminkaan halunnut, harrastuksiin, uimahalleihin, eivätkä nyt ainakaan teatteriin. Ja jos passi tulee työpaikoille voimaan, he vaan sitten irtisanoutuvat. Mä pidän passin voimassa; en jaksais mitenkään lojua kaiket päivät pelkästään kotona. Ja juu, tykkään yhteiskunnan riennoistakin. Rokottamattomien vähäinen osuus väestöstä takuulla vähenee entisestään, kun hoksaavat, ettei se kotona kökkiminen pitkän päälle natsaa.
Olen rokottamaton ja minulla on passi. Pääsen sinne minne rokottautuneet! Ja menenkin, vielä ilman maskia.
Vierailija kirjoitti:
Juopot ja bilehiiret tarvitsee koronapassia, muut ei.
Jopas yleistyksen heitit.
Eipä ole koronarajoitukset vaikuttanut millään tavalla elämääni. Normaalia perhe-elämää eletty. Jos muutkin eläisi samalla tavalla, esim rokotetut, niin ei meillä mitään pandemiaa edes olisi.
Vierailija kirjoitti:
Löytyykö susta ripaus vahingoniloa, kun rokottamattomat vanhemmat eivät pääse lastensa joulujuhliin?
Tällaisella päätöksellähän ei ole mitään tekemistä terveysasioiden kanssa. Se on vain rangaistus siitä, että osa porukasta ei ota rokotuksia. Virus leviää siellä koulun juhlissa aivan yhtä varmasti, oli siellä rokottamattomia tai ei. Nauti vaan, mutta tällaiset päätökset tuovat mukanaan katkeruutta, mikä ei sitten kovin äkkiä katoakaan. Tällaiset asiat aiheuttavat paljon enemmän pahaa ja vihaa, kuin mitään hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Kummallista, että juuri kukaan rokottamaton ei halua/ei ole aiemminkaan halunnut, harrastuksiin, uimahalleihin, eivätkä nyt ainakaan teatteriin. Ja jos passi tulee työpaikoille voimaan, he vaan sitten irtisanoutuvat. Mä pidän passin voimassa; en jaksais mitenkään lojua kaiket päivät pelkästään kotona. Ja juu, tykkään yhteiskunnan riennoistakin. Rokottamattomien vähäinen osuus väestöstä takuulla vähenee entisestään, kun hoksaavat, ettei se kotona kökkiminen pitkän päälle natsaa.
Eihän nyt ole pelkästään kyse halusta. Ravintoloita en juurikaan harrasta, teattereita ja konsertteja silloin tällöin, mutta en rehellisesti sanottuna oikein ymmärrä, että mikä siinä on niin vaikeaa olla hetki kotona? Ja jos ilman koronapassia ei voi mielestäsi tehdä muuta kuin kökkiä kotona niin on kyllä jo mielikuvituksen puutetta.
Sinulle ei voi järjeksi ryhtyä jos sitä ei ole annettu. En edes tiedä saisitko ymmärrystä opiskelemalla asiaa kun lähtökohta on jo noin huono. Koronapassi rikkoo meidän perustuslakia ja jos et ymmärrä mitään ihmisoikeuksista niin lue perustuslakimme. Siirry siitä vaikkapa yk:n ihmisoikeuksien julistukseen ja lapsen oikeuksien julistuksen lukemiseen. On ymmärrettävää että huonon taustasi takia et kykene hahmottamaan asioita kun sinulla ei ole ihmisarvoa ollut. Se ei kuitenkaan ole syy kiistää niitä muilta tai yrittää evätä niitä muilta.