Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laura Malmivaara,48, raskaana!

Vierailija
09.12.2021 |

Seiska.

Kommentit (732)

Vierailija
121/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin ihmetellään miten tuon ikäinen voi tehdä lapsia, sitten toiseessa lauseessa itketään, kun isovanhemmat eivät huolehdi tarpeeksi usein pienistä lapsistanne. 

tällä palstalla kyllä enemmän tunnutaan ihmettelevän sitä, jos joku haluaa pitää yhteyttä omiin vanhempiinsa ja lasten isovanhempiin usein.

Vierailija
122/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalan siunausta Lauralle, toiv. kaikki menee oikein hyvin. Shalom.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö just viikko/kaksi uutisoitu sen saman ikäisen kansanedustajan raskaudesta? 

Vierailija
124/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, onnea!

50 on uusi 30 ☺️

Luulen että kun omakin isoäitini sai isäni 46-vuotiaana, että kyllä on 40-luvulla silmiä kylällä pyöritelty. Ennen vanhaan pyöriteltiin jo 30-v synnyttäjille. Nykyään 30 on normi ja pyöritellään 45-50v synnyttäjille, vaikka lapsia on saatu ”tappiin asti” maailman sivu.

Vierailija
125/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

40+ iässä oli ihanaa saada vielä lapsi. Raskaudesta osasi nauttia ihan eri tavoin kuin nuorempana. Avioliitossa lähti jännä uusi vaihe päälle. Vanhemmat sisarukset aivan intona. Minulla vanhin tytär oli kuitenkin jo 19. Aina oli vauvalle syli ja huomiota yllin kyllin. Koko perheelle ihan yhteinen juttu ja meillä on kyllä vielä kaikki 4 isovanhempaakin kuviossa mukana.

En päivääkään vaihtaisi pois!

Vierailija
126/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

joo, oli kyllä jostain samanikäisestä juttu. Ehkä oli kansanedustaja.

Vierailija
127/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea 💐❤️

Vierailija
128/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, onnea!

50 on uusi 30 ☺️

Luulen että kun omakin isoäitini sai isäni 46-vuotiaana, että kyllä on 40-luvulla silmiä kylällä pyöritelty. Ennen vanhaan pyöriteltiin jo 30-v synnyttäjille. Nykyään 30 on normi ja pyöritellään 45-50v synnyttäjille, vaikka lapsia on saatu ”tappiin asti” maailman sivu.

Silloin ei ollut ehkäisyä eli se oli aika tavallista. Minunkin kumpikin mummi sai lapsen vielä reilusti yli 40 samoin 2 tätiäni ja minä itse. Synnytyslääköri sanoi, että hyvä hedelmällisyys kulkee suvussa.

Vierailija
129/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäinen saattaa tulla luomusti raskaaksi VARSIKIN, jos on ennenkin synnyttänyt. Synnyttämätön erittäin harvoin.

Saattaa olla ollut omilla soluillaan hedelmöityshoidoissa ja munasolut kerätty jo 40-vuotiaana. Artikkelin mukaan ollut 8 vuotta nykyisessä suhteessa.

Näitä on aina ollut ja nykyään enemmän.

Vierailija
130/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka edes käy missään vanhempainilloissa. Minä ole ikinä käynyt kuin henk koht omaa lasta koskevassa keskustelussa. Ei kiinnosta muiden lasten ongelmat ja touhut. Senkö takia pitäisi jättää lapset tekemättä vanhempana että joku vois vanhempainillassa katsoa että mummoäiti. Ei täällä muille eletä eikä meitä kukaan muista kun kuollaan miksi käytätte aikaa siihen mitä muut ajattelee. Ajatelkoot mitä haluaa.

Vierailija
131/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tossa iässä oo jo melkoinen riski vauvan vammautumiselle ym....

Vierailija
132/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempainillat on netissä nykyään

Vierailija
133/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ainakin lapsi pääsee perinnönjaolle verrattaen aikaisin.

Se on hyvä kun jotkut tietävät milloin kuolevat. Että elävätkö pitkään jne. Olen ollut käsityksessä, että myös nuorena voi kuolla, mutta kivat korjaus tuo. 

Vierailija
134/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempainillat on netissä nykyään

10 vuoden kuluttua nykyisestä koululaitoksesta ei ole mitään jäljellä, ei edes vanhempain iltoja. Tsiisus mitä perusteluja taas näkee ja "laskelmia". 

Omissa vanhempainilloissa olen nähnyt kulahtaneita 30 kymppisiä, joiden kanssa en paikkaa vaihtaisi. Uskalla edes kuvitella miten vaivaisia ovat 50v.

Vierailija
135/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä juuri ja nykyisin testit jo hyvissä ajoin mistä näkee.

Vierailija
136/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvojen suurin riski on kun kaltaisesi pöljät niitä tekevät. Vammaisuuden saa seulottua mutta tyhmyyttä ei.

Vierailija
137/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea tuleville vanhemmille! Ihmeiden aika ei ole ohi.

-----

Näin ei-vapaaehtoisesti lapsettomalle, +40-vuotialle nämä uutiset on jotenkin masentavia ja julmiakin. Just kun sitä on jotenkin hyväksynyt sen, että okei ikä tuli lopullisesti vastaan eikä niitä omia lapsia/perhettä tullut koskaan saamaan, kun "juna" tosiaan meni jo eikä enää voi/kannata ihmettä toivoa/odottaa, niin sitten alkaakin tulla julkisuuteen ihan ryminällä näitä itseä vanhempien muutaman vuoden vanhempien naisten raskausuutisia.

Nämä sitten taas herättää sen toivonkipinän, että entäpä jos se vielä sitten kuitenkin olisi omalla kohdallakin mahdollista eikä vielä olekaan myöhäistä. Samalla se jo kertaalleen hyväksymänsä asia pitääkin käsitellä uudelleen kun se jo sulkemansa mahdollisuus avautuukin jollain tasolla uudelleen vaikka järki sanoo edelleen, että ensin pitäisi kuitenkin olla se mies ja että itse ei kuitenkaan missään tapauksessa halua olla "mummoäiti" joka on liki eläkeikäinen lapsen ollessa murrosiässä. Silti tulee se toivo mitä jos kuitenkin?

Vierailija
138/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö muuta osaa ajatella? Kehitysvammaisen lapsen riski suurempi nuoremmilla ja Down riski suurempimvanhemmilla, eli minkä riskin sitten kohtaakaan. Raskaus on aina riski.

Minun tuttavapiirissäni ja suvussani on nopeaan laskien 7 yli 40 v äidille syntynyttä lasta eikä yksikään ole vammainen. Tunnen yhden kehitysvammaisen ja tämä ihan tyttö syntyi 28 v äidille.

Vierailija
139/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

joo, oli kyllä jostain samanikäisestä juttu. Ehkä oli kansanedustaja.

Hanna - Kaisa Heikkinen, kansanedustaja on raskaana ja ehtii täyttää 48 v kun lapsi syntyy.

Haluttu ja toivottu lapsi kyseessä. Nuoren näköinen äiti, joten eipä erotu muista nuoremmista äideistä juurikaan.

Vierailija
140/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, muista nähneeni sen. Ja sitten on iso porukka ei julkisissa ammateissa, jotka myös tulevat nelikymppisinä raskaaksi. Niitä on yllättävän paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi