Laura Malmivaara,48, raskaana!
Kommentit (732)
Vierailija kirjoitti:
Outoja friikkejä olette. Täytän helmikuussa 49 ja mielelläni vielä vauva-arkeen alkaisin. Kuopus on jo viisivuotias ja jo kovin iso. Lapset ovat niin rakkaita että mieluummin lapsia enemmän kuin vähemmän.
Et sinäkään ihan normaali ole.
Kivittäkää vaan, mutta olen sitä mieltä, että yli 40-vuotiaiden ei pitäisi lisääntyä. Eikä varsinkaan liki 50-vuotiaiden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ottanut Pfizerin?
Lisääkö siittiösolujen määrää? Meillähän on kansanedustajakin joka on raskaana 10 vuoden yrittämisen jälkeen. Just saying, kun se ei yleensä iän myötä helpotu.
Ja onneksi olkoon.
Rokotteiden piti aiheuttaa hedelmättömyyttä follareiden mukaan. Taisikin käydä päinvastoin ja väestön vähentäminen jääkin haaveeksi vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ainakin on jo toinen jalka haudassa, tämän ikäinen on keholtaan jo puoliksi kuollut. Hullulta tuntuu että vielä voisi pyöräyttää vauvan, en harrastaisi tämän ikäisenä edes seksiä. Kivasti natisee ja rutisee paikat varmaan kun ovat panneet. Vai onko joku keinovauva, pipetillä tuikattu.
49v
Mitäs et ole pitänyt huolta itsestäsi. Mun 70-vuotias äitikin harrastaa seksiä ja liikuntaa ja voitko kuvitella, tanssia. Mites sun lapsetmuuten, muumimukilla? Miten sä edes kehtaat spekuloida toisen raskauden alkua?
Onpa kiva kun tiedät äitisi naimiset noin tarkkaan, hyi hitto.
Kuule jokainen mun ikäinen on toinen jalka haudassa, myös malmivaara, yhtä vanha se keho on oli miten liikkuva tahansa, ääliö.
Mitä ihmettä selität mukeista, kyllä minä tulin äidiksi ihan luonnollista kautta. Toki siinä iässä kun seksin harrastaminen on vielä luontevaa ja normaalia.n49
Ettet vain kuitenkin olisi neitsyt ja vanhapiika? Sen verran katkeraa settiä tulee koko ajan.
Käskyt vuotta olisi tuollakin vielä tykkää jäljellä. Ei kas kummaa vastannut, kun kysyin aiemmin, että kuinka meinaa selvitä tulevista työvuosista. Mentaalipuolen eläkeläinen selvästi.
Itse olen huomannut että pahimpia valittajia jaksamisesta ovat ne 30-vuotiaat äidit. On eletty se hurja nuoruus, luotu uraa, tehty talot ja mökit ja sitten olisi lapsille aikaa. Usein heille se vanhemmuus tuntuu kuitenkin olevan raskainta vaikka nyt piti olla se täydellinen aika lapsille.
Nuoremmat ja vanhemmat äidit ja isät osaa jotenkin ottaa rennommin. Nuorilla riittää intoa opiskella, tehdä töitä vaikka on pieniä lapsia. Ei tarvii olla isoja taloja ja tuloja ja hyvin menee silti. Vanhemmilla ihmisillä taas elämäntilanne tasoittunut, töissä voi jo ottaa iisimmin ja talouskin kunnossa. Jos on elänyt terveellisesti niin 50-vuotiaana on hyvässä kunnossa.
Tunnen monta yli 40v. synnyttänyttä ja ei ole yksikään sen kummemmin valittanut jaksamista. Eläneet liikunnallista, terveellistä elämää niin ovat fyysisesti hyvässä kunnossa eivätkä mitään mummoja kuten moni 30-vuotias sohvaperuna taas saattaa olla.
Vierailija kirjoitti:
Olen 55-vuotias ja just oli menkat. Mies on 60 ja viriili. Liikutaan ja syödään terveellisesti. En uskalla poistaa kierukkaa vielä.
Muistakaa että ihmiset on yksilöitä. Ja nykyään voidaan elää vanhoiksi.
Ne loppuu yleensä 55v paikkeilla, et sinä mikään erityisnuori ole menkkojesi perusteella saati hedelmällinen. 😂 Otata nyt hyvä ihminen vierasesine pois sisältäs.
Vierailija kirjoitti:
No ainakin lapsi pääsee perinnönjaolle verrattaen aikaisin.
Ei ole kaksista. Mieluummin hyvät vanhemmat terveinä ja elossa pitkään kuin varhain saadut perinnöt. t. yhtä vanhan synnyttäjän lapsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle tulee sellanen mielikuva että zombit panee, jos minun ikäset saati vielä vanhemmat kertoo seksielämästään. Riisk raask, nirskuti narskuti, riksrakspoks..
Ei kyllä itselle tulisi enää mieleenkään, huutaisi paikat hoosiannaa ja olisin teho-osastolla jos itseäni yrittäisin levitellä jonkun panopetterin alla. Olis raajoista alkaen kaikki vääntyneet ja kalju paistaisi päästä molemmilla. Lopulta maattais vammautuneena läjänä tuskasta voivotellen.
Mikä ekstaasi.n49
Höps! Itse olen pian 70v ja mieheni 72v, kyllä meillä on hyvä seksielämä. On aikaa helliä ja hyväillä, nivelet, lihakset ja limakalvot ovat kunnossa. Sikke Sumari on mua vuoden vanhempi ja siskonsa Hannakin täyttää pian 64v. Ei me olla yhtään liian vanhoja seksiin, ei todellakaan!
Voi kiitos tästä mielikuvasta, olisin pärjännyt ilmankin.
Aivotonta menoa ja mitä eritoten, luonnotonta. Te olette ihmisiä joille on iskostettu päähän naistenlehdistä ja mediasta että seksin harrastaminen on hyvän ihmisyyden merkki, ja panna pitää hautaan asti, vaikka pää kainalossa, muuten ei voi hyvin. Itseäni järkyttää ajattelu että vanhustenkin olisi harrastatteva panemista, tai itseni ikäisten, ei sille ole kertakaikkiaan mitään järjellistä syytä. Varsinkin kun tiedetään että seksi aiheuttaa vain ongelmia, tauteja ja tulehduksia, eikö vanhuksilla ole ihan tarpeeksi vaivoja jo ihan itsestäänkin, ei niitä tervitse tietentahtoen enempää haalia.
Nai sinä toki niin paljon kuin haluat, mutta älä tule väittämään että se olisi luonnollista ja normaalia sinun iässä. Ihminen yleensä keksii vanhetessaan vähän muuta ajateltavaa kuin kikkelin. mutta onhan meittiä moneen junaan.
Nitinati prööt vaan sinne ja eroottista rusahtelua ja ähinää.n49
Vaikuttaa, ettet koskaan ole nauttinut seksistä. Uskon, että kyse on ennemminkin siitä, kuin että 49-vuotias olisi mielestäsi liian vanha harrastamaan seksiä.
Kuinka moni nainen nyt ylipäätä nauttisi yhdynnästä, eihän siitä nautintoa saa kuin mies, ei siellä onkalossa mitään kiihotusnappuloita ole.
Sellanen nappula on ihan eri paikassa.
Kyllä minä nyt luotan enemmän biologiaan ja luontoon näissä asioissa, kuin naistenlehtiin ja seksiriippuvaisiin naisiin, jotka yrittävät säilyä nuorina hinnalla millä hyvänsä. Tämä seksin harrastaminen vanhalla iällä on juuri sitä, että ollaan olevinaan vielä nuoria, vaikkei olla.n49
Jos olet tosissasi, tuo on todella surullista.
Ei sen surullisempaa kuin muutkaan faktat naisen anatomiassa.
Toki nuorena munalla ratsastaminen oli kiihottavaa ja luonnollista. Hyvin oudolta tuntuu jos vanhukset käyttäytyvät niin.
n49
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 55-vuotias ja just oli menkat. Mies on 60 ja viriili. Liikutaan ja syödään terveellisesti. En uskalla poistaa kierukkaa vielä.
Muistakaa että ihmiset on yksilöitä. Ja nykyään voidaan elää vanhoiksi.Ne loppuu yleensä 55v paikkeilla, et sinä mikään erityisnuori ole menkkojesi perusteella saati hedelmällinen. 😂 Otata nyt hyvä ihminen vierasesine pois sisältäs.
Jossain sanottiin, että naisen hedelmöittymiskyky yleensä ottaen lakkaa kymmenen vuotta ennen kuin menkat loppuu. Ja se käy järkeen. Harva yli nelivitonen tulee raskaaksi luomukeinoin. Jossain lääkärisivustolla sanottiin että noin prosentti 48-vuotiaista voi tulla raskaaksi.
Siinä voi sitten äiti viettää eläkejuhlia samaan aikaan lapsen rippijuhlien kanssa....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mietityttää, miten tässä jaksaisi 2 vuotiaan uhmakohtausten kanssa taistella, kun 14 vuotiaan murrosiänkin kanssa on välillä aivan puhki, ja henkkoht murrosiän kanssa on mulla helpompaa kuin uhman. N50.
Luin jokin aikaa sitten jonkun valmentajan haastattelun. Sanoi, että aikuinen, joka jaksaa juosta 10 km noin 60-75 minuutissa on tarpeeksi hyvässä kunnossa pärjätäkseen normaalissa arkielämässä. Eli jaksaa, jos on kunnossa.
Tuo on sitäpaitsi todella hidas juoksuvauhti. Siis sellainen täysin aloittelevan hölkkääjän. Minun tuttavapiirini ei-kovin-aktiiviset suunnistajat juoksee 10 km/45 minuutissa. Maastossa. Suunnistaen samalla. Eivätkä siis ole mitään himourheilijoita.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen huomannut että pahimpia valittajia jaksamisesta ovat ne 30-vuotiaat äidit. On eletty se hurja nuoruus, luotu uraa, tehty talot ja mökit ja sitten olisi lapsille aikaa. Usein heille se vanhemmuus tuntuu kuitenkin olevan raskainta vaikka nyt piti olla se täydellinen aika lapsille.
Nuoremmat ja vanhemmat äidit ja isät osaa jotenkin ottaa rennommin. Nuorilla riittää intoa opiskella, tehdä töitä vaikka on pieniä lapsia. Ei tarvii olla isoja taloja ja tuloja ja hyvin menee silti. Vanhemmilla ihmisillä taas elämäntilanne tasoittunut, töissä voi jo ottaa iisimmin ja talouskin kunnossa. Jos on elänyt terveellisesti niin 50-vuotiaana on hyvässä kunnossa.
Tunnen monta yli 40v. synnyttänyttä ja ei ole yksikään sen kummemmin valittanut jaksamista. Eläneet liikunnallista, terveellistä elämää niin ovat fyysisesti hyvässä kunnossa eivätkä mitään mummoja kuten moni 30-vuotias sohvaperuna taas saattaa olla.
Sama havainto minulla. Yksi mikä verottaa jaksamista on kyllä aikamoinen ylipaino. Olin järkyttynyt, kun olin yli nelikymppisenä synnyttämässä ja minua reippaasti nuoremmat olivat hurjan ylipainoisia. Näin on ihan tilastojenkin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
En ihan oikeasti ymmärrä. Olen itse nelikymppinen kolmen lapsen äiti, jonka nuorinkin jo lukiossa. En todellakaan jaksaisi tässä iässä enää valvoa öitä tai juosta pienen lapsen perässä. Jos nyt saisin lapsen, olisin eläkkeellä, kun hän pääsisi ylioppilaaksi.
Näiden mummoäitien lapstenlapset eivät sitten koskaan välttämättä pääse näkemään isovanhempiaan :(
Tässä ei nyt olekaan kyse sinusta ja sinun jaksamisesta. Laura on saamassa vauvan, et sinä. Onnea Lauralle ja perheelle.
Vierailija kirjoitti:
Siinä voi sitten äiti viettää eläkejuhlia samaan aikaan lapsen rippijuhlien kanssa....
Harvemmin ripille päästään 20 -vuotiaana, mutta teillä vissiin eri tapa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On taidettu hoidoissa käydä, kun yhteen on muutettu jo 2015. Liian vanha äidiksi.
Aikana ennen ehkäisyä moni nainen sai nuorimmaisensa tuossa iässä. Ei tietenkään kaikki, mutta ei se mitenkään kamalan harvinaista ollut.
Kyllä aikaa ennen ehkäisyä naiset saivat viimeisensä n. 40-44 -vuotiainen, ei todellakaan 48. Todennäköisesti ei ole omalla munasolulla. Just saying.
Onko se vähemmän "oma" jos ei ole oma munasolu? Eli mitä se muille kuuluu, miten tehty?
Tietenkin on. Eihän se silloin oma ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saahan Aku Louhimies myös pian lapsen ja on yli 50 ja sen kumppani myös päälle 40.
Voi luoja, miettikää nyt sekin kalju hajoamistilassa oleva setä panemaan jotain ikinuorta peruukkipäistä nelikymppistä. Tosi eroottista ja luontevaa.
Toivottavasti sinä saat näpeillesi tästä kommentista. Mistä moinen ilkeys kumpuaa? Tiedätkö, tämä kommentti kertoo enemmän sinun vastenmielisyydestäsi kuin ihmisistä joita kommentoit.
Mun äiti on saanut mut 32-vuotiaana vuonna -85, ja ollessaan lukion vanhempainillassa arvioi suurimman osan vanhemmista olleen itseään nuorempia, mutta yhden oppilaan vanhempien selvästi vanhempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö just viikko/kaksi uutisoitu sen saman ikäisen kansanedustajan raskaudesta?
Kyllä, muista nähneeni sen. Ja sitten on iso porukka ei julkisissa ammateissa, jotka myös tulevat nelikymppisinä raskaaksi. Niitä on yllättävän paljon.
Balettitanssijatkin lisääntyvät yleensä vasta eläkkeelle jäätyään. Minna Tervamäki sai tyttärensä 45-vuotiaana. Kun tietää uran olevan lyhyt, ei halua haaskata siitä paria vuotta lisääntymiseen. Lisäksi (baletti)tanssijoilla raskauden aiheuttamat muutokset nivelsiteissä voisi myös päättää uran ennen aikojaan.
Eva Wahlströmkin oli 40, kun sai ensimmäisen lapsensa. Toki 40 ei ole 48, mutta ensisynnyttäjä vs. iltatähti...
Kuulostaa kyllä aivan hirveältä, että ihan itse alkaa kokemaan olonsa vanhaksi. Toinen jalka haudassa? Kamalaa.
Minulla on nuori olo, vaikka olen kanssasi saman ikäinen. Ei mikään kohta kremppaa, ei ole kipuja, ei natise, eikä rutise paikat.
Tekisin lapsia jos se olisi mahdollista. Ei vain ole rahaa panostaa hoitoihin.