Laura Malmivaara,48, raskaana!
Kommentit (732)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On taidettu hoidoissa käydä, kun yhteen on muutettu jo 2015. Liian vanha äidiksi.
Aikana ennen ehkäisyä moni nainen sai nuorimmaisensa tuossa iässä. Ei tietenkään kaikki, mutta ei se mitenkään kamalan harvinaista ollut.
Kyllä aikaa ennen ehkäisyä naiset saivat viimeisensä n. 40-44 -vuotiainen, ei todellakaan 48. Todennäköisesti ei ole omalla munasolulla. Just saying.
Onko se vähemmän "oma" jos ei ole oma munasolu? Eli mitä se muille kuuluu, miten tehty?
Niin. Jotkut vetää 60-70-vuotiaana maratooneja ja jotkut ovat toinen jalka haudassa jo 30v. Elämä on valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Jotkut vetää 60-70-vuotiaana maratooneja j.
Kyllä, jotkut juoksee niitä maratooneja myös olematta teinin vanhempia tuossa iässä.
Vierailija kirjoitti:
Vanhempien äitien ja isien lapsista kasvaa usein tasapainoisempia.
Itse asiassa tutkitusti eniten ongelmia lapseen kiintymisessä on sekä huomattavan nuorilla (teini) ja vanhoilla (yli 40v.) äideillä, luultavasti, koska molemmissa ryhmissä on tavallista enemmän suunnittelemattomia raskauksia. Mutta onneksi todennäköisesti lapsesta kasvaa ihan ok vanhempien iästä huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ainakin on jo toinen jalka haudassa, tämän ikäinen on keholtaan jo puoliksi kuollut. Hullulta tuntuu että vielä voisi pyöräyttää vauvan, en harrastaisi tämän ikäisenä edes seksiä. Kivasti natisee ja rutisee paikat varmaan kun ovat panneet. Vai onko joku keinovauva, pipetillä tuikattu.
49v
Ei ole Lauran vika että olet päästänyt itsesi rupsahtamaan.
Kaikki minun ikäiset on rupsahtaneita, ei keho ole sen nuorempi himojumppaajalla kuin muillakaan.
Nitisee ja natisee ne Laurankin paikat jos joutuu vääntyilemään seksissä, ja taitaa päästä myös paukkuja ja lorahtaa pissi väärässä kohtaa, ainakin yleensä minun ikäiset käy yölläkin vessassa, jopa useamman kerran, ja kun pissahätä iskee, niin sitä ei todellakaan kauaa pidätellä. Zombieseksiä, nirinari, pröööt.49v
Me ihmiset kuule ikäännymme hyvin eri tahtiin. Riippuen geeneistä, elämäntavoista -ja -asenteesta.
Itse olen 43, ja taitaa olla aika jyrkkä alamäki edessä, jos kuuden vuoden päästä pitäisi olla kuvailemassasi tilanteessa. Toistaiseksi ainakin onnistuu haastavimmatkin jooga-asanat sekä salilla että sängyssä. Mies on minua kaksi vuotta vanhempi ja paremmassa kunnossa kuin koskaan.
Täytyy myöntää, että pissa on kerran lirahtanut salaa. Tosin se tapahtui kolmekymppisenä. Olin ollut soutelemassa, oli kova pissahätä ja kun nykäisin (puu)veneen ylös aika jyrkkää talasta, jouduin ponnistamaan kaikki voimani ja vahinko sattui.
Kenenkään ei tietenkään tarvitse tykätä seksistä, mutta on aika surullista jos alkaa tehdä kuolemaa 49-vuotiaana.
Suomalainen joogan grand old lady, Mielikki Ivalo, muuten aloitti joogan vasta lähempänä kuuttakymmentä, oppi seisomaan päällään 59-vuotiaana. Opetti joogaa ainakin 95-vuotiaaksi asti.
Joseph Pilates puolestaan oli 80-vuotiaana kovemmassa tikissä kuin nuoret miehet nykyään.
Kyllähän sekin kertoo asian "epätavallisuudesta", että otsikossa on Laura Malmivaara 48.
Jos katsotte muita lähiaikojen ( vuodenkin) raskausuutisia niin ei niissä ikää mainita.
Epätavallinen ei kuitenkaan ole synonyymi huonolle.
Miten joku 49-vuotias voi sanoa, että nainen ei nauti?
Vierailija kirjoitti:
Niin. Jotkut vetää 60-70-vuotiaana maratooneja ja jotkut ovat toinen jalka haudassa jo 30v. Elämä on valintoja.
Joo, minäkin vedän 45 iässä maratooneja eikä siihen todellakaan sovi vuoden yöheräilyt.
Kerrottiinko seiskan jutussa arvailuja esim. lasketusta ajasta ? varmaan jo aika pitkällä raskaus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, minäkin vedän 45 iässä maratooneja eikä siihen todellakaan sovi vuoden yöheräilyt.
No sitten laittaa asiat tärkeysjärjestykseen. Keskittyy lapsen hoitoon eikä maratooneihin.
Ennestään 2 lasta ja nyt 48 v vauva. Uusi rakkaus. Tulin äidiksi eka kertaa 44 v. Paljon olisin menettänyt ellei lasta olisi. Luonnonmenetelmällä. Voi niitä aikoja, ne tahtoisin niin elää uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle sopi. Elämäni parasta aikaa. Pitkät vaunulenkit yöheräilyineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa väestöstä ei vedä maratoneja yhtään missään iässä. Ei ole tarvetta todistella itselle/ympäristölle kovakuntoisuuttaan.
Itse olen myös saanut nuorimmaiseni vähän vanhemmalla iällä (40++).
Olen lapsen päiväkodin vanhin äiti, mutta ei se ole käytännössä haitannut mitään. Myös vauva-aikana minulla oli seuraa, vaikka muut äidit olivat minua reilusti nuorempia.
Olen kovin kiitollinen kuopuksestamme.
Suuret onnittelut Lauralle! Olen iloinen puolestanne!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On taidettu hoidoissa käydä, kun yhteen on muutettu jo 2015. Liian vanha äidiksi.
Tai sitten ei.
Suomessahan ei edes pääse hoitoihin noin vanhana, joten ei ole siis ainakaan Suomessa käynyt ja tuskinpa juuri nyt korona-aikana matkustellut eli veikkaisin ihan luomuksi.
Hieno saavutus!
Itekin uskon että luomu on. Mun mummokin sai aikoinaan nuorimmaisen 46-vuotiaana. Enkä usko että Lauralla ja miehellään on ollut mitään tarvetta lähteä hankkimaan lasta lahjasoluilla, kun molemmilla kuitenkin on jo lapsia. Varmaan menneet "tulee jos on tullakseen" -ajatuksella.
eri
Vierailija kirjoitti:
Kivaa sitten käydä 65-vuotiaana yläasteella vanhempainilloissa.
No tässä tapauksessa kun on julkkis, niin saa varmasti juttuseuraa ja ihailijoita enemmän kuin ne nuoremmat äidit.
Ensin ihmetellään miten tuon ikäinen voi tehdä lapsia, sitten toiseessa lauseessa itketään, kun isovanhemmat eivät huolehdi tarpeeksi usein pienistä lapsistanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivaa sitten käydä 65-vuotiaana yläasteella vanhempainilloissa.
No tässä tapauksessa kun on julkkis, niin saa varmasti juttuseuraa ja ihailijoita enemmän kuin ne nuoremmat äidit.
Tuskin haluaa sellaista. Tuosta iltiksen jutustakin kävi selville, että välttää muuta kuin työhön liittyvää julkisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mietityttää, miten tässä jaksaisi 2 vuotiaan uhmakohtausten kanssa taistella, kun 14 vuotiaan murrosiänkin kanssa on välillä aivan puhki, ja henkkoht murrosiän kanssa on mulla helpompaa kuin uhman. N50.
Luin jokin aikaa sitten jonkun valmentajan haastattelun. Sanoi, että aikuinen, joka jaksaa juosta 10 km noin 60-75 minuutissa on tarpeeksi hyvässä kunnossa pärjätäkseen normaalissa arkielämässä. Eli jaksaa, jos on kunnossa.
Vanhempien äitien ja isien lapsista kasvaa usein tasapainoisempia.