Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko noloa jos isä maksaa kolmekymppisen sinkun puhelinlaskun?

Vierailija
14.03.2015 |

Hoksasin vasta, että liittymäni on edelleen isän omistuksessa ja hän maksaa laskut. Eipä ne kyllä kovin suuria ole, mutta silti... 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

on

Vierailija
2/12 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä :D Mä oon 24-vuotias ja laskut menee automaattisesti iskälle kun liittymä on sen nimissä. Kyllä mäkin ne voisin maksaa jos saisin ne, mutta en valita jos se haluaa maksaa ne.

Jos se jotain häirittee niin nyyyyhkis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Täysi-ikäisen pitäisi maksaa itse kulunsa.

Vierailija
4/12 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole noloa. jos isälläs on on paljon rahaa ja sulla ei niin miks ei sais maksaa. Ja vaikka sullakin ois niin silti. Mä en tajua miks vanhemmat ei sais muka mitään antaa aikuisille lapsilleen, todella outo näkökulma. Ne joitten mielestä ei oo ok on vaan kateellisiä, muuta järkevää perustelua en keksi.

Vierailija
5/12 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 22:16"]

[/quote]

Koskeeko tämä myös sitä jos vanhemmat ostaa aikuiselle lapselleen auton tai asunnon?

Vierailija
6/12 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Minunkin puhelinliittymä on vain jäänyt äitini nimiin, vaikka olen vuosia sitten muuttanut pois kotoota ja maksan tasan kaiken itse. Puhelinlaskuni on kuukaudessa max viisi euroa, joten kun tarjoan äitilleni kerran kuussa pullakahvit kahvilassa niin se on siinä, tai neljän kuukauden välein ravintolaruuan. Ei ole noloa, riippuu ihan tilanteesta. Jos on esim kolmekymppinen joka asuu vanhempien luona ja saa ruuat ja ei joudu maksamaan edes vuokraa tms on noloa, mutta jos on itsenäinen ja puhelinliittymä vain jäänyt ja sen kuitenkin jollain tavalla maksaa takaisin niin miksi olisi noloa. N22

Vierailija
7/12 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei. Itsellänikin liittymä isän nimissä ja laskut menee hänelle. Montaa euroa kuussa se ei ole kun en soita tai lähetä viestejä juuri ollenkaan. En ole päätäni tuolla vaivannut :) Isäni maksaa myös autoni liikennevakuutuksen, muuten en häneltä rahaa ikinä saakaan joten en pidä pahana.

Vierailija
8/12 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan 22v poikani puhelinlaskut edelleen!

Vierailija
9/12 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minäkin olen yli 30 v, ja en maksa puhelinlaskuani itse. Enkä nettiäkään... Varaa kyllä olisi. Hyvin toimeen tulevat vanhempani haluavat minimoida verojen maksamisen. Haluavat jättää mahdollisimmat vähän perintöveron alaista omaisuutta aikanaan. Siirrämme varallisuutta pienillä teoilla. Verottomat rahalahjat saan joka kolmas vuosi maksimimääräisinä.

Vierailija
10/12 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole jokaisen oma asia, mihin OMAT rahansa laittaa. Jos vanhempi haluaa laittaa ne rahansa aikuisen lapsensa hyvinvointiin, se on aivan hänen oma asiansa. Hän on rahoistaan varmasti veronsa jo maksanut. Paitsi tietty demarien mielestä kaikkien suomalaisien pitäisi kituuttaa ja rahat luovuttaa kehitysmaihin "kehitys"hankkeisiin.

Vierailija
11/12 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 22:16"]

[/quote]

Toi sun rajoittunut näkökulmasi tuskin kiinnostaa esim. jotain isää, jolla on varallisuutta 700 000 euron edestä ja jolla on pienituloinen aikuinen lapsi.

Vierailija
12/12 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. Noloa on se jos liittymä on miehen nimissä ja pankkitilikin yhteinen, siis miehen nimissä sekin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän