Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi käytät hajustettua pyykinpesuainetta?

Vierailija
14.03.2015 |

Ollaan kaveriporukassa monta kertaa ihmetelty näitä hajustettuja perheitä. Oikeasti se haju tuntuu viiden metrin päähän. Lapseni kavereistakin osa haisee tosi voimakkaasti pesu- ja huuhteluaineille. Heistä yhdellä on kaiken lisäksi astma ja atooppinen iho. Tekisi mieli kysyä vanhemmilta asiasta suoraan, mutta olen lusmu ja huutelen vain täällä. Kai siihen hajuun sitten tottuu, jos sitä käyttää, mutta voin kertoa että muiden nenään se tuntuu tosi epämiellyttävältä. Olisiko iso vaiva siirtyä hajusteettomiin pesuaineisiin?

Kommentit (133)

Vierailija
81/133 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 20:28"]Ootteko ajatellu että mitä jos itse aiheutatte lapsillenne noita yliherkkyyksiä alkamalla automaattisesti käyttää kaikenmaailman allergikkojen yms. hajusteettomia tuotteita heihin ja heidän vaatteisiinsa?
Meillä on vauvoista asti pesty Arielilla, eikä oo lapsilla mitää herkkyyksiä.
Niin ja 5-vuotias poikakin halusi kerran tuoksua isältään, suihkutti partavettä paidalleen!Eikä kuollut siihen!
KIVITTÄKÄÄ!
[/quote]

Tee itse miten tykkäät, mutta kyllä mä mielummin tuoksun hajuvedelle enkä pesuaineelle. Elämässä ja maailmassa on muitakin tuoksuja kuin arielit yms.

Vierailija
82/133 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 20:32"]Mä rakastan sitä pesuaineen tuoksua. Varsinkin lakanoissa. Siksi käytän. Ei sen kummempaa syytä. Toki hajuvedetkin tuoksuu minusta hyvältä mutta erityisesti rakastan sitä perinteisen Arielin tuoksua.
[/quote]

Repesin... Anteeksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/133 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tuoksun sekä hajuvedelle että pesuaineille. Ja kaikki muutkin tuotteet on mulla hajustettuja. Käsivoide varsinkin tuoksuu voimakkaasti.

Vierailija
84/133 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akuutissa oli kuluvalla viikolla juuri juttua näistä. Eli ylimääräinen kemikaalikuorma jo nyt vaikuttaa siihen että miesten sperman laatu on heikko. Eli tulevaisuudessa on enemmän ongelmia lisääntyä.... ihan sama mitä ihmiset asiasta ja hajusteista ajattelevat, mutta lapset ne ongelmat tulee kohtaamaan. Toki kyllä muutkin kemikaalit vaikuttaa. Joistain kohdin se vaan olisi aika helppo napata Pois.

Vierailija
85/133 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mun mielestä se on ihanaa kun pyykki tuoksuu :)

Olen päiväkodissa töissä ja ihaninta on pitää niitä lapsia sylissä ketkä tuoksuu 

hyvälle huuhtelu- ja pesuaineella ja nuuskutella niitä :D

Vierailija
86/133 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä käytän hajusteellisia pesuaineita, ihan siis siksi, että pyykki yksinkertaisesti tuoksuu paremmalta ja itse ja perheeni pidämme siitä. Ei sen kummempaa. Samalla tavalla kuin te pidätte tuoksttomuudesta.

Jotenkin minua on ruvennut ärsyttämään tämä että nykyään ihan kaikesta syyllistään sillä syyllä että "jotkut asiasta kärsivät". Nämä kärsijät ovat yleensä murto-osa väestöstä, mutta silti kaikkien pitäisi elää heidän mukaansa. Esim. aina leffateatterissa on joku, joka huutaa ääneen koko salille jos joku hieman rapistelee karkkejaan. Yhtä siis häiritsee se että 200 henkilöä ympärillä syö karkkeja. Tai yhtä häiritsee se jos jotkut tuoksuu hajuvedelle ihmisjoukossa.
Tuttavapiirissäni on useitakin, jotka ovat tälläisiä "tuoksuttomia" ihmisiä. Jostain helvetin syystä nämä ihmiset kuvittelevat, että esim. juuri heidän hiuksensa, ihonsa ja vaatteensa ovat sellaisia, että ne eivät haise pahalle, vaan voi ihan hyvin olla vaikka viikonkin pesemättä hiuksiaan "koska ne eivät rasvoitu". Voin kertoa, että nämä henkilöt todellakin haisevat. Pahalle. En silti mene sanomaan heille sitä päin näköä. Ehkä pitäisi.

Vierailija
87/133 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tuoksuherkkä. En voi esim mennä hajuvesiosastoille ollenkaan ja saan kauhean migreenin tai tulee olo että oksennan kun työssäni tapaan "hienoja" ihmisiä jotka ruiskuttavat itsensä täyteen kaiken maailman tuoksuja. Silti pyykin tuoksu ei oo koskaan saanu mulle huonoa oloa vaan tuoksuu musta ihanalta ku joku esim kaupassa kävelee ohi ja tulee mukava puhtaan vaatteen tuulahdus. Tykkään. Eikä aiheuta ainakaan mulle mitään ongelmaa. On sitä voimakkaampiakin tuoksuja maailmassa.

Vierailija
88/133 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko näitä "buhuu mulla on astma"- valituksia. Miten astmaan vaikuttaa joku hajuste? Huomion hakua.

Vierailija
89/133 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu sulle, miksi käytän. Omiin valintoihisi voit vaikuttaa, mä teen omat päätökseni.

Vierailija
90/133 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 20:35"]Mä tuoksun sekä hajuvedelle että pesuaineille. Ja kaikki muutkin tuotteet on mulla hajustettuja. Käsivoide varsinkin tuoksuu voimakkaasti.
[/quote]

Ah miten ihana tuoksujen sekoitus.. Varmaan pääsee kallis laatutuoksusi oikeuksiinsa

Vierailija
91/133 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yhdistän nämä lemupesuaineet köyhiin ja sivistymättömiin ihmisiin. Tämä on vain minulle tuleva assosiaatio.

Vierailija
92/133 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 20:40"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 20:35"]Mä tuoksun sekä hajuvedelle että pesuaineille. Ja kaikki muutkin tuotteet on mulla hajustettuja. Käsivoide varsinkin tuoksuu voimakkaasti. [/quote] Ah miten ihana tuoksujen sekoitus.. Varmaan pääsee kallis laatutuoksusi oikeuksiinsa

[/quote]

Käytän tuoksuja itseäni varten.

Vierailija
93/133 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 20:31"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 20:22"]

Pesen navetan hajuisia vaatteita. Jos pesen neutraalilla pesuaineella, koko talo löyhkää lehmänpaskalta. Kun käytän hajusteellista pesuainetta tai huuhteluainetta, haisee se pesuaine, eikä paska. Muuten käytän normaalissa pyykissä hajusteettomia pesuaineita, enkä huuhteluainetta lainkaan.

[/quote]

Jos haju ei lähde vaan pitää naamioida, ei navettapyykkisi ilmeisesti ole tullut puhtaaksi. Käytätkö tarpeeksi pesuainetta ja sopivaa pesuohjelmaa ja lämpötilaa? Pesuaineen määrässä ei kannata tinkiä, se paitsi nostaa lian kuidusta, myös pitää sen kiinni pesuvedessä niin ettei se pääse takaisin vaatteen pintaan vaan huuhtoutuu pois. 

Itse muuten käytän tuoksullisia pesuaineita ja huuhteluainetta koska tykkään tuoksuista. :D

(Käytän myös hajuvettä ja tuoksuvia shampoita ja vartalorasvoja jne... suihkin jopa ilmanraikastinta jos olen paistanut kalaa tai pekonia. )

[/quote]

Sä et nyt ihan taida käsittää, mille oikeasti likaiset navettahaalarit haisee. Vaikka niitä pesis miten ja millä, niin se haju on ja pysyy. Se pitää naamioida, se ei lähde pois, se on kuiduissa kiinni niin että pysyy. Ja kyllä, osaan pestä pyykkiä.

Vierailija
94/133 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi Arielilta lemuavat lapset ei oikeasti tuoksu raikkaalta, vaan paskalta, jota on yritetty peittää hajusteella. Samoin kun ne hajuvesipullon päälleen kaataneet turkisrouvat haisee eltaantubeelle hielle ja härskiintyneelle rasvalle, jota on yritetty peittää hajuvedellä. Jostain syystä noi voimakkaat hajusteet korostaa lian hajua.

Vierailija
95/133 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tuoksuyliherkät mennä kesällä ulos, kun siellä haisee vaikkapa leikattu nurmi ja kukkaset? Voiko asua kaupungissa, jossa pakokaasujen haju on yleensä voimakasta (yllättävän usein viralliste mittaustulostenkin mukaan ilmanlaatu on heikko)?

Vierailija
96/133 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 20:35"]Mä tuoksun sekä hajuvedelle että pesuaineille. Ja kaikki muutkin tuotteet on mulla hajustettuja. Käsivoide varsinkin tuoksuu voimakkaasti.
[/quote]
Juuri tämän takia itse käytän hajustamatonta pesuainetta, lakkaa, rasvaa jne. Jos käytän kallista hajuvettä, haluan tuoksua juuri sille. En kaiken kosmetiikan halvalle ja töhryiselle sekamelskalle.

Vierailija
97/133 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 21:05"][quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 20:35"]Mä tuoksun sekä hajuvedelle että pesuaineille. Ja kaikki muutkin tuotteet on mulla hajustettuja. Käsivoide varsinkin tuoksuu voimakkaasti.
[/quote]
Juuri tämän takia itse käytän hajustamatonta pesuainetta, lakkaa, rasvaa jne. Jos käytän kallista hajuvettä, haluan tuoksua juuri sille. En kaiken kosmetiikan halvalle ja töhryiselle sekamelskalle.
[/quote]

Samaa mieltä!

Vierailija
98/133 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 20:28"]

Ootteko ajatellu että mitä jos itse aiheutatte lapsillenne noita yliherkkyyksiä alkamalla automaattisesti käyttää kaikenmaailman allergikkojen yms. hajusteettomia tuotteita heihin ja heidän vaatteisiinsa? Meillä on vauvoista asti pesty Arielilla, eikä oo lapsilla mitää herkkyyksiä. Niin ja 5-vuotias poikakin halusi kerran tuoksua isältään, suihkutti partavettä paidalleen!Eikä kuollut siihen! KIVITTÄKÄÄ!

[/quote]

Nyt kyllä olet sekoittanut asioita. Hajusteet nimenomaan aiheuttavat allergiaa, koska ne ovat kemikaaleja. Mitä enemmän kemikaaleja, sitä varmemmin allergisia oireita, joko iholla tai hengitysoireita.

Vierailija
99/133 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 20:36"]

Itse kyllä käytän hajusteellisia pesuaineita, ihan siis siksi, että pyykki yksinkertaisesti tuoksuu paremmalta ja itse ja perheeni pidämme siitä. Ei sen kummempaa. Samalla tavalla kuin te pidätte tuoksttomuudesta.

Jotenkin minua on ruvennut ärsyttämään tämä että nykyään ihan kaikesta syyllistään sillä syyllä että "jotkut asiasta kärsivät". Nämä kärsijät ovat yleensä murto-osa väestöstä, mutta silti kaikkien pitäisi elää heidän mukaansa. Esim. aina leffateatterissa on joku, joka huutaa ääneen koko salille jos joku hieman rapistelee karkkejaan. Yhtä siis häiritsee se että 200 henkilöä ympärillä syö karkkeja. Tai yhtä häiritsee se jos jotkut tuoksuu hajuvedelle ihmisjoukossa.
Tuttavapiirissäni on useitakin, jotka ovat tälläisiä "tuoksuttomia" ihmisiä. Jostain helvetin syystä nämä ihmiset kuvittelevat, että esim. juuri heidän hiuksensa, ihonsa ja vaatteensa ovat sellaisia, että ne eivät haise pahalle, vaan voi ihan hyvin olla vaikka viikonkin pesemättä hiuksiaan "koska ne eivät rasvoitu". Voin kertoa, että nämä henkilöt todellakin haisevat. Pahalle. En silti mene sanomaan heille sitä päin näköä. Ehkä pitäisi.

[/quote]

Tästä kommentista huomaan, kuinka itsekkäitä ja huonotapaisia ihmiset ovat.

Vierailija
100/133 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 20:16"]Mun sisko ei siedä tuota tuoksua ollenkaan, kun tulee kuulemma hengitysvaikeuksia siitä. Heille kylään mennessä, olen tahallaan lorauttanut pyykin sekaan extra annoksen pesuainetta >:D Ei tarvii toisten puuttua siihen, millä meidän perheessä pestään pyykkiä.

[/quote]

Jos tekisit noin kun tulisit tänne niin saattaisin joutua sairaalaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme