Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapset eivät ole yhtä arvokkaita kuin aikuiset

Vierailija
14.03.2015 |

Heillä on toki sama perusihmisarvo kuin muillakin, mutta aikuisen ihmisen on mahdollista elää autenttisempaa, omaehtoista elämää ihmissuhteineen, monine rooleineen tai arvovalintoineen, mikä tekee hänestä arvokkaamman.

Muita, jotka ajattelevat samoin?

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 21:23"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 19:30"]

autenttisempaa, omaehtoista elämää ihmissuhteineen, monine rooleineen tai arvovalintoineen, 

[/quote]

Nuo eivät ole arvon kriteereitä ihmisellä. Jos väität niin, pitää sinun pystyä perustelemaan miksi nuo piirteet vaikuttaisivat ihmisen arvoon. Yhtä hyvin kriteereiksi voi valita leikkimielisyyden, spontaaniuden, mielikuvituksen ja jäljellä olevan elämän määrän, jolloin päädytään päinvastaiseen arvotukseen.

[/quote]

Minulla on aivan varmasti enemmän mielikuvitusta kuin kellään nelivuotiaalla. Leikkimielisyys ja spontaanius ovat enemmän temperamenttikysymyksiä. Ei ole mitään sellaista, mihin lapsi pystyisi ja aikuinen on. (No, sukellusrefleksi olisi ihan kätevä.) -ap

Vierailija
42/62 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 21:06"][quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 20:51"]

Oot sä kyllä aika tyhmä,oot säkin ollu joskus(ainaki toivottavasti)lapsi. Olitko säkin arvoton??

[/quote]

Lopeta trollaaminen. Ei kenelläkään voi olla oikeasti noin huono lukutaito. -ap
[/quote]
Paraskin puhumaan trollaamisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 21:34"]

autenttisempaa, omaehtoista elämää ihmissuhteineen, monine rooleineen tai arvovalintoineen, 

[/quote]

Nuo eivät ole arvon kriteereitä ihmisellä. Jos väität niin, pitää sinun pystyä perustelemaan miksi nuo piirteet vaikuttaisivat ihmisen arvoon. Yhtä hyvin kriteereiksi voi valita leikkimielisyyden, spontaaniuden, mielikuvituksen ja jäljellä olevan elämän määrän, jolloin päädytään päinvastaiseen arvotukseen.

[/quote]

Minulla on aivan varmasti enemmän mielikuvitusta kuin kellään nelivuotiaalla. Leikkimielisyys ja spontaanius ovat enemmän temperamenttikysymyksiä. Ei ole mitään sellaista, mihin lapsi pystyisi ja aikuinen on. (No, sukellusrefleksi olisi ihan kätevä.) -ap

[/quote]

Kommentoit opportunistisesti vain osaa minun esittämistäni vaihtoehtoisista kriteereistä, mitkä sinäsä eivät ole edes pointti tässä. Pointti on, että sinä et ole vielä perustellut miksi esittämäsi kriteerit ihmisen arvokkuudelle olisivat validit. Olet valinnut ne mielivaltaisesti perustelematta miksi niitä pitäisi käyttää.

Vierailija
44/62 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 21:34"][quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 21:23"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]
Huono olet kyllä itsekin perustelemaan, sori. Yritä kovemmin.

Vierailija
45/62 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 21:37"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 21:34"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kommentoit opportunistisesti vain osaa minun esittämistäni vaihtoehtoisista kriteereistä, mitkä sinäsä eivät ole edes pointti tässä. Pointti on, että sinä et ole vielä perustellut miksi esittämäsi kriteerit ihmisen arvokkuudelle olisivat validit. Olet valinnut ne mielivaltaisesti perustelematta miksi niitä pitäisi käyttää.

[/quote]

Niissä ei ole mitään mielivaltaista. Ne perustuvat antiikin kreikkalaisten käsityksiin hyvästä elämästä ja ovat siten eurooppalaisen sivistyksen ytimessä. -ap

Vierailija
46/62 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä koskaan ikinä sikiä. Sitä minä ajattelen.

Vierailija
47/62 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 19:33"]

[/quote]

En maininnut mitään itsestäni tai siitä, onko minulla lapsia. Älä tee oletuksia ihmisistä, joista et voi mitään tietää! -ap

Vierailija
48/62 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kyllä lapset ovat arvokkaampia.

Vierailija
49/62 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No periaattessa olen kyllä samaa mieltä. Vähän niin kuin arvokkaampaa elää vapaana ja terveenä aikuisena kuin zombiutuneena vanhuksena hoitokodin vuoteessa.

Vierailija
50/62 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 19:36"]

No periaattessa olen kyllä samaa mieltä. Vähän niin kuin arvokkaampaa elää vapaana ja terveenä aikuisena kuin zombiutuneena vanhuksena hoitokodin vuoteessa.

[/quote]

Juuri näin! -ap

Vierailija
51/62 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 19:35"][quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 19:33"]

[/quote]

En maininnut mitään itsestäni tai siitä, onko minulla lapsia. Älä tee oletuksia ihmisistä, joista et voi mitään tietää! -ap
[/quote]

Samat sanat. Parsekin puhuja! Mitä sä tiedät lapsista? Puheittes mukaan et paskaakaan.

Vierailija
52/62 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 19:35"]

Ei, kyllä lapset ovat arvokkaampia.

[/quote]

Miksi ihmeessä olisivat? -ap

Vierailija
53/62 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 19:37"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 19:35"][quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 19:33"] Älä koskaan ikinä sikiä. Sitä minä ajattelen. [/quote] En maininnut mitään itsestäni tai siitä, onko minulla lapsia. Älä tee oletuksia ihmisistä, joista et voi mitään tietää! -ap [/quote] Samat sanat. Parsekin puhuja! Mitä sä tiedät lapsista? Puheittes mukaan et paskaakaan.

[/quote]

https://fi.wikipedia.org/wiki/Parsek -ap

Vierailija
54/62 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paraskin sori.

Vierailija
55/62 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:han puhuu yleisestä ilmapiiristä rehellisesti. Näkeehän tuon asenteen esim. Eerikan tapauksessa. Muutenkin lastensuojelu on vain vanhempien, yleensä äitien, asialla ei lapsien.

Vierailija
56/62 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

pöh

Vierailija
57/62 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän lapsia arvokkaampina kuin joitain aikuisia.

Vierailija
58/62 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku perustella, mikä lapsista tekee yhtä arvokkaita tai arvokkaampia kuin aikuisista? -ap

Vierailija
59/62 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 19:48"]

Voisiko joku perustella, mikä lapsista tekee yhtä arvokkaita tai arvokkaampia kuin aikuisista? -ap

[/quote]Miksi sitä tarvisi perustella, että kaikki ihmiset, aikuiset ja lapset, ovat yhtä arvokkaita? 

Vierailija
60/62 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ahdistuin lapsena tuosta, että maailma tuntui suhtautuvan muhun vähempiarvoisena. Ajattelin jo alle kouluikäisenä, etten voi mitään syntymäajalleni. Olin vihainen. Mä vihasin sitä, miten aikuiset puhui mulle ja kaikki lasten laulut ja muut tuntui nöyryyttäviltä. Mä vihasin lapsena oloa. Nykyisin mä olen todella onnellinen siitä, että olen aikuinen.

Mä ymmärrän sun ajattelutavan, ap. Tavallaan. Mä itse varon luokittelemasta ihmisiä arvokkaampiin ja vähemmän arvokkaisiin.