Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kelan kanssa asioidessa ei tule yhtään sellainen fiilis, että he haluaisivat auttaa

Vierailija
24.06.2025 |

Enemmänkin tulee tunne että he yrittävät kyykyttää. Miksi ihminen ei saisi hakea tukea johon hänelle lain mukaan on oikeus? 

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta kokemuksesta se riippuu täysin työntekijästä. Itsekin kävin paikanpäällä aikoinaan kysymässä kuntoutukseeni liittyviä asioita hakemusta varten. Ja asiakaspalvelija sattui olemaan juuri siihen asiaan erikoistunut ja neuvoi minua hakemuksen täytössä. Toisaalta olen saanut samaan asiaan puhelimitse kolme eri neuvoa ja kaikki meni päin mäntyä.

Vierailija
2/22 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Kela estää hakemasta?! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän samat fiilikset, vaikka olen aina asiallista palvelua saanutkin.

Kun sitten viime kesänä jäin työttömäksi ja olin työttömyyskassan asiakas, sieltä oikein soitettiin, että " Mikset ole tätä rahaa hakenut, koska tämäkin sinulle kuuluu". 

Vierailija
4/22 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelassa on sellainen asenne että siellä ei saisi käydä.

Vierailija
5/22 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan virkailijoilla on itselleen selvää (tai kuvittelevat tietävänsä asian laidan), mutta hakija on usein ihan sekaisin tukiviidakossa tietämättä mitä pitäisi tehdä. Tämä taas kypsyttää virkailijaa kun joutuu samaa selittämään monta kertaa.

Vierailija
6/22 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiilis on aivan oikea.

Vierailija
7/22 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni ikävin jakso oli kun jouduin hakemaan Kelasta tukia. Ohjeet olivat epäselvät, joten kävin paikan päällä kysymässä neuvoa. Sain silti vääriä ohjeita, ja vaikka olin itse toiminut ohjeiden mukaisesti, ja täytin hakemuksen siinä käynnin aikana ohjeiden mukaisesti, silti osa tuista perittiin jälkikäteen takaisin. Sain myös huonoa kohtelua ja jopa syyttelyä, ja Kelan toiminta aiheutti kovasti taloudellista vahinkoa. Onneksi ei enää tarvitse, toivottavasti ei koskaan enää. 

Vierailija
8/22 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela myöntää eduskunnan säätämien lakien ja asetusten mukaisia etuja. Se ei ole paikka, josta haetaan tukea huonoon elämänhallintaan ja yleiseen pahaan oloon.

Vierailija
9/22 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelan virkailijoilla on itselleen selvää (tai kuvittelevat tietävänsä asian laidan), mutta hakija on usein ihan sekaisin tukiviidakossa tietämättä mitä pitäisi tehdä. Tämä taas kypsyttää virkailijaa kun joutuu samaa selittämään monta kertaa.

Tuntuu ettei heille itselleenkään ole selvää. Jokainen virkailija neuvoo eri tavalla samaan asiaan...

Vierailija
10/22 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu. Joskus olen saanut erinomaista palvelua, joskus taas en. Huvittavaa sinällään, että Kelan velvollisuus olisi kertoa mahdollisista etuuksista joita voi hakea eri tilanteissa, mutta niinpä vain harvoin niistä kerrotaan. Jos et itse ota selvää, niin eipä Kelastakaan kerrota. 

Asia erikseen on sitten se, että välillä sinne joutuu tavaamaan niiden omia soveltamisohjeita tai lakia, kun tekevät vääriä päätöksiä, eikä ikinä voi luottaa mihinkään neuvoon, varsinkaan, jos vähänkään monimutkaisempi tai epätyypillinen tilanne. 

Vierailija
11/22 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen kun toimeentulotuki siirtyi kunnilta Kelalle, Kelan piti palkata paljon uusia ihmisiä töihin. Koulutustausta ei tarvinnut olla sosiaalialalta vaan myös kaupallisen alan taustalla palkattiin. Heillä empaattisuus ja humaanius ei välttämättä kuulu luonteeseen, vaan saattaa olla kylmästikin asiakkaisiin suhtautuvia vallanhaluisia kyykyttäjiä joukossa. Tositarina: tradenomi oli hakeutunut kelaan töihin ja haukkui tuensaajia halveksuvaan sävyyn.

Vierailija
12/22 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus toimeentulotukea hakiessa on tuntenut olevansa maailman pahin ihminen, niin vihamielisesti kelassa on suhtauduttu.

Vierailija
13/22 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja halveksui sitä tukien määrää, mitä joku yksittäinen ihminen sieltä sai.

Vierailija
14/22 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta akka Iraniin.

Vierailija
15/22 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela aiheuttaa stressiä ja kyykyttää vaatimalla uusia papereita uudestaan,  vaikka olisi jo toimittanut jotain.

Vierailija
16/22 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelassa tekevät paljon virheitä ja nurkkaan ajetut ei jaksa lähteä taistelemaan omien oikeuksien perään. Koska rakenteet mahdollistavat virkailijoiden töpeksinnät ja monimutkainen byrokraattinen ohjeisto.

Vierailija
17/22 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen jälkeen kun toimeentulotuki siirtyi kunnilta Kelalle, Kelan piti palkata paljon uusia ihmisiä töihin. Koulutustausta ei tarvinnut olla sosiaalialalta vaan myös kaupallisen alan taustalla palkattiin. Heillä empaattisuus ja humaanius ei välttämättä kuulu luonteeseen, vaan saattaa olla kylmästikin asiakkaisiin suhtautuvia vallanhaluisia kyykyttäjiä joukossa. Tositarina: tradenomi oli hakeutunut kelaan töihin ja haukkui tuensaajia halveksuvaan sävyyn.

Vierailija
18/22 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelassa tekevät paljon virheitä ja nurkkaan ajetut ei jaksa lähteä taistelemaan omien oikeuksien perään. Koska rakenteet mahdollistavat virkailijoiden töpeksinnät ja monimutkainen byrokraattinen ohjeisto.

Vierailija
19/22 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki viranomaiset kyykyttää  

Vierailija
20/22 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Jos asiakas tekee vahingossa virheen siitä nousee kyllä haloo, mutta itse saavat töpeksiä vaikka kuinka...