Vihaan tätä lyttäävää, sairasta yhteiskuntaa, jossa kaikki nyhdetään köyhän selkänahasta.
Samaan aikaan isokenkäiset pitää bileitään vailla huolta huomisesta. Tämäkö se on se elämän tarkoitus? Raadat niskalimassa töitä ja, jos ja, kun pääset joskus eläkkeelle kunto paskana tehtyäsi elämäsi fyysistä, raskasta työtä niin sinut dumpataan jonnekkin hoitokotiin, jossa olot ovat huonommin kuin vangeilla köyhänä odottamaan kuolemaa ja olet enää vain riippakivi yhteiskunnalle?
Mitä järkeä on elää?
Kommentit (195)
Köyhä on usein synonyymi sanalle laiska ja syitä muista etsivä. Liikaa on paapottu ja järjestelmä ylläpitää passiivisuutta. Isot leikkaukset palveluihin olisi todella tarpeen. Yhteiskunnan velvollisuus ei ole mahdollistaa vapaamatkustelua. Veroja voi hyvin leikata, matalat palkat nousevat jo sillä. Kukin ostakoot säästyneellä rahalla itse mitä tarvitsee. Koulutus ja terveydenhoito voidaan tarjota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin työssäkäyvänä, Matalapalkkaisena, mutta yhteiskunnan toimivuuden kannalta kriittisellä alalla työskentelevänä lievästi sanoen VITUTTAA nämä, jotka valittavat veroista ja asumistuista. Pyhällä hengelläkö ja kutsumuksen voimallako minäkin perheeni elättäisin, kun palkka on liian pieni elämiseen ja asumiseen?
Kyllä nopeasti unohduimme me, jotka tätä yhteiskuntaa pyöritimme koronasulkujen aikanakin. Siinä nähtiin, kuinka pienipalkkaiset miehet ja naiset täällä tärkeimmät työtehtävät hoitavat. Ja kun moni meistä nyt vaan on julkisellakin puolella, menee näiden elintärkeiden toimintojen hoitamiseen niitä kallisarvoista verorahoja. Ja asumiseemme asumistukea. Tai toki isot kaupungit voivat sitten pärjätä ihan ilman meitä, jos ei kelpaa.
Aamen!!! Samassa veneessä minäkin olen. Toki voin lähteä perähikiälle, jossa en asumistukea tarvitsisi. Helsinki hoitakoon itse lapsensa ja vanhuksensa ilman hoitajia, jos ei valitus lopu.
Ei maailmasta ole ihmiset loppumassa. Tekin olette korvattavissa.
Vierailija kirjoitti:
Köyhä on usein synonyymi sanalle laiska ja syitä muista etsivä. Liikaa on paapottu ja järjestelmä ylläpitää passiivisuutta. Isot leikkaukset palveluihin olisi todella tarpeen. Yhteiskunnan velvollisuus ei ole mahdollistaa vapaamatkustelua. Veroja voi hyvin leikata, matalat palkat nousevat jo sillä. Kukin ostakoot säästyneellä rahalla itse mitä tarvitsee. Koulutus ja terveydenhoito voidaan tarjota.
Korona aikako sun aivoista on tehnyt tämän tason taikinaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhä ei muuta kerkiä kun vihata ja sättiä ruokkivaa kättä. Miettisit joskus paljonko veroja maksaa enemmän tienaavat. Minäkin esim. viime vuonna pullitin veroja 160 000€. On sen eteen töitä paiskittukin niska limassa, tehty isoja uhrauksia jne. Kyllähän se vituttaa, että ainoa kiitos siitäkin on ikuinen köyhän valitusvirsi miksi niin vähän taas ja miten ahne olen. Olen sitä mieltä, että heikommista pidetään huolta, mutta näkisipä joskus sen kaiken yhteiskunnalta saavan, joka jostain olisi joskus tyytyväinen. Onhan se ihan absurdi ajatus, että toiset saavat elämässään kaiken ylläpidon ilmaiseksi tekemättä yhtään mitään ja kehtaavat vielä haukkua ja väheksyä sitäkin. Joskus mietin, että voitaisiin veroja alentaakin, tinkiä höösäyksestä, valtuuttaa yksilöä itseään enemmän ja katsoa sitten miten suu pannaan kun muut ei jaksakaan enää maksaa.
Kyllä mutta monet rikkaat eivät maksa niitä omia osiaan vaan kikkailevat monin tavoin. Köyhä ei pääse veroja karkuun.
Köyhä nyt ei juuri edes veroja maksa. Varakkaat elättävät koko yhteiskuntaa. Tajuatko yhtään, että täältä häviää tällä menolla ne maksajat kun verot vaan nousee ja kiittämättönyys kukoistaa. Siinä loppuu köyhältäkin leivämpäällinen kun firmat ja omistajat lähtee. Minultakin menee puolet tuloista veroa. Mikä siinä sinusta on tuota "rikkaat ei maksa omia osiaan"?? Paljonko itse maksat? Jospa tehdään jatkossa niin, että tasavero kaikille ja kukin huolehtii tarpeensa itse? Olisi ainakin reilua ja köyhän ei tarvitse katkeroitua kun rikas maksaa vain puolet tai yli puolet tuloistaan veroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja voi ihan vapaasi alkaa vaikka pääministeriksi tai ihan miksi muuksi vaan , suomi vapaa maa, ilmaiset koulut jne. Ihan on itsestäsi kiinni.
Ilmaiset koulut ja silti pisa tulokset laskee kuin lehmän häntä? :D:D:D
Ilmainen ja maksuton ovat kaksi eri asiaa!
Rahat täältä loppuu joka tapauksessa eläkepommin, koronan jne myötä ja ja veroja ei voi enää nostaa, koska oikeasti niillä elättäjillä alkaa olla mitta täynnä. Leikkauksia tulee ja hyvä niin. Siinä punnitaan yritteliäisyyttä ja viitseliäisyyttä sitten.
Tunnetteko yhtään älykästä köyhää?
Vierailija kirjoitti:
Nyhdetään köyhän selästä??
Salli minun nauraa.
Eihän k öyhät maksa edes veroja ja saavat asumistukea ja
ovat saikulla.
Trolli mikä trolli.
Mitä sekoilet? Moni työssäkäyvä on köyhä. Mm. Minä. Joka kuukausi tulee käteen 2000 euroa ja sillä pitää kitkuttaa. Revi siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin työssäkäyvänä, Matalapalkkaisena, mutta yhteiskunnan toimivuuden kannalta kriittisellä alalla työskentelevänä lievästi sanoen VITUTTAA nämä, jotka valittavat veroista ja asumistuista. Pyhällä hengelläkö ja kutsumuksen voimallako minäkin perheeni elättäisin, kun palkka on liian pieni elämiseen ja asumiseen?
Kyllä nopeasti unohduimme me, jotka tätä yhteiskuntaa pyöritimme koronasulkujen aikanakin. Siinä nähtiin, kuinka pienipalkkaiset miehet ja naiset täällä tärkeimmät työtehtävät hoitavat. Ja kun moni meistä nyt vaan on julkisellakin puolella, menee näiden elintärkeiden toimintojen hoitamiseen niitä kallisarvoista verorahoja. Ja asumiseemme asumistukea. Tai toki isot kaupungit voivat sitten pärjätä ihan ilman meitä, jos ei kelpaa.
Aamen!!! Samassa veneessä minäkin olen. Toki voin lähteä perähikiälle, jossa en asumistukea tarvitsisi. Helsinki hoitakoon itse lapsensa ja vanhuksensa ilman hoitajia, jos ei valitus lopu.
Niin, kokoomus rahtaa Afrikasta miljoona n**keriä hommiin, niin loppuu se valitus ja työvoimapula!
Vierailija kirjoitti:
On harhakuvitelmaa luulla, että yhteiskunta välittää ihmisistä. Ei, ei välitä. Pelkästään suomen tuomioita katsomalla näkee sen sairaan totuuden: Ainoa asia mistä yhteiskunta ja valtio välittää on RAHA. Minä en ole tärkeä, rahani ovat.
Miksi yhteiskunnan pitäisi sen kummemmin ihmisistä välittää.
Terve aikuinen ihminen on itse vastuussa itsestään.
Sinäkin olet saanut lapsilisät, ilmaisen koulutuksen, terveydenhoidon, hammaslääkärin, kirjastot, sun muut. Onhan yhteiskunta huolehtinut sinusta täysi-ikäisyyteen saakka.
Ja mitkä muka sun rahasi yhteiskunta muka vie? Kerro?
Töissäkäyvän ihmisen tulee maksaa tuloistaan veroa. Veroa on pitänyt maksaa jo aikojen alusta saakka.
MItä muuta rahaa se yhteiskunta muka sulta lypsää. Loput rahasi käytät omiin menoihisi, asumiseen,
elämiseen, vapaa-aikaan, harrastuksiin ja loput säästöön?
Päälle päätteeksi saat työttömyyskorvausta jos töitä ei ole. Lisäksi saat asumistukea ja jos opiskelet saat opintotuen ja valtion takaaman opintilainan.
Niin että kerro, miten se julkinen puoli eli tämä yhteiskunta on sun euroista kiinnostunut?
Kannattaa muuttaa muualle. Onneksi siellä rahalla ei ole mitään merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Eliitti vain bilettää ja köyhät raataa. Meno kuin Venäjällä ennen vallauskumousta.
Eli eliitti ei saisi omilla rahoillaan edes bilettää? Nekin rahat pitäisi jakaa pummeille röökiin ja kaljaan? Voit muuttaa EU-alueella aivan vapaasti. Varmaan kannattaisi kun olet noin tyytymätön tämän maan systeemiin. Lähde ihmeessä, se olisi juuri sitä toivottua muuttovirtaa.
Suomessa hoitokoteihin päästään, ei sinne ketään dumpata. Omissa kodeissaan asuu paljon vanhuksia, jotka ovat niin sekaisin, että saattavat olla vaaraksi sekä itselleen että naapureilleen. Esim eivät ymmärrä enää sammuttaa hellaa. Todella vaikeaa saada vanhusta mihinkään hoitokotiin.
Vierailija kirjoitti:
Salli minun nauraa.
ovat saikulla.
Trolli mikä trolli.
Alimmista työttömyyskorvauksistakin maksetaan 20% veroja ennakonpidätyksenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salli minun nauraa.
ovat saikulla.
Trolli mikä trolli.
Mitä sekoilet? Moni työssäkäyvä on köyhä. Mm. Minä. Joka kuukausi tulee käteen 2000 euroa ja sillä pitää kitkuttaa. Revi siitä.
2000€ käteen ja sillä joudut kitkuttamaan? Tämä juuri on sitä köyhän tyhmyyttä. Jos tuolla summalla joudut kitkuttamaan niin jotain on pahemman kerran pielessä. Asut väärällä paikkakunnalla tai liian hintavalla alueella, liian väljästi, olet ottanut liian ison asuntolainan, hommannut liian monta lasta elätettäväksi tulotasoosi nähden, syöt liian kalliisti tai suunnittelemattomasti, törsäät liian hintaviin harrastuksiin, tupakkaan, herkkuihin, vaatteisiin, matkusteluun, heräteostoksiin tms.? Mikään näistä ei ole mikään automaattinen ihmisoikeus, vaan omia valintoja, jotka syövät budjettia. Jos et halua mistään tinkiä niin silloin on selvää, että on tiukkaa. Se ei ole yhteiskunnan vika.
Homosaatio ja niggarismi rahoitetaan KÖWHÄN TYHIÄSTÄ PANCKINAUHASTA!!!!
Homonikkarit HE-LEVWEITTIIIIINNNN ja ”Taikuri” Hallaho hoitamaan AITOKANSAN asiaaaaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salli minun nauraa.
ovat saikulla.
Trolli mikä trolli.
Alimmista työttömyyskorvauksistakin maksetaan 20% veroja ennakonpidätyksenä.
Joo, me tienataan näillä. Jos nostettaisiin tulosiirron veroprosentti vaikka 200% iin, niin ajatelkaas kuinka yhteiskunta tienaa, 500 työttömyyskorvauksesta tienaisi valtio 1000 e....not.
Tulonsiirroilla elävä ei maksa oikeasti veroja.
Oikeita sorrettuja ovat ne, joiden palkasta menee joka kuukausi 1500-2500e kk pelkästään veroihin ja maksuihin, jotka elättävät itsensä ja maksavat kaiken itse. Täällä on aivan sairas veroprosentti, eikä siis kouluttautuminen ja uralla eteneminen keskituloiseksi/hyvätuloiseksi kannata, kun veroilla tasataan kaikille se parin tonnin palkka. Suututtaa todella paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siitä vaan. Sinutkin voidaan korvata. Mutta jos halutaan arvostaa suomalaista työtä ja myös matalapalkkaisia ihmisiä, niin se on sitten taas ihan eri keskustelu. Minä lähden mielummin siihen mukaan.
Eliitti vain bilettää ja köyhät raataa. Meno kuin Venäjällä ennen vallauskumousta.