Vihaan tätä lyttäävää, sairasta yhteiskuntaa, jossa kaikki nyhdetään köyhän selkänahasta.
Samaan aikaan isokenkäiset pitää bileitään vailla huolta huomisesta. Tämäkö se on se elämän tarkoitus? Raadat niskalimassa töitä ja, jos ja, kun pääset joskus eläkkeelle kunto paskana tehtyäsi elämäsi fyysistä, raskasta työtä niin sinut dumpataan jonnekkin hoitokotiin, jossa olot ovat huonommin kuin vangeilla köyhänä odottamaan kuolemaa ja olet enää vain riippakivi yhteiskunnalle?
Mitä järkeä on elää?
Kommentit (195)
Vierailija kirjoitti:
Oikeita sorrettuja ovat ne, joiden palkasta menee joka kuukausi 1500-2500e kk pelkästään veroihin ja maksuihin, jotka elättävät itsensä ja maksavat kaiken itse. Täällä on aivan sairas veroprosentti, eikä siis kouluttautuminen ja uralla eteneminen keskituloiseksi/hyvätuloiseksi kannata, kun veroilla tasataan kaikille se parin tonnin palkka. Suututtaa todella paljon.
Samoin! Mäkin olen alkanut kääntyä sille kannalle, että verot pienemmäksi ja jokainen kohdentakoot säästyneen summan siihen minkä katsoo tarpeelliseksi. Tottakai peruspalvelut pitää tarjota, jotta jokaisella on mahdollisuus kouluttautua ja saada kouluruoka, neuvolat, lääkäripalvelut. Mutta onhan se aivan älytöntä, että kaikki muukin käytännössä maksetaan jos päätät ettei työnteko ole sun juttu. Toiset raataa niska limassa, että toiset saa ilmaiseksi asua. Tai saavat pesukoneet, lastenrattaat, kännykät lapsille ja ties mitä ilmaiseksi. Tuloerot johtuvat ihmisten eroista koulutuksessa ja työnteossa, riskienottamisessa, ponnisteluissa jne. Se saa ja sen kuuluu myös silloin näkyä. Miksi muuten pitkä koulutus, riskinotto ja eteenpäin pyrkiminen enää kannattaisi jos saman saa tekemättä mitään?
Suomi on siitä hyvä maa, että täällä jokaisella on mahdollisuus opiskella itsensä hyvään asemaan. Varsinkin nyt, kun toisen asteen koulutus on ilmainen ja se on myös pakollinen. Minulla ei riittänyt älyllinen kapasiteetti yliopistoon, mutta en myöskään ole syyttämässä niitä, joilla riitti ja ovat sitä myöten päässeet hyviin ansioihin. Minulla on silti hyvä elämä ja elätän itseni omalla työllä. Suurituloisten ei tarvitse maksaa yhtään enempää tuloveroa ansiotuloistaan kuin nyt jo maksavat.
Köyhille tällä hetkellä paras mahdollinen hallitus Suomessa ja valitusta kuuluu. Mitä ihmettä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyhdetään köyhän selästä??
Salli minun nauraa.
Eihän k öyhät maksa edes veroja ja saavat asumistukea ja
ovat saikulla.
Trolli mikä trolli.
Mitä sekoilet? Moni työssäkäyvä on köyhä. Mm. Minä. Joka kuukausi tulee käteen 2000 euroa ja sillä pitää kitkuttaa. Revi siitä.
2000€ käteen ja sillä joudut kitkuttamaan? Tämä juuri on sitä köyhän tyhmyyttä. Jos tuolla summalla joudut kitkuttamaan niin jotain on pahemman kerran pielessä. Asut väärällä paikkakunnalla tai liian hintavalla alueella, liian väljästi, olet ottanut liian ison asuntolainan, hommannut liian monta lasta elätettäväksi tulotasoosi nähden, syöt liian kalliisti tai suunnittelemattomasti, törsäät liian hintaviin harrastuksiin, tupakkaan, herkkuihin, vaatteisiin, matkusteluun, heräteostoksiin tms.? Mikään näistä ei ole mikään automaattinen ihmisoikeus, vaan omia valintoja, jotka syövät budjettia. Jos et halua mistään tinkiä niin silloin on selvää, että on tiukkaa. Se ei ole yhteiskunnan vika.
Niin meinaat, että pääkaupunkiseudulle ei tarvita esim. hoitajia? Kun kehotat muuttamaan pois.
Itse muutin Helsingistä vain aavistuksen halvempaan kämppään Vantaalla (asumistuki pysyi samana), mutta samalla vaihdoin hoitoalan työtkin Vantaalle, ettei tule työmatkakuluja. Toki näinkin voimme varmasti hoitajapulaa hoitaa. Jätetään kalliit kaupungit ilman palveluita.
:-D
Kai sinä AP nyt sen verran ymmärrät, että vaikka köyhiltä vietäisiin kaikki niin lopputuloksena ei olisi juuri mitään. Kukaan ei siis elä "köyhien selkänahasta" koska siinä ei yksinkertaisesti ole mitään mistä elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeita sorrettuja ovat ne, joiden palkasta menee joka kuukausi 1500-2500e kk pelkästään veroihin ja maksuihin, jotka elättävät itsensä ja maksavat kaiken itse. Täällä on aivan sairas veroprosentti, eikä siis kouluttautuminen ja uralla eteneminen keskituloiseksi/hyvätuloiseksi kannata, kun veroilla tasataan kaikille se parin tonnin palkka. Suututtaa todella paljon.
Samoin! Mäkin olen alkanut kääntyä sille kannalle, että verot pienemmäksi ja jokainen kohdentakoot säästyneen summan siihen minkä katsoo tarpeelliseksi. Tottakai peruspalvelut pitää tarjota, jotta jokaisella on mahdollisuus kouluttautua ja saada kouluruoka, neuvolat, lääkäripalvelut. Mutta onhan se aivan älytöntä, että kaikki muukin käytännössä maksetaan jos päätät ettei työnteko ole sun juttu. Toiset raataa niska limassa, että toiset saa ilmaiseksi asua. Tai saavat pesukoneet, lastenrattaat, kännykät lapsille ja ties mitä ilmaiseksi. Tuloerot johtuvat ihmisten eroista koulutuksessa ja työnteossa, riskienottamisessa, ponnisteluissa jne. Se saa ja sen kuuluu myös silloin näkyä. Miksi muuten pitkä koulutus, riskinotto ja eteenpäin pyrkiminen enää kannattaisi jos saman saa tekemättä mitään?
Eli koulutetut ja matalapalkkaiset, raskaan työn raatajat eivät ANSAITSE enempää? Kenen meinasit sitten ruveta näitä elintärkeitä töitä hoitamaan? Tuloerot johtivat oikkasen muustakin kuin ponnistelusta ja koulutuksesta, hyvä ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on siitä hyvä maa, että täällä jokaisella on mahdollisuus opiskella itsensä hyvään asemaan. Varsinkin nyt, kun toisen asteen koulutus on ilmainen ja se on myös pakollinen. Minulla ei riittänyt älyllinen kapasiteetti yliopistoon, mutta en myöskään ole syyttämässä niitä, joilla riitti ja ovat sitä myöten päässeet hyviin ansioihin. Minulla on silti hyvä elämä ja elätän itseni omalla työllä. Suurituloisten ei tarvitse maksaa yhtään enempää tuloveroa ansiotuloistaan kuin nyt jo maksavat.
Ei ne toisten suuret tulot niinkään minua haittaa, mutta jos elinkustannukset, kuten asuminen on jo nyt, menee niin kalliiksi, ettei tässä maassa enää pienituloisemmat tule toimeen, silloin menee kyllä pahasti väärin!
Keitä kuppi kahvia juustoleivän kaveriksi. Se auttaa. 🥳
Tukia voitaisiin reippaalla kädellä leikata. Voisi alkaa työntekokin kiinnostaa kerjäläisosastoa kun rahahanat menisi kiinni ja yksilö olisi itse vastuussa itsestään. Työnteko olisi yhtäkkiä kannattavaa kun muualta ei rahaa tippuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli koulutetut ja matalapalkkaiset, raskaan työn raatajat eivät ANSAITSE enempää? Kenen meinasit sitten ruveta näitä elintärkeitä töitä hoitamaan? Tuloerot johtivat oikkasen muustakin kuin ponnistelusta ja koulutuksesta, hyvä ihminen.
Tietenkin ansaitsevat. Verot alas niin käteen jää enemmän. Ei työssäkäyvien tarvitse elättää laiskoja. Töitä on tässä maassa jokaiselle jos vaan ryhtyy niitä tekemään. Suomalaiselle ei kelpaa matalapalkkatyö, koska VEROT tekee siitä kannattamatonta. Verot alas, enemmän palkkaa käteen, pienituloisille työnteko kannattavammaksi. Maksumieheksi ne joiden kuuluukin eli elämäntapatyöttömät. Heidän tuestaan pitää leikata, ei nostaa veroja. Eihän se voi mitenkään niin olla, että loputtomiin yksi ryhmä nauttii eduista ja muut tekee työt. Jos ei leikatuilla tuloilla pärjää enää, ottakoot lapion kauniiseen käteen ja tehkööt asialle jotain. Töitä on kaikille kun ei nirsoile tai muuttakoot edullisemmille syrjäseuduille kokeilemaan riittääkö rahat lorvimiseen siellä.
Kaikki nämä verojärjestelyt yms, kun laitetaan kuriin, niin tavan kansalainen pääsee halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salli minun nauraa.
ovat saikulla.
Trolli mikä trolli.
Mitä sekoilet? Moni työssäkäyvä on köyhä. Mm. Minä. Joka kuukausi tulee käteen 2000 euroa ja sillä pitää kitkuttaa. Revi siitä.
2000€ käteen ja sillä joudut kitkuttamaan? Tämä juuri on sitä köyhän tyhmyyttä. Jos tuolla summalla joudut kitkuttamaan niin jotain on pahemman kerran pielessä. Asut väärällä paikkakunnalla tai liian hintavalla alueella, liian väljästi, olet ottanut liian ison asuntolainan, hommannut liian monta lasta elätettäväksi tulotasoosi nähden, syöt liian kalliisti tai suunnittelemattomasti, törsäät liian hintaviin harrastuksiin, tupakkaan, herkkuihin, vaatteisiin, matkusteluun, heräteostoksiin tms.? Mikään näistä ei ole mikään automaattinen ihmisoikeus, vaan omia valintoja, jotka syövät budjettia. Jos et halua mistään tinkiä niin silloin on selvää, että on tiukkaa. Se ei ole yhteiskunnan vika.
Niin meinaat, että pääkaupunkiseudulle ei tarvita esim. hoitajia? Kun kehotat muuttamaan pois.
Itse muutin Helsingistä vain aavistuksen halvempaan kämppään Vantaalla (asumistuki pysyi samana), mutta samalla vaihdoin hoitoalan työtkin Vantaalle, ettei tule työmatkakuluja. Toki näinkin voimme varmasti hoitajapulaa hoitaa. Jätetään kalliit kaupungit ilman palveluita.
:-D
Kai sinäkin nyt sen verran ymmärrät, että kun tukia leikataan ja supistetaan katteettomia palveluja, säästyy rahaa ja veroja ei tarvitse kyniä niin paljon. Hoitajillekin jää silloin enemmän käteen ja mahdollisuus asua vaikka sitten Helsingissä.
Ratkaisu ei ole tukien korotus tai edes ennallaan pitäminen. Se vain ylläpitää työn kannattamattomuutta ja mahdollisuuksia vapaamatkustaa. Ratkaisu on matalien palkkojen nostaminen ja samalla verojen lasku. Rahat siihen saada loputtomista tukietuuksista. Työn on oltava reilusti kannattavampaa kuin oleskelu.
Jokainen, joka ei ole sairaseläkkeellä kykenee jonkinlaiseen työhön. On istumatyötä, liukuhihnatyötä, suorittavaa työtä, seisomatyötä, ulkotyötä, sisätyötä, aikuiskoulutusta nopeaan lisäkoulutukseen... siivousta, puistojen siivousta, postin lajittelua, inventaariota, vanhusten hoitoa, kotiapua, erilaisia avustavia hommia ja herra ties mitä mihin riittää vähempikin kapasiteetti. Näihin ei työttömät halua, koska palkka, liian ranccaa, ei oo mun juttu, en tykkää, haluun johtajaksi peruskoulun vitosen todistuksella... Jos mikään ei kelpaa, sitten olkoot omillaan, mutta turha kuvitella herraskaista elämäntyyliä muiden piikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole kokeillut asumista missään muussa maassa. Suosittelen kokeilemaan. Sitten voit miettiä tätä päästöäsi.
Luulin jo että se valittaa ikuisesti työttömien ilmaisista rahoista.
Tässä maassa on paljon myös TÖISSÄ käyviä köyhiä, tao se pieneen herneenkokoiseen kalloosi.
Jep. Töissäkäyviä jotka eivät selviå rahallisesti edes kuukautta ilman töitä. Palkat eivät riitä mihinkään ja tukia haettava vaikka töitä noin 40h vk.
Köyhä äänestää vasemmistoa. Vasemmisto haluaa nostaa veroja vaikka maailman tappiin. Lopputulos: palkka ei riitä elämiseen. Tarvitaan valtava tukikoneisto. Lopputulos: se pitää rahoittaa jollain, nostetaan hei veroja! Loputon kierre. Ei vasemmisto ole köyhän asialla, se ylläpitää kierrettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salli minun nauraa.
ovat saikulla.
Trolli mikä trolli.
Olen yksinhuoltaja ja palkkani on nipin napin 2000 €. Tästä vähennetään vielä verot ja silti elän oikein mukavasti. Asun halvassa vuokra-asunnossa enkä omista autoa. Vaatteet hankitaan käytettyinä. Säästöön jää rahaa. Monesta asiasta voi säästää. Elämä on valintoja.
Ymmärrän toki että toimeentulotuella eläminen on kituuttamista vaikka kuinka vaatimattomasti eläisi. Senkin olen kokenut. En tahdo valittaa veroista, koska olen ollut itsekin köyhä ja työtön. Tämä on todellista luksuselämää siihen verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Köyhä äänestää vasemmistoa. Vasemmisto haluaa nostaa veroja vaikka maailman tappiin. Lopputulos: palkka ei riitä elämiseen. Tarvitaan valtava tukikoneisto. Lopputulos: se pitää rahoittaa jollain, nostetaan hei veroja! Loputon kierre. Ei vasemmisto ole köyhän asialla, se ylläpitää kierrettä.
Kyllä on kokoomusta ja persujakin äänestäviä köyhiä. Ei varsinkaan kokoomus muuten saisi niin paljon ääniä joka vaalissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on kokoomusta ja persujakin äänestäviä köyhiä. Ei varsinkaan kokoomus muuten saisi niin paljon ääniä joka vaalissa.
Ovatkin niitä minuuttia pidempään tulevaisuuden ennakoitiin kykeneviä köyhiä.
Köyhät alapeukuttaa jokaista viestiä, missä heitä velvoitetaan ottamaan vastuuta enemmän. Yhteiskunta ei ole teille mitään velkaa. Olette jo saaneet ilmaisen koulutuksen, neuvolat, terveydenhoidon, hammashoidon, kasvua on turvattu täysi-ikäisyyden saakka. Kaikki mitä sen jälkeen saatte on ylimääräistä ja ei todellakaan mikään itsestäänselvyys mistä on ok marista ja haukkua sen mahdollistavia. Aikuisen ihmisen tulisi pärjätä omillaan ellei ole kehitysvammainen ja jos ei pärjää, on jollain tapaa vikaa ihmisessä, valinnoissa ja elämänhallinnassa. Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.
Mitä köyhän selkänahasta muka revitään? Mitä sinä ihan konkreettisesti siis annat yhteiskunnalle?
Kyllä asumistuki oikeasti tekee sen, että osa-aikatyökin voi olla hyvä ratkaisu vaikka tilapäisesti. Jos nettopäiväliksa on 1600, ainakin omalla kohdalla asumistuki putoaa nollaan. Kun saan käteen vähän vajaa 1300, asumistukea tulee jo 200.
Nyt huilaan vähän ja nautin asumistukioptiosta, kun se vielä on. Jotenkin tuntuu, ettei tuota enää jonkun vuoden päästä noin hövelisti jaeta. Että miten tämän kurjuuden sitten näkee 😏