Laitettiin lapsen kanssa Lidliin kesätyöhakemus, tyhmä virhe hakemuksessa
Sähköistä hakemusta ei pystynyt lähettää ellei keksinyt aikaisempaa työpaikkaa työkokemus-kohtaan. Mistäpä 14-vuotiaalla työkokemusta olisi ollut. Huoh... Koulutuksen päättymispäiväkin vaadittiin muodossa "päättyi". No, vähän soveltaen sitten tuli homma hoidettua, toivottavasti lapsi pääsisi töihin kun tuntuu olevan ihan innoissaan :)
Kommentit (81)
Kyllä ainakin Lidlissä missä mä olen töissä saa käydä vessassa ihan niin usein tarvitsee, jos on kassavuorossa niin pyytää vaan jonkun hetkeksi tuuraamaan. Ja eväät saa olla ihan mistä vaan ostettuja, Lidlistä ostetuissa/valikoimassa olevissa pitäis periaatteessa olla kuitti mutta ei sitä juurikaan valvota.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 19:43"]
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 19:41"]
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 19:30"]
Joo Lidlissä ei tosiaan saa käydä vessassa taukojen ulkopuolella, mutta siksi on keksitty e-pillerit ja tampoonit. Kyllä normaali ihminen osaa säädellä rakkoaan niin, että käy vessassa sen 10 minuutin tauon aikana. Vai kuinka monta kertaa päivässä te ravaatte kusella? Minä käyn ehkä kolmesti (aamulla, kerran töissä ja illalla)
T. lidliläinen
[/quote]
E-pillereitä vaan syömään ettei Lidlin tarvitse katsella sidettä vaihtavia työntekijöitä! Niitä liuskoja syödään aina 11 putkeen, ettei olisi kuukautisia ollenkaan kuin kesälomalla, talvilomallekin voi ottaa tyhjennyksen jos sellaisen saa pitää.
[/quote]
No käytä sitten tampoonia. On muitakin töitä missä ei ravata vessassa kesken työpäivän.
[/quote]
Valoja tauluun nyt. Jossain lähetysten purkamisessa ei ole yhtään mitään sellaista, minkä takia vessaan ei voisi mennä just nyt heti. Tuo on pelkkää simputusta, johon kenenkään ei pitäisi suostua. Etovaa, että puolustelet moista toimintaa.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 19:51"]
Ööh. Minkäpituisista työvuoroista nyt puhutaan? S-ryhmässä jos oli täysmittainen työvuoro, niin kyllä oli 30 min ruokatauko 15 minuutin kaffepaussin lisäksi. Missäköhän se raja meni, olisko ollu 7 tunnista ylöspäin. Ja lyhyemmissäkin vuoroissa 1-2 kahvitaukoa (10-15 min). Tosi pitkissä vuoroissa (10 h) 2xkahvitauko + 30 min ruokatauko. Ja vaikka olin aina extraaja (vuokratyöfirma), niin yleensä aina oli tauot määrätty etukäteen. Joskus saattoi tulla joku mun tilalle siihen kassalle tauon ajaksi tai muuten sanomaan että "Meepäs tauolle" :D Ja todellakin vein omat eväät. Onko tuo Lidlin toiminta edes laillista? o__O
[/quote]
Minulla ainakin kuuluu kaksi kymmenen minuutin taukoa, jotka voi yhdistää yhdeksi 20 minuutin tauoksi. Työajat yleensä 6h&45min. Hyvin on pärjätty.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 19:47"][quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 19:33"]
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 19:08"]
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 19:06"]
Mitä ne 14-vuotiaat tekee Lidlissä? :o Olin aikoinani töissä Lidlissä ja se oli kammottavin työpaikka missä olen ollut. Kauheaa kyykytystä koko ajan ja tauot meni periaatteella "pidät jos ehdit, yleensä et ehdi" ja vessassakaan ei saanut käydä taukojen ulkopuolella, taukohuoneen ovi oli lukossa ja avaimet sai vuoropäälliköltä kun halusi pitää tauon.
[/quote]
Sitä en tiedä. 14-vuotiaalla ei kauheasti valinnanvaraa ole. Ne huonotkin työpaikat opettaa kyllä paljon. Just tuommoinen olisi aivan oiva kesätyöpaikka, on se nuortenkin hyvä oppia työelämän pelisääntöjä ja taukoaikojen noudattamista yms.
-ap
[/quote]
Eikö lapsesi pitäisi itse hakea sitä työpaikkaa eikä äidin?
[/quote]
Totta kai lapsi haki sitä paikkaa itse, mutta äitinä totta kai ohjeistin että miten tehdään hyvä hakemus ja puhuttiin muutenkin työnhausta ja töissä käyttäytymisestä.
-ap
[/quote]
Oikein. Se on vanhemmuutta, opettaa kansalaistaitoja.
Lidlissä pätee kaupan alan tes, eikö? Silloinhan on samat säännõt kuin muissakin kaupoissa, eli 30 ruokatauko ja 2 kahvitaukoa 8 tunnin työpäivässä.
Joo 14-vuotta tänä vuonna täyttävät saa hakea. Joku 2 viikon hommeli mistä saa 200 euroa.
-ap
No kait siihen omis voinut kirjoittaa, että ei aikaisempaa työkokemusta.
Käytittehän varmasti oikeaa lomaketta? :) jos tuo kesätyö on niin tollainen alaikäisille suunnattu lyhytaikainen
Aa jännä että ottaa 14v. Toivottavasti ei ole murheissaan jos ei saakaan, koska veikkaan että mielummin 15v. täyttäneen palkkaa kun heidän kohdallaan ei ole niin tiukkia säännöksiä.
Kävi kun kattomassa ja tosiaan oli tuossa 14-17 vuotiaden kesätyöhakemuksessakin nuo opsikelut ja entiset työpaikat ja pakolliset täyttää.
Hassua etteivät ole tehneet järkevämpää lomaketta kerran 14,vuotiaatkin voi työtä hakea.
Toivottavasti ette todella luule, että yksi hakemus takaa työpaikan. Kyllä niitä kannattaa kymmenittäin lähetellä.
JOo oli itsenikin pakko tarkistaa että käytettiinhän varmasti oikeaa lomaketta, mutta kyllä! Olen yrittänyt lapselle sanoa että näinä aikoina on tosi vaikea saada kesätöitä että tuo ei ole todellakaan varma juttu ollenkaan. Toivossa on hyvä elää :)
-ap
Mitä ne 14-vuotiaat tekee Lidlissä? :o Olin aikoinani töissä Lidlissä ja se oli kammottavin työpaikka missä olen ollut. Kauheaa kyykytystä koko ajan ja tauot meni periaatteella "pidät jos ehdit, yleensä et ehdi" ja vessassakaan ei saanut käydä taukojen ulkopuolella, taukohuoneen ovi oli lukossa ja avaimet sai vuoropäälliköltä kun halusi pitää tauon.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 19:06"]
[/quote]
Sitä en tiedä. 14-vuotiaalla ei kauheasti valinnanvaraa ole. Ne huonotkin työpaikat opettaa kyllä paljon. Just tuommoinen olisi aivan oiva kesätyöpaikka, on se nuortenkin hyvä oppia työelämän pelisääntöjä ja taukoaikojen noudattamista yms.
-ap
Ei kai missään kaupassa saa käydä vessassa taukojen ulkopuolella? Miettikää nyt jos kassat juoksisi tunnin välein vaihtamassa sidettä tai muuten vaan facettamassa vessassa.
Mä laitoin työksi kotityöt ja itseni nimen