Luulin lapsen hoitokaveria pojaksi, olikin tyttö..?
Lapsen hoitokaveri on ihan pojan näköinen ja puhuttelin pojaksi. Luulin, että oma lapseni oli kuullut lapsen nimen väärin tytön nimeksi, mutta ei. Lapsi kertoi, että hänkin oli innoissaan ollut, että tuli uusi poika ryhmään.
Lapsi pukeutuu ns. poikien vaatteisiin. Spiderman paita, pipo, poikien tennarit, sininen takki jne. Puhuukin matalalta ja käyttäytyy kuin poika.
En siis pidä tätä mitenkään pahana, mutta minusta oli hyvin erikoista ja mielenkiintoista tavata 6 vuotias tyttö, joka oli kyllä kaikelta olemukseltaan poika. Leikkiikin vain poikien kanssa römyleikkejä.
Oletteko te törmänneet moiseen ja voiko häntä kutsua tytöksi tai pojaksi loukkaamatta?
Kommentit (11)
Tarviiko häntä kutsua tytöksi tai pojaksi?
Mistäs sen tietää, voi olla vaihe jossa haluaa olla poika, mutta myöhemmin menee ohi. Tai sitten ei mene.
Itse pukeuduin nuorempana paljon veljeni vaatteisiin, sillä pidin niistä enemmän. Näytin kyllä ihan tytöltä (pitkät hiukset yms.) mutta pukeutumisesta ja käyttäytymisestä olisi luullut pojaksi, sillä riekuin aina vain poikien kanssa. Kouluun mennessä aloin kuitenkin käyttää tyttömäisiä vaatteita, ja ihan normaali (ehkä vähän uhkarohkea) nainen minusta tuli.
meidän poikaa luullaan taas tytöksi vaikka vaatteet ovat selvästi pojan,pitemmät vaaleat vahvat hiukset kuin monilla tarhan tytöillä,isot siniharmaat silmät ja muutenkin "nätti"poika.
Kutsut nimeltä, tietenkin, ei kait kukaan tytöttele tai pojattele??
Mun poikaa luultiin tytöksi 5-7 veenä... ei kylläkään sen vuoksi, että olisi käyttänyt tyytöjen vaatteita, mutta naama ja pidemmät hiukset kai hämäsi monia tuntemattomia. Samaan aikaan kyllä leikkikin vain tyttöjen kanssa.
Ei nyt varsinaisesti tarvi kutsua kummaksikaan, mutta ajattelin kun huutelin, että onpa pojilla kivat leikit, että loukkasinko..
Ap
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 18:41"]Ei nyt varsinaisesti tarvi kutsua kummaksikaan, mutta ajattelin kun huutelin, että onpa pojilla kivat leikit, että loukkasinko..
Ap
[/quote]
Ehkä se oli vain mielissään että luultiin pojaksi. Jos loukkasi niin jossain vaiheessahan kuitenkin täytyy oppia että pukeutumisellaan itse viestittää olevansa.
Jos lasta luullaan eri sukupuolen edustajaksi, on aika tehdä asialle jotain. Pojalle kuuluu lyhyt tukka.
Mun exällä oli pitkä, mustaksi värjätty tukka aikoinaan parikymppisenä kun seurusteltiin ja ulkomailla oltiin keskikesällä ja ex käytti isoja aurinkolaseja. Elettiin sellaista rock-/heviaikaa. Kaupustelija lähestyi "hey young ladies", voi kai sitä tuossakin vaiheessa sekaisin mennä pitkästä tukasta - vaikka hiton karvaiset sääret exällä oli :D
Mitä ajattelisit jos hän olisi oma lapsesi? Jos siis oma tyttösi haluaisi käyttää vaan poikien vaatteita ja leikkiä poikien kanssa? Kannustaisitko vai pakottaisit pukeutumaan pinkkiin? Antakaa lasten olla sellaisia kun haluavat olla..
Ethän työpaikallasikaan varmasti erittele, että naiset menivät jo kokoukseen tai jos kolme kollegaasi ovat juuri saaneet valmiiksi projektin tuskin sanot että hyvä miehet!
Puhuttele lasta nimeltä. Se on paitsi hyvätapaista myös mukavampaa.
Mun tyttären luokalla on taas poika jota luullaan aina tytöksi, pitkät hiukset ja käyttää yksivärisiä vaatteita ja on aina tyttöjen kanssa välkällä. Nimi on semmoinen jota kuulee harvoin niin harva erottaa. Kummastelen aina asiaa.