Kun olette olleet lasten kanssa kotona, kotihoidontuella,
Oletteko lastenhoidon lisäksi pitäneet kodin siistinä ja harrastaneet myös omia juttuja?
Siistillä tarkoitan että työssäkäyvän ei ole tarvinnut työn lisäksi tehdä ns kotitöitä?
Harrastuksilla tarkoitan jotain mitä ei voi tehdä lasten kanssa tai siinä sivussa päivisin, jotain mihin menee useampi tunti viikosta (illalla/yöllä/pöiväuniaikaan/viikonloppuisin), opiskelua tai liikuntaa tms.
Kommentit (47)
Tein kotityöt, mutta mies hoiti kyllä yleensä yhden homman päivässä kuitenkin, esim. Siivosi keittiön illalla rai tyhjäsi aamulla astianpesukoneen. Kävin joka viikko kerran joogassa ja salilla, kauppareissuja yksin ja viikonloppuisin vietin joko la tai su illan kavereiden kanssa. Kun mies jäi kotiin, jako oli suunnilleen sama, tosin miehellä oli viikolla vähemmän omia menoja.
Lisäkysymys, oliko teillä siistimpää ja kodinhoito paremmassa kuosissa, kun yksi aikuinen oli päivät kotona verrattuna siihen jos molemmat olisi töissä? Ja saa mainita myös montako lasta.
Pakkohan se koti on siistinä pitää, sotkua kun tulee kahden lapsen ihan kiitettävästi. Käyn pari kertaa viikossa salilla ja joskus lenkillä yksin. Lisäksi käyn kaupassa monesti yksin. Silloin tällöin tapaan ystäviä ilman lapsia. Kotihoidontuella rahan puute rajoittaa menemisiä kaikista eniten.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 11:56"]Lisäkysymys, oliko teillä siistimpää ja kodinhoito paremmassa kuosissa, kun yksi aikuinen oli päivät kotona verrattuna siihen jos molemmat olisi töissä? Ja saa mainita myös montako lasta.
[/quote]
Suurinpiirtein yhtä siistiä. Ollessamme päivät töissä ei sotkua ja tiskiä tietenkään kerry yhtä paljon kuin kotona ollessamme. Työelämän myötä kodinhoito painottuu viikonloppuun ja arki-iltaisin tehdään vaan välttämättömät (tiskit, lelujen raivaus).
Kyllä hoidan kodin kotihoidontuella ollessani. Niin kyllä tekisin varmaan muutenkin, mieheni on laiska ja vastuuton.
"Harrastan" kotimyyntiä, eli mun omat menot tuo rahaa perheeseen. Lähes kaikkia muita harrastuksia pystyn tekemään lapset mukana. Olen aika paljon menossa kyllä, en mikään kotikissa.
Niin ja työssäkäyvä mies auttaa meilläkin pienissä askareissa (tiskit) työpäivän jälkeen ja siivoaa sitten enemmän vapaapäivinään.
-5&6
Olen nyt ensimmäisen lapsen kanssa kotona ja hoidin ennenki melkeenpä kaikki kotityöt.. Mies muutaman kerran viikos saatto tiskit laittaa ja ehkä kerran kuussa imuroida. T. 2
Ja nii .. Yhtä siistiä on nyt kun silloinki kun töis kävin t.2
Onko asiallista siis olettaa, että kahden terveen lapsen kanssa kotona oleva saisi kotona tehtyä perussiivousten ja ruokien jne. lisäksi niitä juttuja mitkä helposti jää muina aikoina viimeiseksi, kaapit ja varastot järjestykseen, ikkunanpesut jne.? Ja opiskeltua edes jonkun opintopisteen verran? Vai onko lasten kanssa ollessa hyvä syy jättää nuo vähemmälle. Mitäköhän sitten kun kolmas lapsi syntyy..
11! Se riippuu täysin lapsista, kuinka vaativia ovat ja kuinka paljon heitä pitää vahtia + kuinka se kotona oleva äiti/isä jaksaa psyykkisesti ja fyysisesti. Ja jos on yh, niin pakkohan se on. Joskus töissä on paljon kevyempää kuin kotona kahden lapsen kanssa. Mielestäni parisuhteeseen kuuluu se, että kumpikin tekee osaamisensa ja jaksamisensa puitteissa parhaansa, oli sitten töissä tai ei!
No kaapit yms siivoutuu lasten kanssa mutta itse en ikkunoita esim lähtis pesemään.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 11:49"]
Itse hoidan lapsen ja kodin. Ruoka on valmiina kun mies tulee kotiin. Illan yleensä vielä hoidan ( iltapalan, kylvyn, nukutuksen). Muutaman kerran kuussa käyn ystävien kanssa kahvilla tai ostoksilla. Harrastuksia ei ole
[/quote]
Hyvä diili miehelle. Ilmainen siivooja, kokki ja lastenhoitaja häärii kotona ja seksistäkään ei tarvitse maksaa. Illalla voi rentoutua työpäivän jälkeen ja seuraavana päivänä taas jättää pikkuvaimon touhuamaan kun itse elää oikeaa elämää kodin ulkopuolella. Sitä en vaan ymmärrä miksi joku nainen tähän suostuu.
Mies siivoaa joka ilta keittiön ja järjestelee olkkarin sillä aikaa kun nukutan lasta. Myös imurointi on kokonaan miehen vastuulla. Muuten teen kyllä hieman isomman osan kotitöistä. Päivisin lapsi on prioriteetti nro 1 ja siivoilen kyllä siinä sivussa, mutta lapsen ehdoilla. Lähinnä siis näitä päivittäisiä tiskikoneen tyhjennyksiä, pyykkejä jne.
Ilman lasta harrastan 2 kertaa viikossa (1 jumppa ja 1 sali). Mies käyttää harrastuksiin ehkä 3x enemmän aikaa viikossa... Kesällä haluan kyllä vähän tasoittaa tuota harrastuksiin käytettävää aikaa. Lapsi on vielä pieni, joten siksi olen hyväksynyt tämän epätasa-arvon :)
Meinaatko tosiaan että seksiä vielä saa? Hahaa
Te jotka ette harrasta mitään ilman lapsia; haluaisitteko harrastaa? Entä käyvätkö miehenne omissa harrastuksissa?
Meillä 2 lasta, koti on täydellisessä kunnossa , siivoan melkein joka pv, ruoka on valmis pöydällä kun mies tulee ka eväät tehty hänelle töihin. Illal mies auttaa lasten kylvettämisessä ja nukuttaa esikoisen . Tienaa hyvin. Kaupassa ei tarvi katsoa hintaa. Kohta alan käymään jumpassa.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 12:26"][quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 11:49"]
Itse hoidan lapsen ja kodin. Ruoka on valmiina kun mies tulee kotiin. Illan yleensä vielä hoidan ( iltapalan, kylvyn, nukutuksen). Muutaman kerran kuussa käyn ystävien kanssa kahvilla tai ostoksilla. Harrastuksia ei ole
[/quote]
Hyvä diili miehelle. Ilmainen siivooja, kokki ja lastenhoitaja häärii kotona ja seksistäkään ei tarvitse maksaa. Illalla voi rentoutua työpäivän jälkeen ja seuraavana päivänä taas jättää pikkuvaimon touhuamaan kun itse elää oikeaa elämää kodin ulkopuolella. Sitä en vaan ymmärrä miksi joku nainen tähän suostuu.
[/quote]
Jännä kun joka paikassa vaikuttaa siltä, että seksi on vaimolle joku pakollinen paha. Minä ainakin iloitsen että mieheni haluaa harrastaa seksiä kanssani.
Teen ne kotityöt mitä päivän aikana on, illalla tekee molemmat yhtä paljon. Vkloppusin myös molemmat tekee. Käyn silloin tällöin iltaisin tai vkloppuisin omilla menoilla, mitään varsinaista harrastusta ei ole.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 11:56"]
Lisäkysymys, oliko teillä siistimpää ja kodinhoito paremmassa kuosissa, kun yksi aikuinen oli päivät kotona verrattuna siihen jos molemmat olisi töissä? Ja saa mainita myös montako lasta.
[/quote]
Siistimpää kun molemmat töissä. Kukaan ei ole päivän aikana sotkemassa.