Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noloin tilanteesi ylipainon takia?

Vierailija
13.03.2015 |

Tuttavapariskunta oli tehnyt kylppäriremontin. Wc-pöntön liima oli kuulema lähes kuivunut. Olivat itse jo käyttäneet sitä, mutta kehottivat istumaan varovasti. Noh, niinhän siinä kävi, että koko pönttö rojahti nurin ja etureuna halki. Voi jumalauta kun hävetti! Nyt alkaa dieetti! Onko muilla läskeillä ollut noloja tilanteita?

Kommentit (924)

Vierailija
81/924 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 21:17"][quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 20:56"]

Kaveri on se ylipainoinen, mutta koska tilanne oli nolo myös mulle, niin tässä tulee.

Hyvä kaverini siis tuli vierailulle kotiini viikon ajaksi. Hän asuu nykyään kaukana, ja oltiin pitkän erossa olon jälkeen molemmat iloisia ja innoissamme, kun saataisiin viettää muutama päivä yhdessä. Järkkäilin kotona kaverille vierashuoneen nätiksi, poika keräsi kukkiakin vaasiin.

Kaveri on aina ollut ylipainoinen. Me asutaan kolmannessa kerroksessa, ei hissiä. Osasin ennakoida, että portaiden ylösnousu voisi olla hitusen työlästä, joten menin alas vastaan kantamaan matkalaukun ylös. Mutta en ikinä olisi aavistanut, kuinka *hirveä* prosessi se portaiden nousu hänelle oli! Eihän se tosiaan matkalaukkuaan olisi jaksanut kantaa, kun ei omaa kehoaankaan. Hurja puuskutus, ähinä, hikoilu, pari pieruakin taisi päästä matkan varrella - lepotauko piti pitää henkihieverissä joka puolen kerroksen välillä. Hän yritti urheana jutella ja naureskella siinä tyyliin että eihän tässä mitään, ja mä kanssa koitin onnettomana jutella hilpeitä, vaikka sydän syrjälläni pelkäsin, että se saa vielä sydänkohtauksen... Olin NIIN nolo hänen puolestaan - ja omastankinin, kun en tyhmä osannut ennakoida moista!

Viikko siinä sitten kärvisteltiin lähinnä sisätiloissa kolmannessa kerroksessa.  Käytiin muutama kerta ulkona, mutta aina suunittelin päivän menot siten (ja kaverikin varmasti mielessään!), että portaiden ramppauskerrat jäivät minimiin. Kaveri ei ole tämän reissun jälkeen enää koskaan käynyt mun kotona kylässä... :(

[/quote]

En usko tätä...ylipainoinenkin voi olla hyväkuntoinen eikä 3 kerros ole kovin korkealla, eri juttu esim. 5 kerros tms. Eri juttu jos on joku 200 kg...mutta normiläskille ei 3 kerros ole juttu eikä mikään vaikka vähän puuskuttaisikin.
[/quote]

Mä oon läski (135kg) ja kyllä mä kolmanteen kerrokseen kohtuu rivakasti pääsen. Puuskutan toki pikkusen ylhäällä, mut ei se mulle ny ongelma ole kävellä niin ylös.
Toki nyt näin kevään korvilla kun on siitepölyt hetäämässä ja katupölyä ilma täynnä niin jo 50 metrin matka autolta kotiovelle loivaan ylämäkeen saa mut pysähtelemään matkalla pari kolmeki kertaa helposti. Ei johdu kunnosta vaan allergioista joiden takia henki kohtuu tiukalla. :(

Vierailija
82/924 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 22:50"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 22:17"]Perseeni ei mahtunut keinuun leikkipuistossa. Lintsillä Kirnun turvakaari meni nipinnapin kiinni. Söin litran jäätelöä kerralla ja sen jälkeen oli vähän ajan päästä taas nälkä. Tuon jälkeen lähti kunnon VLCD-rääkki, 3 kuuria ja -15 kg lähti. Sitten tulinkin raskaaksi, vaikka olimme olleet ilman ehkäisyä jo 3 vuotta. Olin vain ollut liian lihava raskautumiselle. :) [/quote]ei mun perse mahdu normipainoisenakaan lasten keinuihin.

[/quote]

Mä oon näin normipainoisena jäänyt jumiin sellaiseen pikkulasten keinuun (olin vielä aika lähellä alipainoa, mutta on iso perse). Voi hitto. Se oli kauhea tilanne. En meinannut päästä irti. Mietin jo siinä, että pitääkö kutsua palokunta paikalle. Se keinu oli tämän tyyppinen: http://www.playdo.fi/sites/default/files/imagecache/product_full/turvaistuin_playdo.jpg

Tää on muuten todella ihana ketju. Te ootte ihania. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/924 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 21:53"]En mahtunut magneettiputkeen.

[/quote] Tästä haluaisin kysyä että minkä painoinen ja kuinka pitkä olet? Viime kesänä kun menin magneettikuvaukseen hoitaja halusi ottaa musta mitat. Mietti mahdunko putkeen. Mahduin, mutta eihän siinä paljon jäänyt tyhjää tilaa.Olen 157cm pitkä ja painoin 98kg

Vierailija
84/924 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin ekaa kertaa tulevan anoppilan mökillä. Sillä reissulla hajotin sekä tuolin, että pihakeinun kun vaan istuin niille. Oli kyllä noloa ja mulle kuittailtiin koko viikonloppu siitä, varsinkin langanlaiha pikkuruinen kälyni. Outoa tässä on se, että en ole edes kovin lihana.

Vierailija
85/924 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kertoo näitä samoja "tuoli hajosi allani"-juttuja.

Vierailija
86/924 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 22:26"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 17:34"]

Jouduin yöksi vuodeosastolle. Ei löytynyt tarpeeksi isoa paitaa päälle ja läski vilkkui nappien välistä. Painoa on noin 105 kiloa. Pitääköhän minua lihavammat omat vaatteet päällä tai ehkä silloin isot koot pyykissä...

[/quote]

Mä sain miesten vaatteet Töölön sairaalassa. Muuten ihan samanlaiset, isommat vain kooltaan ja naisten sairaalakamppeet oli muistaakseni marjapuuron väriset ja miesten siniset. Eli kaikki muut sitten kyllä tiesi, että olin miesten vaatteissa. Jouduin myös itse työntämään sänkyni leikkaussaliin tippapullossa kiinni jo ollessani, mikä tuntui kyllä oikeesti vähän liioittelulta, kun hoitsuja oli 2 ja mun paino oli siihen aikaan kumminkin alle 100 kg, jossain 90 kg kieppeillä.

[/quote]

Kuulostaa todella kummalliselta toi sängyn itse työntäminen! Sängyllä on sitä paitsi ihan helppo kuljettaa +150 kiloistakin, kääntelyissä ja vuoteeseen hoitamisessa on enemmän ongelmia sitten.

Vierailija
87/924 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen mahtunut sentään sellaiseen leikkipuiston tavalliseen keinuun, vaikken koskaan ole ollut laiha.
Sekin kyllä tympäisee, kun mistään ei löydy vaatteita. Vihaan shoppailua. Sain myos synnytyksessä sellaisen vihreän yöpaidan ja se oli aivan liian pieni. En kyllä osannut hävetä sillon kun oli muuta ajateltavaa :D jälkeenpäin vain. T. 56

Vierailija
88/924 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 23:13"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 23:01"][quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 22:48"] Käykää tsekkaa kaverin kisaprofiili ja antakaa äänenne;) [/quote] Voi taivas, ei tuolla hevosnaamalla kauheasti kannattaisi mainostaa! Jäätävä hevonen! [/quote] Eikä ollut. Persoonallinen ja freesi. :)

[/quote]

perustakaa oma ketju

Vierailija
89/924 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muovituoli hajosi alta niin, että sen jalat sinkoili palasina pitkin poikin. Onneks kukaan ei saanut muovinsirpaleesta osumaa, vaikka läheltä piti...

Vierailija
90/924 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kaveriporukalla bileet vuokratussa mökissä ja ajattelin istahtaa olohuoneen sohvalle, sillä koko porukka oli kokoontunut kyseiseen tilaan. Olin näköjään se viimeinen (tonni) tikki, koska sohva räksähti painostani rikki jalan kohdalta kellahtaen. Häpeä potenssiin tuhat!!! Lisäksi jälkihäpeänä oli kiva selittää asiaa mökin vuokraajalle puhelimessa. Onneksi en joutunut korvausvastuuseen. :D 

Vierailija
91/924 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, mulla oli kamala päivä, oikeasti kurja mieli. Hylje, muovituoli hanurissa ja vesiliukumäkeen juuttunut saivat aikaan spontaanin hekotuksen. Kiitos, ihanat :) Jotenkin tuli ajatus, että kotiin tuleva mukula huutaa: 'Isi, tuu auttamaan, äiti pyörii täällä nakuna kuin hylje!' En kestä.. Kiitos, ehkä tää elämä ei ookkaan niin kurjaa, koitan nauraa itselleni..

Vierailija
92/924 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, ei tuo vielä mitään. Sukulaiseni tekivät vessaremontin ja "suurehko" tätini meni sinne. Oli nähtävästi mennyt kyljellään sisään ovesta, mutta postuikin normaalissa asennossa ja jäi karmeihin kiinni :D

Ei auttanut ruokaöljy tai muut pikakonstit, piti hajottaa uudet ovenkarmit että saatiin täti pinteestä!

Vierailija
93/924 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin verenpaineenmittarin tarranauha ei yltänyt käden ympäri, yritti monta kertaa mutta ei

Vierailija
94/924 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 22:05"]Hääpuvussani oli tiukka korsettimainen yläosa, tietty kiristetty piukeaksi. Olin hääpäivänä kävelemässä alttaria kohti isäni saattamana ja kaikki katsoivat minua. Kuului kova paukahdus, kuin autorenkaan puhkeaminen, ja yläosa ratkesi koko matkalta kyljestä jolloin koko hääpuku valahti lattialle jättäen minut puolialasti molempien sukujen silmien alle. Sen piti olla elämäni päivä :(
[/quote]
Voi nolous!!!!! :`D

Vierailija
95/924 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 21:17"][quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 20:56"]

Kaveri on se ylipainoinen, mutta koska tilanne oli nolo myös mulle, niin tässä tulee.

Hyvä kaverini siis tuli vierailulle kotiini viikon ajaksi. Hän asuu nykyään kaukana, ja oltiin pitkän erossa olon jälkeen molemmat iloisia ja innoissamme, kun saataisiin viettää muutama päivä yhdessä. Järkkäilin kotona kaverille vierashuoneen nätiksi, poika keräsi kukkiakin vaasiin.

Kaveri on aina ollut ylipainoinen. Me asutaan kolmannessa kerroksessa, ei hissiä. Osasin ennakoida, että portaiden ylösnousu voisi olla hitusen työlästä, joten menin alas vastaan kantamaan matkalaukun ylös. Mutta en ikinä olisi aavistanut, kuinka *hirveä* prosessi se portaiden nousu hänelle oli! Eihän se tosiaan matkalaukkuaan olisi jaksanut kantaa, kun ei omaa kehoaankaan. Hurja puuskutus, ähinä, hikoilu, pari pieruakin taisi päästä matkan varrella - lepotauko piti pitää henkihieverissä joka puolen kerroksen välillä. Hän yritti urheana jutella ja naureskella siinä tyyliin että eihän tässä mitään, ja mä kanssa koitin onnettomana jutella hilpeitä, vaikka sydän syrjälläni pelkäsin, että se saa vielä sydänkohtauksen... Olin NIIN nolo hänen puolestaan - ja omastankinin, kun en tyhmä osannut ennakoida moista!

Viikko siinä sitten kärvisteltiin lähinnä sisätiloissa kolmannessa kerroksessa. Käytiin muutama kerta ulkona, mutta aina suunittelin päivän menot siten (ja kaverikin varmasti mielessään!), että portaiden ramppauskerrat jäivät minimiin. Kaveri ei ole tämän reissun jälkeen enää koskaan käynyt mun kotona kylässä... :(

[/quote]

En usko tätä...ylipainoinenkin voi olla hyväkuntoinen eikä 3 kerros ole kovin korkealla, eri juttu esim. 5 kerros tms. Eri juttu jos on joku 200 kg...mutta normiläskille ei 3 kerros ole juttu eikä mikään vaikka vähän puuskuttaisikin.
[/quote]
Vahinkoalapeukku. Olen samaa mieltä, tämän kaverin on täytynyt olla jotenkin vajaakuntoinen tai vaihtoehtoisesti 200-kiloinen. Itsellä 30kg ylipainoa ja aina juoksen kaikki portaat ylös, kolmas kerros ei todellakaan tunnu yhtään missään.

Vierailija
96/924 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, käsittääkseni toi linkattu muidu ei liity mitenkään läskeihin tai noloihin tilanteisiin joten kipittäkääpä jonnekin muualle!

T. Yks paksu täti

Vierailija
97/924 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 22:05"]

Hääpuvussani oli tiukka korsettimainen yläosa, tietty kiristetty piukeaksi. Olin hääpäivänä kävelemässä alttaria kohti isäni saattamana ja kaikki katsoivat minua. Kuului kova paukahdus, kuin autorenkaan puhkeaminen, ja yläosa ratkesi koko matkalta kyljestä jolloin koko hääpuku valahti lattialle jättäen minut puolialasti molempien sukujen silmien alle. Sen piti olla elämäni päivä :(

[/quote]

Auts! Tää oli oikeesti ikävä :(

Vierailija
98/924 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 00:01"]Noniin, käsittääkseni toi linkattu muidu ei liity mitenkään läskeihin tai noloihin tilanteisiin joten kipittäkääpä jonnekin muualle!

T. Yks paksu täti
[/quote]
Samaa mieltä!

Vierailija
99/924 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 23:45"]

Voi huhhuh, mua oikeesti hävettäis jos mulla olis lihava äiti..

[/quote]Mun lasta ei hävetä ollenkaan, hän on 11-vuotias. Kun joskus puhun ylipainostani, hän nauraen sanoo: Mutta äiti, ethän sinä ole lihava!

Vierailija
100/924 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen todella kömpelö ja jään aina kiinni kaikkialle tai huidon kaupoissa hyllyjä ja rekkejä laukulla tai isolla rintavarustuksellani. Viimeksi heitin lattialle hyllyllisen tyynyliinoja ja päälle yhden tyynynkin, liukenin paikalta äkkiä ja kun myyjätyttö tuli siivoamaan hetken päästä sotkua, menin paikalle auttamaan ystävällisesti ja vähän harmitellen että olipas ikävää kun nää on levinnyt tähän, ja kuuntelin kun tyttöä harmitti kun jotkut eivät vaan osaa yhtään käyttäytyä ja jättävät kaiken lojumaan... :D