Noloin tilanteesi ylipainon takia?
Tuttavapariskunta oli tehnyt kylppäriremontin. Wc-pöntön liima oli kuulema lähes kuivunut. Olivat itse jo käyttäneet sitä, mutta kehottivat istumaan varovasti. Noh, niinhän siinä kävi, että koko pönttö rojahti nurin ja etureuna halki. Voi jumalauta kun hävetti! Nyt alkaa dieetti! Onko muilla läskeillä ollut noloja tilanteita?
Kommentit (924)
Vierailija kirjoitti:
Työmatkalla uudessa mekossa joka mielestäni oli kiva ja peitti kehon kumpareet. Työkaveri kysyi olenko raskaana. Minua nolompi taisi olla sitten työkaveri..
Se ei vielä herättänyt minua prinsessa läskin unesta, vaan terveyshuolet. Lähinnä se, kun tajusin että herään yöllä ja ähkin saadakseni käännettyä kylkeä. Ja että aamulla sängystä nouseminen oli vaikeaa, enkä enää halunnut laittaa alushousuja jalkaan yhdellä jalalla seisten, tai saanut edes toista jalkaa nostettua tarpeeksi ylös. Ja että lattialla ei voinut enää vain singahtaa ylös, vaan piti nojata polveen ja laitta kädet lattiaan. Ja miten aloin pelätä sitä, että tiputan kassalla ja kaupassa jotain lattialle, koska en päässyt kyykystä enää ylös ilman et otin kädellä tukea. Ne havainnot eivät olleet enää hauskoja.
Prinsessa läskin unesta :DDDDDDDDD Saako tälle edes nauraa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvittelin että tämä ketju olisi ilkeämielinen, mutta mitä vielä, olen nauranut vedet silmissä ihmisten kommelluksille, mutta sitäkin enemmän osoittamallenne huumorille ja itseironialle. Näitä lisää! Ei tarvitsisi aina olla niin vakavaa ja ryppyotsaista tämä elämä!
Tästä rohkaistuneena voin minäkin kertoa oman tarinani. Siskoni päätti pitää kesän kunniaksi pienimuotoiset puutarhajuhlat, joita varten pukeuduin kauniiseen hulmuavahelmaiseen kesämekkoon. Hänen 4- ja 6-vuotiaille tyttärillään oli pihassa pieni lastenpöytä, jossa leikkivät teekutsuja vieraiden seurustellessa ja siemaillessa kuohuvaa ympärillä. Tytöt sitten kinuamaan minua mukaan teekutsuleikkiinsä. Tykkään lapsista, joten oikein innostuin leikistä, vedin päähäni sellaisen hellehatun joka heillä oli rekvisiittana ja kaulaan lasten muovisen krumeluurihelminauhan ja elämöin kovasti. Tytöt kikattelivat kovasti, kaikilla oli hauskaa.
Ja yhtäkkiä kuului hirveä RÄTS, kun heppoinen lasten muovituoli, jolle olin ahtautunut, lakosi täysin kasaan mahtavan persaukseni alla. Piha vietti siinä kohdassa hieman alaviistoon, joten en ainoastaan kellahtanut maahan vaan KIERIN kuin keila pari pyörähdystä, hameen helmat tietysti ties missä huidellen. Kukin voi kuvitella miltä näyttää, kun tällainen tuhti täti pyörii helmat korvissa pitkin pihamaata, vatsaa litistävät mummokalsarit vilkkuen, lierihattu päässä ja lasten helyissä, muovituolin jämät suurinpiirtein hanurissa yhä kiinni.
Hiljaisuus oli aivan korviahuumaava, kun vieraat yrittivät epätoivoisesti pidätellä nauruaan. Itse en siinä tosin onnistunut vaan nauroin niin että kyyneleet valuivat :D
Semmoista! Kutsukaa mut vaan vieraaksenne!
Ai kauhea,tämä pisti nauramaan ja nauran vieläkin haha :D Kuvittelin miltä välikohtaus on näyttänyt mutta toivottavasti huumorilla selvisit:)
Puutarhajuhlien kauhistus jatkaa: selvisin kyllä, ja loppuilta oli oikein mukava, vaikka hieman ruohotahrainen olinkin :D Töidensä takia hieman jälkijunassa juhliin saapunut mieheni nauroi niin että meinasi kusta housuunsa kun sai kuulla tapahtuneesta ja nähdä muovituolin murheelliset jäännökset. Totesi että ei elämä sun kanssas ainakaan tylsää ole.
Ihana ketju. :) Niin virkistävää lukea näitä tarinoita ilman että kyseessä on kehopositiivinen uhriutuminen ja rutina siitä miten kaikki on yhteiskunnan ja valmistajien vika, ja kaikki yleiset tilat, lentokoneiden penkit, vaatteet, huvipuistolaitteet jne tulee laajentaa ja vahvistaa kannattamaan myös ne 300+kg yksilöt, muu on syrjintää.
Tsemppiä kovasti kaikille teille joilla on laihdutusprojekti meneillään.
Vierailija kirjoitti:
Ihana ketju. :) Niin virkistävää lukea näitä tarinoita ilman että kyseessä on kehopositiivinen uhriutuminen ja rutina siitä miten kaikki on yhteiskunnan ja valmistajien vika, ja kaikki yleiset tilat, lentokoneiden penkit, vaatteet, huvipuistolaitteet jne tulee laajentaa ja vahvistaa kannattamaan myös ne 300+kg yksilöt, muu on syrjintää.
Tsemppiä kovasti kaikille teille joilla on laihdutusprojekti meneillään.
Olen itse +25 kg ylipainoinen enkä todellakaan kannata sitä että koko maailma pitäisi muokata sairaalloiseen ylipainoon sopivaksi. Kaikkien ei todellakaan tarvitse olla hoikkia, olemme erilaisia aivan luonnostaan ja niin on hyvä, mutta siinä vaiheessa kun et oikeasti mahdu ovesta sisään, on aika havahtua eikä vaatia muilta myönnytyksiä.
Itse kuitenkin viihdyn tällaisena täysin toimintakykyisenä mutta rehevän pehmeänä tätinä eikä siihen pitäisi kellään olla nokan koputtamista, kun en mitään keneltäkään vaadi muuta kuin asiallista kohtelua.
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut silminnäkijöitä, mutta aika silmät avaava hetki oli se, kun en hotellin kylpyhuoneessa meinannut millään päästä ammeesta ylös. Kierin siellä vain kuin joku hylje.
Olen jossakin hotellissa ulkomailla nähnyt kylpyhuoneen katosta roikkuvan narun. Siinä (tai seinällä?) on ollut lappu, että älä vedä narusta, koska siitä aiheutuu hälytys. Saisi siis apua paikalle myös kuvatussa tilanteessa?
(Aiheen vierestä, mutta tuli vaan mieleen.)
Lihava opettaja.Tuoli hajosi alta koululaisten nähden.Lapset nauroivat kovasti.
Tästä tapauksesta alkoi opettajan laihdutuskuuri.
Hotellien ammeet ovat yllättävän isoja! Itselläni oli tavallinen amme kotona, mutta hotellihuoneessa päädyin myös hylkeeksi kun valuin sinne pohjalle ja luulin, että jalkapohjat ottavat seinämään kiinni toisessa päässä. Eivät ottaneet, vaan molskahdin pinnan alle.
Pienen räpiköinnin jälkeen totesin, että tällaiselle lyhyehkölle naisellehan tuollainen amme on melkein kuin uima-allas. Siellä voi kellua vapaasti.
En voi mennä Linnanmäellä tai muuallakaan laitteisiin lasten kanssa kun pelkään ettei ne turvakaaret ym mene kiinni. :/ Lapsille vain sanon etten iän myötä enää kykene, vaikka varmasti olis hauskaa.
Mieheni osti riippumaton, lösähdin siihen ja samassa peffa osui maahan, olin kuin jossain munapussissa täysin solmussa :D Ei taida olla ihan satakiloisen juttu, lopulta kun pääsin pois tuntui kuin olisin tupsahtanut ulos Matrixista.
Ei nolo, lähinnä huvittava. En ole merkittävästi ylipainoinen, mutta vähän vatsaa on. Olin jossain lentokentällä ja siinä yhden vaatekaupan edessä oli kaupasta ulos vedetty räkki alennustakkeja. Otin siitä yhden takin ja kääntelin sitä kun kaupasta singahtaa palvelualtis täti ulos ja sanoo "Sir, that is slim fit". Se lähinnä nauratti. Ehkä täti itse koki sen nolona ja kertoo juuri nyt tätä tarinaa vastaavassa threadissä kotimaassaan.
Tämä ei tapahtunut itselleni, mutta meille kotiin tuli vieraaksi sukulaisnainen, joka oli melkoisen runsasmuotoinen. Äiti jo etukäteen suunnitteli, mihin se Maire nyt pannaan istumaan. Maire valitsi tullessaan itse paikkansa äidin viittoilusta nojatuolin suuntaan huolimatta.
Hän istui keinutuoliin (jälkeenpäin äiti ihmetteli, miten mahtuikin).
Maire ei kauaa tuolissa keinunut, kun keinu kirjaimellisesti lakosi hänen altaan. Maire kellahti lattialle säpäleitten sekaan tietysti selälleen. Samassa rytäkässä takana olleelta ikkunalaudalta putosi kaktus Mairen pään viereen. Huomasin, että äidillä oli vaikeuksia pidätellä nauruaan.
Tosin myöhemmin nauru muuttui murheeksi, kun äti katsoi antiikkikuvastosta, että keinutuoli olisi ollut todella arvokas. Mairen vierailun jälkeen siitä tuli kasa saunapuita.
Ylipainoisuus on nykyään niin valtavirtaa Suomessa, että pikemminkin on noloa olla normaalipainoinen. Semmoiset kuvittelee jotenkin olevansa parempia ihmisiä.
Miksi tuli raxiin porttikielto?
Suomalaisten leidien on aika laihduttaa.
Peffa ei mahtunut huvipuistossa lasten laitteeseen, tai teki tiukkaa, kun menin lapsen kanssa karuselliin.
Olen nauranut niin että vatsa on kipeä. Aivan sitten ihania kirjotuksia. Kirjotikset ennen 2020 parhaita, myöhäsemmistä paistaa toi kehopositiivisuus sensuurin lailla.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten leidien on aika laihduttaa.
No niin on kuule sitten suomalaisten gentlemannienkin. Suomalainen mieshän on yleisemmin lihava kuin nainen.
Koko kesä on yhtä noloa tilannetta kun hikoilen kuin huijari helvetissä. Eikä kyse ole todellakaan mistään "otsa vähän hiessä" -tyylisestä hikoilusta, vaan olen ihan yltä päältä märkä. Kerran kävelin töihin ja kun pääsin perille työkaveri kysyi "Oho, sataako ulkona?" kun olin niin hiestä märkä :(
Lentokoneen tuolit ovat kyllä hyvä mitta omalle keholle. Lihavimpina aikoinani oli aina yhtä jäätävä tunne mennä koneeseen ja tajuta miten kapea se paikka on. Mutta läskihän tiivistyy puristuksessa, joten siihen sitä vaan solahti, melkein mielessä kuului sellainen PLUMPS ääni molemmin puolin, kun kankut ja ahteri rutistuivat käsinojien puristuksesta läpi. Sitten katselet siinä reisiäsi. Jotka ovat valtavat ja täyttävät penkin. Ja lähtiessä tiukka nykäisy PLUMPS, ja ahteri irtoaa ruuvipenkistä.
Olen päärynämallinen, joten massaa on eniten takapuolessa ja reisissä. Joskus luulin, että en koskaan liho ylävartalosta, mutta tiedoksi kaikille muille päärynöille - kyllä se siinä 90 kiloisena alkaa fläsä oudosti kerääntyä myös alleihin, leuan alle, rintoihin ja vatsaan. Entinen shakira onkin nykyinen muumin ja keilan hyllyvä hybridi.
Nyt olen vain 5 kilon päässä normaalipainosta ja odotan sitä hetkeä, kun voin solahtaa lentokoneen tuoliin ilman survoutumisen fiilistä.
Kyllä nää on ihan hauskoja! Olen tätä ketjua muistellut ja kiva että se nousi esille.