Kohta ei erota tyttöjä enää pojista ja päinvastoin
ainakaan nimen perusteella:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1426209741496.html?pos=ok-trm-uutk
Ennen Marja oli Marja ja Kalle oli Kalle mutta jatkossa Marjalla saattaakin olla pippe ja Kallella pimppi.
Kommentit (121)
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:16"]Naiseus on siis sinulle rooli, jota leikit?[/quote]
Naiseudellani on biologinen perusta, jolle roolit rakentuvat. Suomessa nämä roolit jostain syystä yritetään kieltää. Suomalaisen miehen on osattava kysyä treffeillä, sopiiko avata ovi tai saako maksaa laskun, koska nainen voi loukkaantua, jos mies tekee nämä teot oma-aloitteisesti.
Esimerkiksi Italiassa roolit ovat paljon luontevammat. Siellä mies vie ja nainen on hemmoteltavana, eikä naisille ole ongelma antautua miehen käsiin.
Voisi myös jalostaa ihmiset niin, ettei kokoeroa ole miesten ja naisten välillä. Onhan se väärin, että nainen on pienempi ja heikompi kuin mies.
Niin ikävää kuin se onkin, sukupuoli määrittää ihmistä aina jollain tasolla.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:18"]Varmasti se sinulle ainoa oikea kulttuurinen rooli säilyy muiden rinnalla. Jos ei säily, se merkitsee, ettei kukaan koe sitä omakseen. Tällöin kysymys on kulttuurievoluutiosta.[/quote]
Kulttuurinmuutosta vastaan minulla ei ole mitään. Sen sijaan keinotekoisesti masinoitua kulttuurinmuutosta vastustan. Suomessa on pieni äänekkäiden joukko, joka yrittää riistää kansan enemmistöltä vallan.
On kummallista, että kaikki tuntuu liittyvän nykyään seksuaalivähemmistöihin, vaikka heidän osuutensa väestöstä on todella pieni.
"Seksuaalista identiteettiä on Suomessa tutkittu satunnaisotoksiin perustuvilla kysely- ja haastattelututkimuksilla 1971 ja 1992. 18–54-vuotiaista suomalaisista piti itseään homoseksuaalina vuonna 1971 tehdyssä tutkimuksessa 0,8 % ja vuonna 1992 tehdyssä tutkimuksessa 0,6 %"
Ei oo päättäjillä parempaa tekemistä kuin miettiä tälläsiä? Keskittyisivät vaikka verojen alentamiseen ja työpaikkojen luomiseen, kuin tälläiseen turhanpäiväiseen hienosäätely byrokratiaan.
Uutiset jotka suututtavat arvokonservatiivit ovat aina hyviä uutisia <3
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:15"]Esimerkiksi Yhdysvalloissa ymmärretään, että olisi järjetön suo alkaa kontrolloida, mikä nimi kuuluu miehelle ja mikä naiselle.[/quote]
Jenkeissä on kuitenkin vielä käytössä she ja he. Lisäksi vähintään 95 % jenkkiläisistä nimistä viittaa selvästi jompaan kumpaan sukupuoleen.
Ruotsissahan on yritetty päästä eroon sanoista hon ja han. Siellä yritetään ajaa käyttöön sukupuolineutraalia hen.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:24"]
[/quote]
En minä ole mikään arvokonservatiivi. Jos poikani tahtoo leikkiä nukilla, ostan niitä hänelle hyvin mielelläni. Jos poikani tahtoo pukeutua mekkoon, ostan hänelle mielelläni mekon. Sitä en kuitenkaan ymmärrä, että minun pitäisi pakottamalla pakottaa poikani käyttäytymään vastoin hänen luontaisia toiveitaan.
Onhan Suomessa näitäkin vanhempia, jotka eivät käytä itsestään sanoja isä ja äiti, jotta sukupuolet eivät paljastuisi. Tämäkin tuntuisi minusta jotenkin kiusalliselta. Siis se, etten saisi olla lapselleni äiti eli nainen vaan että minun pitäisi olla jokin keinotekoinen nimihirviö, jonka sukupuolta peitellään.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:22"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:18"]Varmasti se sinulle ainoa oikea kulttuurinen rooli säilyy muiden rinnalla. Jos ei säily, se merkitsee, ettei kukaan koe sitä omakseen. Tällöin kysymys on kulttuurievoluutiosta.[/quote]
Kulttuurinmuutosta vastaan minulla ei ole mitään. Sen sijaan keinotekoisesti masinoitua kulttuurinmuutosta vastustan. Suomessa on pieni äänekkäiden joukko, joka yrittää riistää kansan enemmistöltä vallan.
On kummallista, että kaikki tuntuu liittyvän nykyään seksuaalivähemmistöihin, vaikka heidän osuutensa väestöstä on todella pieni.
"Seksuaalista identiteettiä on Suomessa tutkittu satunnaisotoksiin perustuvilla kysely- ja haastattelututkimuksilla 1971 ja 1992. 18–54-vuotiaista suomalaisista piti itseään homoseksuaalina vuonna 1971 tehdyssä tutkimuksessa 0,8 % ja vuonna 1992 tehdyssä tutkimuksessa 0,6 %"
[/quote]
Niin, onhan se outoa, jos noin pienen ryhmän mahdollisuus toteuttaa omaa elämäntapaansa vie suurelta enemmistöltä ilon elämästä ja identiteetinkin.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:26"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:24"]
[/quote]
En minä ole mikään arvokonservatiivi. Jos poikani tahtoo leikkiä nukilla, ostan niitä hänelle hyvin mielelläni. Jos poikani tahtoo pukeutua mekkoon, ostan hänelle mielelläni mekon. Sitä en kuitenkaan ymmärrä, että minun pitäisi pakottamalla pakottaa poikani käyttäytymään vastoin hänen luontaisia toiveitaan.
Onhan Suomessa näitäkin vanhempia, jotka eivät käytä itsestään sanoja isä ja äiti, jotta sukupuolet eivät paljastuisi. Tämäkin tuntuisi minusta jotenkin kiusalliselta. Siis se, etten saisi olla lapselleni äiti eli nainen vaan että minun pitäisi olla jokin keinotekoinen nimihirviö, jonka sukupuolta peitellään.
[/quote]
Menikö multa jotain nyt ohi, siis kuka tässä on pakottamassa ketään mihinkään?
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:29"]Menikö multa jotain nyt ohi, siis kuka tässä on pakottamassa ketään mihinkään?[/quote]
Feministit yrittävät murtaa perinteiset sukupuoliroolit. Jos joku ostaa pojalleni lahjaksi leikkitraktorin, niin femakko on sormi pystyssä, että soosoo.
Feministien oletuksena on se, että mitään rooleja ei pitäisi olla, mutta kuitenkin he itse pitäytyvät rooleissa. Minäkin olen käynyt kuuntelemassa feministejä, jotka ovat olleet meikattuja ja laittautuneita.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:28"]Niin, onhan se outoa, jos noin pienen ryhmän mahdollisuus toteuttaa omaa elämäntapaansa[/quote]
Kukaanhan ei kiellä heidän elämäntapaansa. Homoilla saa olla juuri sellainen kulttuuri kuin on. Mutta miksi heteroenemmistölle ei sallita omaa kulttuuriaan?
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:19"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:16"]Naiseus on siis sinulle rooli, jota leikit?[/quote]
Naiseudellani on biologinen perusta, jolle roolit rakentuvat. Suomessa nämä roolit jostain syystä yritetään kieltää. Suomalaisen miehen on osattava kysyä treffeillä, sopiiko avata ovi tai saako maksaa laskun, koska nainen voi loukkaantua, jos mies tekee nämä teot oma-aloitteisesti.
Esimerkiksi Italiassa roolit ovat paljon luontevammat. Siellä mies vie ja nainen on hemmoteltavana, eikä naisille ole ongelma antautua miehen käsiin.
[/quote]
Ei taida Suomen historiasta löytyä aikaa, jolloin miesten valtaosa olisi ovia naisille aukonut. Yleensä kyllä tämä nähdään merkkinä tapakulttuurin puutteesta, mutta kai kaikesta voi syyttää feminismiä.
Mielestäni tärkeintä olisi aukoa ovia vanhuksille ja vammaisille, mutta ikävä kyllä he taitavat helposti jäädä näkymättömiksi.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:32"]Ei taida Suomen historiasta löytyä aikaa, jolloin miesten valtaosa olisi ovia naisille aukonut.[/quote]
Kyllä se on kuulunut vähintään sivistyneemmän kansanosan peruskäytökseen. Yleensäkin vielä joitain vuosikymmeniä sitten tietyt peruskäytöstavat olivat paljon vahvemmin voimissaan kuin nykyään, ihan hatun päästä ottamisesta lähtien.
Nykyään kun naiselle avaa oven, hän saattaa tiuskaista, että selviän kyllä itsekin. Näin teki mm. oma ystäväni.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 13:19"][quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 12:59"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 12:58"]
Miksi pitäisikään? Miesten ja naisten vessat myös pois.
[/quote]
Kannatan myös yhteisiä pukuhuoneita. Sukupuolellahan ei ole väliä.
[/quote]
Jännää, kaiken pitäisi olla sukupuolineutraalia, mutta mammat eivät kuitenkaan ole valmiita saunomaan ja pukeutumaan miesten kanssa? Miksi ette ole? Mitä pahaa siinä on?
[/quote] Se että miehillä alkaa seistä kun näkevät naiset alastomina. Siksi.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:34"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:32"]Ei taida Suomen historiasta löytyä aikaa, jolloin miesten valtaosa olisi ovia naisille aukonut.[/quote]
Kyllä se on kuulunut vähintään sivistyneemmän kansanosan peruskäytökseen. Yleensäkin vielä joitain vuosikymmeniä sitten tietyt peruskäytöstavat olivat paljon vahvemmin voimissaan kuin nykyään, ihan hatun päästä ottamisesta lähtien.
Nykyään kun naiselle avaa oven, hän saattaa tiuskaista, että selviän kyllä itsekin. Näin teki mm. oma ystäväni.
[/quote]
Ritarillisuus nyt on vain aika karmivaa, muuta jonnekin Itä-Euroopan maahan, ehkä sitten olet tyytyväinen?
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:32"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:28"]Niin, onhan se outoa, jos noin pienen ryhmän mahdollisuus toteuttaa omaa elämäntapaansa[/quote]
Kukaanhan ei kiellä heidän elämäntapaansa. Homoilla saa olla juuri sellainen kulttuuri kuin on. Mutta miksi heteroenemmistölle ei sallita omaa kulttuuriaan?
[/quote]
Ihan heteroenemmistön edustajana sanoisin, että kyllä mulle on sallittu oma kulttuurini. Olen ostelut pojalleni traktoreita. Kukaan ei ole pakottanut minua pukemaan häntä pinkkiin. Minulle on aina ja kaikkialla sallittu heteroseksuaalisuuteni. Olen saanut mennä naimisiin vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa. Haluaisin kuulla konkreettisia esimerkkejä teiltä vainon kohteeksi joutuneilta heteroilta, niin voisimme miettiä keinoja tämän asian korjaamiseen.
[/quote]
Saudi-Arabiassa on vielä luontevammat roolit.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:37"]Ihan heteroenemmistön edustajana sanoisin, että kyllä mulle on sallittu oma kulttuurini. [/quote]
Riippuu varmaan porukoista, joissa liikkuu. Yliopistolla leimautuu hyvin nopeasti juntiksi, jos ei ole oikeaa mieltä. Tämä oikeamielisyyden vaatimus näkyy hyvin mm. puoluejohtajien kannanotoista. He kun ovat nyt niin feministiä niin feministiä. Mm. Antti Rinne ja Stubb ovat ilmoittaneet olevansa feministejä. Minusta tuo on ällöttävää. Olisivat tasa-arvon kannattajia.
[/quote]
Moderniin tasa-arvoon ei kuulu mikään erityiskohtelu
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:14"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:13"]Ymmärrä nyt, että saat mun puolestani olla just sellainen kuin olet. Terveisin feministi.[/quote]
Enkä saa, jos feministit vievät minulta sukupuoliroolit. Silloin en enää pysty olemaan sitä mitä olen, koska minun olemiseni riippuu suhteestani kulttuurisiin merkityksiin.
[/quote]
Varmasti se sinulle ainoa oikea kulttuurinen rooli säilyy muiden rinnalla. Jos ei säily, se merkitsee, ettei kukaan koe sitä omakseen. Tällöin kysymys on kulttuurievoluutiosta.