Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohta ei erota tyttöjä enää pojista ja päinvastoin

Vierailija
13.03.2015 |

ainakaan nimen perusteella:

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1426209741496.html?pos=ok-trm-uutk

Ennen Marja oli Marja ja Kalle oli Kalle mutta jatkossa Marjalla saattaakin olla pippe ja Kallella pimppi.

Kommentit (121)

Vierailija
81/121 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:31"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:29"]Menikö multa jotain nyt ohi, siis kuka tässä on pakottamassa ketään mihinkään?[/quote]

Feministit yrittävät murtaa perinteiset sukupuoliroolit. Jos joku ostaa pojalleni lahjaksi leikkitraktorin, niin femakko on sormi pystyssä, että soosoo.

Feministien oletuksena on se, että mitään rooleja ei pitäisi olla, mutta kuitenkin he itse pitäytyvät rooleissa. Minäkin olen käynyt kuuntelemassa feministejä, jotka ovat olleet meikattuja ja laittautuneita.

[/quote]

Tuskin kukaan nyt oikeasti on kieltämättä naiselta naisellisuuden tai pojalta traktorileikit.

Kuitenkin on hyvä jos myös sukupuolirooleista poikkeava toiminta tai ulkonäkö tulee arkipäiväisemmäksi. Se ei estä ketään pidättäytymästä niissä perinteisemmissä jutuissa. Itsekin meikkaan ja koen itseni tasa-arvon ja sukupuolineutraaliuden kannattajaksi. 

Annan esimerkin missä sukupuoliroolit voivat olla vahingollisia. Yläasteella meille tarjottiin sellaista valinnaisainetta kun matematiikan ja fysiikan lisäkurssi. Olin ainoa aineeseen ilmoittautunut tyttö. Opettaja oli konservatiivinen eläkeikää lähestyvä, ja tytötteli minua ja katsoi tarpeelliseksi neuvoa kädestä pitäen kaikki harjoitustyöt, vaikka olin kurssin parhaita oppilaita, ja minulla oli sekä matikka että fysiikka 10 enkä olisi todellakaan mitään apua tarvinnut. Hän myös ei kertaakaan antanut minulle vastaiskunsa vaikka viittasin joka kysymykseen. Aineessa ensimmäiset puoli vuotta kun hän opetti meitä oli ihan kamalia. Onneksi sen jälkeen vaihtui opettaja, ja kurssi olikin ihan mahtava sen jälkeen. 

Nyt olen jo lukiossa, ja kirjoitin pitkästä matikasta L:n. Haluaisin tietää oliko tosiaan tarpeen väheksyä minua se puolivuotta sukupuoleni takia? 

Vierailija
82/121 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:42"][quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:37"]Ihan heteroenemmistön edustajana sanoisin, että kyllä mulle on sallittu oma kulttuurini. [/quote]

Riippuu varmaan porukoista, joissa liikkuu. Yliopistolla leimautuu hyvin nopeasti juntiksi, jos ei ole oikeaa mieltä. Tämä oikeamielisyyden vaatimus näkyy hyvin mm. puoluejohtajien kannanotoista. He kun ovat nyt niin feministiä niin feministiä. Mm. Antti Rinne ja Stubb ovat ilmoittaneet olevansa feministejä. Minusta tuo on ällöttävää. Olisivat tasa-arvon kannattajia.

[/quote]

Minun kokemukseni on, että yliopistolla (niitäkin on muuten Suomessa monta) saa olla ihan oma itsensä, mutta argumentointikykyä kyllä odotetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/121 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tulevaisuudessa erotetaan sukupuolet toisistaan jos nimestä se ei tule ilmi, esimerkiksi työhakemusten tms dokumenttien kanssa? Aika mielenkiintoista..

Vierailija
84/121 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:48"]Minun kokemukseni on, että yliopistolla (niitäkin on muuten Suomessa monta) saa olla ihan oma itsensä, mutta argumentointikykyä kyllä odotetaan.[/quote]

Minun kokemukseni humanistipiireistä on se, että täytyy äänestää vihreitä tai vasemmistoa, ei saa kannattaa ydinvoimaa, ei saa kannattaa perinteisiä sukupuolirooleja, ei saa kannattaa maaseutukulttuuria, täytyy olla ekologinen (puheissa, teot ovat erikseen) ja täytyy ymmärtää maahanmuuttajia ja kannattaa voimakkaasti monikulttuurista monokulttuurisuuden sijaan.

Nämä arvot tunkevat esiin ihan kaikessa. Ne ovat niin voimakkaat, ettei niitä kukaan edes uskalla uhmata, en esimerkiksi minä. En vain viitsi ruokalassa ruveta puhumaan, että olisi hyvä suosia ydinvoimaa jotta ei poltettaisi hiiltä ja että vesistöt pysyisivät puhtaina tai että minusta suomalainen kulttuuri on arvokasta enkä toivo tänne vieraiden kulttuurien edustajia tuhoamaan suomalaisia arvoja.

On tietenkin hienoa kuvitella, että yliopistoporukka argumentoisi, mutta ei se argumentoi. Sillä on tietyt arvot, mutta ne ovat perustelemattomia tunteisiin pohjaavia.

Vierailija
85/121 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks sukupuolineutraalia kasvatusta suosivat eivät aloita itsestään? Miksi lapsen pitää olla se koekappale? Muuntakaa ensin itsenne sukupuolineutraalin näköiseksi ja vaihtakaa nimenne myös. Miksi lapsen täytyy näyttää ja kuulostaa siltä, ettei sillä ole sukupuolta, mutta kuitenkin hänen äidistään ja isästään pystyy heti sanomaan sukupuolen.

Vierailija
86/121 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki sukupuolineutraalit sitten vaan samoihin tiloihin uimaan ja saunomaan. Eihän sillä ole väliä mitä sukupuolta edustat, nainenkin voi kiihottua naisesta. Mitä sitten jos miehet kiihottuvat naisista

Vierailija
87/121 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin. Ensinnäkin feministi kannattaa tasa-arvoa, eikä aja naissukupuolen asiaa. Feministi kiinnittää huomiota valtaan ja sen epätasa-arvoon. Huomio kiinnittyy usein vähemmistöihin, koska heillä sitä valtaa on vähemmän. Näin myös yhä on miesten ja naisten välillä, mutta feministi kyllä haluaa myös miehille vapautusta heitä rajoittavista lokeroista.

Ja onhan se nyt hyvä ihme eri asia sanoa, ettei sukupuolta tarvitse päätellä nimestä kuin sanoa, ettei sillä ole väliä. Tottakai sillä on väliä. Siksi kyse esim. sekasaunoista on eri asia kuin etunimistä. Kukaan ei kiellä sitä, että heterot kiihottuvat vastakkaisesta sukupuolesta ja siksi useimmiten on luonnollista että siihen tarjotaan mahdollisuus. Tai että sukupuoli ei saisi mitenkään ihmisessä näkyä. Kyse on vain vapaudesta olla itselleen luontevalla tavalla tässä maailmassa. 

Eli kyllä nainen voi silloinkin toteuttaa naiseuttaan juuri niinkuin haluaa. Ja ne teidän pariskunnan asiat eivät siitä muutu, vaikka muille annetaan mahdollisuus toteuttaa itseään haluamallaan tavalla. Jos tykkäätte miehen kanssa laittautua perinteisellä tavalla kauniiksi ja komeaksi, niin siitä vain. Kukaan ei tule sitä teiltä kieltämään. Mutta kaikkien ei tarvitse näin toimia eli yhteiskunnassa ei tarvitse olla normistoa, mikä pakottaa naisen olevan heiveröinen ja herkkä, kun taas miehen pitäisi olla vahva ja väkevä. Näin karkeasti yleistäen.

Ja vielä, joku kysyi, että miten työhakemuksissa erotetaan naiset ja miehet jos nimeä ei ole (eikä kuvaa). Miksi pitäisi? Aika harvoin sillä nyt on oikeasti väliä. Jos on ihan legitiimisti, niin sitä voi kysyä. 

Jos haluat, että sinua kohdellaan herkkänä ja huolehdittavana naisena, niin voit viestiä sitä käytökselläsi. Siten sinuun voidaan suhtautua niin. Mutta jos taas joku ei halua sellaista viestiä, ei häntä pitäisi siihen pakottaa.

Vierailija
88/121 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 16:21"]No niin. Ensinnäkin feministi kannattaa tasa-arvoa, eikä aja naissukupuolen asiaa.[/quote]

Tuo ei valitettavasti ole totta. Lue tämä ja perustele, miksi tuo ei olisi totta.

http://www.miesasia.fi/2014/07/10-syyta-miksi-feminismi-ei-tarkoita.html

Vierailija
89/121 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:07"]Nykyfemmareille on kauhistus, jos joku ei ihaile balladia laulavaa parrakasta naista. Harva näistä femmareista kuitenkaan tahtoo miehekseen mekkoihin pukeutuvaa miestä, jolla on naiselliset eleet ja hento ääni.

Kyllä se luonto tekee tehtävänsä.

On ihan eri asia suoda ihmisille mahdollisuus olla sitä mitä he ovat kuin keinotekoisesti vääntää maailmaa muotoon, jossa ihmisten on yrittämällä yritettävä rikkoa rajoja. Minä ainakin olen tyystin kyllästynyt feministien vaatimaan rajojen rikkomiseen. Olen täysin kypsä siihen. 

Miksi feministit eivät anna minulle vapauttani vaan pakottavat minua koko ajan olemaan muuta kuin olen?

[/quote]

Mitä mieltä olet sellaisista keinotekoisista väännöksistä kuin yleinen äänioikeus ja orjuuden kieltäminen? Joku nekin on taistellut, muuten niitä tuskin olisi vieläkään missään.

Vierailija
90/121 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 16:25"]Mitä mieltä olet sellaisista keinotekoisista väännöksistä kuin yleinen äänioikeus ja orjuuden kieltäminen? Joku nekin on taistellut, muuten niitä tuskin olisi vieläkään missään.[/quote]

Eivät nuo liity mitenkään siihen, että feministit yrittävät rajoittaa jatkuvasti oikeuksiani olla naisellinen nainen ja miehen varassa elävä kotiäiti.

Vierailija
91/121 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 16:27"][quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 16:25"]Mitä mieltä olet sellaisista keinotekoisista väännöksistä kuin yleinen äänioikeus ja orjuuden kieltäminen? Joku nekin on taistellut, muuten niitä tuskin olisi vieläkään missään.[/quote]

Eivät nuo liity mitenkään siihen, että feministit yrittävät rajoittaa jatkuvasti oikeuksiani olla naisellinen nainen ja miehen varassa elävä kotiäiti.
[/quote]
Yrittävätkö Rinne ja Stubb pakottaa töihin?

Vierailija
92/121 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 16:32"]Yrittävätkö Rinne ja Stubb pakottaa töihin?

[/quote]

Feministit yrittävät pakottaa minua tiettyyn maailmankuvaan. Minä kannatan mm. vain rajoitettua aborttioikeutta (ei ollenkaan sosiaalisilla syillä) ja avioeron uudestaan kriminalisoimista, jotta eroamista ei voitaisi tehdä tunteiden perusteella, mutta koskaan en ole saanut näihin feministeiltä tukea. Eivät he aja sitä maailmaa, jossa nainen tahtoo olla kotiäiti ja jossa nainen tahtoo miehen olevan perheen pää. Heillä on aivan omat valtakuvionsa, jotka sortavat monia naisia.

En ymmärräkään, miksi feministejä pidetään naisten oikeuksien ajajina, koska ainakaan minun oikeuksiani he eivät aja. Päinvastoin he sortavat minua.

Miksi oikeuksiksi tai tasa-arvoksi nimitetään sellaista, joka vie naisilta mahdollisuuden heidän omiin arvoihinsa?

Vierailija
93/121 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 16:27"][quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 16:25"]Mitä mieltä olet sellaisista keinotekoisista väännöksistä kuin yleinen äänioikeus ja orjuuden kieltäminen? Joku nekin on taistellut, muuten niitä tuskin olisi vieläkään missään.[/quote]

[/quote]

Sinun kaltaisesi konservatiivit vaikeuttavat huomattavasti enemmän muiden elämää, sillä teidän valintojenne vuoksi kaikkien naisten oletetaan haluavan kotiäitiyttä. Niinpä töiden saaminen ja niissä eteneminen on naisille huomattavasti vaikeampaa ja toisaalta lasten hoitaminen kotona sekä huoltajuuden saaminen ovat miehille huomattavasti vaikeampia. Feministit haluavat kaikille yhtälaisia mahdollisuuksia, kun taas konservatiivit haluavat palata 50-luvulle, koska se sattuu sopimaan heille.

Vierailija
94/121 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 16:35"][quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 16:32"]Yrittävätkö Rinne ja Stubb pakottaa töihin?

[/quote]

Feministit yrittävät pakottaa minua tiettyyn maailmankuvaan. Minä kannatan mm. vain rajoitettua aborttioikeutta (ei ollenkaan sosiaalisilla syillä) ja avioeron uudestaan kriminalisoimista, jotta eroamista ei voitaisi tehdä tunteiden perusteella, mutta koskaan en ole saanut näihin feministeiltä tukea. Eivät he aja sitä maailmaa, jossa nainen tahtoo olla kotiäiti ja jossa nainen tahtoo miehen olevan perheen pää. Heillä on aivan omat valtakuvionsa, jotka sortavat monia naisia.

En ymmärräkään, miksi feministejä pidetään naisten oikeuksien ajajina, koska ainakaan minun oikeuksiani he eivät aja. Päinvastoin he sortavat minua.

Miksi oikeuksiksi tai tasa-arvoksi nimitetään sellaista, joka vie naisilta mahdollisuuden heidän omiin arvoihinsa?
[/quote]

Tasa-arvo merkitsee sitä, että sinulla on oikeus omiin arvoihisi. Arvosi näyttävät elävän ja voivan hyvin.

Monille muille naisille on tärkeää mahdollisuus avioeroon tai aborttiin silloin, kun tilanne sitä vaatii. En ole kumpaakaan kokenut enkä toivottavasti koekaan, mutta ymmärrän niiden olevan joissakin tilanteissa hyviä vaihtoehtoja.

Vierailija
95/121 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 16:35"][quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 16:32"]Yrittävätkö Rinne ja Stubb pakottaa töihin?

[/quote]

[/quote]

Ei ole sinun oikeutesi rajoittaa muiden elämää. Sinä saat olla eroamatta ja tekemättä aborttia ja elää miehesi tuloilla, mutta älä pakota meitä muita sinun malliisi. En usko, että kukaan olisi kieltänyt sinua tekemästä omia valintojasi, mutta dinä yrität kieltäö muita. Mitä muita oikeuksia haluaisit poistaa naisilta? Oikeuden omiin palkkatuloihin, oikeuden opiskella, oikeuden omistaa?

Vierailija
96/121 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 16:39"]Sinun kaltaisesi konservatiivit vaikeuttavat huomattavasti enemmän muiden elämää[/quote]

Kyllä feministit rajoittavat liberaalejakin. Minä olen BDSM-seksin harrastaja, suomeksi sanottuna mieheni orja. Miehelläni on perheessämme ehdoton määräysvalta ja hänellä on tekemämme sopimuksen mukaan oikeus nöyryyttää minua ja ohjata käytöstäni kivun avulla.

Tällainen ennalta sovittu väkivalta suhteessa on feministeille punainen vaate. Etenkin englanninkielisessä feminismikeskustelussa oikeutemme seksuaalisuuteemme kyseenalaistetaan voimakkaasti. Feministit eivät tee minkäänlaista eroa sen välille, onko väkivallasta sovittu vai onko se yksipuolista.

Sama koskee naisten oikeutta myydä kroppaansa. Feministit näkevät itseään myyvät naiset uhreina eivätkä subjekteina, jotka tekevät valintoja.

Kaikkinensa feminismissä ei todellakaan ole kysymys kaikkien naisten yhtäläisistä oikeuksista, vaan tietynlaisesta valtakäsityksestä, jonka feministit yrittävät oikeuttaa yhtäläisiin oikeuksiin vetoamalla.

Hyvin monet naiset jäävät feministien tavoitteiden ulkopuolelle, jolloin feministit tosiasiassa ovat naisia vastaan eivätkä naisten puolesta.

Vierailija
97/121 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko, että vastaan jokaiseen kohtaan erikseen? Voisin sen tehdä, mutta tästä tulisi pitkä teksti, joten tiivistän.

Ensinnäkin tekstissä sanotaan, että feminismi pitäisi vapauttaa ideologiasta. Siis tasa-arvohan on myös ideologia. Eli tuossa ei ole mitään järkeä. Sillä sen sijaan taidetaan tarkoittaa, että feministien ei tulisi puuttua erityisesti naisten kohtaamiin epäkohtiin. Sanoin juuri yllä, että feminismissä pyritään puuttumaan erityisesti sen heikomman osapuolen kohtaamiin valta-epäsuhtiin. Ja näitä on yhä Suomessakin enemmän naisiin kohdistuen. Mies on yhä se vahvempi osapuoli. Tämä ei tarkoita, etteikö miehen kohtaamia lokerointeja ei pitäisi poistaa, ja sen myös useimmat feministit tunnustavat. Se ei myöskään tarkoita, että mies olisi tässä yhteiskunnassa jokaisella rintamalla vahvin - esim. miesten vanhemmuuteen on kiinnitetty huomiota viime vuosina.

Feministinen tutkimushan on ihan tieteenala, ei vain blogitykitystä ja siitä kiistelyä. Ja tämä todellakin ajaa tasa-arvoa sen kaikissa muodoissa. Se ei tarkoita sitä, että jokainen feministiksi julistautuva ymmärtäisi tämän. Mutta aatteena feminismi on tätä. Ja tähän viitataan kun esim. Ruotsissa valtionpäänmiehet julistautuvat feministeiksi - ja Suomessakin.

Tekstissä lukee "vaikka 90 % faktoista osoittaa miehen aseman olevan naisen asemaa huonompi Suomessa". Siis oikeasti. Mitkä ovat nämä faktat? Voin hakea tilastoja kulttuurinormien rajoittavuudesta eri sukupuolille, palkkatasa-arvosta, jakaumasta poliittisessa päätöksenteossa yms., ja ne osoittavat muuta. Se, että miesasiafoorumilla sanotaan, että 90% faktoista osoittaa jotain, ei tarkoita mitään, jos näitä faktoja ei näytetä. Tekstissä sanotaan mm, että 64% korkeakouluista valmistuneista on naisia. Mutta miksi tämä jakauma ei heijastu johtajan paikoissa tai palkkajakaumassa? Miksi naisten kouluttautuminen ei kanna heille hedelmää työelämässä menestymisen myötä?

Teksti on täynnä aukkoja, ja parempi kysymys olisi, miksi kukaan uskoo sen edustavan agendan olevan paikkaansapitävä? Ainoa fiksu pointti tekstissä on se, että molempien sukupuolten hyvinvointia ja tasa-arvoa tulee ajatella. Mutta tämän teksti vesittää vetämällä huomion miehiin ja asettamalla sukupuolet vastakkain.

Sen tosin sanon, että minusta sekä naisasiaihmisten että miesasiaihmisten tulisi nähdä kokonaiskuva, jossa pyritään lokeroinnista vapaaseen yhteiskuntaan molempien sukupuolten kannalta, eikä keskittyä vain sen oman sukupuolensa asian edistämiseen. Ja molemmista leireistä löytyy muuten molempia sukupuolia.

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 16:24"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 16:21"]No niin. Ensinnäkin feministi kannattaa tasa-arvoa, eikä aja naissukupuolen asiaa.[/quote]

Tuo ei valitettavasti ole totta. Lue tämä ja perustele, miksi tuo ei olisi totta.

http://www.miesasia.fi/2014/07/10-syyta-miksi-feminismi-ei-tarkoita.html

[/quote]

Vierailija
98/121 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 16:44"]Ei ole sinun oikeutesi rajoittaa muiden elämää.[/quote]

Miksi feministit sitten yrittävät rajoittaa oikeutta perinteisiin malleihin? Hehän ajavat koko ajan käytäntöjä, jotka tuhoavat perinteisiä toimintatapoja. Miksi tähän on oikeus feministeillä mutta ei konservatiiveilla?

Vierailija
99/121 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän Pertti-Irmeli oli tuhma tänään tarhassa.

Vierailija
100/121 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 16:45"]

Haluatko, että vastaan jokaiseen kohtaan erikseen? [/quote]

Haluan että vastaat kohtiin, joissa nimetään miesten ongelmia. Miksi feministit eivät aja näkyvästi näihin ongelmiin puuttumista? Eikö se ole ongelma, että jo pojat putoavat koulussa kyydistä ja että korkeakoulutetuista naisten osuus kasvaa koko ajan? Missä tasa-arvo? Miksi yliopistoissa ei ole mieskiintiöitä? Miksi kätilökoulutuksessa ei ole mieskiintiöitä? Miksi feministit eivät aja naisille kansalaispalvelusta? Miehet on velvoitettu siihen vankeustuomion uhalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi