Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohta ei erota tyttöjä enää pojista ja päinvastoin

Vierailija
13.03.2015 |

ainakaan nimen perusteella:

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1426209741496.html?pos=ok-trm-uutk

Ennen Marja oli Marja ja Kalle oli Kalle mutta jatkossa Marjalla saattaakin olla pippe ja Kallella pimppi.

Kommentit (121)

Vierailija
101/121 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 16:46"][quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 16:44"]Ei ole sinun oikeutesi rajoittaa muiden elämää.[/quote]

Miksi feministit sitten yrittävät rajoittaa oikeutta perinteisiin malleihin? Hehän ajavat koko ajan käytäntöjä, jotka tuhoavat perinteisiä toimintatapoja. Miksi tähän on oikeus feministeillä mutta ei konservatiiveilla?
[/quote]

Mikä tuhoaa sinun mahdollisuutesi perinteiseen elämäntapaan? Kerto konkreettisia esimerkkejä.

Vierailija
102/121 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 16:50"]Mikä tuhoaa sinun mahdollisuutesi perinteiseen elämäntapaan? Kerto konkreettisia esimerkkejä.[/quote]

Esimerkiksi femninistien ajama käsitys siitä, että naisilla ja miehillä on sama arvo. En minä tahdo tällaista mallia, vaan minun toiveeni on raamatullisesti olla miehelleni alamainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/121 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran ohiksena nimistä että pitkän ja lyhyen vokaalin ero ei aina ole kristallinkirkkaana puhetilanteissa. Miten joku Ada tai Aada pidetään toisistaan erillään? Joku vai ääntää Adankin pitkänä. Muita: Ida/Iida, Mia/Miia jne. Onneksi itsellä ja lapsella on sellainen nimi ettei kenenkään tarvi varmistaa kirjoitusasua.

Vierailija
104/121 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 16:51"][quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 16:50"]Mikä tuhoaa sinun mahdollisuutesi perinteiseen elämäntapaan? Kerto konkreettisia esimerkkejä.[/quote]

Esimerkiksi femninistien ajama käsitys siitä, että naisilla ja miehillä on sama arvo. En minä tahdo tällaista mallia, vaan minun toiveeni on raamatullisesti olla miehelleni alamainen.
[/quote]
No jos luet sitä raamattua etkä feministien propagandaa. Vai rakoileeko usko?

Vierailija
105/121 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 16:51"][quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 16:50"]Mikä tuhoaa sinun mahdollisuutesi perinteiseen elämäntapaan? Kerto konkreettisia esimerkkejä.[/quote]

[/quote]

Miten se konkreettisesti, siis käytännössä, vaikuttaa sinun elämääsi? Kyllähän sinä saat olla niin syvällä miehesi tossun alla kuin ikinä haluat. Et vaan saa pakottaa meitä muita samaan.

Vierailija
106/121 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 16:53"]No jos luet sitä raamattua etkä feministien propagandaa. Vai rakoileeko usko?[/quote]

Usko ei rukoile, mutta feministit pilaavat maailman. Jumala tulee rankaisemaan siitä. Ihminen on noussut Jumalan luomisjärjestystä vastaan. Feministit eivät siis ole tuhonneet ainoastaan naisten oikeuksia vaan myös nousseet kapinaan Jumalaa vastaan. 

Vierailija
107/121 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 16:35"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 16:32"]Yrittävätkö Rinne ja Stubb pakottaa töihin?

[/quote]

Feministit yrittävät pakottaa minua tiettyyn maailmankuvaan. Minä kannatan mm. vain rajoitettua aborttioikeutta (ei ollenkaan sosiaalisilla syillä) ja avioeron uudestaan kriminalisoimista, jotta eroamista ei voitaisi tehdä tunteiden perusteella, mutta koskaan en ole saanut näihin feministeiltä tukea. Eivät he aja sitä maailmaa, jossa nainen tahtoo olla kotiäiti ja jossa nainen tahtoo miehen olevan perheen pää. Heillä on aivan omat valtakuvionsa, jotka sortavat monia naisia.

En ymmärräkään, miksi feministejä pidetään naisten oikeuksien ajajina, koska ainakaan minun oikeuksiani he eivät aja. Päinvastoin he sortavat minua.

Miksi oikeuksiksi tai tasa-arvoksi nimitetään sellaista, joka vie naisilta mahdollisuuden heidän omiin arvoihinsa?

[/quote]

Sinun ei tarvitse tehdä aborttia, sinua ei siihen kukaan pakota, eivät edes feministit. Saat jopa vastustaa sitä, sitäkään ei kukaan kiellä. Mutta kaikkien muiden ei tarvitse olla samaa mieltä sinun kanssasi tai tehdä samoja valintoja.

Sinua ei myöskään kukaan voi pakottaa eroamaan. Saatte olla puolisosi kanssa naimisissa, se ei ole mitenkään kiellettyä. Sinä saat olla kotiäiti, jos puolisosi kanssa niin sovitte. Miehesi saa olla perheenne pää, jos niin haluatte. Voit vaikka pukea hänelle sukat aamulla jalkaan, palvella aamiaisen sänkyyn ja antaa päättää hänen kaikesta elämässäsi vaikka alkaen pukeutumisestasi. Tämä ei ole mitenkään kiellettyä. Minä jopa feministinä olen sitä mieltä, että tottakai kannattaa toimia noin, jos se tekee teidät onnelliseksi.

Sitä en vain tajua, että jos tuon tyyppinen elämäntyyli sopii sinulle, miksi myös minun ja kaikkien muiden pitäisi sitä toteuttaa myös, vaikka se ei tekisi meitä mitenkään onnelliseksi? En minä ole vaatimassa omaa elämäntyyliäni sinulle tai kenellekään muullekaan, mutta haluan ihmisille mahdollisuuden toteuttaa elämässään heille sopivimpia vaihtoehtoja. Myös sinulle.

Vierailija
108/121 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 16:54"]Miten se konkreettisesti, siis käytännössä, vaikuttaa sinun elämääsi?[/quote]

Meillä ei Suomessa ole esimerkiksi perheverotusta eikä meillä ole kriminalisoitu avioeroa, minkä vuoksi joudun pelkäämään mieheni lähtemistä enemmän kuin joutuisin, jos avioero olisi rikos.

Vierailija
109/121 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 16:55"][quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 16:53"]No jos luet sitä raamattua etkä feministien propagandaa. Vai rakoileeko usko?[/quote]

Usko ei rukoile, mutta feministit pilaavat maailman. Jumala tulee rankaisemaan siitä. Ihminen on noussut Jumalan luomisjärjestystä vastaan. Feministit eivät siis ole tuhonneet ainoastaan naisten oikeuksia vaan myös nousseet kapinaan Jumalaa vastaan. 
[/quote]
No sittenhän asia korjaantuu heti kun Hän kerkeää. Anna feministien hääriä tässä sillä välin.

Vierailija
110/121 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:15"][quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:11"]

Miksi perustelu on, että kun muuallakin!? Tuskin muualla mietitään mitä nimi on toisessa maassa tarkoittanut vaan ylpeästi ylläpidetään omaa nimistöä. Miksi meidän pitää aina apinoida muita? Kyllä nimien sekamelska myös häiritsee kommunikaatiota jos pitää sukupuoli jossain tilanteessa saada selville eikä nimi kerro enää sitä.

[/quote]

Esimerkiksi Yhdysvalloissa ymmärretään, että olisi järjetön suo alkaa kontrolloida, mikä nimi kuuluu miehelle ja mikä naiselle. Joka lomakkeessa kysytään nimen lisäksi sukupuoli. Yksi pieni rasti, ei voi olla niin vaikeaa. Ja hotellin ovimikko sanoo "sir" tai ma'm", vaikkei edes sitä rastia näe.
[/quote]Emme ole onneksi Yhdysvallat. Aina ei ole sitä lomaketta ja ruksia joka tilanteessa! Mitä haittaa on nimien erottamisessa? Miksi nimien annosta on tullut ihmeellinen oman ainutkertaisen persoonallisen ilmenemismiodon korostusta perheessä jottei vaan ole kuin muut! Onneksi luulen nimihörhöimyn olevan vain pienen vähemmistön kikkailua. Suuri massa menee niin kuin ennenkin.

Vierailija
111/121 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 16:56"][quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 16:54"]Miten se konkreettisesti, siis käytännössä, vaikuttaa sinun elämääsi?[/quote]

Meillä ei Suomessa ole esimerkiksi perheverotusta eikä meillä ole kriminalisoitu avioeroa, minkä vuoksi joudun pelkäämään mieheni lähtemistä enemmän kuin joutuisin, jos avioero olisi rikos.
[/quote]
Mutta kai avioero kuitenkin on synti miehesi mielestä?

Vierailija
112/121 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 16:56"][quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 16:54"]Miten se konkreettisesti, siis käytännössä, vaikuttaa sinun elämääsi?[/quote]

[/quote]
Eikö raamattu kiellä avioeron mielestäsi? Silloinhan miehesi tekee syntiä, eikö se ole pahempi kuin ihmisrn lain rikkominen?
Miksi sinulla olisi oman pelkosi vuoksi oikeus kieltää esimerkiksi väkivaltaisessa suhteessa olevaa ottamasta eroa? Eikö olisi helpompi åitää huolta omasta parisuhteesta kuin kieltää kaikkia pareja eroamasta vain siksi, että sinun miehesi olisi aavistuksrn vaikeampi erota sinusta? Ymmärräthän olevasi järjettömän itsrkäs?

Vierailija
113/121 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 16:57"]Suuri massa menee niin kuin ennenkin.

[/quote]

On se sitten hienoa, kun valistuneen äitykän Kalevi-tyttö on koulun pihalla Annojen ja Liisojen ja Eveliinojen kanssa. Kyllä siinä on kaikille esimerkkiä, ettei Kalevi mikä tahansa tyttö olekaan vaan valistuneen äidin tyttö.

Vierailija
114/121 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 16:57"][quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:15"][quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:11"]

Miksi perustelu on, että kun muuallakin!? Tuskin muualla mietitään mitä nimi on toisessa maassa tarkoittanut vaan ylpeästi ylläpidetään omaa nimistöä. Miksi meidän pitää aina apinoida muita? Kyllä nimien sekamelska myös häiritsee kommunikaatiota jos pitää sukupuoli jossain tilanteessa saada selville eikä nimi kerro enää sitä.

[/quote]

Esimerkiksi Yhdysvalloissa ymmärretään, että olisi järjetön suo alkaa kontrolloida, mikä nimi kuuluu miehelle ja mikä naiselle. Joka lomakkeessa kysytään nimen lisäksi sukupuoli. Yksi pieni rasti, ei voi olla niin vaikeaa. Ja hotellin ovimikko sanoo "sir" tai ma'm", vaikkei edes sitä rastia näe.
[/quote]Emme ole onneksi Yhdysvallat. Aina ei ole sitä lomaketta ja ruksia joka tilanteessa! Mitä haittaa on nimien erottamisessa? Miksi nimien annosta on tullut ihmeellinen oman ainutkertaisen persoonallisen ilmenemismiodon korostusta perheessä jottei vaan ole kuin muut! Onneksi luulen nimihörhöimyn olevan vain pienen vähemmistön kikkailua. Suuri massa menee niin kuin ennenkin.
[/quote]

En minä nyt tiedä, onko se kikkailua, jos suvussa on aina annettu esikoispojalle nimeksi Jose Maria, ja sen saa antaa, vaikka lapsi syntyisi Suomeen.

Niitä Pertti-tyttöjä ei tule olemaan kuin teidän unissanne.

Vierailija
115/121 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan varmasti tulee olemaan jonkun valistuneen äitykän Pekka-Marjaana. Kun nimi ei saa vaikuttaa... Lue nyt vaikka tuo, kuinka häiriintyneitä jotkut ovat.

http://www.meidanperhe.fi/keskustelu/965182/ketju/sukupuolineutraali_ruu

Vierailija
116/121 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalevi-tyttöön on tässä ketjussa pilkallisesti viitattu pariin otteeseen. "Voi kun se Kalevi on niin herkkä ja siro tyttö..." Voin kuitenkin helposti kuvitella herkän ja siron Kalevi-tytön - ovathan Hillevi ja Tuulevikin tytönnimiä.

Vierailija
117/121 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä laki menee läpi, niin aivan varmasti joku hihhuli nimeää hullun kiilto silmissä tyttärensä Jormaksi ja poikansa Anniinaksi. eikä sitä titenkään voida kieltää hyvän maun vastaisena, kun juurihan on päätetty ettei miehen nimen antaminen tytölle ja toisin päin, ole hyvän maun vastaista. Mutta kuka siinä saa vapaasti toteuttaa elämäntyyliään, hörhövanhemmat vai se lapsi, joka sen nimen kanssa joutuu kärsimään.. 

Vierailija
118/121 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 17:17"]Kalevi-tyttöön on tässä ketjussa pilkallisesti viitattu pariin otteeseen. "Voi kun se Kalevi on niin herkkä ja siro tyttö..." Voin kuitenkin helposti kuvitella herkän ja siron Kalevi-tytön - ovathan Hillevi ja Tuulevikin tytönnimiä.
[/quote]
Tai entäpä, jos tytölle on annettu nimeksi sopivan normatiivisesti Siru, ja hän sattuukin olemaan geeneiltään puolalaisen kuulantyöntäjän luokkaa. Hihitelläänkö hänellekin, kun mokan tekikin luonto eivätkä hipit vanhemmat?

Vierailija
119/121 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän se onkin sitten sukupuolten välistä tasa-arvoa kun pojista aletaan vääntämään väkipakolla tyttöjä ja tytöistä poikia. Miksi kaikki pitää ampua yli?

Vierailija
120/121 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 17:38"]

Sehän se onkin sitten sukupuolten välistä tasa-arvoa kun pojista aletaan vääntämään väkipakolla tyttöjä ja tytöistä poikia. Miksi kaikki pitää ampua yli?

[/quote]

Missään ei ole väitetty näin. Miksi te vedätte omia johtopäätöksiä, jotka menevät päin helvettiä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi