Kohta ei erota tyttöjä enää pojista ja päinvastoin
ainakaan nimen perusteella:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1426209741496.html?pos=ok-trm-uutk
Ennen Marja oli Marja ja Kalle oli Kalle mutta jatkossa Marjalla saattaakin olla pippe ja Kallella pimppi.
Kommentit (121)
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 14:46"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 14:44"]mun mielestä nimenomaan jokaisen tulisi saada olla just niin naisellinen tai miehinen kuin haluaa, sukupuolesta riippumatta.[/quote]
Minusta feministit uhkaavat omaa naisellisuuttani. He vievät minulta kulttuuriset roolit, joissa tahtoisin itse elää. Kun he tahtovat neutraalia suhtautumista ja valinnan vapautta, niin todellisuudessa he vievät suurimmalta osalta valinnan mahdollisuuden.
Mahdollisuus katoaa, kun roolit katoavat.
[/quote]
Onneksi on vielä jokunen arabimaa, joissa ihailemasi naisten valinnan mahdollisuus kukoistaa.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 14:50"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 14:47"]Siis ihan oikeasti epäilet, että sua ei kohdeltais naisena, jos sukupuolesi ei kävisi ilmi etunimestäsi. [/quote]
Jos minua ei tunnistettaisi naiseksi, miksi minua kohdeltaisiin naisena?
Lisäksi liitän eri nimiin tiettyjä merkityksiä. Esimerkiksi Maria kantaa mielessäni ihan erilaista naisellisuuden sävyä kuin Kalevi. Voi kun se Kalevi on niin herkkä ja siro tyttö...
[/quote]
Siis nimi on ainoa asia, josta sut tunnistaa naiseksi? Oletko trans?
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 14:51"]Onneksi on vielä jokunen arabimaa, joissa ihailemasi naisten valinnan mahdollisuus kukoistaa.[/quote]
Onko sitä pakko vetää noin äärimmilleen? Minusta vain on kiva esimerkiksi lähteä ulos niin, että mieheni pukeutuu pukuun ja laittaa partavettä ja että minä saan käydä kampaajalla, meikata, valita näyttävän asun ja yleensä laittautua.
Jos mieheni ryhtyisi tähän laittautumisleikkiin, meikkaisi yhdessä minun kanssani ja vetäisi ylleen mekon puvun sijasta, niin ei se tuntuisi minusta niin kivalta.
En minä sitä tuomitsisi, mutta minusta nyt vain on kiva, että miehillä ja naisilla on erilaiset roolit.
Erikoista, että joku tuntee vääryyttä siitä, että omasta nimestä voi päätellä sukupuolen. No, jokainen tyylillään.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 14:54"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 14:51"]Onneksi on vielä jokunen arabimaa, joissa ihailemasi naisten valinnan mahdollisuus kukoistaa.[/quote]
Onko sitä pakko vetää noin äärimmilleen? Minusta vain on kiva esimerkiksi lähteä ulos niin, että mieheni pukeutuu pukuun ja laittaa partavettä ja että minä saan käydä kampaajalla, meikata, valita näyttävän asun ja yleensä laittautua.
Jos mieheni ryhtyisi tähän laittautumisleikkiin, meikkaisi yhdessä minun kanssani ja vetäisi ylleen mekon puvun sijasta, niin ei se tuntuisi minusta niin kivalta.
En minä sitä tuomitsisi, mutta minusta nyt vain on kiva, että miehillä ja naisilla on erilaiset roolit.
[/quote]
No onko joku estänyt teitä laittautumasta valitsemallanne tavalla? Sanonut jotakin rumaa miehellesi siitä, että hän käyttää pukua eikä mekkoa?
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 14:58"]No onko joku estänyt teitä laittautumasta valitsemallanne tavalla? [/quote]
Ei, mutta jos sukupuoliroolit katoavat, ei laittautuminen tunnu enää kivalta. Minulle laittautumisen idea on nimenomaan korostaa naiseuttani. Jos naiseus voi olla ihan mitä tahansa (siilitukka ja liimattu parta), katoaa laittautumisesta idea.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:00"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 14:58"]No onko joku estänyt teitä laittautumasta valitsemallanne tavalla? [/quote]
Ei, mutta jos sukupuoliroolit katoavat, ei laittautuminen tunnu enää kivalta. Minulle laittautumisen idea on nimenomaan korostaa naiseuttani. Jos naiseus voi olla ihan mitä tahansa (siilitukka ja liimattu parta), katoaa laittautumisesta idea.
[/quote]
Olen samaa mieltä. Eikös se illanvieton yksi osa ole se, että saa laittautua oikein nätiksi iltaa varten?
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:00"]
[/quote]
Eli ajattelet ihan oikeasti, että kaikkien naisten pitäisi laittautua, jotta sulla olisi kivempaa meikata ja pukeutua? Yleensähän kaikki väittävät laittautuvansa "itsensä takia".
Ajattele vaikka niin päin, että saat etulyöntiaseman partaa käyttävään naiseen verrattuna, vaikka naturellina et olisikaan yhtä viehättävä kuin hän.
Suomessa Usko ja Toivo ovat miehen nimiä, Venäjällä taas vastaavat Vera ja Nadezda naisen..
Nykyfemmareille on kauhistus, jos joku ei ihaile balladia laulavaa parrakasta naista. Harva näistä femmareista kuitenkaan tahtoo miehekseen mekkoihin pukeutuvaa miestä, jolla on naiselliset eleet ja hento ääni.
Kyllä se luonto tekee tehtävänsä.
On ihan eri asia suoda ihmisille mahdollisuus olla sitä mitä he ovat kuin keinotekoisesti vääntää maailmaa muotoon, jossa ihmisten on yrittämällä yritettävä rikkoa rajoja. Minä ainakin olen tyystin kyllästynyt feministien vaatimaan rajojen rikkomiseen. Olen täysin kypsä siihen.
Miksi feministit eivät anna minulle vapauttani vaan pakottavat minua koko ajan olemaan muuta kuin olen?
Henkilötunnuksen loppuosankin voisi irroittaa sukupuolesta. Koen vääryyttä, että minulla on parillinen luku ja veljeni sai parittoman.
Ei ole muuten yksikään mamma vielä kertonut miksi yhteispukuhuoneet ovat huono juttu vaikka sukupuoli onkin täysin häivytettävä ja yhdentekevä asia :P
Miksi perustelu on, että kun muuallakin!? Tuskin muualla mietitään mitä nimi on toisessa maassa tarkoittanut vaan ylpeästi ylläpidetään omaa nimistöä. Miksi meidän pitää aina apinoida muita? Kyllä nimien sekamelska myös häiritsee kommunikaatiota jos pitää sukupuoli jossain tilanteessa saada selville eikä nimi kerro enää sitä.
Tämä on vaan alkusoittoa homosaation voittokulussa. Suomi on kohta kuin Sodoma ja Gomorra ja tulee niiden lailla tuhoutumaan jumalattomuuteensa.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:06"]Suomessa Usko ja Toivo ovat miehen nimiä, Venäjällä taas vastaavat Vera ja Nadezda naisen..[/quote]
Mitä merkitystä tuolla on? Kieli on sopimuksenvarainen järjestelmä. Siksi eri maiden nimiä ei voi vertailla keskenään. Venäläiselle Надежда on aivan yhtä naisellinen kuin suomalaiselle Elina.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:07"]
Nykyfemmareille on kauhistus, jos joku ei ihaile balladia laulavaa parrakasta naista. Harva näistä femmareista kuitenkaan tahtoo miehekseen mekkoihin pukeutuvaa miestä, jolla on naiselliset eleet ja hento ääni.
Kyllä se luonto tekee tehtävänsä.
On ihan eri asia suoda ihmisille mahdollisuus olla sitä mitä he ovat kuin keinotekoisesti vääntää maailmaa muotoon, jossa ihmisten on yrittämällä yritettävä rikkoa rajoja. Minä ainakin olen tyystin kyllästynyt feministien vaatimaan rajojen rikkomiseen. Olen täysin kypsä siihen.
Miksi feministit eivät anna minulle vapauttani vaan pakottavat minua koko ajan olemaan muuta kuin olen?
[/quote]
Ymmärrä nyt, että saat mun puolestani olla just sellainen kuin olet. Terveisin feministi.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:13"]Ymmärrä nyt, että saat mun puolestani olla just sellainen kuin olet. Terveisin feministi.[/quote]
Enkä saa, jos feministit vievät minulta sukupuoliroolit. Silloin en enää pysty olemaan sitä mitä olen, koska minun olemiseni riippuu suhteestani kulttuurisiin merkityksiin.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:11"]
Miksi perustelu on, että kun muuallakin!? Tuskin muualla mietitään mitä nimi on toisessa maassa tarkoittanut vaan ylpeästi ylläpidetään omaa nimistöä. Miksi meidän pitää aina apinoida muita? Kyllä nimien sekamelska myös häiritsee kommunikaatiota jos pitää sukupuoli jossain tilanteessa saada selville eikä nimi kerro enää sitä.
[/quote]
Esimerkiksi Yhdysvalloissa ymmärretään, että olisi järjetön suo alkaa kontrolloida, mikä nimi kuuluu miehelle ja mikä naiselle. Joka lomakkeessa kysytään nimen lisäksi sukupuoli. Yksi pieni rasti, ei voi olla niin vaikeaa. Ja hotellin ovimikko sanoo "sir" tai ma'm", vaikkei edes sitä rastia näe.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 14:35"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 14:31"]
Miksi tarvitsee nimen perusteella tietää onko kyseessä tyttö vai poika?
[/quote]
Koska sukupuolisuuteen kuuluvat tietyt roolit ja odotukset. Niille on biologiset perusteet.
Minä tunnustan, että minusta on mukavaa tulla kohdelluksi naisena. Se ei vie minun asiantuntijuuttani mitenkään pois, onpahan kivaa roolileikkiä.
[/quote]
Naiseus on siis sinulle rooli, jota leikit?
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 14:47"]Siis ihan oikeasti epäilet, että sua ei kohdeltais naisena, jos sukupuolesi ei kävisi ilmi etunimestäsi. [/quote]
Jos minua ei tunnistettaisi naiseksi, miksi minua kohdeltaisiin naisena?
Lisäksi liitän eri nimiin tiettyjä merkityksiä. Esimerkiksi Maria kantaa mielessäni ihan erilaista naisellisuuden sävyä kuin Kalevi. Voi kun se Kalevi on niin herkkä ja siro tyttö...