Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut eivät suostu käyttämään Mobilepayta?

Vierailija
08.12.2021 |

Teen paljon kauppaa nettikirppiksillä, esim. Tori ja Huutonet ja olen hämmästynyt siitä, miten vieläkin on ihmisiä, jotka eivät ota Mobilepayta käyttöön. Nyt en siis tarkoita esim. vanhuksia, joille muutenkin voi olla vähän vieraita tuollaiset asiat eivätkä välttämättä omista älyluuriakaan. Tarkoitan ihmisiä, joilla on se älyluuri, somettavat, käyttävät nettipankkia ym. ihan perussetit. Ja Mobilepay maksuna ei käy.
Miksi ei?

Se on niin KÄTEVÄ. Ei tarvitse ajella automaatille, nostaa kaksikymppistä, käydä rikkomassa sitä jossakin (useimmissa paikoissa ei suostuta) ja sitten miettiä, minne tunkee ylijäävät setelit ja kolikot kun ei käteistä tule enää käytettyä.

Mobilepay helpottaa elämää ja sillä voi maksaa myös kaupassa.
Mobilepaylla maksu siirtyy heti eikä tarvitse kirjautua nettipankkiin, näpytellä tilinumeroita ja odotella päiviä että maksu näkyy.

Mikä on syy siihen, ettet käytä Mobilepayta jos kuitenkin teet nettikauppoja? Kysyn koska en ymmärrä.

Kommentit (154)

Vierailija
101/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilisiirto tai käteinen ovat luotettavampia. En pidä applikaatioista koski sitten mobilepayta tai mikä muu tahansa. Olen nuori mutta ajattelen old but gold - tyyliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä, monesti nää on niitä jotka vältteli älypuhelimen käyttöönottoakin viimeiseen asti.

Minulla on edelleen 3 G kännykkä, jolla voi ainoastaan soittaa puheluita ja lähettää tekstiviestejä. Kaikki nettiin liittyvät asiat hoidan kotona parilla tietokoneella ja olen erittäin mielelläni irti netistä kun vaikkapa liikun ulkona tai käyn kaupassa.

Ei se maailma siinä välissä romahda. Aikuisenakin on mukava vähän säädellä sitä omaa ruutuaikaansa eikä minua kiinnostaisi tuijottaa kännykän pientä näyttöä verrattuna tietokoneeseen ja televisioon.

Vierailija
104/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteisellä rahalla käy tinkiminen.

Vierailija
105/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä huomaa palstan villasukkamummojen jämähtäneen jonnekin 80-luvulle 😆

Vierailija
106/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista älypuhelinta.

N39

Vierailija
107/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokamiehellä pitäisi löytyä aina kolmetonnia perstaskusta.

Vierailija
108/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotakaan varmaan ihan kiitoksella tee ja urkkiminen rahankäytöstä tulee väistämättä mieleen ja markkinoinin kohdentaminen?

Vierailija
109/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko jo mainittu, että mobilepayn käyttö vaatii luottokortin ja varaa siellä luottotilillä

Ei. Tuota en tiennytkään.

t. henkilö, joka ei voi saada luottokorttia, vaikka luottotiedot ovat aina olleet kunnossa.

No et tiennyt kun on valetta. Jostain syystä tätä valhetta heitellään jatkuvasti. Ilmeisesti ei itse uskalleta käyttää, niin halutaan ettei muutkaan käyttäisi..

Vierailija
110/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mulla on tavallinen puhelin, ei älypuhelinta. En tarvitse mitään appeja, kyllä pitää käteisen kelvata edelleen, tai jos ei kelpaa niin en sitten asioi sellaisen myyjän kanssa.

Vierailija
111/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah hah oikeasti arvasin jo millaisia vastauksia tähän tulee. Mobilepayn vastustajien perustelut kertoo hyvin vahvasti siitä, ettei ole asiasta mitään oikeaa tietoa vaan vastustetaan ihan periaatteesta.

Minä teen todella paljon nettikirppisostoja sekä noutona että postitse ja myyn myös, ja on se mobilepay vaan ihan todella kätevä. Ja ei, minulla ei ole shoppailuongelmaa, kaksi kasvavaa lasta vaan sattumoisin tarvitsee aika usein jotain vaatetta tai harrastusvälinettä. On ihan superkätevää sekä myydä että ostaa niin että jättää vaan kamat kassiin oven taakse ja ostaja noutaa ja maksaa mobilepaylla. Ei säätöä, ei kotona kyttäämistä, ei käteisen takia ylimääräisiä pysähdyksiä ja automaatilla/kaupassa jonottamista. On minulla pieni käteisjemmakin kotona, mutta ei aina sitten kuitenkaan sitä just sopivaa summaa. Varsinkin nykyään kun ruokakaupassa käydään kerran viikossa, tuntuu käteisen hankkiminen työläälle. Ne parhaat kirppislöydöt kun yleensä pitää hakea parin päivän sisään tai menevät jollekin muulle.

Vierailija
112/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah hah oikeasti arvasin jo millaisia vastauksia tähän tulee. Mobilepayn vastustajien perustelut kertoo hyvin vahvasti siitä, ettei ole asiasta mitään oikeaa tietoa vaan vastustetaan ihan periaatteesta.

Minä teen todella paljon nettikirppisostoja sekä noutona että postitse ja myyn myös, ja on se mobilepay vaan ihan todella kätevä. Ja ei, minulla ei ole shoppailuongelmaa, kaksi kasvavaa lasta vaan sattumoisin tarvitsee aika usein jotain vaatetta tai harrastusvälinettä. On ihan superkätevää sekä myydä että ostaa niin että jättää vaan kamat kassiin oven taakse ja ostaja noutaa ja maksaa mobilepaylla. Ei säätöä, ei kotona kyttäämistä, ei käteisen takia ylimääräisiä pysähdyksiä ja automaatilla/kaupassa jonottamista. On minulla pieni käteisjemmakin kotona, mutta ei aina sitten kuitenkaan sitä just sopivaa summaa. Varsinkin nykyään kun ruokakaupassa käydään kerran viikossa, tuntuu käteisen hankkiminen työläälle. Ne parhaat kirppislöydöt kun yleensä pitää hakea parin päivän sisään tai menevät jollekin muulle.

Kiitos kun muistutit minua siitä, miksi vihaan nettikirppismammoja. Olin aikeissa laittaa lastenvaatteita fb-kirppikselle, mutta en halua joutua enää yhdenkään hysteerisen avyv-hullun pommituksen kohteeksi. Vien siis vaatteet ihan perinteiselle kirpputorille.

Vierailija
113/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt tarvi vastata jos ei vaikka tee nettikirppiskauppoja, missä Mobilepay on erityisen kätevä. Ois kai pitäny tarkistaa otsikkoon, että tarkoitin enimmäkseen näitä tapauksia.

-ap

Verkkopankissa raha siirtyy 4 tunnissa eri pankkiin, ei "päiviä" kestä.

Saattaa kestää joskus useita arkipäiviä, jos maksajalla ja saajalla on eri pankin tilit.

Höpö höpö, tähän on tullut muutos jo aikapäiviä sitten. Ei saa kestää enää kuin vuorokauden henkilötililtä toiselle henkilötilille. Joskus näkyy jopa samana päivänä, vaikka eri pankkiyhteys. Viikonloppuna raha ei tietysti liiku mihinkään.

Vierailija
114/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä huomaa palstan villasukkamummojen jämähtäneen jonnekin 80-luvulle 😆

Meillä palstan villasukkamummoilla ei ole mitään tarvetta maksaa nettikirppisostoksia just nyt heti salamannopeasti. Koska ei se nettikirppistostoksen myyjäkään lähde sillä siunaamalla juoksemaan postiin. Kärsivällisyys kasvaa iän myötä ja jaksaa odottaa muutaman päivän. Meille on ihan sama, saapuuko paketti jostain nettikirppisostoksesta kahdessa vai kolmessa päivässä. 

Vierailija
115/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortti on niin paljon kätevämpi ja nopeampi. 

Vierailija
116/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luota noihin nykyajan kotkotuksiin, se on käteinen tai ei mitään.

Vierailija
117/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt tarvi vastata jos ei vaikka tee nettikirppiskauppoja, missä Mobilepay on erityisen kätevä. Ois kai pitäny tarkistaa otsikkoon, että tarkoitin enimmäkseen näitä tapauksia.

-ap

Verkkopankissa raha siirtyy 4 tunnissa eri pankkiin, ei "päiviä" kestä.

Saattaa kestää joskus useita arkipäiviä, jos maksajalla ja saajalla on eri pankin tilit.

Olen kuullut väitteen. Ei ole osunut kohdalle Suomessa.

Paitsi kerran kun ostin talon. Se tapahtui virkailijan kanssa, mutta rahan lähtemistä ja saapumista sai odottaa. Mutta tuskin MobilePayllä taloja ostellaan.

Vierailija
118/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nostan kaikki rahat käteiseksi jotta kukaan ei näe miten käytän rahaa. En omista mitään etukorttejakaan.

Vierailija
119/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan käteisellä, koska siinä ei tule viiveitä, en vahingossa maksa kahdesti eikä tarvitse muistaa mitään koodeja. Minusta se on kätevää. 

Vierailija
120/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nuorehko henkilö kelpuuttaa vain käteisen epäilen kyllä heti, että kyseessä on joko tuilla elävä joka ei voi ottaa tililleen rahaa tai perus-skeptinen "vastustan kaikkea uutta enkä viitsi edes ottaa selvää"-tyyppi.