Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut eivät suostu käyttämään Mobilepayta?

Vierailija
08.12.2021 |

Teen paljon kauppaa nettikirppiksillä, esim. Tori ja Huutonet ja olen hämmästynyt siitä, miten vieläkin on ihmisiä, jotka eivät ota Mobilepayta käyttöön. Nyt en siis tarkoita esim. vanhuksia, joille muutenkin voi olla vähän vieraita tuollaiset asiat eivätkä välttämättä omista älyluuriakaan. Tarkoitan ihmisiä, joilla on se älyluuri, somettavat, käyttävät nettipankkia ym. ihan perussetit. Ja Mobilepay maksuna ei käy.
Miksi ei?

Se on niin KÄTEVÄ. Ei tarvitse ajella automaatille, nostaa kaksikymppistä, käydä rikkomassa sitä jossakin (useimmissa paikoissa ei suostuta) ja sitten miettiä, minne tunkee ylijäävät setelit ja kolikot kun ei käteistä tule enää käytettyä.

Mobilepay helpottaa elämää ja sillä voi maksaa myös kaupassa.
Mobilepaylla maksu siirtyy heti eikä tarvitse kirjautua nettipankkiin, näpytellä tilinumeroita ja odotella päiviä että maksu näkyy.

Mikä on syy siihen, ettet käytä Mobilepayta jos kuitenkin teet nettikauppoja? Kysyn koska en ymmärrä.

Kommentit (154)

Vierailija
61/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se käteinenhän menee ihan hukkaan, kun ei sitä muuten enää käytä missään.

Käteistä käytetään heti kun sähkö tai nettiyhteys katkeaa.

Vierailija
62/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimeeni ei mahdu ylimääräisiä sovelluksia. Toisaalta en jaksaisi opetella MobilePayn käyttöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jo mainittu, että mobilepayn käyttö vaatii luottokortin ja varaa siellä luottotilillä

Vierailija
64/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt tarvi vastata jos ei vaikka tee nettikirppiskauppoja, missä Mobilepay on erityisen kätevä. Ois kai pitäny tarkistaa otsikkoon, että tarkoitin enimmäkseen näitä tapauksia.

-ap

No vastasin sulle jo tuohon. Mulla ei ole koskaan niin kiire ostosteni kanssa, ettenkö voisi maksaa verkkopankissa. Kun ei se tavarakaan tule mulle välittömästi, kun olen maksanut. En osta nettikirppiksiltä lääkkeitä ja lääkkeet on ainoita, joilla voi olla oikeasti kiire. Ja jos  on arkipäivä, voin tilata lähiapteekista - ja maksaa verkkopankissa - ja tuovat vielä samana päivänä. Jos taas en voi odottaa lääkkeitäni edes muutamaa tuntia tai on viikonloppu, kävelen apteekkiin, maksan pankkikortilla ja saan lääkkeeni heti. 

- Nro 3 - 

Onpas sulla kiire saada rahat. Et malta vuorokautta odottaa, että tilisiirto näkyy tililläsi? Joskus jopa saman päivän aikana.

Minä en lähetä mitään, ennekuin rahat todistettavasti tilillä.

Vierailija
65/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jo mainittu, että mobilepayn käyttö vaatii luottokortin ja varaa siellä luottotilillä

Meneekö ne maksut aina luottopuolelle ja luottopuolelta?

Vierailija
66/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän kalukukkaroa.

Vierailija
67/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen voi itse määritellä meneekö/saapuuko maksut pankin vai luoton puolelta, mutta käsittääkseni siinä on jotain pankkikohtaisia rajoituksia eli siis riippuu vähän minkä pankin asiakas on.

Opettelusta vielä kommentti - Mobilepayta on todella helppo käyttää. 🙂

Vierailija
68/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyyläkapitalisti yrittää vetää joka välistä, joko rahaa tai dataa. Siksi.

Vierailija
69/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan paljon torikauppoja. Laitan myös omiin ilmoituksiin että vain käteinen käy. Aina on kaupat syntyneet. Jos joku alkaa laskuttaa 5€ ekstraa käteisellä maksavalta niin mun mielestä pitäköön tunkkinsa. Mitään tavaraa en tarvitse niin kipeästi että pitäisi Mobilepay hankkia. Muutenkin käteinen on hyvä, ei tarvi perikunnan ihmetellä tiliotteita. :))))

Vierailija
70/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska en hoida mitään raha-asioita puhelimella, siksi.

Sama, en kirjaa puhelimeen mitään tunnuksia, olen tarkka kaikista raha-asioista. Jos ei käteinen tai pankkikortti käy, niin olen ostamatta.

Vierailija
71/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se käteinenhän menee ihan hukkaan, kun ei sitä muuten enää käytä missään.

Käteistä käytetään heti kun sähkö tai nettiyhteys katkeaa.

Tuollaista tapahtuu erittäin harvoin.

Vierailija
72/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä MobilePay ja ApplePayt on käteviä juurkin ap:n kuvaamissa tilanteissa, joten otin kyllä itsekin käyttöön sen, vaikka en paljoa käytä. 

Olen sitä mieltä, että vielä kun on siinä iässä että oppii ja kykenee tutustumaan uusin maksuväleinsiin, digitaalisiin tunnistamistapoihin jne, niin kyllä kannattaa opetella. Sitten kun tulee vanhaksi ei enää helposti opi uuttaa ja olen lähipiirissäni ihan liikaa tavannut ikäkkäitä ihmisiä, jotka kiukuttelee jo siitä että laskut pitäisi maksaa itse nettipankissa. Ja kyse on sen ikäisistä ihmisistä, että silloin kun nettipankit ja pankkitunnistautuminen tuli, niin olivat silloin vielä sen ikäisiä, että olisivat ne sisäistäneet helposti, mutta änkyröivät vastaan. Ja tänä päivänä on niin tärkeää, että henkilöllä on joku sähköinen tunnistustapa käytössä - eli ne pankkitunnarit ainakin.

Oma äitini vetoaa aina tähän, että vanhoja ei palvella, eikä me noita osata. Oli itse erittäin muutosvastarintainen nuorempana.

Vierailija
73/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska suurin osa maailmasta ei sitä käytä.

Käteinen on helpoin ja turvallisin maksuväline - pidetään se muiden maksutapojen rinnalla,

Vierailija
74/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en ees pysty tehdä käyttäjää sinne ku ne bännäs mut :/

Vierailija
75/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luota puhelimen tietoturvallisuuteen.

Vierailija
76/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska en hoida mitään raha-asioita puhelimella, siksi.

Sama vika rahikaisella ja toiseksi en käy mitään torikauppaa en osta enkä myy.

Vierailija
77/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tarkoitan ihmisiä, joilla on se älyluuri, somettavat, käyttävät nettipankkia ym. ihan perussetit."

Ethän sinä voi tietää näitä asioita satunnaisista ihmisistä, jotka ostavat nettikaupoista tuotteita.

Vierailija
78/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee aina mieleen että ihmiset jotka haluaa maksun käteisenä saa toimeentulotukea joten haluaa piilottaa kirppismyynneistä saanut rahat kelalta. Mä en osta sellaiselta henkilöltä mitään jolle ei voi maksaa mobilepaylla, liian vaivalloista jonkun muutaman euron tuotteen takia nostaa ja rikkoa käteistä. Haluan itsekin maksun mobilepaylla, käteistä en hyväksy ja kirjoitan sen aina ilmoitukseenkin.

Vierailija
79/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt tarvi vastata jos ei vaikka tee nettikirppiskauppoja, missä Mobilepay on erityisen kätevä. Ois kai pitäny tarkistaa otsikkoon, että tarkoitin enimmäkseen näitä tapauksia.

-ap

No vastasin sulle jo tuohon. Mulla ei ole koskaan niin kiire ostosteni kanssa, ettenkö voisi maksaa verkkopankissa. Kun ei se tavarakaan tule mulle välittömästi, kun olen maksanut. En osta nettikirppiksiltä lääkkeitä ja lääkkeet on ainoita, joilla voi olla oikeasti kiire. Ja jos  on arkipäivä, voin tilata lähiapteekista - ja maksaa verkkopankissa - ja tuovat vielä samana päivänä. Jos taas en voi odottaa lääkkeitäni edes muutamaa tuntia tai on viikonloppu, kävelen apteekkiin, maksan pankkikortilla ja saan lääkkeeni heti. 

- Nro 3 - 

Onpas sulla kiire saada rahat. Et malta vuorokautta odottaa, että tilisiirto näkyy tililläsi? Joskus jopa saman päivän aikana.

Minä en lähetä mitään, ennekuin rahat todistettavasti tilillä.

Minä ostajana en edes edellytä, että lähettäisit. En yksikertaisesti keksi, mikä nettikirppisostos voisi olla sellainen, että tarvitsisin sen heti. Eihän verkkokaupoista ostamallakaan tavara tule heti vaan joskus joutuu odottamaan jopa viikon. Tai pidempäänkin. 

- Nro 3 -

Vierailija
80/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ihan perus debit mastercard jossa yksi ainoa tili (käyttötili) ja käytän mobilepayta.