Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, jonka ruokavalio on pelkkää paskaa

Vierailija
12.03.2015 |

Miksi vitussa syöt niin? Eikö sinua KUVOTA mättää sisuksiisi toistuvasti vehnäjauho-vesi-rasva-komboa? Etkö tajua, että syömällä normaalisti saat ENERGIAA ja iloisemman mielen? Mättämällä rasvaista vehnäjauhomössöä saat mielialan väsyneeksi ja masentuneeksi. Eikö sinuun iske jäätävä MORKKIS syötyäsi rasvaa, sokeria ja vehnäjauhoja? Mitä vittua?

Voit olla koko päivän nälkäisenä (koska kotona ei ole ruokaa ja et pääse juuri nyt kauppaan) ja illalla ahmia sipsipussin, pizzan ja karkkia.

Tai sitten voit syödä pari kananmunaa (ellei allergiaa), raejuustopurkillisen, pakastimesta kukkakaalia ja/tai parsakaalia mausteiden kera tai vaikka banaanin (ellei allergiaa). Ja sitten mennä kauppaan huomattavasti vähemmän nälkäisenä ja ostaa KUNNON ruokaa.

Toki joskus kaapit voivat olla totaalisen tyhjät, mutta useimmiten sieltä löytyy edes jotain hyvin pientä. Pelkällä maidollakin (ellei allergiaa) voi täyttää mahaa TILAPÄISESTI, välttääkseen kauheat mielitekopaskaostokset kaupassa.

Toinen on asia jota en myöskään käsitä. Moni ala-arvoista paskaa syövä perustelee asian sillä, että on niin kaaaaaaaauhea kiire, kyllä mä MUUTEN söisin kunnolla, mutta kun....

Ja vitut! Voit siinä viikon seitsemännettä pizzaa pakastealtaalla valikoidessasi huomata, että kas, tuossahan on valmiita kasvissosekeittojakin, se vain mikroon ja päälle rajuustoa. Valmisruoka on aina valmisruoka (eli sieltä mistä aita on matalin) mutta kasvissosekeitosta ei tule morkkista, päinvastoin siitä tulee täysi mutta hyvä ja kevyt olo.

Ja tästä kaikesta huolimatta en ole neuroottinen terveysintoilija. Suklaata syön paljon, mutta en aloita aamuani suklaalla, syö lounaaksi suklaata ja päivälliseksi suklaata. Minä syön suklaata järjen kanssa ja pyrin pitämään ruokavalion fiksuna.

Ja kyllä, minäkin syön joskus pizzan. Alkuun se on taivaallista, lopussa tulee ähky, väsymys ja morkkis. Karkeista en välitä lähestulkoon ollenkaan. Syön, jos on mahdollisuus, mutta hyvin harvoin ostan.

Sipseistä en välitä, ellei tarjota. Näin ollen syön sipsejä kerran vuodessa jos sitäkään.

Suklaata rakastan yli kaiken, mutta en vedä överiksi. Miksi sinä vedät??

Kommentit (137)

Vierailija
21/137 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että siitä on tullut tapa, josta en pääse irti.

Vierailija
22/137 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tänään syönyt ison lautasellisen rasvaa ja hiilareita tihkuvaa lasagnea, pari Arnoldsin donitsia, kanelipullan ja karkkia. Lisäksi söin ison lautasellisen vihersalaattia oliiviöljyllä ja pähkinöillä, pari ruisleipää kurkulla ja tomaatilla, kupillisen mustaherukoita ja lisäksi tietty kahvia ja vettä. Olo ei ole yhtään väsynyt eikä masentunut. Syön mitä tykkään, liikun kun jaksan ja voin hyvin. Enkä todellakaan jaksa miettiä muiden syömisiä.

Niin ja sitä pitsaa sun muuta hiilarihöttöä syön ihan vaan maun takia. Jos mun tekee mieli pitsaa, ei se kasvissosekeitto paljon lämmitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/137 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:18"]Enpä tiedä vastausta kysymykseesi, mutta ihmettelen sitä vimmaa millä esität sen. Miten kummassa voit kokea noin paljon mielipahaa siitä miten jotkut ihan muut ihmiset syövät? En minä ainakaan välitä muiden syömisistä, pukeutumisista, tatskoista, petikavereista, harrastuksista, lempijoukkueista noin paljoa että saisin yllytettyä itseni kiivastuksen tilaan, kuten sinä.
[/quote]

Koska en käsitä tällaisia ihmisiä ja yritän vimmatusti käsittää.

Vierailija
24/137 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:13"]Tein muuten ne kappalejaotkin. Puhelin poisti ne.
[/quote]
Ihan sama teitkö vai et tai mistä syystä ne on pois, mössöä teksti on silti.

Vierailija
25/137 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:19"]Sinä, joka kirjoitat tuollaisen aloituksen...
Etkö osaa kirjoittaa asiallisesti, ilman "huutamista" ja kirosanoja? Takakireä.. Aika hyvä kuvaus annettu.
Sinänsä tekstin asiaton sisältö ei edes kolahtanut.. Miksi ihmeessä edes avasin tämän? Ap, elämäsi olisi helpompaa jos et kyttäisi toisten syömisiä.
[/quote]

Ei minun tarvitse kytätä yhtään mitään. Jokainen ihminen tietää, että on terveellisesti syöviä ja pelkkää moskaa syöviä.

Vierailija
26/137 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisi kohdistaa raivonsa johonkin fiksumpaan, esim. eläinten oikeuksiin. 

Vierailija
27/137 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös paskani on pelkkää paskaa, kiitos kysymästä.

Vierailija
28/137 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:20"]

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:13"]Huomaa aloituksesta miten iloiseksi ja onnelliseksi oikea ruokavalio ihmisen tekee [/quote] Mistä sinä tiedät minun mielialani? Ja miksi ihmeessä puhuisin aiheesta jotenkin vähättelevästi? Arvostan kunnon ruokaa enkä ymmärrä miksi läheskään kaikki eivät.

[/quote]

Ihan ensimmäisiä askeleita ihmiseksi kasvamisen tiellä on hyväksyä se, ettei kaikilla ole samoja näkemyksiä ja arvoja kuin sinulla. Kun sen hyväksyt, et enää ihmettele ymmärryksesi puutetta.

Vierailija
29/137 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:14"]Olen ihan energinen ja kroppa on hyvässä kunnossa vaikka ei fitnesskroppa ole. Kiitos huolenpidosta. Kannattaisi sinunkin nauttia elämästä eikä olla noin takakireä.
[/quote]
Ja pahoittelut vaan sinulle mutta minä en nauti surkeasta moskapaskasta. En siis vedä päivittäin pizzaa, vaikka se olisi sinum käsityksesi elämästä "nauttimisesta." En nauti morkkiksesta.

Vierailija
30/137 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:22"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:14"]Paremmin sitä jaksaa kuin tuota mössä jossa on sanoja peräkkäin. Sitä en jaksanut kun pari ekaa lausetta.
[/quote]

Niin, edelleen se PUHELIN poistaa kappalejaot :) Senhän minä sanoinkin jo alussa. Turhaan siis vittuilet.
[/quote]
Se ei selvennä tekstiä yhtää poist ne puhelin vai joku muu. En jaksa silti lukea sitä enempää. Käytä puhelinta hyödyllisempään.

Vierailija
31/137 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:24"]Ap voisi kohdistaa raivonsa johonkin fiksumpaan, esim. eläinten oikeuksiin. 
[/quote]

Kyllä eläinten kaltoinkohtelijat saavat rangaistuksensa.

Vierailija
32/137 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:25"]Myös paskani on pelkkää paskaa, kiitos kysymästä.
[/quote]

Mitä sitten? Kaikkien on. Et ole nerokas.

Vierailija
33/137 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:13"]

Huomaa aloituksesta miten iloiseksi ja onnelliseksi oikea ruokavalio ihmisen tekee

[/quote]

Ihan niin. AP: lle tulee morkkis pizzan syönnin lopussa. Onko annoskokosi liian suuri, AP? Et kuulosta onnelliselta ja suhteesi ruokaan on aika solmussa

Vierailija
34/137 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:25"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:20"]

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:13"]Huomaa aloituksesta miten iloiseksi ja onnelliseksi oikea ruokavalio ihmisen tekee [/quote] Mistä sinä tiedät minun mielialani? Ja miksi ihmeessä puhuisin aiheesta jotenkin vähättelevästi? Arvostan kunnon ruokaa enkä ymmärrä miksi läheskään kaikki eivät.

[/quote]

Ihan ensimmäisiä askeleita ihmiseksi kasvamisen tiellä on hyväksyä se, ettei kaikilla ole samoja näkemyksiä ja arvoja kuin sinulla. Kun sen hyväksyt, et enää ihmettele ymmärryksesi puutetta.
[/quote]

Millainen on ihminen, joka ei arvosta kunnon ruokaa? Erittäin omituista.

Vierailija
35/137 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:24"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:19"]Sinä, joka kirjoitat tuollaisen aloituksen...
Etkö osaa kirjoittaa asiallisesti, ilman "huutamista" ja kirosanoja? Takakireä.. Aika hyvä kuvaus annettu.
Sinänsä tekstin asiaton sisältö ei edes kolahtanut.. Miksi ihmeessä edes avasin tämän? Ap, elämäsi olisi helpompaa jos et kyttäisi toisten syömisiä.
[/quote]

Ei minun tarvitse kytätä yhtään mitään. Jokainen ihminen tietää, että on terveellisesti syöviä ja pelkkää moskaa syöviä.
[/quote]
Ai? No miksi vaivauduit tekemään aiheesta avauksen? Anteeksi ap, en ymmärrä ajatuksenjuoksuasi.

Vierailija
36/137 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:23"]

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:18"]Enpä tiedä vastausta kysymykseesi, mutta ihmettelen sitä vimmaa millä esität sen. Miten kummassa voit kokea noin paljon mielipahaa siitä miten jotkut ihan muut ihmiset syövät? En minä ainakaan välitä muiden syömisistä, pukeutumisista, tatskoista, petikavereista, harrastuksista, lempijoukkueista noin paljoa että saisin yllytettyä itseni kiivastuksen tilaan, kuten sinä. [/quote] Koska en käsitä tällaisia ihmisiä ja yritän vimmatusti käsittää.

[/quote]

Ehkä sinun pitää vain hyväksyä se, että kaikki eivät ole kuten sinä. Oikeastaan kyse ei ole edes valinnanvaraisesta asiasta. Sinun on pakko hyväksyä, että muut eivät ole kaltaisiasi, koska sinulla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin hyväksyä.

Sen lisäksi, sinulla ei ole mitään tarvetta ymmärtää sinusta poikkeavia ihmisiä. Voit yhä jatkaa elämääsi juuri kuten haluat. Muut eivät siihen vaikuta. Elämästäsi tulee helpompaa, kun lakkaat miettimästä liikaa miksi joku tekee jotakin, joka mielestäsi on tyhmää mutta mihin heillä on täysi oikeus. Lyhyesti sanottuna: kasva aikuiseksi, ap.

Vierailija
37/137 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:25"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:14"]Olen ihan energinen ja kroppa on hyvässä kunnossa vaikka ei fitnesskroppa ole. Kiitos huolenpidosta. Kannattaisi sinunkin nauttia elämästä eikä olla noin takakireä.
[/quote]
Ja pahoittelut vaan sinulle mutta minä en nauti surkeasta moskapaskasta. En siis vedä päivittäin pizzaa, vaikka se olisi sinum käsityksesi elämästä "nauttimisesta." En nauti morkkiksesta.
[/quote]
Morkkis? Miksi sinulle tulee pizzan syönnistä morkkis, onko psyykesi jotenkin heikko?

Vierailija
38/137 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:20"]No jaah. Se paska(??) on mulle ainoa ilo, ainoa mitä jaksan laittaa ja menee hyvin alas ja tulee parempi mieli.
Ja ei, mulla ei ole kaapissa nyt mitään joten taas huomenna menen nälkäisenä kauppaan.
Mitään keittoja en katsele, niillä ei lähde nälkä ja ovat kalliita.
[/quote]

Mahtavat tekosyyt taas :D Keitto on kaikkea muuta kuin kallista ja todellakin TÄYTTÄÄ mahaa kun syö tarpeeksi. Väitätkö ihan vakavissasi, että keittoainekset eli juurekset, peruna, ruokakerma (ei pakollinen, jauheliha... ovat KALLIITA? Voi myötähäpeä.

Vierailija
39/137 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:25"]

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:14"]Olen ihan energinen ja kroppa on hyvässä kunnossa vaikka ei fitnesskroppa ole. Kiitos huolenpidosta. Kannattaisi sinunkin nauttia elämästä eikä olla noin takakireä. [/quote] Ja pahoittelut vaan sinulle mutta minä en nauti surkeasta moskapaskasta. En siis vedä päivittäin pizzaa, vaikka se olisi sinum käsityksesi elämästä "nauttimisesta." En nauti morkkiksesta.

[/quote]

Tuo on ihan kiva juttu. Sinulle. Kukaan ei tietenkään välitä sinun henkilökohtaisista ruokamieltymyksistäsi, eikä sinullakaan ole mitään tarvetta välittää muiden mieltymyksistä.

Vierailija
40/137 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh... Toisilla voi olla esim. syömishäiriö, tai muita mielenterveysongelmia. Ei kovin moni varmaan tahallaan aiheuta itselleen huonoa oloa, vaikka on kai niitäkin tyyppejä. Syitä voi olla muitakin ja kaikki yhdessä johtaa sitten mihin johtaa. Voi olla vaikka vaan tottunut lapsesta asti tuohon. Voi olla vaikka muita ongelmia, joiden takia syömiseen keskittyminen ei riitä. Helppo syyttää kiirettä, mutta tastalla voi olla muutakin, eikä varmaan ketään kiinnosta tuollaiselle ihmiselle kuin sinä tarkemmin selitellä mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi