Sinä, jonka ruokavalio on pelkkää paskaa
Miksi vitussa syöt niin? Eikö sinua KUVOTA mättää sisuksiisi toistuvasti vehnäjauho-vesi-rasva-komboa? Etkö tajua, että syömällä normaalisti saat ENERGIAA ja iloisemman mielen? Mättämällä rasvaista vehnäjauhomössöä saat mielialan väsyneeksi ja masentuneeksi. Eikö sinuun iske jäätävä MORKKIS syötyäsi rasvaa, sokeria ja vehnäjauhoja? Mitä vittua?
Voit olla koko päivän nälkäisenä (koska kotona ei ole ruokaa ja et pääse juuri nyt kauppaan) ja illalla ahmia sipsipussin, pizzan ja karkkia.
Tai sitten voit syödä pari kananmunaa (ellei allergiaa), raejuustopurkillisen, pakastimesta kukkakaalia ja/tai parsakaalia mausteiden kera tai vaikka banaanin (ellei allergiaa). Ja sitten mennä kauppaan huomattavasti vähemmän nälkäisenä ja ostaa KUNNON ruokaa.
Toki joskus kaapit voivat olla totaalisen tyhjät, mutta useimmiten sieltä löytyy edes jotain hyvin pientä. Pelkällä maidollakin (ellei allergiaa) voi täyttää mahaa TILAPÄISESTI, välttääkseen kauheat mielitekopaskaostokset kaupassa.
Toinen on asia jota en myöskään käsitä. Moni ala-arvoista paskaa syövä perustelee asian sillä, että on niin kaaaaaaaauhea kiire, kyllä mä MUUTEN söisin kunnolla, mutta kun....
Ja vitut! Voit siinä viikon seitsemännettä pizzaa pakastealtaalla valikoidessasi huomata, että kas, tuossahan on valmiita kasvissosekeittojakin, se vain mikroon ja päälle rajuustoa. Valmisruoka on aina valmisruoka (eli sieltä mistä aita on matalin) mutta kasvissosekeitosta ei tule morkkista, päinvastoin siitä tulee täysi mutta hyvä ja kevyt olo.
Ja tästä kaikesta huolimatta en ole neuroottinen terveysintoilija. Suklaata syön paljon, mutta en aloita aamuani suklaalla, syö lounaaksi suklaata ja päivälliseksi suklaata. Minä syön suklaata järjen kanssa ja pyrin pitämään ruokavalion fiksuna.
Ja kyllä, minäkin syön joskus pizzan. Alkuun se on taivaallista, lopussa tulee ähky, väsymys ja morkkis. Karkeista en välitä lähestulkoon ollenkaan. Syön, jos on mahdollisuus, mutta hyvin harvoin ostan.
Sipseistä en välitä, ellei tarjota. Näin ollen syön sipsejä kerran vuodessa jos sitäkään.
Suklaata rakastan yli kaiken, mutta en vedä överiksi. Miksi sinä vedät??
Kommentit (137)
En käsitä ihmisiä joita häiritsee toisten syömiset, liikakilot, liikkuminen/liikkumattomuus ym
Olisi kamalaa elää arvostellen jatkuvasti muita.
Kun on itse tyytyväinen elämäänsä minkänäköisenä tai -kokoisena tahansa, ihminen säteilee. Se on kaunista.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:28"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:25"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:20"] [quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:13"]Huomaa aloituksesta miten iloiseksi ja onnelliseksi oikea ruokavalio ihmisen tekee [/quote] Mistä sinä tiedät minun mielialani? Ja miksi ihmeessä puhuisin aiheesta jotenkin vähättelevästi? Arvostan kunnon ruokaa enkä ymmärrä miksi läheskään kaikki eivät. [/quote] Ihan ensimmäisiä askeleita ihmiseksi kasvamisen tiellä on hyväksyä se, ettei kaikilla ole samoja näkemyksiä ja arvoja kuin sinulla. Kun sen hyväksyt, et enää ihmettele ymmärryksesi puutetta. [/quote] Millainen on ihminen, joka ei arvosta kunnon ruokaa? Erittäin omituista.
[/quote]
Voit pitää sitä omituisena, mutta sinulla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin hyväksyä se. Mitä pikemmin sen teet, sen helpompaa itsellesi. Kukaan ei voi sanella minkälaista ruokaa jonkun toisen ihmisen kuuluu arvostaa, eikä toisten mieltymysten ihmettely johda mihinkään.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:32"]Huhhuh... Toisilla voi olla esim. syömishäiriö, tai muita mielenterveysongelmia. Ei kovin moni varmaan tahallaan aiheuta itselleen huonoa oloa, vaikka on kai niitäkin tyyppejä. Syitä voi olla muitakin ja kaikki yhdessä johtaa sitten mihin johtaa. Voi olla vaikka vaan tottunut lapsesta asti tuohon. Voi olla vaikka muita ongelmia, joiden takia syömiseen keskittyminen ei riitä. Helppo syyttää kiirettä, mutta tastalla voi olla muutakin, eikä varmaan ketään kiinnosta tuollaiselle ihmiselle kuin sinä tarkemmin selitellä mitään.
[/quote]
Ei minullakaan ole ollut helppo elämä. Oikeastaan kaukana siitä. Silti osaan syödä kunnon ruokaa. Se johtuu siitä, etten kehtaa keksiä tekosyitä surkean moskan syömiseen.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:33"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:28"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:25"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:20"] [quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:13"]Huomaa aloituksesta miten iloiseksi ja onnelliseksi oikea ruokavalio ihmisen tekee [/quote] Mistä sinä tiedät minun mielialani? Ja miksi ihmeessä puhuisin aiheesta jotenkin vähättelevästi? Arvostan kunnon ruokaa enkä ymmärrä miksi läheskään kaikki eivät. [/quote] Ihan ensimmäisiä askeleita ihmiseksi kasvamisen tiellä on hyväksyä se, ettei kaikilla ole samoja näkemyksiä ja arvoja kuin sinulla. Kun sen hyväksyt, et enää ihmettele ymmärryksesi puutetta. [/quote] Millainen on ihminen, joka ei arvosta kunnon ruokaa? Erittäin omituista.
[/quote]
Voit pitää sitä omituisena, mutta sinulla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin hyväksyä se. Mitä pikemmin sen teet, sen helpompaa itsellesi. Kukaan ei voi sanella minkälaista ruokaa jonkun toisen ihmisen kuuluu arvostaa, eikä toisten mieltymysten ihmettely johda mihinkään.
[/quote]
Minä vain kysyin. Oletpa sinä herkkä. Mene nyt syömään pizzaa ettei tule itku silmään.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:20"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:13"]Huomaa aloituksesta miten iloiseksi ja onnelliseksi oikea ruokavalio ihmisen tekee [/quote] Mistä sinä tiedät minun mielialani? Ja miksi ihmeessä puhuisin aiheesta jotenkin vähättelevästi? Arvostan kunnon ruokaa enkä ymmärrä miksi läheskään kaikki eivät.
[/quote]
En ole tuo huomauttelija, ap, mutta jotakin mielialastasi voisi päätellä vaikka siitä, että pelkästään aloituksessasi on kolme paskaa ja kolme vittua koristeltuna muutamalla huutomerkillä ja kaksoiskysymysmerkillä. Mutta jos kirjoitat noin hyvällä tuulella ollessasi, en kyllä haluaisi törmätä sinuun silloin, kun olet huonotuulinen. :D
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:24"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:19"]Sinä, joka kirjoitat tuollaisen aloituksen... Etkö osaa kirjoittaa asiallisesti, ilman "huutamista" ja kirosanoja? Takakireä.. Aika hyvä kuvaus annettu. Sinänsä tekstin asiaton sisältö ei edes kolahtanut.. Miksi ihmeessä edes avasin tämän? Ap, elämäsi olisi helpompaa jos et kyttäisi toisten syömisiä. [/quote] Ei minun tarvitse kytätä yhtään mitään. Jokainen ihminen tietää, että on terveellisesti syöviä ja pelkkää moskaa syöviä.
[/quote]
Jos tiedät, että asianlaita on tuo, niin mitä järkeä on siitä sauhuta? Kukaan ei kuitenkaan tee väärin riippumatta mitä syö, koska syöminen on itsekunkin omassa vallassa oleva asia.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:27"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:13"]
Huomaa aloituksesta miten iloiseksi ja onnelliseksi oikea ruokavalio ihmisen tekee
[/quote]
Ihan niin. AP: lle tulee morkkis pizzan syönnin lopussa. Onko annoskokosi liian suuri, AP? Et kuulosta onnelliselta ja suhteesi ruokaan on aika solmussa
[/quote]
No yksi pakastepizza ei todellakaan ole iso. Mutta pizzansyönnin jälkeen tulee fiilis, että on ahtanut sisuksiinsa vehnäjauhomoskaa, jossa ei ole mitään ravinteita ja jota ei edes lasketa ruuaksi. Lisäksi tulee ähky ja turvonnut olo. Minä SYÖN myös pizzaa. mutta morkkis iskee aina.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:20"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:13"]Huomaa aloituksesta miten iloiseksi ja onnelliseksi oikea ruokavalio ihmisen tekee
[/quote]
Mistä sinä tiedät minun mielialani? Ja miksi ihmeessä puhuisin aiheesta jotenkin vähättelevästi? Arvostan kunnon ruokaa enkä ymmärrä miksi läheskään kaikki eivät.
[/quote]
Päättelin siitä millä kiihkolla suhtaudut toisten ruokavalioon siitä mitään tietämättä. Myös sanavalintasi ja isojen kirjainten käyttö antaa ymmärtää ettet varsinaisesti riemusta tanssahtele.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:25"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:22"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:14"]Paremmin sitä jaksaa kuin tuota mössä jossa on sanoja peräkkäin. Sitä en jaksanut kun pari ekaa lausetta.
[/quote]
Niin, edelleen se PUHELIN poistaa kappalejaot :) Senhän minä sanoinkin jo alussa. Turhaan siis vittuilet.
[/quote]
Se ei selvennä tekstiä yhtää poist ne puhelin vai joku muu. En jaksa silti lukea sitä enempää. Käytä puhelinta hyödyllisempään.
[/quote]
Niin? Mutta sinä yritit vittuilla kirjoitustaidostani, jolla ei ole asiaan mitään yhteyttä. Ikään kuin en itse osaisi jaotella tekstiä.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:20"]
No jaah. Se paska(??) on mulle ainoa ilo, ainoa mitä jaksan laittaa ja menee hyvin alas ja tulee parempi mieli. Ja ei, mulla ei ole kaapissa nyt mitään joten taas huomenna menen nälkäisenä kauppaan. Mitään keittoja en katsele, niillä ei lähde nälkä ja ovat kalliita.
[/quote]
Miten keitot ovat kalliita? Ja kyllä niillä nälkää lähtee. Mutta oikeasti. Kallis keitto?
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:35"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:20"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:13"]Huomaa aloituksesta miten iloiseksi ja onnelliseksi oikea ruokavalio ihmisen tekee [/quote] Mistä sinä tiedät minun mielialani? Ja miksi ihmeessä puhuisin aiheesta jotenkin vähättelevästi? Arvostan kunnon ruokaa enkä ymmärrä miksi läheskään kaikki eivät.
[/quote]
En ole tuo huomauttelija, ap, mutta jotakin mielialastasi voisi päätellä vaikka siitä, että pelkästään aloituksessasi on kolme paskaa ja kolme vittua koristeltuna muutamalla huutomerkillä ja kaksoiskysymysmerkillä. Mutta jos kirjoitat noin hyvällä tuulella ollessasi, en kyllä haluaisi törmätä sinuun silloin, kun olet huonotuulinen. :D
[/quote]
Eipä kirjoitustyyli kerro todellisesta mieliaöasta yhtään mitään. Voit itkeä silmät päästäsi ja kirjoittaa samalla, että "hyvin menee :D:D:D"
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:41"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:35"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:20"]
[/quote]
[/quote]
Eipä kirjoitustyyli kerro todellisesta mieliaöasta yhtään mitään. Voit itkeä silmät päästäsi ja kirjoittaa samalla, että "hyvin menee :D:D:D"
[/quote]
Mielialasta
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:38"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:25"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:22"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:14"]Paremmin sitä jaksaa kuin tuota mössä jossa on sanoja peräkkäin. Sitä en jaksanut kun pari ekaa lausetta.
[/quote]
Niin, edelleen se PUHELIN poistaa kappalejaot :) Senhän minä sanoinkin jo alussa. Turhaan siis vittuilet.
[/quote]
Se ei selvennä tekstiä yhtää poist ne puhelin vai joku muu. En jaksa silti lukea sitä enempää. Käytä puhelinta hyödyllisempään.
[/quote]
Niin? Mutta sinä yritit vittuilla kirjoitustaidostani, jolla ei ole asiaan mitään yhteyttä. Ikään kuin en itse osaisi jaotella tekstiä.
[/quote]
En. Mutta teksi aloituksessa on edelleen mössöä jota en lue, mutta tästä meidä ihan turha jatkaa. Teksti aloituksessa ei muutu vaikka todistaisit olevasi miten hyvä kirjoittaja tahansa.
Keitto, missä on esim. Tryffeliä, on kallis keitto.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:30"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:20"]No jaah. Se paska(??) on mulle ainoa ilo, ainoa mitä jaksan laittaa ja menee hyvin alas ja tulee parempi mieli. Ja ei, mulla ei ole kaapissa nyt mitään joten taas huomenna menen nälkäisenä kauppaan. Mitään keittoja en katsele, niillä ei lähde nälkä ja ovat kalliita. [/quote] Mahtavat tekosyyt taas :D Keitto on kaikkea muuta kuin kallista ja todellakin TÄYTTÄÄ mahaa kun syö tarpeeksi. Väitätkö ihan vakavissasi, että keittoainekset eli juurekset, peruna, ruokakerma (ei pakollinen, jauheliha... ovat KALLIITA? Voi myötähäpeä.
[/quote]
Miksi koet myötähäpeää siitä miten joku toinen ihminen syö? Miten joku tuollainen asia voi liikuttaa tunteitasi niin voimakkaasti? Minua ei kosketa se mitä joku toinen syö. Oma on asiansa.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:15"]Mitä sun ruokavalioon pitäisi lisätä, ettet olisi noin vihainen?
[/quote]
Jauhettua muumia, rahkaa ja mehukeittoa. Myös karppaus aiheuttaa agressiivisuutta!
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:41"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:35"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:20"] [quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:13"]Huomaa aloituksesta miten iloiseksi ja onnelliseksi oikea ruokavalio ihmisen tekee [/quote] Mistä sinä tiedät minun mielialani? Ja miksi ihmeessä puhuisin aiheesta jotenkin vähättelevästi? Arvostan kunnon ruokaa enkä ymmärrä miksi läheskään kaikki eivät. [/quote] En ole tuo huomauttelija, ap, mutta jotakin mielialastasi voisi päätellä vaikka siitä, että pelkästään aloituksessasi on kolme paskaa ja kolme vittua koristeltuna muutamalla huutomerkillä ja kaksoiskysymysmerkillä. Mutta jos kirjoitat noin hyvällä tuulella ollessasi, en kyllä haluaisi törmätä sinuun silloin, kun olet huonotuulinen. :D [/quote] Eipä kirjoitustyyli kerro todellisesta mieliaöasta yhtään mitään. Voit itkeä silmät päästäsi ja kirjoittaa samalla, että "hyvin menee :D:D:D"
[/quote]
Miksi sitten valitset tuon kirjoitustyylin, jos se ei liity mielialaasikaan mitenkään?
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:24"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:19"]Sinä, joka kirjoitat tuollaisen aloituksen... Etkö osaa kirjoittaa asiallisesti, ilman "huutamista" ja kirosanoja? Takakireä.. Aika hyvä kuvaus annettu. Sinänsä tekstin asiaton sisältö ei edes kolahtanut.. Miksi ihmeessä edes avasin tämän? Ap, elämäsi olisi helpompaa jos et kyttäisi toisten syömisiä. [/quote] Ei minun tarvitse kytätä yhtään mitään. Jokainen ihminen tietää, että on terveellisesti syöviä ja pelkkää moskaa syöviä.
[/quote]
Etkö ole kuullut kultaisesta keskitiestä?
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:22"]Minä olen tänään syönyt ison lautasellisen rasvaa ja hiilareita tihkuvaa lasagnea, pari Arnoldsin donitsia, kanelipullan ja karkkia. Lisäksi söin ison lautasellisen vihersalaattia oliiviöljyllä ja pähkinöillä, pari ruisleipää kurkulla ja tomaatilla, kupillisen mustaherukoita ja lisäksi tietty kahvia ja vettä. Olo ei ole yhtään väsynyt eikä masentunut. Syön mitä tykkään, liikun kun jaksan ja voin hyvin. Enkä todellakaan jaksa miettiä muiden syömisiä.
Niin ja sitä pitsaa sun muuta hiilarihöttöä syön ihan vaan maun takia. Jos mun tekee mieli pitsaa, ei se kasvissosekeitto paljon lämmitä.
[/quote]
Kyllä minäkin syön joskus ihan mitä mieleni tekee. Siis kaikkea moskaa. Mutta hyvä olo siitä ei tule. Melkoisen monta kertaa olen sammuttanut pizzahimon leivällä. Yksi leipä ja se on siinä. Ja tulee hyvä fiilis :)
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:30"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:25"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:14"]Olen ihan energinen ja kroppa on hyvässä kunnossa vaikka ei fitnesskroppa ole. Kiitos huolenpidosta. Kannattaisi sinunkin nauttia elämästä eikä olla noin takakireä.
[/quote]
Ja pahoittelut vaan sinulle mutta minä en nauti surkeasta moskapaskasta. En siis vedä päivittäin pizzaa, vaikka se olisi sinum käsityksesi elämästä "nauttimisesta." En nauti morkkiksesta.
[/quote]
Morkkis? Miksi sinulle tulee pizzan syönnistä morkkis, onko psyykesi jotenkin heikko?
[/quote]
No miksiköhän tulisi? :D Koska samalla rahalla olisi saanut kunnon ruokaa, josta tulee pirteä fiilis. Pizza on vehnäjauhomössöä, ei kai se tule uutena asiana sinulle?