Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kansalaisaloite tasa-arvoisen avioliittolain kumoamisesta

Vierailija
12.03.2015 |

Tämmöinen on siis tekeillä ja asialla mm persujen ykköshihhuli Mika Niikko. Kyseinen aloite tullaan julkaisemaan Aitoavioliitto tapahtumassa Heurekassa tämän kuun lopulla.

Itse kannatin innokkaasti tasa-arvoista avioliittolakia ja kannatan tietysti edelleen, mutta henkilökohtaisesti toivoisin, että aloite tulisi saamaan tarvittavat 50 000 allekirjoittajaa, että se menisi eduskunnan käsiteltäväksi. Syy siihen on tietysti se, että se tulisi häviämään eduskunnassa murskalukemin.  Edes läheskään kaikki viimeksi tasa-arvoista avioliittolakia vastustaneet eivät tulisi kumoamista kannattamaan, koska moni häviäjä sanoi tasa-arvoisen avioliittolain äänestyksen jälkeen, että pulinat pois, asia on loppuun käsitelty.

Lisäksi on huomattava, että tasa-arvoinen avioliittolaki on lähes puhtaasti sukupolvi kysymys. Nuoret kannattaa ja vanhukset vastustaa. Tuleva eduskunta tulee olemaan neljä vuotta tuoreempi, kuin tämä nyt väistyvä. Eli uusia nuoria tulee vanhojen väistyvien jäärien tilalle, joten tuleva eduskunta tulee olemaan lain suhteen huomattavasti myötämielisempi, kuin nykyinen parlamentti, joka sekin sen jo hyväksyi.

Eli vaikka jokainen viimeksikin kyseistä lakia vastustanut äänestäisi nyt kumoamisen puolesta, niin siltikin hihhulien aloite tulisi häviämään murskalukemin. Jos siis aloite pääsisi eduskuntaan asti ja se sielä murskaluvuin torpattaisiin, niin siihen loppuisi hihhulien nillittäminen ja lain valmistelua voitaisiin jatkaa ilman häiriötekijöitä.

Eli arvon hihhulit ja muut peräkammarikonservatiivit. Kirjoittakaahan innolla nimiänne aloitteeseen, että saadaan se eduskuntaan torpattavaksi :)

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

hassuja nuo persut

Vierailija
2/67 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetti, tällainen on just yksi syy miksi en voi äänestää persuja vaikka kuinka haluaisin. En vaan voi alentua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tasa-arvoinen avioliitto nyt kumotaan niin silloinhan kaikki avioliitot mitätöidään. Myös miesten ja naisten väliset jolloin kaikki ovat sinkkuja ja uskovaisten tarvitsee lopettaa seksi :)

Vierailija
4/67 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aitoavioliitto-tapahtuma? Saavuttaakohan yhtä suuren suosion kuin Hetero pride?

Vierailija
5/67 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi käsittää, miksi joku tuhlaa aikaansa tällaiseen höpöhöpöön. Uusi avioliittolaki ei ole edes keneltäkään mitenkään pois. Harvinaisen kannatettava asia siis! Nämä urpot vievät oma-aloitteisesti itseltään viimeisetkin uskottavuuden rippeet.

Vierailija
6/67 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täytyy olla totaalisesti kuutamolla siitä, mikä on yleinen mielipide tässä asiassa, jos edes villeimmissä päiväunissa kuvittelee, tuon aloitteen läpimenoon. Kuten aloittaja sanoi, jos se pääsee eduskunnan äänestykseen asti, niin tulos tulee olemaan tyrmäävä. Oikeesti, kuka voi olla niin idiootti, että menee muuttamaan kohtuullisen siedettävät tappiolukemat täystyrmäykseen?

Vierailija
7/67 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:31"]Aitoavioliitto-tapahtuma? Saavuttaakohan yhtä suuren suosion kuin Hetero pride?
[/quote]
mikä on heteropride? :D

Vierailija
8/67 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 20-vuotias, eli kuvaamasi "nuori uusi sukupolvi". Kannatan perinteistä avioliittoa miehen ja naisen välillä. Syynä se, että olen seurannut mitä kyseinen laki on tuonut mukanan esim. Jenkeissä 5v sisällä täytäntöönpanosta. Toisin kuin hanakasti väitetään, että se ei rajoita kenenkään oikeuksia, kyllä se rajoittaa. Monia kristittyjä on ruvettu vainoamaan työpaikalla, potkittu pihalle firmasta, pakotettu lopettamaan yrityksensä, julkinen pilkka, julkinen häpäisy. Tämä ei mielestäni ole millään mittakaavalla hyväksyttävää toimintaa "tasa-arvoa ja suvaitsevaisuutta" ajavien taholta. 

Lisäksi kristittynä koen, että avioliiton on pysyttävä miehen ja naisen välisenä. En ymmärrä, miksi ei edes otettu huomioon jonkinlaista pariliittoa, tai muuta instituutiota tälle asialle. Monelle nuorelle(kin) usko on yhä arkipäivää ja minusta on ikävää, että joudumme kärsimään syrjinnästä sekä mielipiteiden lyttäämisestä tälläisessä asiassa, joka on Raamatussa määritelty ja ei-uskovaiset tahtovat lähteä määrittelemään asian kokonaan uusiksi. En ymmärrä, miksi tasa-arvon nimissä tahdotaan häpäistä monelle tärkeä asia.

Kukaan ei vaadi samanlaista taipumista islaminuskoisilta, ortodokseilta eikä katolisilta. Siksi erosin kirkosta.

Vierailija
9/67 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, natsi-nössöt ottavat jälleen kerran pataan :)

Vierailija
10/67 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 23:13"]Minä olen 20-vuotias, eli kuvaamasi "nuori uusi sukupolvi". Kannatan perinteistä avioliittoa miehen ja naisen välillä. Syynä se, että olen seurannut mitä kyseinen laki on tuonut mukanan esim. Jenkeissä 5v sisällä täytäntöönpanosta. Toisin kuin hanakasti väitetään, että se ei rajoita kenenkään oikeuksia, kyllä se rajoittaa. Monia kristittyjä on ruvettu vainoamaan työpaikalla, potkittu pihalle firmasta, pakotettu lopettamaan yrityksensä, julkinen pilkka, julkinen häpäisy. Tämä ei mielestäni ole millään mittakaavalla hyväksyttävää toimintaa "tasa-arvoa ja suvaitsevaisuutta" ajavien taholta. 

Lisäksi kristittynä koen, että avioliiton on pysyttävä miehen ja naisen välisenä. En ymmärrä, miksi ei edes otettu huomioon jonkinlaista pariliittoa, tai muuta instituutiota tälle asialle. Monelle nuorelle(kin) usko on yhä arkipäivää ja minusta on ikävää, että joudumme kärsimään syrjinnästä sekä mielipiteiden lyttäämisestä tälläisessä asiassa, joka on Raamatussa määritelty ja ei-uskovaiset tahtovat lähteä määrittelemään asian kokonaan uusiksi. En ymmärrä, miksi tasa-arvon nimissä tahdotaan häpäistä monelle tärkeä asia.

Kukaan ei vaadi samanlaista taipumista islaminuskoisilta, ortodokseilta eikä katolisilta. Siksi erosin kirkosta.
[/quote]
Uusi avioliittolaki ei liity kirkkoon mitenkään.

Vierailija
11/67 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi heureka suostuu pitämään ton tiloissaan?

Vierailija
12/67 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 18:31"]

Aitoavioliitto-tapahtuma? Saavuttaakohan yhtä suuren suosion kuin Hetero pride?

[/quote]

Heteroprideen osallistui muutama uusnatsia ja pari kylähullua.

Vierailija
13/67 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 23:18"]

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 23:13"]Minä olen 20-vuotias, eli kuvaamasi "nuori uusi sukupolvi". Kannatan perinteistä avioliittoa miehen ja naisen välillä. Syynä se, että olen seurannut mitä kyseinen laki on tuonut mukanan esim. Jenkeissä 5v sisällä täytäntöönpanosta. Toisin kuin hanakasti väitetään, että se ei rajoita kenenkään oikeuksia, kyllä se rajoittaa. Monia kristittyjä on ruvettu vainoamaan työpaikalla, potkittu pihalle firmasta, pakotettu lopettamaan yrityksensä, julkinen pilkka, julkinen häpäisy. Tämä ei mielestäni ole millään mittakaavalla hyväksyttävää toimintaa "tasa-arvoa ja suvaitsevaisuutta" ajavien taholta. 

Kukaan ei vaadi samanlaista taipumista islaminuskoisilta, ortodokseilta eikä katolisilta. Siksi erosin kirkosta. [/quote] Uusi avioliittolaki ei liity kirkkoon mitenkään.

[/quote]

Miksi sitten mitatataan kirkoissa mielipidekyselyitä niistä papeista, jotka ovat valmiita vihkimään pareja heti, kun avioliittolaki astuu voimaan? Tämä asia kuitenkin halutaan lyödä läpi joka taholta ja seuraava kysymys olisi, miksi ei kirkkohäitä. Uusi avioliittolaki syrjisi myös pappeja, jotka eivät vakaumuksellisten syiden takia tahdo vihkiä homopareja, näin on käynyt myös Jenkeissä.

Vierailija
14/67 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 23:18"]

Miksi heureka suostuu pitämään ton tiloissaan?

[/quote]

Koska raha ei haise.

Vierailija
15/67 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://susannakoivula.puheenvuoro.uusisuomi.fi/189556-kasi-sydamelle-kuinka-suvaitsevainen-olet

Itse olen myös nuori uskova ja tämä blogiteksi Susanna Koivulalta tiivistää koko asian hyvin.
Mielestäni on koomista, miten uskovaisia haukutaan homofoobikoiksi ja muutospelkoisiksi konservatiiveiksi, vaikka ei homoudessa mitään uutta ja pelättävää ole. Miksi arvojensa puolustaminen olisi ylipäätänsä pelkoa? Tuntuu usein, että avioliittolain peräänkuuluttajat jotka hehkuttavat suvaitsevaisuuttaan ovat itse jostain niin huolissaan kun kynsin ja hampain haukkuvat eriävämielipiteisiä..

Vierailija
16/67 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kyllä sitä mieltä että kirkon ei tarvitse nyt eikä tulevaisuudessa vihkiä homopareja, jos ne eivät halua. Toisaalta en pysty paljoa sanomaan kuinka pitkälle kaltaiseni oikein haluavat mennä, koska minä henkilökohtaisesti en koe tarvitsevani edes avioliittoa. Mutta toisaalta kirkko on ollut voimakkaasti osa valtiota ja tässä kohtaa se hieman kostautuu. 

Vierailija
17/67 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 23:13"]

Minä olen 20-vuotias, eli kuvaamasi "nuori uusi sukupolvi". Kannatan perinteistä avioliittoa miehen ja naisen välillä. Syynä se, että olen seurannut mitä kyseinen laki on tuonut mukanan esim. Jenkeissä 5v sisällä täytäntöönpanosta. Toisin kuin hanakasti väitetään, että se ei rajoita kenenkään oikeuksia, kyllä se rajoittaa. Monia kristittyjä on ruvettu vainoamaan työpaikalla, potkittu pihalle firmasta, pakotettu lopettamaan yrityksensä, julkinen pilkka, julkinen häpäisy. Tämä ei mielestäni ole millään mittakaavalla hyväksyttävää toimintaa "tasa-arvoa ja suvaitsevaisuutta" ajavien taholta. 

[/quote]

Homofobiaa ja uskontosyrjintää ei voi verrata. Homous on muuttumaton biologinen ominaisuus, kun taas uskonto on ajatus.

Vierailija
18/67 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 23:13"]

Minä olen 20-vuotias, eli kuvaamasi "nuori uusi sukupolvi". [/quote]

Sinä olet kylläkin yksittäinen henkilö, et mikään sukupolvi.

Vierailija
19/67 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 23:22"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 23:18"]

Kukaan ei vaadi samanlaista taipumista islaminuskoisilta, ortodokseilta eikä katolisilta. Siksi erosin kirkosta. [/quote] Uusi avioliittolaki ei liity kirkkoon mitenkään.

[/quote]

Miksi sitten mitatataan kirkoissa mielipidekyselyitä niistä papeista, jotka ovat valmiita vihkimään pareja heti, kun avioliittolaki astuu voimaan? Tämä asia kuitenkin halutaan lyödä läpi joka taholta ja seuraava kysymys olisi, miksi ei kirkkohäitä. Uusi avioliittolaki syrjisi myös pappeja, jotka eivät vakaumuksellisten syiden takia tahdo vihkiä homopareja, näin on käynyt myös Jenkeissä.
[/quote]
Se on kirkon sisäinen asia. Kirkko ei tietenkään voi maallisessa valtiossa omia maistraattivihkimisestä päättämistä itselleen..

Vierailija
20/67 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 23:33"]Minä olen kyllä sitä mieltä että kirkon ei tarvitse nyt eikä tulevaisuudessa vihkiä homopareja, jos ne eivät halua. Toisaalta en pysty paljoa sanomaan kuinka pitkälle kaltaiseni oikein haluavat mennä, koska minä henkilökohtaisesti en koe tarvitsevani edes avioliittoa. Mutta toisaalta kirkko on ollut voimakkaasti osa valtiota ja tässä kohtaa se hieman kostautuu. 
[/quote]
Toivon että näen sen päivån joskus että valtio ottaa avioeron kirkosta. Sitä päivää odotellessa.