Mitä pahaa on elää vuokrayksiössä?
Täällä sitä aina halveksutaan, mutta itse ja puolisoni nautimme elää näin. Olemme keskituloisia, keski-ikäisiä akateemisia ihmisiä. Mitä väärää elää yksiössä? 🤗
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei yksiössä mitään vikaa ole asua mutta vuokralla asujat ovat elämässä epäonnistuneita. Herää kysymys että miksi ei omista asuntoa.
Millä tavalla epäonnistuneita? Voitko perustella?
Ap
Usein vuokralla asuvat eivät tiedä paremmasta, saatikka pysty parempaan.
Sano nyt mitä sulta kysytään!
Ja aatelkaa mikä epäonnistujien mekka Lontoo on, kun siellä niin iso osa elää ihan aikuisenakin soluissa.
Eikö yksiö kahdelle ole tosi pieni. Eihän siinä ole omaa rauhaa laisinkaan, jos sellaista joskus haluaa. Asun yksin kaksiossa ja tämä tuntuu sopivalta.
Katselin aiemmin erilaisia asuntoja ostaaksni sijoitusasunnon.
Myytävien yksiöiden kohdalla minun kävi tavallaan sääliksi sellaisessa asuvaa.
Kaikki siinä näkösällä, säilytystilaa ei käytännössä lainkaan ja mitään kummempaa kamaa ei oikein voi tuoda kotiinsa
Opiskeluajaksi toki loistava mutta kun saattaa olla kaksi asujaa ja pieni lapsikin.
Ei siinä ole mitään pahaa. Jotkut haluaa asua isommassa asunnossa mutta toisille riittää pieni yksiö, ei kaikki tarvitse paljoa tilaa. Ja se on ihan okei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei yksiössä mitään vikaa ole asua mutta vuokralla asujat ovat elämässä epäonnistuneita. Herää kysymys että miksi ei omista asuntoa.
Ap
Ei ole mitään järkeä asua vuokralla kun voi maksaa asuntolainaa ja saa asunnon omaksi. Eihän kaikille myönnetäkään asuntolainaa kun eivät sitä saa, se kertoo epäonnistumisesta.
Itse en koe asuntolainan saamista mittariksi elämässä onnistumiselle tai onnellisuudelle. Mutta kiitos mielipiteestäsi, olet varmasti enemmistöä näkemyksesi kanssa 😊
Ja joku kyseli muusta omaisuudesta, kesämökistä jne. Emme omista mitään.
Ap
70- luvulla asuttiin kolme henkilöä yksiössä eikä ollut mikään ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei ole mitään järkeä asua vuokralla kun voi maksaa asuntolainaa ja saa asunnon omaksi. Eihän kaikille myönnetäkään asuntolainaa kun eivät sitä saa, se kertoo epäonnistumisesta.
Ja aattele, tällainen pienipalkkainen asuntolainaa saamaton hoitaa sun muksujasi ja kenties pyyhkii peppusi, kun olet hoitolaitoksessa tulevaisuudessa.
👍
Vierailija kirjoitti:
Eikö yksiö kahdelle ole tosi pieni. Eihän siinä ole omaa rauhaa laisinkaan, jos sellaista joskus haluaa. Asun yksin kaksiossa ja tämä tuntuu sopivalta.
Ei tunnu pieneltä meille. Meillä on kylläkin erillinen keittiö täällä eli etätyöt sujuvat eri huoneissa ☺️ Olemme kumppanin kanssa yhdessä aina ja oma rauha löytyy pään sisältä. Kykenemme yhteiseen hiljaisuuteen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Itse en koe asuntolainan saamista mittariksi elämässä onnistumiselle tai onnellisuudelle. Mutta kiitos mielipiteestäsi, olet varmasti enemmistöä näkemyksesi kanssa 😊
Ja joku kyseli muusta omaisuudesta, kesämökistä jne. Emme omista mitään.
Ap
Ja akateeminen kehut olevasi. Mitä hyötyä.
Onko tilillä rahaa päivää ennen tilipäivä/työttömyysrahaa?
Vierailija kirjoitti:
Minä asun vuokralla.
Mutta omistan kesämökin, maatilan, metsää, osakevarallisuuteni on noin 900 000e.
Asun muuttotappiokunnassa, jossa ei ole juuri työpaikkoja ja väki vähenee. Olisi aivan järjen köyhyyttä ostaa täältä asunto jälkipolville riesaksi.
Yksi ihminen ei ainakaan tarvitse yksiötä suurempaa. Turhaa kulutusta.
Pienikin yksiö voi olla loistava, jos siinä on hyvä pohjaratkaisu. Ja mihin sitä tavaraa tarvitsee niin kerätä, paljon kivempi kun elämä on helppoa. Nykyisin toivon hieman isompaa asuntoa kahden kissan takia. Pieni kaksio tai isompi yksiö. Kesällä iso parveke tuo lisätilaa ja kissat viihtyvät siellä. Näin talvella joutuvat tyytymään vähempään.
Ihan normaalia työssä käyvää elämää muuten vietetään, ei ole elämänhallinta- eikä mitään muitakaan ongelmia. Viihdyn kotonani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Usein vuokralla asuvat eivät tiedä paremmasta, saatikka pysty parempaan.
Sano nyt mitä sulta kysytään!
En pidä epäkohteliasta asenteestasi, joten en halua keskustella kanssasi enempää. Parempaa iltaa sinulle 😊
Ap
Ei mitään jos tykkää. Itse en tykkää. Yhtään.
Miksi vuokralla asuja olisi epäonnistunut elämässään? Jos joku sanoo niin, taitaa olla itse ahdistunut omasta omistusasumisestaan.
Riippuu ihan elämäntyylistä. Jos elämä on kiireistä, päivät kuluvat muualla ja vapaalla ei paljon kotona viihdytä, niin yksiöhän on loistava. Sitten taas kotihiiri ehkä haluaa enemmän tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä asun vuokralla.
Mutta omistan kesämökin, maatilan, metsää, osakevarallisuuteni on noin 900 000e.
Asun muuttotappiokunnassa, jossa ei ole juuri työpaikkoja ja väki vähenee. Olisi aivan järjen köyhyyttä ostaa täältä asunto jälkipolville riesaksi.
Minäkin voisin asua vuokralla, ei sillä ole väliä, tuollaisella pienellä paikkakunnalla. En todellakaan ostaisi mitään. Esim mistä olen kotoisin siellä on vuokrattavana 58 neliön kaksio 490 euroa/kk, rivitalosta. Järvenrannalle näkymä ja uimarantalle kävelymatka puolisen kilsaa. Kaupat, apteekki, alko, pari kahvilaa, bussipysäkki kaupunkiin, kaikki n puolen kilometrin säteellä. Perikunnan riesa tosiaan olisi, jos sieltä jotain ostaisi. Siellä melkein kaikki vuokra-asunnot onkin rivitaloja, kerrostaloja taitaa olla vain kolme ja nekin pieniä, ei niissä usein vuokralle mitään tarjota. Omistamisessa on hankaluutensa, jos vaikka vaihtaa paikkakuntaa, on saatava entinen kaupaksi, maksettava varainsiirtoverot ja pahimmillaan on kahden asunnon loukussa tai myytävä tappiolla. Me asutaan nyt omistusasunnossa, mutta olen monesti miettinyt, että olisi ehkä tässä iässä ollut jo järkevää vuokrata, koska emme kaupunkiin jää mikäli eläkeiässä ollaan vielä kunnossa.
Siksi koska tulimme suomeen töihin vain muutamaksi vuodeksi.