Beethovenin Oodi ilolle. Mitä mieltä?
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan saa sanoa mitä mieltä on koska sen halventamisesta voi joutua nykyää vankilaan.
Häh?
Ei kiinnosta Beethoven minua kiinnostaa Sibelius.
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan saa sanoa mitä mieltä on koska sen halventamisesta voi joutua nykyää vankilaan.
Ja selitys tälle väitteelle. Linkin kera kiitos.
Eikös tämä ole joku Euvostoliiton tunnusbiisi??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja selitys tälle väitteelle. Linkin kera kiitos.
Voisko joku säveltää oodin vitutukselle?
Eiköhän kaikesta Beethovenin tuotannosta saa sanoa ihan mitä tahansa. Hänen maineensa onnaika vakiintunut. .
.minulle Beethoven ei jostain syystä ole koskaan ollut kovin tärkeä säveltäjä enkä kuulu Mozartinkaan ihailijoihin samalla tavalla kuin vaikka Bachin mutta jos koko maapallon muusikot ja musiikinharrastajat pitävät näitä kahta neroina niinnon olemassa pieni mahdollisuus että vika onkin vastaanottavassa päässä.
Oli ekoja piisejä urkukurssilla vähän aikaa sitten.
Tykkää buustata Radetskimarssilla kun Hermanni on ihana!
Beethovenin yhdeksäs on ehkä maailan kaikkien aikojen paras sävellys tai sitten fur elise.
Oodi kiloille on parempi. Se on kehopositiivisten voimaantumisbiisi.
urpo kirjoitti:
Beethovenin yhdeksäs on ehkä maailan kaikkien aikojen paras sävellys tai sitten fur elise.
En tykkää fur Elisestä yhtään kun se markkinoi turkiksia!
No, onhan se aikaa kestänyt mestariteos. Ei ole vertaista. Miten siitä nyt pitäisi jotain mieltä olla?
Beethoven ei kuulu suosikkeihini soitettaessa, olen enemmän Mozart - tyyppi, mutta onhan hän kiistatta yksi suurista.
Eli ihmettelen kysymystä.
Minkä ikäinen Ap on? Itse kuuntelin tuota alle kouluikäisenä.
Vierailija kirjoitti:
No, onhan se aikaa kestänyt mestariteos. Ei ole vertaista. Miten siitä nyt pitäisi jotain mieltä olla?
Beethoven ei kuulu suosikkeihini soitettaessa, olen enemmän Mozart - tyyppi, mutta onhan hän kiistatta yksi suurista.
Eli ihmettelen kysymystä.
Ah kuinka ihanaa ja sivistynyttä onkaan kuunnella Mozartin sävellyksiä. Niin aistikasta ja arvokasta! Kieltä en osaa, mutta tämäkin sävellys suorastaan huokuu sivistyneisyyttä ja hyvää musiikkimakua!