4-5 päivää Lontoossa, paljonko varaisit käyttörahaa viidelle?
Siis ihan syömiseen, pikkukivaan yms. viidelle hengelle (2 aikuista, 3 lasta) Shoppailuun nyt saa varmaan menemään niin paljon kun on :D. Ei sisällä pääsymaksuja paikkoihin x tai y ja aamiainen kuuluis hotellin hintaan.
TIedän, ettei paikka ole halvimmasta päästä, mutta ei oikein mitään käsitystä kuinka kallista siellä sitten on...
Kommentit (14)
aika minimi on 30 puntaa päivässä/hlö, 50 puntaa kohtuullinen ja 100 puntaa riittäis mulle ihan hyvin syömisiin, kulkemiseen ja siinä olis jo nähtävyyksiinkin jotain.
Eli 750-2000 puntaa olisi mun haarukka. Riippuu mikä kiinnostaa ja miten haluaa syödä.
1000-2000 euroa, riippuu tietysti lasten iästä ja mitä tuo epämääräinen "syöminen ja pikkukivaa yms" sitten oikein tarkoittaakaan.
Karkeasti, lounas viidelle 50 €, illallinen 100 €, pikkukiva 50 € kertaa 5 päivää = 1000 €.
Pikkukiva nyt voi olla satunnaiset jätskit ja limpparit ja kahvittelut.
Tosiaan varsinaiseen shoppailuun nyt tuskin on olemassa ylärajaa :p
1000€ riittää jos ette ajatelleet kauheasti ostaa mitään, syödä ja kierrellä vain. Varmaan 1500-2000 jos shoppaillakin haluaa.
Rahaa menee kyllä yllättävän paljon. Lontoo on todella kallis, varsinkin jos keskustan alueella liikkuu. Itse olin muutaman päivän reissulla, kävin hotelliaamiaisen lisäksi muutaman kerran päivässä syömässä/kahvilla, shoppailin ja maksoin pariin paikkaan sisäänpääsyn sekä Oyster Cardin ja melkein 500€ taisi mennä yhteensä. Tuohon toki vielä lennot ja hotelli päälle.
Tällä hetkellähän kurssi on sellainen, että on oikeasti kallis paikka... Varmaan 1500€ menee ihan kevyesti.
Ruokailukulut riippuu kauheasti siitä, meneekö halpaan kiinalaiseen tai kebabille vai johonkin fine dining paikkaan. Ja siitä, tarviiko 1 vai 2 lämmintä ateriaa päivässä. Ja syökö esim. pastan ja juo vettä vai haluaako lisäksi alkusalaatin ja jälkiruoan ja pullon viiniä. Eli kenenkään on vaikea antaa tähän mitään ohjetta.
Ottaisin rahaa niin paljon, että riittää ja katsoisin sitten, paljon sitä oikeasti tarvitsee. Minulla ei ole pakkomiellettä tuhalta kaikkea, mitä on mukana. Ja nykyään kai suurin osa pelaa kortilla eikä käteisellä.
En varaisi yhtään, kyllähän siellä Visa ja pankkiautomaatit toimii kuten Suomessakin.
Lontoo on kyllä kallis ja siellä tosiaan saa rahaa palamaan älyttömästi, mutta paljon on kiinni siitäkin että siellä on oikeasti niin paljon ihan kaikkea mahdollista minne sitä rahaa syytää. Lukemattomat ravintolat, pubit, musikaalit, kaupat, nähtävyydet jne. on houkutuksena, ja siksi sinne kait yleensä mennäänkin. :)
En itse kokenut että ruoka, juomat tai julkiset olisivat olleet yhtään sen kalliimpia kuin täälläkään, monessa tapauksessa vähän halvempaa. Suomi tietysti on myös hyvin kallis, että käypi järkeen. :D
100e/päivä meilä meni samanlaisella porukalla pari vuotta sitten, siis ruokiin.
Olin elo-13 lasten silloin 9 v ja 12 v kanssa 4 pv Lontoossa, rahaa meni tosi paljon ihan perusjuttuihin, vaikka netistä ostin etukäteen liput halvemmalla eri nähtvyyksiin. Oyster card mull ja 12 v, silloin alle 10 v pääsi metrolla/bussilla ilmaiseksi. Tuntui, että ennen puolta pv oli jo 50 e sileenä, ja oltiin ostettu tyyliin vesipullot ja jätskit kolmelle.
Vinkki: Mene Primark-nimiseen kauppaan. Se löytyy Oxford Streetiltä. Olin viime keväänä Lontoossa, Primarkista sai vaatteita käsittämättömän halvalla.
10k . No ei. 5 k