Ihmeellisiä suomalaisia aamupaloja osa I!
Luetelkaapa nyt pöllämystyneille ulkomammoille, fitness-hirmuille, sohvaperunoille ja normaalijärkisille käsittämättömiä aamupalojanne täysin kaunistelemattomina! Perustellakin saa miksi juuri sellaista biomassaa meni luukusta napaan. Aloitan.
Tänään TORSTAINA söin puurona
- purkillisen Valion jogurttia, mandariinijuustokakku makuna
- puoli pussia Elovenan kaneli-omenapikapuuroa
- kourallisen itse keräämiäni mustikoita
- 2rkl kaakaonibsejä
ja join vielä 2dl Pepsi Maxia, kun päätä särki kofeiininpuutteessa
ja tasan ihan vaan siksi, että teki mieli makeaa, se oli hyvää ja maha tuli täyteen. Nam
Kommentit (157)
Kaksi paahdettua ruisleipää aamupalasulatejuustolla. Toisessa vielä kinkku ja maustekurkku, toisessa metwursti ja maustekurkku. 2dl maitokahvia.
Yksi cappuccino ja espresso, iso lasillinen kivennäisvettä tähän mennessä. Jotain aamiaista vähän myöhemmin, mutta ei puuroa eikä ruisleipää.
t. ulkosuomalainen
Kuppi kahvia kotona
Toinen kahvi ja lihapasteija mukaan huoltoasemalta
ois varmaan pitäny laittaa kourallinen pähkinöitä ja itse kerättyjä marjioja sekä loraus oliiviöljyä joukkoon.
Neljän viljan puuroa ja Bonnen omenasosetta. Joka aamu vauvan kanssa herkutellaan puurolla. :) Itse juon kahvia ja vauva perään tissiä.
Tunti sitten heräsin, vettä olen juonut vasta....Kauppaan lähden kohta ja parin tunnin päästä kotiin tullessa keitän kahveet mulle ja äidille. Normaalisti herätessä keitän kahvit heti, en koskaan syö mitään.
Kahvia, teetä, pitsaa ja kakkua. Eilisten synttäreiden jämiä.
1/3 pussia elovena puuroa
2rkl sokeritonta mustikkakeittoa
2 mukia vihreää teetä
tulee muuten ihan tajuton annos tosta elovena annospussista. syön aina 2-3 erässä sen.
Lidlin semmonen pieni kreikkalainen jogurtti, lasi mehua, karjanlanpiirakka ja munavoita. Iso kuppi kahvia. Nniin ja vettä juon ihan ekana.
- Ruispuuro, 50g hiutaleita
- Mustkikakeitto, kevytversio 3dl
- Kana-Pasta-Juustosalaatti 200g
- Kahvia ja illalla kesken jäänyt kevytcolatölkki
yhteensä 511kcal, hiilarit 52%, rasvat 28% ja proteini 21%
cola ja salaatti ei kyllä kuulu normaaliin aamupalaan, yleensä puuron seuraksi joko voileitp tai banaani tms.
Mukilllinen maitokahvia, turkkilaista jogurttia ja pakastepuolukoita, 1 munan munakas tehty kermaan.
Rasvaisuus ja sokerittomuus sopii mun kropalle, mutta aamuisin ei ole nälkä... joten otan tuosta annoksesta töihin lounaaksi sen minkä voi töissä syödä kokkaamatta: ne kasvikset lounassalaattina ja proteeinilisää (tänään friseetä, vuonankaalia, oliiviöljyä, mozzarellaa). Eli aamupala ja lounas yhdessä on suht täysipainoien ateria.
Cappuccino ja voisarvi täytettynä nutellalla ja kermavaahdolla. Vakioaamupalani jo vuosia. Enkä ole tästä huolimatta ylipainoinen.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 09:13"]
Cappuccino ja voisarvi täytettynä nutellalla ja kermavaahdolla. Vakioaamupalani jo vuosia. Enkä ole tästä huolimatta ylipainoinen.
[/quote]
Entäs kolesteroliarvot, onko mitattu joskus?
Kaurapuuroa ja päälle punaherukoita pakkasesta, ruisleipä jonka päällä margariinia ja juustoa. Kuppi kahvia.
Mukillinen maitokahvia ja 2 palaa ohutta ruisnäkkäriä ilman päällysteitä aamupalaksi tänään.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 09:15"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 09:13"]
[/quote]
Entäs kolesteroliarvot, onko mitattu joskus?
[/quote]
Mitäs ne tähän liittyy?
14/ 36 vastaajasta on tähän menenssä maininnut puuron muodossa tai toisessa. Sen jälkeen tulevat ruisleivät ja muut leivät.
Olen vähän yllättynytkin, että puuro on sittenkin näin suuressa suosiossa. Moni mainitsee myös marjat ja hedelmät. Oma joukkonsa on pelkällä kahvilla ja vedellä liikkeelle lähtevät. Aplodit kakun ja pullan syöjille, kyllä joskus saa herkutellakin! Ei elämä ole pelkkää ortoreksiaa ja sääntöjä :D :D
Karppausbuumi (ainakin siinä muodossa, että viljojen tilalla on juustoa, munakkaita, pekonia, voikahvia ja kermavaahtoa) näyttää väistyneen yksittäistapauksia lukuunottamatta. ap
Mustikka mehukeittoa ehkä desi. Join suoraan purkista. Nyt on suussa purkka. Ei oo oikein muuta kaapissa ja vapaapäivä kans.
Puoli litraa kahvia, pari palaa jälkiuunileipää päällä pelkkää oivariinia, pieni pala rahkapiirakkaa.. joskus tosin siivutan tomaattia tuon jälkiuunileivän päälle ja tosi harvoin syön jotain muuta leipää tai laitan juustoa ja kinkkua... Kahvi on pakollinen, joskus tosin riittää puolet tuosta määrästä...
Veteen keitettyä kaurapuuroa, loraus Valion mansikka-banaani keitta, ruispaahtoleipä oivariinilla, manradini, mukillinen vettä, mukillinen suodatinkahvia mustana.