Jos hoitajien rokotuspakko tulee poistun alalta
Olen sairaanhoitaja ja tunnen surua siitä, että on mahdollisuus, että en voi kohta enää tehdä työtäni. En hoida kriittisesti sairaita ihmisiä tai vanhuksia. Jos koronarokote tulee pakolliseksi hoitajille palaan takaisin entiseen työhöni.
Onko muita hoitajia, jotka eivät aio ottaa koronarokotteita?
Syynä minulla se, että rokotteet suojaavat vain vakavaa tautimuotoa vastaan, niiden teho hiipuu kuukausissa ja tarvitaan aina uusi annos plus viruksen joihinkin variantteihin teho on oletettavasti olematon. Lisäksi oma immuunipuolustus saattaa heikentyä plus esimerkiksi sydänsairauksien merkittävä lisääntyminen koronarokotusten alettua.
Olen myöskin perusterve, ei ylipainoa, D-vitamiinitasot kunnossa, edellisestä flunssastakin vuosikausia aikaa vaikka altistun jatkuvasti työssäni kaikenlaisille viruksille, myös koronalle. Ymmärrän, että on kuitenkin minimaalinen mahdollisuus, että vakava tautimuoto voi osua kohdalleni, mutta kaikella olemassa olevalla tutkimustiedolla se on häviävän pieni. Uskon yksilönvapauteen, keholliseen itsemääräämisoikeuteen ja en hyväksy meneillään olevia suunnitelmia esimerkiksi koronapassien laajentamisesta työpaikoille saati rokotuspakkoa.
Kommentit (1468)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen voi halutessaan suojata itsensä rokotteilla. Ja riskiryhmille jaetaan jo kolmatta piikkiä. On siis pelkkää puhdasta itsekkyyttä vaatia, että terveet hoitajat piikittäisivät itseään ventovieraan vuoksi. Joka on sitä paitsi saattanut aiheuttaa itse itselleen sairautensa ja siten asettanut itse itsensä riskiryhmään.
Entä kun se terve hoitaja sairastuu, eikä ole enää terve?
No sitten toimitaan ihan samalla tavalla kuin aina ennenkin ja toivottavasti ihan joka alalla. Jäädään töistä pois sairastamaan. Ihan saa maalaisjärkeä käyttää.
Mutta sehän ihan hirveän suuri ongelma potilaillekin. Siksi he haluavat että hoitajat ei sairastu. Tietysti sitä toivoo myös työnantaja että ei olisi tarve maksaa sairauslomia tai etsiä sijaisia, joita ei löydy mistään.
Sairausloma on monella alalla ongelma. Joten tuolla perustelulla olisi pakko rokotukset käynnissä jo ihan kaikkialla. Isompi ongelma kuin korona tässä tapauksessa on mielestäni työuupumus, johon lukuisat hoitajatkin on ajettu. Ne ei ole mitään lyhyitä sairauslomia tai pikkuvaivoja... Mikäs piikki siihen annettaisiin? Se sama koronapiikki?
Vierailija kirjoitti:
Ei hoitajat ole mitään valtion omaisuutta. Olen juuri alalta poistumassa. Mutta en olisi ottanut rokotetta siitäkään huolimatta että tulee pakko. Osaamisensa voi aina viedä muualle.
Ai minkä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan nytkin pakolliset influenssa rokotukset yms muita rokotuksia hoitajille. On tietenkin selvää että et voi olla sairaalassa mitenkään riskitön sielläkäyville ihmisille, joilla on oikeus saada turvallisesti hoitoa. Et tunnu ymmärtävän, että kuinka helposti delta esim tarttuu. Olet selvästi väärällä alalla, joten tee hyvä päätös ja palaa siihen aikaisempaan ammattiisi.
Vastaisin tähän samaa kuin jo aiemmin yhdelle, että rokotetut hoitajat ovat aivan yhtäläinen riski potilaille, rokotehan suojaa yksilöä itseään vain vakavalta tautimuodolta eikä estä sairastumasta, tartuttamasta ja levittämästä tautia. Se hoitajan rokotus ei siis suojaa potilasta. Ilmeisesti tämä on jotenkin epäselvää monelle, koska tästä niin kovasti hermostutaan.
ap
Miten tällaista valepropagandaa ei poisteta? Rokote estää merkittävän osan tartunnoista. Vaikutus tartuttavuuteen on useita kymmeniä prosentteja ja enemmänkin kaikkien oikeiden tutkimusten mukaan. Jos sinä olet löytänyt pari huuhaa tutkimusta mv-lehdestä ja uskot enemmän niitä, olet täysin epäpätevä toimimaan työssäsi. Missään nimessä rokottamattomia hoitajia ei saa päästää etenkään vanhusten hoitoon. heillä tulee olla oikeus olla edes jollain tapaa turvassa koronalta.
Kuinka itsekkäitä voi jotkut hoitajat olla ja mahdollisesti tartuttaa tahallaan kuolettavaa virusta hoidettaviinsa. Kutsumusammatissapa hyvinkin...
Jatkuvasti tulee lisää uuttaa tutkimusta, että rokotus ei vaikuta merkittävästi tartuttavuuteen. Lähinnä suojaaa ottajaa vakavalta taudilta. Lisäksi on todettu että sekin vähäinen teho tartuttavuuden estossa mikä on kestää 3 kk, joten niitä piikkejä pitäisi hakea 3 kk välein. Onnea vaan.
. In the UK it was described that secondary attack rates among household contacts exposed to fully vaccinated index cases was similar to household contacts exposed to unvaccinated index cases (25% for vaccinated vs 23% for unvaccinated). 12 of 31 infections in fully vaccinated household contacts (39%) arose from fully vaccinated epidemiologically linked index cases. Peak viral load did not differ by vaccination status or variant type
[1]
https://www.thelancet.com/journals/lanepe/article/PIIS2666-7762(21)0025…
Demokratiassa ei pakkorokoteta ihmisiä.
Eikä sitä paitsi mikään laki salli moista koronaviruksen vuoksi. Joku koronan lailla leviävä ebola olisi eri asia, siihen jokainen suorastaan haluaisi ne rokotteet.
Korona ei ole tällainen virus, joka vaatisi pakotuksia.
Demokratiassa ihmisellä pitää olla oikeus päättää itse lääketieteellisistä toimenpiteistä ilman mielivaltaista pakottelua. Vapaaehtoisuus.
Kaikki pelkääjät voitte alkaa nyt pelätä vielä enemmän, sillä omikronia vastaan aiemmat rokotteet eivät juuri toimi. Eli on teitä hoitamassa rokotettu tai rokottamaton, niin yhtä suuressa vaarassa te olette, jos yhtään lohduttaa.
https://tekniikanmaailma.fi/pfizerin-koronarokotteen-vasta-aineiden-teh…
Vierailija kirjoitti:
Osa hoitajista kaivaa omaa hautaansa. Jos he kaikki olisivat vastuullisia eivätkä tartuttaisi potilaitaan, painetta pakkirokotukselle ei olisi. Katsokaa peiliin.
Älkää viekö läheisiänne heikkoja ja hauraita sairaaloihin vastuuttomien hoitajien hoidettavaksi. Jääkää itse hoitamaan heitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole yksin.
Hyvä että lähdette muita vaarantamasta. Emme jää kaipaamaan.
Älä ole niin varma voi nimittäin olla, että sinullekin kelpaisi se rokottamatonkin hoitaja jos niitä ei enää ole kun itse makaat tehohoidossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.google.com/amp/s/avoin.media/2021/12/06/maria-kiiski-miksi-…
Kannattaa katsoa video, joka löytyy tuolta sivulta.
"Hoitohenkilökunta tietää – ja myöntää – että koronapiikkihaittaisia hoidetaan nyt paljon, päivystyksestä asiakkaita osastolle saattavalla potilaskuljettajalla on päivittäin piikkihaittaisia avustettavana. Eräs hoitaja oli kannustanut Mariaa jaksamaan sanomalla, että koronapiikkihaitoista kertomaan tarvitaan joku."
Että näin. Ei tarvitse ihmetellä, miksi kaikki hoitajat eivät halua piikkiä ottaa.
Miksi hoitajat ei tule yhtenä isona ryhmänä julkisuuteen, jos kerran tietävät näistä haitoista paljon? Ryhmässä on paljon enemmän voimaa, kuin yksittäisissä ulostulossa. Alkaa jo epäilyttämään, onko totta ollenkaa? Mielenosoitus johonkin sairaalan pihalle, niin alkaa mediakin kiinnostumaan.
koska tuo kaikki on valetta, että muka sairaalat ovat täynnä rokotettuja rokotehaittojensa kanssa
Ei olekaan totta, hölmö. Ei kukaan ole väittänytkään, että sairaalat olisivat täynnä näitä.
typerys. se on silti valetta, tuo kaikki kuuluu rokotevastaisen leirin peruspropagandaan levittää noita valheita. Se on bisnestä heille. He keräävät rahaa teidän foliohattujen huijaamisella.
Ja sitten vielä koronarokottamattomia sanotaan salaliittoteoreetikoiksi....
ihan vain sivusta täältä: rokotevastaisuus on ihan oikea bisnes. Siellä taotaan hurjia määriä rahaa propagandalla. Toivottavasti joskus tajuatte miten paljon lääketeollisuus nettoaa siitä, että saadaan uusia lapsia vammautettua vain sen vuoksi, että heidän vanhempansa ovat aivopestyt uskomaan, että rokotteet ovat pahasta ja että niitä ei pidä ottaa. Minulla oli lapsena tällainen ystävä. Äitinsä ei rokotteisiin uskonut ja lapsi sitten vammautui sairastuttuaan polioon. Tämä tapahtui joskus 1980-luvulla. Tuo lapsi pysyi sentään hengissä, mutta on nykyisin ja koko loppuelämänsä yhteiskunnan tuella elävä ihminen, joka tarvitsee avustajaa lähestulkoon kaikkeen. Minua suututtaa se, että rokotevastaisen leirin edustajia, jotka tuon äidin aivopesivät, ei voinut vaatia tilille teoistaan. Heille olisi kuulunut kunnolliset tuomiot ihmisen elämän tuhoamisesta.
Lääkebisneksessä sitä vasta taotaankin hurjia määriä rahaa. Sitä ei pysty tavan pulliainen edes käsittämään mitä summia niissä liikkuu. Koronavalmistajatkin on vapautettu vastuista. Mikä lottovoitto! Koronarokotusvillitys kukkeimmillaan eikä minkäänlaista vastuuta valmisteistaan. Voisiko täydellisempää tilannetta ollakaan heidän kannaltaan.
Itse en todellakaan tajua tuota, miksi valmistajat on vapautettu vastuistaan, yhä edelleenkin. Jos se kerta on jo niin turvalliseksi ja toimivaksi todettu rokote kuin täälläkin väitetään. Eli vastatkaa te rokotesuosijat nyt vuorostanne tähän kysymykseen.
Ehkä siksi, että rokotusten määrä on niin suuri. Kun aina kuitenkin joku saa oireita, valituksia tulvisi liikaa. Todelliset haitat ovat pieni osa, ja tuskin näkyisivät ihmisissä heti kovin selkeästi.
Eri juttu jos lääkettä on myynnissä jatkuvasti ja sitä käyttää pienempi osa väestöstä. Silloin valitukset on helpompi tutkia ja käsittellä. Lääke kannattaa poistaa myynnistä aidosti vahingollisena. (Käyttäjät ovat silloin myös valmiiksi sairaita ja haavoittuvia, rokotus annetaan terveille.)
Tämä vain omana arvauksena.
USA:ssa on erillinen laki (PREP Act) jonka mukaan nämä rokotevalmistajat eivät joudu vastuuseen oikeudessa elleivät ole tahallisesti toimineet väärin rokotetta valmistaessaan. USA:ssa syynä oli se että rokotteet ovat kriittisen tärkeitä kansanterveyden kannalta ja liittovaltion terveysviranomainen päätti että koko väki rokotetaan. Lääkefirmat myös suostuivat tämän takia alentamaan rokotteiden hintaa, mikä tietysti hyödyttää veronmaksajia. USA:ssa korvausten saaminen rokotehaitoista on hankalaa, mutta liittovaltiolla on ohjelma josta korvausta voi hakea.
Rokotteiden suhteen tilanne on siis eri kuin lääkkeiden, koska lääkkeitä annetaan pienelle ryhmälle, näitä pandemia rokotteita valtavat määrät ja nimenomaan hallitusten päätöksellä, monissa maissa jopa pakollisena.
Yleensä siis valtio, joka rokotukset avaa koko kansalle ottaa vastuun rokotehaitoista. Suomessa korvausta voi hakea lääkevahinkovakuutuksesta.
Mutta jos saataisiin selville että joku rokotevalmistaja olisi tieten tahtoen väärentänyt jotain tutkimustietoa rokotteesta tai jotain muuta tahallista, joka johtaisi haittoihin, silloin he kyllä joutuisivat vastuuseen.
Minulla on hyvinkin sympatiaa hoitajia kohtaan, myös rokottamattomia. Ei se mikään kutsumusammatti ole, jossa pitäisi uhrautua muiden puolesta ja antaa pitää itseään jalkarättinä. Rokotetut hoitajat tartuttavat yhtälailla, jos eivät huolehdi hygieniasta ja suojista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa hoitajista kaivaa omaa hautaansa. Jos he kaikki olisivat vastuullisia eivätkä tartuttaisi potilaitaan, painetta pakkirokotukselle ei olisi. Katsokaa peiliin.
Älkää viekö läheisiänne heikkoja ja hauraita sairaaloihin vastuuttomien hoitajien hoidettavaksi. Jääkää itse hoitamaan heitä.
Niin mikäli teillä on tarvittavat laitteet ja osaaminen siellä kotona.
Vierailija kirjoitti:
Olen rokotteeni ottanut ja aion ottaa vastaisuudessakin. Ei ole iso vaiva ottaa vaikka kerran viikossa tai kuukaudessa rokote, kun tietää, että olevan ihmisä, jotka joutuvat terveytensä ylläpitämiseksi ottamaan rokotteen tai jopa useamman rokotteen vuorokauden aikana. . Ja tämä rokotteiden ottaminen heillä on saattanut kestää jo vuosia tai vuosikymmeniä. En voi sanoa erityisesti nauttivani rokotteen otosta mutta jo se suojaa minua mahd. tartunalta ja suojaa muita minun mahd. tietämättäni kantamalta virukselta, niin mikä olisi parempi vaihtoehto? - Voin rukoilla mutta hieman voin yrittää käyttää järkeänikin, jonka vuoksi aion ottaa vastakin rokotteem ja tai rokotteet.
Rokotemyönteinen olen, COVID-19-rokotetta kaksi annosta saanut ja kolmatta odottelen.
Tämä ei vaan aukea:
"Ei ole iso vaiva ottaa vaikka kerran viikossa tai kuukaudessa rokote, kun tietää, että olevan ihmisä, jotka joutuvat terveytensä ylläpitämiseksi ottamaan rokotteen tai jopa useamman rokotteen vuorokauden aikana. . Ja tämä rokotteiden ottaminen heillä on saattanut kestää jo vuosia tai vuosikymmeniä."
Valaisetko mitä rokotetta tarvitaan kuukausittain? Viikoittain? Tai peräti päivittäin???
Kaikki pistämiset ei ole rokottamista, kenties sekoitit insuliiniin tai Klexaneen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen voi halutessaan suojata itsensä rokotteilla. Ja riskiryhmille jaetaan jo kolmatta piikkiä. On siis pelkkää puhdasta itsekkyyttä vaatia, että terveet hoitajat piikittäisivät itseään ventovieraan vuoksi. Joka on sitä paitsi saattanut aiheuttaa itse itselleen sairautensa ja siten asettanut itse itsensä riskiryhmään.
No sitten toimitaan ihan samalla tavalla kuin aina ennenkin ja toivottavasti ihan joka alalla. Jäädään töistä pois sairastamaan. Ihan saa maalaisjärkeä käyttää.
Eli se hoitaja toimii kuten se itsekäs ventovieras, joka aiheutti kaiken itse? Juu ei.
En muuten ole kuullut, että hoitajat hoitaisivat vain tuttuja tai ei-ventovieraita. Päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaan toiveeseen voi yhtyä niin rokotetut kuin rokottamattomat hoitajat.
Miksi tämä tuntuu olevan ihan hirveän suuri ongelma monille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole yksin.
Hyvä että lähdette muita vaarantamasta. Emme jää kaipaamaan.
Älä ole niin varma voi nimittäin olla, että sinullekin kelpaisi se rokottamatonkin hoitaja jos niitä ei enää ole kun itse makaat tehohoidossa.
Kuule, siinähän se rokottamaton hoitaja varmaan koomailee naapuripedillä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menee kaikki myötätunto hoitajia kohtaan, kun lukee tällaisia sairaita kommentteja. Mikä sosiopaatti tämäkin hullu on?
Mikä faktan sanomisessa on mielestäsi sairasta?
Taitaa olla kyse siitä klassisesta tapauksesta, että se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.
20000 haittavaikutus ilmoitusta koronarokotteiata suomessa joista TUTKITUISTA suurin osa vakavia haittoja. Tämä poimittu tämänpäivän eduskunnan kyselytunnilta.
Tämä siis arvioitu määrä päivältä x ja nytkun mennään eteenpäin niin nähdään paljonko tulee lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli se hoitaja toimii kuten se itsekäs ventovieras, joka aiheutti kaiken itse? Juu ei.
En muuten ole kuullut, että hoitajat hoitaisivat vain tuttuja tai ei-ventovieraita. Päinvastoin.
Hoitaja joka jää pois töistä ei hoida tuttuja eikä tuntemattomia. Jos hän jotakin hoitaa niin ehkä itseään ja läheisiään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan nytkin pakolliset influenssa rokotukset yms muita rokotuksia hoitajille. On tietenkin selvää että et voi olla sairaalassa mitenkään riskitön sielläkäyville ihmisille, joilla on oikeus saada turvallisesti hoitoa. Et tunnu ymmärtävän, että kuinka helposti delta esim tarttuu. Olet selvästi väärällä alalla, joten tee hyvä päätös ja palaa siihen aikaisempaan ammattiisi.
Vastaisin tähän samaa kuin jo aiemmin yhdelle, että rokotetut hoitajat ovat aivan yhtäläinen riski potilaille, rokotehan suojaa yksilöä itseään vain vakavalta tautimuodolta eikä estä sairastumasta, tartuttamasta ja levittämästä tautia. Se hoitajan rokotus ei siis suojaa potilasta. Ilmeisesti tämä on jotenkin epäselvää monelle, koska tästä niin kovasti hermostutaan.
ap
Miten tällaista valepropagandaa ei poisteta? Rokote estää merkittävän osan tartunnoista. Vaikutus tartuttavuuteen on useita kymmeniä prosentteja ja enemmänkin kaikkien oikeiden tutkimusten mukaan. Jos sinä olet löytänyt pari huuhaa tutkimusta mv-lehdestä ja uskot enemmän niitä, olet täysin epäpätevä toimimaan työssäsi. Missään nimessä rokottamattomia hoitajia ei saa päästää etenkään vanhusten hoitoon. heillä tulee olla oikeus olla edes jollain tapaa turvassa koronalta.
Kuinka itsekkäitä voi jotkut hoitajat olla ja mahdollisesti tartuttaa tahallaan kuolettavaa virusta hoidettaviinsa. Kutsumusammatissapa hyvinkin...
Jatkuvasti tulee lisää uuttaa tutkimusta, että rokotus ei vaikuta merkittävästi tartuttavuuteen. Lähinnä suojaaa ottajaa vakavalta taudilta. Lisäksi on todettu että sekin vähäinen teho tartuttavuuden estossa mikä on kestää 3 kk, joten niitä piikkejä pitäisi hakea 3 kk välein. Onnea vaan.
. In the UK it was described that secondary attack rates among household contacts exposed to fully vaccinated index cases was similar to household contacts exposed to unvaccinated index cases (25% for vaccinated vs 23% for unvaccinated). 12 of 31 infections in fully vaccinated household contacts (39%) arose from fully vaccinated epidemiologically linked index cases. Peak viral load did not differ by vaccination status or variant type
[1]
https://www.thelancet.com/journals/lanepe/article/PIIS2666-7762(21)0025…
Toimii siis kuitenkin epidemiaa hilliten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän sä yritit nyt sanoa? Tai mitähän sä olet mielessäsi lukenut, koska tuossa kommentissa ei nyt ollut järjen häivää.
Persujen Hakkarainen varmaan tekee niille vaimotestejä jossain, kun ei ole hänestäkään tuoreita havaintoja.