Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Motivaationi käyttää maskia, tai noudattaa MITÄÄN korona suosituksia.

Vierailija
07.12.2021 |

on täysi nolla. En laita tikkuakaan ristiin tämän pandemian vuoksi. Olen kaksi vuotta käyttänyt maskia ja vältellyt turhia kontakteja että tämä loppuisi. Pääministeri laittoi kupin nurin, enkä varmasti ole ainoa. Olen nuori enkä pelkää tautia, mutta olen ollut vastuullinen muiden ihmisten vuoksi. En ole enää.

Kommentit (111)

Vierailija
81/111 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on rokotettu niin baariin vaan.

Vierailija
82/111 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä järki on noudattaa kun pääministeri ei noudata? Odotan demareilta vastauksia miksi minun tulisi noudattaa. Teen tästä eteenpäin juuri kuin haluan.

Kun PM mokasi, eihän meidän muiden tarvitse mokata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/111 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä järki on noudattaa kun pääministeri ei noudata? Odotan demareilta vastauksia miksi minun tulisi noudattaa. Teen tästä eteenpäin juuri kuin haluan.

En ole demari, mutta vastaan kuitenkin. Sinun tulisi noudattaa suosituksia ja rajoituksia siksi, että sinun ei tarvitse apinoida pääministerin tekemisiä. Sinä saat toimia oikein, vaikka pääministeri ei niin tekisikään. Pääministeri on vain ihminen. Sinun ei tarvitse korottaa häntä jonkinlaiseen jumalan kaltaiseen auktoriteettiasemaan elämässäsi ja sokeasti tehdä kuten hän, riippumatta siitä, miten fiksuna hänen tekemisiään pidät.

Jos Suomen pääministeri joskus esimerkiksi kärähtäisi ratista, rupeaisitko sinäkin ajamaan autoa kännissä vain siksi, koska mikset sinäkin saisi ajaa kännissä jos kerran pääministerikin niin tekee?

En tietenkään riko lakia! Suosituksia en enää seuraa enkä noudata, tuen tässä pääministerin harkintaa, hän tietää varmasti asiasta paremmin kuin minä. Miksi en saisi noudattaa pääministerin esimerkkiä, sillä jos hän toimii paljon väärin, niin ei kai hän silloin enää olisi pääministeri? Suosituksista tulisi luopua, ne vain murentaa uskoa ja luottamusta tähän valtioon.

Saathan sinä noudattaa pääministerin esimerkkiä, kun kerran olet sitä mieltä, että hän ei ole tehnyt mitään väärin. Ei sinua kukaan estä. Ihmettelen vain, että miksi koet pääministerin tai demareiden lupaa tarvitsevasi? Miksi vetoat pääministeriin etkä omaan harkintaasi?

Oletko oikeasti sitä mieltä, että Sanna Marin ei tehnyt mitään väärin lähtiessään baariin tietäen altistuneensa koronalle? Jos olet, niin miksi et puolusta häntä, vaan sen sijaan syytät häntä suositusten noudattamatta jättämisestä?

Niinhän minä luotankin omaan harkintaan. Siis jos valtion pääministeri ei katso tarpeelliseksi noudattaa jotain suositusta, niin tässä tapauksessa olen katsonut tehdä samoin. Ne on suosituksia ja Marin osoitti huvin, että ei niillä niin ole väliä. Olen kuitenkin noudattanut kaikkia säntillisesti jo kaksi vuotta, nyt päätin toisin.

Oletko sinä siis sitä mieltä, että pääministeri ei tehnyt mitään väärää lähtiessään baariin tietäen altistuneensa koronalle? Vastaisitko tähän kysymykseen?

Onko sinusta siis ihan ok mennä baariin korona-altistuneena, ihan riippumatta siitä, kuka niin tekee? Onko sinusta suositusten noudattamatta jättäminen ihan hyvä idea, riippumatta siitä, onko se pääministerin idea vaiko jonkun tavistiinan idea?

Pääministeri saa käsiinsä parhaan mahdollisen tiedon, luotan siis siihen että hän toimii oikein. Tavis-tiina saa sen tiedon minkä haluaa löytää. On kummallinen maa jos ei pääministerin toimintapoihin voi luottaa ja saan siitä paskaa niskaan. Jos pääministeri nauttii hallituksen luottamusta, voin hyvillä mielin tehdä aivan samoin kuin hän.

Eli oletko sinä sitä mieltä, että Sanna Marin ei tehnyt mitään väärää lähtiessään baariin bilettämään tietäen altistuneensa koronalle? Vastaisitko vihdoin ja viimein tähän kysymykseen ihan suoraan? Mikä on _sinun henkilökohtainen mielipiteesi_ Marinin toiminnasta tässä asiassa?

Minusta hän teki väärin ja rapauttaa yhteiskuntaa. Mutta ilmeisesti asia ei ole tärkeä, koska nauttii luottamusta, joten mikä minä olen sanomaan, porukka luottaa häneen ja toimin kuten hän toimii. En minä ala tyhjästä keksimään, että toimin näin kun siltä tuntuu. Joko Marin ei nauti luottamusta ja hänen tilalleen tulee joku joka nauttii, tai sitten hän nauttii luottamusta ja minun on ihan ok toimia samoin. Hän on pääministeri ja hänen tulee toimia suomen edun mukaisesti ja ilmeisesti tämä on suomen etu.

Vierailija
84/111 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuttavaa, ettette osaa ajatella omilla aivoillanne, vaan vertaatte siihen, mitä yksittäinen ihminen tekee.

Korahtelua luvassa. 

Hoitaja- ja lääkäriparat.

Vierailija
85/111 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole demari, mutta vastaan kuitenkin. Sinun tulisi noudattaa suosituksia ja rajoituksia siksi, että sinun ei tarvitse apinoida pääministerin tekemisiä. Sinä saat toimia oikein, vaikka pääministeri ei niin tekisikään. Pääministeri on vain ihminen. Sinun ei tarvitse korottaa häntä jonkinlaiseen jumalan kaltaiseen auktoriteettiasemaan elämässäsi ja sokeasti tehdä kuten hän, riippumatta siitä, miten fiksuna hänen tekemisiään pidät.

Jos Suomen pääministeri joskus esimerkiksi kärähtäisi ratista, rupeaisitko sinäkin ajamaan autoa kännissä vain siksi, koska mikset sinäkin saisi ajaa kännissä jos kerran pääministerikin niin tekee?

En tietenkään riko lakia! Suosituksia en enää seuraa enkä noudata, tuen tässä pääministerin harkintaa, hän tietää varmasti asiasta paremmin kuin minä. Miksi en saisi noudattaa pääministerin esimerkkiä, sillä jos hän toimii paljon väärin, niin ei kai hän silloin enää olisi pääministeri? Suosituksista tulisi luopua, ne vain murentaa uskoa ja luottamusta tähän valtioon.

Saathan sinä noudattaa pääministerin esimerkkiä, kun kerran olet sitä mieltä, että hän ei ole tehnyt mitään väärin. Ei sinua kukaan estä. Ihmettelen vain, että miksi koet pääministerin tai demareiden lupaa tarvitsevasi? Miksi vetoat pääministeriin etkä omaan harkintaasi?

Oletko oikeasti sitä mieltä, että Sanna Marin ei tehnyt mitään väärin lähtiessään baariin tietäen altistuneensa koronalle? Jos olet, niin miksi et puolusta häntä, vaan sen sijaan syytät häntä suositusten noudattamatta jättämisestä?

Niinhän minä luotankin omaan harkintaan. Siis jos valtion pääministeri ei katso tarpeelliseksi noudattaa jotain suositusta, niin tässä tapauksessa olen katsonut tehdä samoin. Ne on suosituksia ja Marin osoitti huvin, että ei niillä niin ole väliä. Olen kuitenkin noudattanut kaikkia säntillisesti jo kaksi vuotta, nyt päätin toisin.

Oletko sinä siis sitä mieltä, että pääministeri ei tehnyt mitään väärää lähtiessään baariin tietäen altistuneensa koronalle? Vastaisitko tähän kysymykseen?

Onko sinusta siis ihan ok mennä baariin korona-altistuneena, ihan riippumatta siitä, kuka niin tekee? Onko sinusta suositusten noudattamatta jättäminen ihan hyvä idea, riippumatta siitä, onko se pääministerin idea vaiko jonkun tavistiinan idea?

Pääministeri saa käsiinsä parhaan mahdollisen tiedon, luotan siis siihen että hän toimii oikein. Tavis-tiina saa sen tiedon minkä haluaa löytää. On kummallinen maa jos ei pääministerin toimintapoihin voi luottaa ja saan siitä paskaa niskaan. Jos pääministeri nauttii hallituksen luottamusta, voin hyvillä mielin tehdä aivan samoin kuin hän.

Eli oletko sinä sitä mieltä, että Sanna Marin ei tehnyt mitään väärää lähtiessään baariin bilettämään tietäen altistuneensa koronalle? Vastaisitko vihdoin ja viimein tähän kysymykseen ihan suoraan? Mikä on _sinun henkilökohtainen mielipiteesi_ Marinin toiminnasta tässä asiassa?

Minusta hän teki väärin ja rapauttaa yhteiskuntaa. Mutta ilmeisesti asia ei ole tärkeä, koska nauttii luottamusta, joten mikä minä olen sanomaan, porukka luottaa häneen ja toimin kuten hän toimii. En minä ala tyhjästä keksimään, että toimin näin kun siltä tuntuu. Joko Marin ei nauti luottamusta ja hänen tilalleen tulee joku joka nauttii, tai sitten hän nauttii luottamusta ja minun on ihan ok toimia samoin. Hän on pääministeri ja hänen tulee toimia suomen edun mukaisesti ja ilmeisesti tämä on suomen etu.

Osaisitko kirjoittaa Suomen etu?

Vierailija
86/111 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, tosin lähinnä median syyllistämisen takia. Jatkuva syyllistäminen rokottamattomuudesta on alkanut vaikuttaa itseeni, tosin ei sillä tavalla kuin on toivottu. Syyllistämisen tavoitteena on ilmeisesti, että henkilö havahtuu todeten "enhän minä tuollainen ole/halua olla!" ja hakee rokotteen. Psykologia vain ei toimi niin, vaan jos ihmistä lokeroidaan ja alennetaan tarpeeksi pitkään ja järjestelmällisesti, hänen minäkuvansa vääristyy ja hän voi alkaa toteuttaa käyttäytymismallia, joka ei ole aiemmin sopinut häneen. Ai minä ryysään kipeänä ympäriinsä levittämässä tautia? No, ehkä minä sitten ryysään, kun sitä jo minulta odotetaan. Ai minä olen maskivastainen enkä välitä muista? No, ehkä minä sitten voin sellainen olla, kun ihmisten mielipide on tämä jo valmiiksi. Ai minä aiheutan rokotettujen vanhusten menehtymisiä, kun olin koko viimeisen viikon istunut kotona astumatta ovesta kirjaimellisesti kuin viemään roskat ja ottamaan ruokatilauksen vastaan? No, ehkä näin sitten on, mitäpä sitä sitten murehtimaan, jos kerran tällä ei ole mitään merkitystä vaan olen automaattisesti vastuuton ja itsekäs yhden muiden joukossa vaikuttavan ominaisuuden takia.

Enää en jaksa pitää maskia, en käyttää käsidesiä, pitää turvavälejä, tilata ruokia kotiin tai muutakaan. Näyttää siltä, että kukaan päättäjistä tai valtamediasta ei osaa tunnustaa, että rokottamaton voi pyrkiä toimimaan muilla keinoin vastuullisesti ja epäitsekkäästi, vaan ainoa tunnustettu toimi on rokotteen ottaminen. Palkintona kaikille rokottamattomille kollektiiviesti muutaman törttöilystä on lisää rajoituksia samalla, kun pääministerimme näyttää esimerkkiä, miten parempi väki tartuttaa sitä moraalisesti hyväksytympää koronaa. En usko, että sillä on mitään merkitystä tulevaan kohteluuni, noudatanko enää suosituksia vai en. Tämän tarinan pahis näytän olevan joka tapauksessa. Luulen, että tämän vastakkainasettelun istuttamisessa ollaan menty jo liian pitkälle, että kukaan edes kehtaisi pyytää enää anteeksi tai että kehdattaisiin myöntää, että koronarajoitukset ovat menneet metsään, eikä niillä tällä hetkellä ole koronan leviämistä estävää vaikutusta.

Jos tavoitteena on leviämisen estäminen, sen näkee jo otsallaankin, että passi on epäonnistunut, kun tautiluvut näyttävät mitä näyttävät, vaikka rokottamaton ei saa enää kohta käydä kuin kaupassa ja töissä. Jos taas tavoitteena on nimenomaan rokottamattomien tartuntojen estäminen, passi on siihenkin heikko keino. Ei ketään ole mahdollista rajata koronan saamisen ulkopuolelle koronapassilla, kun lähes kaikilla kuitenkin on rokotettuja perheenjäseniä, ystäviä tai sitten lapsia, jotka voivat tuoda myös passipiaikoista sen koronan suoraan kotiin. 

Vierailija
87/111 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun PM mokasi, eihän meidän muiden tarvitse mokata.

Miten hän nyt mokasi? Tietoisesti sivuutti ohjeet, onko se moka? Ei ilmeisesti kovin suuri ainakaan kun hänellä on täysi tuki, joten miksi minulla ei ole täyttä tukea toimia vastaavanlaisesti? Sdp? Hän on pääministeri ja johtaa tätä maata. Hän johtaa minua esimerkillään, enkä vaivaa päätäni asialla enempää.

Vierailija
88/111 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motivaatio maskien käyttöön näyttää ihan yleisestikin hiipuneen. Kauppakeskuksissa maskittomat ovat jo enemmistönä. 

Vierailija
89/111 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö seuraa rajoituksia ja suosutuksia? Marin ei tehnyt mitään niistä poikkeavaa.

Ihan saat rauhassasi sinäkin mennä ravintolaan ilman maskia jos sinulla on koronapassi.

Itselleni koronapassi oli se viimeinen niitti ja merkki ettei tajoituksista tarvitse enää välittää.

Valtioneuvostolla on eri suositukset kuin normikansalaisilla ja Sannukka ei niitä noudattanut. On uuden pääministerin aika

Vierailija
90/111 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö seuraa rajoituksia ja suosutuksia? Marin ei tehnyt mitään niistä poikkeavaa.

Ihan saat rauhassasi sinäkin mennä ravintolaan ilman maskia jos sinulla on koronapassi.

Itselleni koronapassi oli se viimeinen niitti ja merkki ettei tajoituksista tarvitse enää välittää.

En seuraa enää rajoituksia, joska pääministerikään ei seuraa, ne on ilmeisesti turhia.

Huolestuttavaa että tarvitset näin paljon toisen aikuisen esimerkkiä näyttämään että miten kuuluu toimia. Itse ainakin noudatan suosituksia omasta tahdostani ja harkitsen kykyni mukaan millaisia riskejä haluan ottaa.

Huolestuttavaa että jonkun mielestä on edes etäisesti ok, että ihmiset jotka vastaavat lakien säätämisestä käyttäytyvät näin. Vastenmielistä.

Aloittajahan tässä ketjussa on nyt siis sitä mieltä, että on täysin ok, että lakeja säätävät ihmiset käyttäytyvät näin. Hänen mielestään se on jopa niin esimerkillistä toimintaa, että aikoo itse toimia samalla tavalla. 😊 Hänen mielestään lainsäätäjien kritisointi on "kapinointia valtionjohtoa vastaan" ja asia jota pitäisi hävetä.

Minusta se on kyllä aika huolestuttavaa.

-eri

Ei se ole minusta ok, että tehdään suosituksia ja niitä pääministeri sitten jättää noudattamatta! Mutta kun kerran voi jättää, ja saa edelleen hallituksen tuen toiminnalleen, niin suosituksen noudattaminen ei voi olla kovin tärkeää. Jos olisi, hän ei nauttisi luottamusta edes puolueen sisällä!! Puolueen viesti on, että "ei osunut lankulle" no eipä se minunkaan lankulle osuminen niin justiinsa kai ole jos ei pääministerinkään. Turhia suosituksia.

Mielestäsi pääministeri toimi väärin jättäessään noudattamatta suosituksia, mutta itse valitset noudattaa hänen esimerkkiään ja tehdä omasta mielestäsi väärin, koska pääministerikin teki niin. Ihmettelet kuinka hän nauttii vielä edes oman puolueensa luottamusta, mutta itse annat luottamuksesi hänelle päättämällä toimia hänen tavallaan, siitä huolimatta, että et pidä hänen toimintaansa oikeana. Toisin sanoen, sen sijaan, että toimisit kuten itse oikeaksi koet, julistat toimivasi samalla tavalla kuin pääministerikin siitä huolimatta, että hän ei mielestäsi toiminut oikein.

Tuo on minusta typerää ja lapsellista. Millä logiikalla kritisoit Sanna Marinia, kun kerran itse valitset toimia hänen esimerkkinsä mukaisesti? Etkö todellakaan näe mitään ristiriitaa omassa käytöksessäsi?

Vierailija
91/111 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä sitten sairastut, ei ole minun asiani eikä pääministerin vika.

Mikä saa ihmisen pelkäämään jotain tautia näin paljon. En ymmärrä. Näistä kommenteista paistaa läpi, että jos saa koronan, niin se johtaa minimissään tehohoitoon.

Suomessakin muistaakseni 90 % koronaan kuolleista on yli 70-vuotiaita ja oletan, että olet nuorempi. Pelkäätkö kaikkia muitakin tauteja yhtä paljon? Mitenkäs alkoholi, tupakointi tai epäterveellinen ruoka. Ilmansaasteet tai muuttuva ilmasto. Pelkäätkö niitäkin yhtä paljon?

Tarkoitukseni ei ole kettuilla, vaan olen täysin confused siitä, miten suuri joukko ihmisiä elää nyt valtavan pelon vallassa ja pelon aiheuttaja on osa normaalia elämää, jota ei oikeasti tarvitsisi pelätä yhtään sen enempää kuin suojatien ylittämistä.

Ja tosiaan itselläni ei ole rokotteita, enkä käytä maskia. En näe mitään syytä, miksi olisin toiminut toisin. Itselleni vaarallisempaa on olla henkilöauton kyydissä kuin sairastua koronaan.

Voin vastata omasta puolestani. Long covid on varmaan se mikä huolestuttaa eniten ja onhan tämä korona oman elinaikani uhkaavin tauti, jos nyt ei jotain ebolaa lasketa, mutta se ei ollut ongelma täälläpäin maailmaa. Eli siis itseäni koskettaa enemmän kuin mitkään edelliset pandemiat joista on varoiteltu, kuten sikainfluenssa jne. Pidän rokotetta turvallisempana vaihtoehtona ja en ole saanu oireita rokotteista. 

En juo alkoholia tai tupakoi, yritän rajoittaa epäterveellisen ruoan yhteen päivään viikossa, harrastan liikuntaa ja yritän panostaa lihasten ja nivelten hyvinvointiin että voin olla terveempi sitten kun ikää alkaa kertymään. Ilma on melko puhdasta suomessa, tosin olisihan sitä ehkä mukavaa asua jossain lähempänä maaseutua ja haistella sitä puhtaampaa ilmaa toki. Eli kyllä, otan terveysasiat aika vakavasti yleensä. En tunne mitään kauheaa pelkoa enää koronaa kohtaan, koska luotan rokotteiden toimivan sen verran että selviydyn taudista todennäköisesti.

Olen tosin huolissani vanhemmistani, he ovat riskiryhmää eli toivoisin että pysyvät turvassa. Toinen heistä on terveellisyyteen pyrkivä ihminen kuten minä ja otti rokotukset myös, toinen vastustaa rokotuksia eikä tunnu välittävän terveydestään ylipäätään. Ylipainoinen, on tupakoinut vuosikymmeniä jne. 

Vierailija
92/111 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanna ansaitsee persepanon ja sen jälkeen kenkää perseeseen.

Vierailija
93/111 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En seuraa enää rajoituksia, joska pääministerikään ei seuraa, ne on ilmeisesti turhia.

Huolestuttavaa että tarvitset näin paljon toisen aikuisen esimerkkiä näyttämään että miten kuuluu toimia. Itse ainakin noudatan suosituksia omasta tahdostani ja harkitsen kykyni mukaan millaisia riskejä haluan ottaa.

Huolestuttavaa että jonkun mielestä on edes etäisesti ok, että ihmiset jotka vastaavat lakien säätämisestä käyttäytyvät näin. Vastenmielistä.

Aloittajahan tässä ketjussa on nyt siis sitä mieltä, että on täysin ok, että lakeja säätävät ihmiset käyttäytyvät näin. Hänen mielestään se on jopa niin esimerkillistä toimintaa, että aikoo itse toimia samalla tavalla. 😊 Hänen mielestään lainsäätäjien kritisointi on "kapinointia valtionjohtoa vastaan" ja asia jota pitäisi hävetä.

-eri

Ei se ole minusta ok, että tehdään suosituksia ja niitä pääministeri sitten jättää noudattamatta! Mutta kun kerran voi jättää, ja saa edelleen hallituksen tuen toiminnalleen, niin suosituksen noudattaminen ei voi olla kovin tärkeää. Jos olisi, hän ei nauttisi luottamusta edes puolueen sisällä!! Puolueen viesti on, että "ei osunut lankulle" no eipä se minunkaan lankulle osuminen niin justiinsa kai ole jos ei pääministerinkään. Turhia suosituksia.

Mielestäsi pääministeri toimi väärin jättäessään noudattamatta suosituksia, mutta itse valitset noudattaa hänen esimerkkiään ja tehdä omasta mielestäsi väärin, koska pääministerikin teki niin. Ihmettelet kuinka hän nauttii vielä edes oman puolueensa luottamusta, mutta itse annat luottamuksesi hänelle päättämällä toimia hänen tavallaan, siitä huolimatta, että et pidä hänen toimintaansa oikeana. Toisin sanoen, sen sijaan, että toimisit kuten itse oikeaksi koet, julistat toimivasi samalla tavalla kuin pääministerikin siitä huolimatta, että hän ei mielestäsi toiminut oikein.

Tuo on minusta typerää ja lapsellista. Millä logiikalla kritisoit Sanna Marinia, kun kerran itse valitset toimia hänen esimerkkinsä mukaisesti? Etkö todellakaan näe mitään ristiriitaa omassa käytöksessäsi?

Kyllä. En pysty noudattamaan kaikkia suosituksia ja pääministeri antoi singaalin, että tämä suositus ei ole kovin tärkeä. Liikun suositusten mukaisesti kyllä. Pääministerihän ihan näytösluontoisesti valitsi lähteä kiertämään kuppiloita ja voihan olla että hän nautti myös alkoholia yli suositusten. Suositukset ovat vain suosituksia pääministerinkin kohdalla. Typerää on että Marin ei noudata suosituksia, koska hänen esimerkistään olisi varmaankin hyötyä. Mutta olkoon, saat haukkua minua lapselliseksi, mutta valitsen mitä suosituksia noudatan,en vaan jaksa enää noudattaa näitä suosituksia, koska pääministerikään ei noudata ja se on ilmeisemmin ihan pikku juttu.

Vierailija
94/111 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maskiton kirjoitti:

Sanna on tiennyt koko ajan, ettei maskeista ole mitään hyötyä vaan ne keksittiin hysteeristen kansalaisten turvallisuudentunteen lisäämiseksi. Pandemiatietoisuudeksi sitä kaksi vuotta sitten nimitettiin.

Jos ei uutisia lue niin eihän mitään tiedäkään.Uusimpien tutkimuksen mukaan  virus leviää tehokkaasti hetkessä 3 metrin päähän ja maski suodattaa tehokkaasti suuren osan viruksista edellyttäen että on tiukasti naamalla.Kirurginmaskeista ei ole paljon hyötyä mutta kunnon maskeista on hyötyä. 

Lasse Lehtosen kommentti tänään: "– Toki jos väkijoukkoon menee ja haluaa itseään tartunnoilta suojata, niin FFP2-maski on silloin hyvä."

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7ea337be-124a-40ba-a954-18f655a65428

Viimeinkin asiaa. Käyttääkää laadukkaita FFP2 maskejan, sillä ne suojaavat myös itseä.

T. Vastuullisesti toimiva rokottamaton, taudin sairastanut

Vierailija
95/111 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Selvennykseksi kritisoin Marinia siksi että hän on pääministeri eikä noudata suosituksia. Ottamatta kantaa suositusten järjevyyteen, niin pääministerin tulisi sellaisia noudattaa ja johtaa esimerkillään. Hänellä on paras mahdollinen tieto ja katsoi olla noudattamatta, niin miksen minä sitten tekisi samoin? Pikku juttu kuitenkin, näin ovat monet sanoneet. Jos se olisi iso juttu, niin sitten kai tämä aiheuttaisi jotain toimia.

Vierailija
96/111 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maskiton kirjoitti:

Sanna on tiennyt koko ajan, ettei maskeista ole mitään hyötyä vaan ne keksittiin hysteeristen kansalaisten turvallisuudentunteen lisäämiseksi. Pandemiatietoisuudeksi sitä kaksi vuotta sitten nimitettiin.

Jos ei uutisia lue niin eihän mitään tiedäkään.Uusimpien tutkimuksen mukaan  virus leviää tehokkaasti hetkessä 3 metrin päähän ja maski suodattaa tehokkaasti suuren osan viruksista edellyttäen että on tiukasti naamalla.Kirurginmaskeista ei ole paljon hyötyä mutta kunnon maskeista on hyötyä. 

Lasse Lehtosen kommentti tänään: "– Toki jos väkijoukkoon menee ja haluaa itseään tartunnoilta suojata, niin FFP2-maski on silloin hyvä."

Viimeinkin asiaa. Käyttääkää laadukkaita FFP2 maskejan, sillä ne suojaavat myös itseä.

Nämä tuntuvat mukavammilta kasvoillakin, usein perus kirurgimaskit ovat liian isoja ainakin itselleni eivätkä istu sitten millään.

Vierailija
97/111 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maskiton kirjoitti:

Nämä tuntuvat mukavammilta kasvoillakin, usein perus kirurgimaskit ovat liian isoja ainakin itselleni eivätkä istu sitten millään.

Paljon mukavampaa on olla ilman maskia kuten. Asetun tässä pääministerin kannalle. Ap

Vierailija
98/111 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä sitten sairastut, ei ole minun asiani eikä pääministerin vika.

Mikä saa ihmisen pelkäämään jotain tautia näin paljon. En ymmärrä. Näistä kommenteista paistaa läpi, että jos saa koronan, niin se johtaa minimissään tehohoitoon.

Suomessakin muistaakseni 90 % koronaan kuolleista on yli 70-vuotiaita ja oletan, että olet nuorempi. Pelkäätkö kaikkia muitakin tauteja yhtä paljon? Mitenkäs alkoholi, tupakointi tai epäterveellinen ruoka. Ilmansaasteet tai muuttuva ilmasto. Pelkäätkö niitäkin yhtä paljon?

Tarkoitukseni ei ole kettuilla, vaan olen täysin confused siitä, miten suuri joukko ihmisiä elää nyt valtavan pelon vallassa ja pelon aiheuttaja on osa normaalia elämää, jota ei oikeasti tarvitsisi pelätä yhtään sen enempää kuin suojatien ylittämistä.

Ja tosiaan itselläni ei ole rokotteita, enkä käytä maskia. En näe mitään syytä, miksi olisin toiminut toisin. Itselleni vaarallisempaa on olla henkilöauton kyydissä kuin sairastua koronaan.

Voin vastata omasta puolestani. Long covid on varmaan se mikä huolestuttaa eniten ja onhan tämä korona oman elinaikani uhkaavin tauti, jos nyt ei jotain ebolaa lasketa, mutta se ei ollut ongelma täälläpäin maailmaa. Eli siis itseäni koskettaa enemmän kuin mitkään edelliset pandemiat joista on varoiteltu, kuten sikainfluenssa jne. Pidän rokotetta turvallisempana vaihtoehtona ja en ole saanu oireita rokotteista. 

En juo alkoholia tai tupakoi, yritän rajoittaa epäterveellisen ruoan yhteen päivään viikossa, harrastan liikuntaa ja yritän panostaa lihasten ja nivelten hyvinvointiin että voin olla terveempi sitten kun ikää alkaa kertymään. Ilma on melko puhdasta suomessa, tosin olisihan sitä ehkä mukavaa asua jossain lähempänä maaseutua ja haistella sitä puhtaampaa ilmaa toki. Eli kyllä, otan terveysasiat aika vakavasti yleensä. En tunne mitään kauheaa pelkoa enää koronaa kohtaan, koska luotan rokotteiden toimivan sen verran että selviydyn taudista todennäköisesti.

Olen tosin huolissani vanhemmistani, he ovat riskiryhmää eli toivoisin että pysyvät turvassa. Toinen heistä on terveellisyyteen pyrkivä ihminen kuten minä ja otti rokotukset myös, toinen vastustaa rokotuksia eikä tunnu välittävän terveydestään ylipäätään. Ylipainoinen, on tupakoinut vuosikymmeniä jne. 

Niin, oletan että vanhempasi ovat jo sen ikäisiä, että on täysin normaalia, että he voivat kuolla. Tällaisesta asiasta ei kannata olla huolissaan, sillä kuolema tulee varmasti.

Muutenkin on ihan ok ja normaalia, että suomalaisia kuolee lähivuosina enemmän kuin edellisinä vuosina tai että kuolevuuden vuosittainen trendi on nouseva. Tämä johtuu yksinkertaisesti siitä, että väestö vanhenee, joten olisi epänormaalia, että kuolleiden määrä ei kasvaisi.

Esim. viime vuonna suomalaisia kuoli n. 55 000, kuolevuus kasvoi n. 1500 henkilöllä ja onko niin, että koronaan on kuollut koko epidemian aikana n. 1500 henkilöä. Käytännössä korona ei ole vaikuttanut Suomen kuolevuuteen mitenkään ja nuo koronakuolemat on puhdasta satunnaisvaihtelua.

Ylipäänsä, jos kuolemaa haluaa siirtää eteenpäin, niin kannattaa tutkiskella, mikä aiheuttaa nuo 55 000 vuosittaista kuolemaa ja yrittää keskittyä niihin vaikuttaviin taustasyihin, eikä koronaan.

Vierailija
99/111 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja minä en ole vältellyt koko aikana ketään tai mitään. Enkä käyttänyt maskia.

Vierailija
100/111 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja minä en ole vältellyt koko aikana ketään tai mitään. Enkä käyttänyt maskia.

Enää ei tarvitsekkaan, katso vaikka pääministeriä, hän bailaa hulluna ilman maskia, vaikka on altistunut. Nyt on aika matkustaa ja bailata!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme