Motivaationi käyttää maskia, tai noudattaa MITÄÄN korona suosituksia.
on täysi nolla. En laita tikkuakaan ristiin tämän pandemian vuoksi. Olen kaksi vuotta käyttänyt maskia ja vältellyt turhia kontakteja että tämä loppuisi. Pääministeri laittoi kupin nurin, enkä varmasti ole ainoa. Olen nuori enkä pelkää tautia, mutta olen ollut vastuullinen muiden ihmisten vuoksi. En ole enää.
Kommentit (111)
Jokainen saa toimia oman tahtonsa mukaan. Ei ole minulta pois. Enkä kannan huolta muiden asiat. Tuttavat jätin taakseni rokote ja maskivastaisena. En tapaa heitä,en keskustele heidän kanssa ulkonakaan.Itse noudattanut koko aijan suositukisia,oli niitä tai ei. 2 korona rokotetta saanut. Kolmanne saan tammikuu 2022. Infulenssa rokotenkin otin ensimäisen kerran !Aijemin kieltäytynyt se.
Vierailija kirjoitti:
Lapsellista öyhötystä taas.
Ei tässä ole mitään lapsellista, vaan nimen omaan toimin kuten pääministerikin. Mulla on kyllä työpuhelin aina mukana, kun siitä riippuu pitkälti mun toimeentulo. Suosituksia en enää noudata, ehkä se on lapsellista noudattaa kun maan johtokaan ei noudata?
tia.a68v. kirjoitti:
Jokainen saa toimia oman tahtonsa mukaan. Ei ole minulta pois. Enkä kannan huolta muiden asiat. Tuttavat jätin taakseni rokote ja maskivastaisena. En tapaa heitä,en keskustele heidän kanssa ulkonakaan.Itse noudattanut koko aijan suositukisia,oli niitä tai ei. 2 korona rokotetta saanut. Kolmanne saan tammikuu 2022. Infulenssa rokotenkin otin ensimäisen kerran !Aijemin kieltäytynyt se.
Juuri näin. Suosituksille viitataan kintaalla ihan pääministeritasolla, niin jokainen tekee tästä omat johtopäätöksensä. Minusta ei ole järkevää noudattaa mitään, koska pääministerikään ei noudata. Hänellä on varmasti paremmat tiedot kuin minulla, mikä on järkevää ja mikä ei, sillä onhan hän herranjestas pääministeri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä järki on noudattaa kun pääministeri ei noudata? Odotan demareilta vastauksia miksi minun tulisi noudattaa. Teen tästä eteenpäin juuri kuin haluan.
Eikös MP mennyt ihan nykyisten sääntöjen mukaan. Hölmöjä itse olette jos ette niitä edes seuraa.
Ei mennyt. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/3d43f54f-cbc9-4cab-8f6f-2cb2bfa20…
Marin tiesi vallan hyvin. En ole velvollinen noudattamaan mitään. Mua on aivan turha syyllistää, vaikka vahingossa olisinkin supertartuttaja, teen niin kuin pääministerikin, eli biletän miten lystään.
Jos sinua on turha syyllistää, niin ihan yhtä turhaa on kai mielestäsi syyllistää Sanna Mariniakaan?
No, omasta puolestani olen sitä mieltä, että Marin käyttäytyi hyvin typerästi ja vastuuttomasti. Itse en aio ottaa hänestä esimerkkiä, koska en halua olla tyhmä ja vastuuton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä järki on noudattaa kun pääministeri ei noudata? Odotan demareilta vastauksia miksi minun tulisi noudattaa. Teen tästä eteenpäin juuri kuin haluan.
Eikös MP mennyt ihan nykyisten sääntöjen mukaan. Hölmöjä itse olette jos ette niitä edes seuraa.
Ei mennyt. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/3d43f54f-cbc9-4cab-8f6f-2cb2bfa20…
Marin tiesi vallan hyvin. En ole velvollinen noudattamaan mitään. Mua on aivan turha syyllistää, vaikka vahingossa olisinkin supertartuttaja, teen niin kuin pääministerikin, eli biletän miten lystään.Jos sinua on turha syyllistää, niin ihan yhtä turhaa on kai mielestäsi syyllistää Sanna Mariniakaan?
No, omasta puolestani olen sitä mieltä, että Marin käyttäytyi hyvin typerästi ja vastuuttomasti. Itse en aio ottaa hänestä esimerkkiä, koska en halua olla tyhmä ja vastuuton.
Miten niin, en minä johda tätä maata!! Jos pääministeri viittaa suosituksille kintaalla, niin miten minä yksittäisenä henkilönä olisin vastuussa häneb toimistaan? Kerroin jo että olen ollut vastuullinen, mutta nyt ei enää ilmeisesti tarvitse, koska juuri pääministerinkään ei tarvitse olla vastuullinen. Kannan täydellisesti vastuuni maan johtajan esimerkkiä seuraten.
Siinäpä sitten sairastut, ei ole minun asiani eikä pääministerin vika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marin tiesi vallan hyvin. En ole velvollinen noudattamaan mitään. Mua on aivan turha syyllistää, vaikka vahingossa olisinkin supertartuttaja, teen niin kuin pääministerikin, eli biletän miten lystään.Jos sinua on turha syyllistää, niin ihan yhtä turhaa on kai mielestäsi syyllistää Sanna Mariniakaan?
Tuo on kapinointia maan johtoa vastaan. Eikö sinua hävetä kun pidät itseäsi järkevämpänä kuin pääministeriämme? Asia on nyt kuitenkin niin, että hän on vastuussa tästä maasta ja toimii sen mukaisesti mikä on tälle maalle parasta, se on hänen tehtävänsä. En ala korottamaan itseäni muiden yläpuolelle, seuraan vain esimerkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteletko, ettei pääministeri tiedä tarkalleen, että koronateatteri on koronateatteria? Ei kukaan nuori ihminen ole vältellyt tartuntaa vuoteen, eikä ole syytäkään. Vanhat ja ylipainoiset ovat riskiryhmää, joten heidän ei kannata tartuttaa itseään jos se on vältettävissä.
Ja jos joku uskoo, että paperilappu naamalla estää viruksia tarttumasta, heidän ei pitäisi olla vapaalla jalalla ensinkään.
Kuvittelin, mutta en enää. Ihmeellistä touhua koko homma. Jos pääministeri ei viitsi noudattaa, niin en mäkään ala sellaiseen.
Itsellesihän siinä kiusaa teet, hassu.
Vierailija kirjoitti:
Etkö seuraa rajoituksia ja suosutuksia? Marin ei tehnyt mitään niistä poikkeavaa.
Ihan saat rauhassasi sinäkin mennä ravintolaan ilman maskia jos sinulla on koronapassi.
Itselleni koronapassi oli se viimeinen niitti ja merkki ettei tajoituksista tarvitse enää välittää.
Ohis...todella monet eivät käy lukemassa ohjeita THL:n tai sairaanhoitopiirien sivuilta. Varsinkaan iäkkäämmät ihmiset. Edelleen monet kuvittelevat, että jos saa tietää olevansa altistunut koronavirukselle, pitäisi pyrkiä välttämään kaikkia tarpeettomia kontakteja. Tässä luulossa olin minäkin, kunnes äsken kävin lukemassa sekä THL:n sivut että HUS:in sivut. Ja tosiaan, ei enää mitään mainintaa siitä, että altistuneena pitäisi vältellä tarpeettomia kontakteja. Ihmiset seuraavat uutisia ja ehkä jotkut - kuten minä - THL:n ja STM:n viikottaisia tiedotustilaisuuksia, mutta missään näistä ei ole sanottu, että on ihan ok mennä altistuneenakin muiden ihmisten joukkoon. Ja sitten on vielä näitä pahanilmanlintuja (kuten esim HUS:in Eeva Ruotsalainen), jotka esittävät omia mielipiteitään ja katsoja/kuulija/lukija kuvittelee, että kyseessä on virallinen suositus eikä ymmärrä käydä tarkistamassa, että kyseessä oli vain yhden ihmisen oma henkilökohtainen mielipide.
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä sitten sairastut, ei ole minun asiani eikä pääministerin vika.
Sitten niin, yritän vain tehdä niin kuin pääministerikin toimii. Ei pitäisi mennä ainakaan paljoa pieleen kun onhan hänen oltava pätevä, kun kerran on pääministeri.
Oi että ihanaa, ap on kuin kummityttöni 5 v. Mää en, kun toi ei. Kädet puuskassa ja naama rutussa 😃. Kokeile ap, että heittäydyt vatsallesi ja alkat kirkua ja sätkytellä, niin saatko lisäpontta asiallesi.
Ei ei ei se noin pitänyt mennä. Nuorten ääniähän tässä yritetään kalastella eläkeläispuolueeseen.
Marinin tempaus on joko tosi tyhmän, alkoholisoituneen naisen irtiotto tai
tempaus, jolla SDP saa nuoria äänestäjiä. Tubettajien pitää markkinoida nuorekasta PM ja näyttää, ettei SDP ole eläkeläispuolue. Sanna Marin bilettää nuorten seassa ja kanssa aamuun asti, huolettomana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö seuraa rajoituksia ja suosutuksia? Marin ei tehnyt mitään niistä poikkeavaa.
Ihan saat rauhassasi sinäkin mennä ravintolaan ilman maskia jos sinulla on koronapassi.
Itselleni koronapassi oli se viimeinen niitti ja merkki ettei tajoituksista tarvitse enää välittää.Ohis...todella monet eivät käy lukemassa ohjeita THL:n tai sairaanhoitopiirien sivuilta. Varsinkaan iäkkäämmät ihmiset. Edelleen monet kuvittelevat, että jos saa tietää olevansa altistunut koronavirukselle, pitäisi pyrkiä välttämään kaikkia tarpeettomia kontakteja. Tässä luulossa olin minäkin, kunnes äsken kävin lukemassa sekä THL:n sivut että HUS:in sivut. Ja tosiaan, ei enää mitään mainintaa siitä, että altistuneena pitäisi vältellä tarpeettomia kontakteja. Ihmiset seuraavat uutisia ja ehkä jotkut - kuten minä - THL:n ja STM:n viikottaisia tiedotustilaisuuksia, mutta missään näistä ei ole sanottu, että on ihan ok mennä altistuneenakin muiden ihmisten joukkoon. Ja sitten on vielä näitä pahanilmanlintuja (kuten esim HUS:in Eeva Ruotsalainen), jotka esittävät omia mielipiteitään ja katsoja/kuulija/lukija kuvittelee, että kyseessä on virallinen suositus eikä ymmärrä käydä tarkistamassa, että kyseessä oli vain yhden ihmisen oma henkilökohtainen mielipide.
Ei noita tarvitse edes seurata, kun suosituksilla ei ole painoa-arvoa edes pääministerin toimissa. Tämä on nyt vähän toistoa, mutta https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/3d43f54f-cbc9-4cab-8f6f-2cb2bfa20…
Siis Pääministeri tiesi että altistuessaan hänen tulisi välttää kontakteja, mutta ei välttänyt. Tietää siis jotkin mitä muut eivät tiedä, joten seuraan hänen esimerkkiään. Olisiko korona jo voitettu?
Vierailija kirjoitti:
Oi että ihanaa, ap on kuin kummityttöni 5 v. Mää en, kun toi ei. Kädet puuskassa ja naama rutussa 😃. Kokeile ap, että heittäydyt vatsallesi ja alkat kirkua ja sätkytellä, niin saatko lisäpontta asiallesi.
Mikä tässä nyt on väärää että teen niin kuin pääministeri tekee? Selitä ja väännä rautalangasta!
lköklö kirjoitti:
Ei ei ei se noin pitänyt mennä. Nuorten ääniähän tässä yritetään kalastella eläkeläispuolueeseen.
Marinin tempaus on joko tosi tyhmän, alkoholisoituneen naisen irtiotto tai
tempaus, jolla SDP saa nuoria äänestäjiä. Tubettajien pitää markkinoida nuorekasta PM ja näyttää, ettei SDP ole eläkeläispuolue. Sanna Marin bilettää nuorten seassa ja kanssa aamuun asti, huolettomana.
Tähän en ota kantaa, olen suomalaisena tottunut seuraamaan auktoriteettejä ja pääministeri on sellainen. En minä häntä äänestä, mutta hän nyt vain sattuu johtamaan tätä maata, eli näillä mennään.
Vierailija kirjoitti:
En ole demari, mutta vastaan kuitenkin. Sinun tulisi noudattaa suosituksia ja rajoituksia siksi, että sinun ei tarvitse apinoida pääministerin tekemisiä. Sinä saat toimia oikein, vaikka pääministeri ei niin tekisikään. Pääministeri on vain ihminen. Sinun ei tarvitse korottaa häntä jonkinlaiseen jumalan kaltaiseen auktoriteettiasemaan elämässäsi ja sokeasti tehdä kuten hän, riippumatta siitä, miten fiksuna hänen tekemisiään pidät.
Jos Suomen pääministeri joskus esimerkiksi kärähtäisi ratista, rupeaisitko sinäkin ajamaan autoa kännissä vain siksi, koska mikset sinäkin saisi ajaa kännissä jos kerran pääministerikin niin tekee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä ole mitään lapsellista, vaan nimen omaan toimin kuten pääministerikin. Mulla on kyllä työpuhelin aina mukana, kun siitä riippuu pitkälti mun toimeentulo. Suosituksia en enää noudata, ehkä se on lapsellista noudattaa kun maan johtokaan ei noudata?
Jos pääministeri kävelisi auton alle, seuraisitko esimerkkiä? Todella lapsellista, kuten joku jo mainitsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole demari, mutta vastaan kuitenkin. Sinun tulisi noudattaa suosituksia ja rajoituksia siksi, että sinun ei tarvitse apinoida pääministerin tekemisiä. Sinä saat toimia oikein, vaikka pääministeri ei niin tekisikään. Pääministeri on vain ihminen. Sinun ei tarvitse korottaa häntä jonkinlaiseen jumalan kaltaiseen auktoriteettiasemaan elämässäsi ja sokeasti tehdä kuten hän, riippumatta siitä, miten fiksuna hänen tekemisiään pidät.
Jos Suomen pääministeri joskus esimerkiksi kärähtäisi ratista, rupeaisitko sinäkin ajamaan autoa kännissä vain siksi, koska mikset sinäkin saisi ajaa kännissä jos kerran pääministerikin niin tekee?
En tietenkään riko lakia! Suosituksia en enää seuraa enkä noudata, tuen tässä pääministerin harkintaa, hän tietää varmasti asiasta paremmin kuin minä. Miksi en saisi noudattaa pääministerin esimerkkiä, sillä jos hän toimii paljon väärin, niin ei kai hän silloin enää olisi pääministeri? Suosituksista tulisi luopua, ne vain murentaa uskoa ja luottamusta tähän valtioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pääministeri kävelisi auton alle, seuraisitko esimerkkiä? Todella lapsellista, kuten joku jo mainitsi.
On lapsellista verrata tuollaisia asioita. En tietenkään tee itselleni tuollaista, tässä on kyse vain suosituksista ja pääministeri varmaan osaa ajatella mitä tulee noudattaa ja mitä ei. Hänellähän on hallituksen tuki, joten moni muu on täysin samaa mieltä. Jos hän toimisi todella väärin, ei kai hän enää olisi pääministeri?
Kyllä, ei ole järkevää rajoittaa omaa elämää kun maan johtava henkilö ei tee niin. Hänen esimerkkinsä kantaa paljon pidemmälle kuin minun, joten minun on aivan turha alkaa pullikoimaan vastaan. Mennään nyt näillä mitä hän katsoo parhaaksi, hän johtaa tätä maata, esimerkillään ja toimillaan.