Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Motivaationi käyttää maskia, tai noudattaa MITÄÄN korona suosituksia.

Vierailija
07.12.2021 |

on täysi nolla. En laita tikkuakaan ristiin tämän pandemian vuoksi. Olen kaksi vuotta käyttänyt maskia ja vältellyt turhia kontakteja että tämä loppuisi. Pääministeri laittoi kupin nurin, enkä varmasti ole ainoa. Olen nuori enkä pelkää tautia, mutta olen ollut vastuullinen muiden ihmisten vuoksi. En ole enää.

Kommentit (111)

Vierailija
61/111 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä järki on noudattaa kun pääministeri ei noudata? Odotan demareilta vastauksia miksi minun tulisi noudattaa. Teen tästä eteenpäin juuri kuin haluan.

Eikös MP mennyt ihan nykyisten sääntöjen mukaan. Hölmöjä itse olette jos ette niitä edes seuraa.

Ei mennyt. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/3d43f54f-cbc9-4cab-8f6f-2cb2bfa20…

Marin tiesi vallan hyvin. En ole velvollinen noudattamaan mitään. Mua on aivan turha syyllistää, vaikka vahingossa olisinkin supertartuttaja, teen niin kuin pääministerikin, eli biletän miten lystään.

Jos sinua on turha syyllistää, niin ihan yhtä turhaa on kai mielestäsi syyllistää Sanna Mariniakaan?

No, omasta puolestani olen sitä mieltä, että Marin käyttäytyi hyvin typerästi ja vastuuttomasti. Itse en aio ottaa hänestä esimerkkiä, koska en halua olla tyhmä ja vastuuton.

Tuo on kapinointia maan johtoa vastaan. Eikö sinua hävetä kun pidät itseäsi järkevämpänä kuin pääministeriämme? Asia on nyt kuitenkin niin, että hän on vastuussa tästä maasta ja toimii sen mukaisesti mikä on tälle maalle parasta, se on hänen tehtävänsä. En ala korottamaan itseäni muiden yläpuolelle, seuraan vain esimerkkiä.

Suomessa on täysin hyväksyttävää ja laillista olla eri mieltä maan johdon kanssa ja kritisoida maan johtoa. Se on aika oleellinen osa demokratiaa. Minä en kannata ollenkaan jotain Pohjois-Korea-meininkiä, jossa maan johtaja on diktaattori, jota ei sovi arvostella, teki hän mitä hyvänsä. Eri mieltä oleminen ei tarkoita itsensä korottamista muiden yläpuolelle.

Mutta hei, saathan sinä hypätä vaikka kaivoon jos maan johto niin käskee. Ei ole minun murheeni. Omasta puolestani en ole noin auktoriteettiuskovainen, että luopuisin sananvapaudestani ja oikeudestani päättää itse omista asioistani vain siksi, että Suomen pääministeri ei aina toimi kuten minä fiksuna pidän tai tee päätöksiä, joita itse tekisin.

Kai sinä muuten aiot äänestää demareita seuraavissa ek-vaaleissa? Pääministeri Marin todennäköisesti mainostaa omaa puoluettaan aktiivisesti ennen niitä vaaleja. Ja sinähän olet nyt päättänyt tehdä kaikessa kuten pääministerimme tekee, koska et halua "kapinoida maan johtoa vastaan". 😉

En minä hyppää kaivoon, mutta en myöskään syö suositellun ruokympyrän mukaan. Nämä suositukset ei ole mitenkään tärkeitä kun pääministerikään ei niistä piittaa, ne ovat vain suosituksia, ei muuta. En ole päättänyt, vaan en vain noudata suosituksia, koska ne eivät ole ilmeisesti mitenkään tärkeitä. Äänestän jotain muuta, koska Marin ei ole minusta oikea ihminen johtamaan maata. Miksi tehdä suosituksia mitä ei noudateta, siitä tahtoisin Marinilta vastauksen, niin saisin tähän vähän selvyyttä.

Mielestäsi Marin ei ole oikea ihminen johtamaan tätä maata, mutta kuitenkin katsot tarpeelliseksi tehdä samoin kuin hän tekee? Ja uskallat ääneen sanoa, että hän ei mielestäsi ole hyvä valtionjohtaja, vaikka juuri äsken pidit pääministerin kritisointia kapinointina valtionjohtoa vastaan?

Ok, kerroit toki aloituksessa olevasi nuori, mutta nyt on pakko kysyä: oletko edes täysi-ikäinen vielä?

Mielestäni ei ole, koska jos rajoituksia tehdään, niin miksi niitä tehdään kun ovat kerran turhia ja pääministerikin saa olla noudattamatta niitä, silloin kyse ei ole kovin tärkeästä asiasta. Mutta kuitenkin meillä on nyt hän pääministerinä, niin näillä mennään ja katsotaan kuinka käy. Katson että hänen esimerkkinsä on niin valtava, että minun noudatukseni tai noudattamatta jättämiseni on merkityksetöntä. Toivottavasti seuraava pääministeri käyttäytyy loogisemmin. Olen 29, monellakin mittapuulla nuori.

Vierailija
62/111 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskiton kirjoitti:

Sanna on tiennyt koko ajan, ettei maskeista ole mitään hyötyä vaan ne keksittiin hysteeristen kansalaisten turvallisuudentunteen lisäämiseksi. Pandemiatietoisuudeksi sitä kaksi vuotta sitten nimitettiin.

Jos ei uutisia lue niin eihän mitään tiedäkään.Uusimpien tutkimuksen mukaan  virus leviää tehokkaasti hetkessä 3 metrin päähän ja maski suodattaa tehokkaasti suuren osan viruksista edellyttäen että on tiukasti naamalla.Kirurginmaskeista ei ole paljon hyötyä mutta kunnon maskeista on hyötyä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/111 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä järki on noudattaa kun pääministeri ei noudata? Odotan demareilta vastauksia miksi minun tulisi noudattaa. Teen tästä eteenpäin juuri kuin haluan.

Eikös MP mennyt ihan nykyisten sääntöjen mukaan. Hölmöjä itse olette jos ette niitä edes seuraa.

Ei mennyt. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/3d43f54f-cbc9-4cab-8f6f-2cb2bfa20…

Marin tiesi vallan hyvin. En ole velvollinen noudattamaan mitään. Mua on aivan turha syyllistää, vaikka vahingossa olisinkin supertartuttaja, teen niin kuin pääministerikin, eli biletän miten lystään.

Jos sinua on turha syyllistää, niin ihan yhtä turhaa on kai mielestäsi syyllistää Sanna Mariniakaan?

No, omasta puolestani olen sitä mieltä, että Marin käyttäytyi hyvin typerästi ja vastuuttomasti. Itse en aio ottaa hänestä esimerkkiä, koska en halua olla tyhmä ja vastuuton.

Tuo on kapinointia maan johtoa vastaan. Eikö sinua hävetä kun pidät itseäsi järkevämpänä kuin pääministeriämme? Asia on nyt kuitenkin niin, että hän on vastuussa tästä maasta ja toimii sen mukaisesti mikä on tälle maalle parasta, se on hänen tehtävänsä. En ala korottamaan itseäni muiden yläpuolelle, seuraan vain esimerkkiä.

Suomessa on täysin hyväksyttävää ja laillista olla eri mieltä maan johdon kanssa ja kritisoida maan johtoa. Se on aika oleellinen osa demokratiaa. Minä en kannata ollenkaan jotain Pohjois-Korea-meininkiä, jossa maan johtaja on diktaattori, jota ei sovi arvostella, teki hän mitä hyvänsä. Eri mieltä oleminen ei tarkoita itsensä korottamista muiden yläpuolelle.

Mutta hei, saathan sinä hypätä vaikka kaivoon jos maan johto niin käskee. Ei ole minun murheeni. Omasta puolestani en ole noin auktoriteettiuskovainen, että luopuisin sananvapaudestani ja oikeudestani päättää itse omista asioistani vain siksi, että Suomen pääministeri ei aina toimi kuten minä fiksuna pidän tai tee päätöksiä, joita itse tekisin.

Kai sinä muuten aiot äänestää demareita seuraavissa ek-vaaleissa? Pääministeri Marin todennäköisesti mainostaa omaa puoluettaan aktiivisesti ennen niitä vaaleja. Ja sinähän olet nyt päättänyt tehdä kaikessa kuten pääministerimme tekee, koska et halua "kapinoida maan johtoa vastaan". 😉

En minä hyppää kaivoon, mutta en myöskään syö suositellun ruokympyrän mukaan. Nämä suositukset ei ole mitenkään tärkeitä kun pääministerikään ei niistä piittaa, ne ovat vain suosituksia, ei muuta. En ole päättänyt, vaan en vain noudata suosituksia, koska ne eivät ole ilmeisesti mitenkään tärkeitä. Äänestän jotain muuta, koska Marin ei ole minusta oikea ihminen johtamaan maata. Miksi tehdä suosituksia mitä ei noudateta, siitä tahtoisin Marinilta vastauksen, niin saisin tähän vähän selvyyttä.

Mielestäsi Marin ei ole oikea ihminen johtamaan tätä maata, mutta kuitenkin katsot tarpeelliseksi tehdä samoin kuin hän tekee? Ja uskallat ääneen sanoa, että hän ei mielestäsi ole hyvä valtionjohtaja, vaikka juuri äsken pidit pääministerin kritisointia kapinointina valtionjohtoa vastaan?

Ok, kerroit toki aloituksessa olevasi nuori, mutta nyt on pakko kysyä: oletko edes täysi-ikäinen vielä?

Ei iällä ole mitään väliä. Mä olen jo kuuskymppinen ja silti ihmettelen, että pääministeri, joka on viime kädessä vastuussa epidemian hoidosta Suomessa, jatkaa ravintolailtaansa vielä senkin jälkeen, kun on saanut tietää olevansa altistunut. Ja menee vielä pariin muuhunkin baariin. Tällä tavalla toimimalla hän kertoo kaikille kansalaisille, että jos satutte saamaan tiedon altistumisesta, voitte aivan hyvin osallistua ihan mihin yleisötapahtumiin haluatte, jos olette kahdesti rokotettuja. Jos siis on ihan ok olla baareissa ja yökerhoissa altistuneena, silloin kaiketi koronavirus ei olekaan erityisen vaarallinen tai ainakaan ei ole hallituksella enää mitään yritystäkään estää koronavirusta leviämästä. Hyvin monet suomalaiset ovat eläneet vastuullisesti ja varovaisesti kohta kaksi vuotta ja ihmiset alkavat pikkuhiljaa kyllästyä koko touhuun. Kun itse pääministeri sitten toimii kaikkea muuta kuin varovasti ja vastuullisesti, miksi tavallisten kansalaistenkaan pitäisi varoa ja toimia vastuullisesti? Baariin vaan, vaikka Koronavilkku olisi just ilmoittanut altistumisesta. Tai joku kaveri, jota on hiljattain tavannut, ilmoittanut koronatartunnastaan. Ei "rahvaan" tarvitse noudattaa ohjeita ja suosituksia, jos "kuningatarkaan" ei noudata. 

- eri - 

Vierailija
64/111 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö seuraa rajoituksia ja suosutuksia? Marin ei tehnyt mitään niistä poikkeavaa.

Ihan saat rauhassasi sinäkin mennä ravintolaan ilman maskia jos sinulla on koronapassi.

Itselleni koronapassi oli se viimeinen niitti ja merkki ettei tajoituksista tarvitse enää välittää.

En seuraa enää rajoituksia, joska pääministerikään ei seuraa, ne on ilmeisesti turhia.

Huolestuttavaa että tarvitset näin paljon toisen aikuisen esimerkkiä näyttämään että miten kuuluu toimia. Itse ainakin noudatan suosituksia omasta tahdostani ja harkitsen kykyni mukaan millaisia riskejä haluan ottaa.

Huolestuttavaa että jonkun mielestä on edes etäisesti ok, että ihmiset jotka vastaavat lakien säätämisestä käyttäytyvät näin. Vastenmielistä.

Aloittajahan tässä ketjussa on nyt siis sitä mieltä, että on täysin ok, että lakeja säätävät ihmiset käyttäytyvät näin. Hänen mielestään se on jopa niin esimerkillistä toimintaa, että aikoo itse toimia samalla tavalla. 😊 Hänen mielestään lainsäätäjien kritisointi on "kapinointia valtionjohtoa vastaan" ja asia jota pitäisi hävetä.

Minusta se on kyllä aika huolestuttavaa.

-eri

Vierailija
65/111 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maskiton kirjoitti:

Sanna on tiennyt koko ajan, ettei maskeista ole mitään hyötyä vaan ne keksittiin hysteeristen kansalaisten turvallisuudentunteen lisäämiseksi. Pandemiatietoisuudeksi sitä kaksi vuotta sitten nimitettiin.

Jos ei uutisia lue niin eihän mitään tiedäkään.Uusimpien tutkimuksen mukaan  virus leviää tehokkaasti hetkessä 3 metrin päähän ja maski suodattaa tehokkaasti suuren osan viruksista edellyttäen että on tiukasti naamalla.Kirurginmaskeista ei ole paljon hyötyä mutta kunnon maskeista on hyötyä. 

Lasse Lehtosen kommentti tänään: "– Toki jos väkijoukkoon menee ja haluaa itseään tartunnoilta suojata, niin FFP2-maski on silloin hyvä."

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7ea337be-124a-40ba-a954-18f655a65428

Vierailija
66/111 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maskiton kirjoitti:

Onko tämä uusinta iltapäivälehtien tietoa?

Vierailija
67/111 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maskiton kirjoitti:

Alusta lähtien on tiedetty, että ffp3-hengityssuojaimet (ja jossain määrin myös ffp-hwngityssuojaimet) suojaavat käyttäjäänsä viruksilta. Sen vuoksi koronapotilaita hoitavat käyttävät ffp3-hengityssuojaimia eikä kirurginmaskeja. 

Vierailija
68/111 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maskiton kirjoitti:

Alusta lähtien on tiedetty, että ffp3-hengityssuojaimet (ja jossain määrin myös ffp-hwngityssuojaimet) suojaavat käyttäjäänsä viruksilta. Sen vuoksi koronapotilaita hoitavat käyttävät ffp3-hengityssuojaimia eikä kirurginmaskeja. 

siis jossain määrin ffp2-hengityssuojaimet

Vierailija
69/111 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet tehnyt niin? Elämä on elämistä varten ja nyt rokotusten myötä ei ole yhtään järkiperäistä syytä enää jatkaa tuota vouhotusta. Epidemia pyyhkäisee yhteiskunna läpi ja mitä nopeammin, sitä parempi. Ei tommoinen hivutus palvele mitään. Vähän kuin laastari repäistään nopeasti irti. Kipu on helpompi kestää. Samalla tavalla vahingot yhteiskunnalle on pienemmät, kun nyt annetaan vaan olla. Rokote on tarjottu. Ken on ottanut, on ottanut. Jos ei ole, niin hoidetaan pystyttäessä.

Miten te ajattelitte, että tämä ikinä loppuisi, jos ei epidemian anneta nyt oikeasti levitä? Kertokaa se skenaario. Koronahan ei tule katoamaan, niin kuinka monta vuotta olette valmiita jatkamaan tätä hössötystä? Tässä alkaa oheisvahingot olla jo valtavat ja silti täällä itketään jotain satunnaista koronaan kuollutta. Tervetuloa maailmaan, ihmisiä kuolee Suomessakin joka päivä 150 ja koronakuolema ei ole sen traagisempi kuin mikään muukaan kuolinsyy.

Vierailija
70/111 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole demari, mutta vastaan kuitenkin. Sinun tulisi noudattaa suosituksia ja rajoituksia siksi, että sinun ei tarvitse apinoida pääministerin tekemisiä. Sinä saat toimia oikein, vaikka pääministeri ei niin tekisikään. Pääministeri on vain ihminen. Sinun ei tarvitse korottaa häntä jonkinlaiseen jumalan kaltaiseen auktoriteettiasemaan elämässäsi ja sokeasti tehdä kuten hän, riippumatta siitä, miten fiksuna hänen tekemisiään pidät.

Jos Suomen pääministeri joskus esimerkiksi kärähtäisi ratista, rupeaisitko sinäkin ajamaan autoa kännissä vain siksi, koska mikset sinäkin saisi ajaa kännissä jos kerran pääministerikin niin tekee?

En tietenkään riko lakia! Suosituksia en enää seuraa enkä noudata, tuen tässä pääministerin harkintaa, hän tietää varmasti asiasta paremmin kuin minä. Miksi en saisi noudattaa pääministerin esimerkkiä, sillä jos hän toimii paljon väärin, niin ei kai hän silloin enää olisi pääministeri? Suosituksista tulisi luopua, ne vain murentaa uskoa ja luottamusta tähän valtioon.

Saathan sinä noudattaa pääministerin esimerkkiä, kun kerran olet sitä mieltä, että hän ei ole tehnyt mitään väärin. Ei sinua kukaan estä. Ihmettelen vain, että miksi koet pääministerin tai demareiden lupaa tarvitsevasi? Miksi vetoat pääministeriin etkä omaan harkintaasi?

Oletko oikeasti sitä mieltä, että Sanna Marin ei tehnyt mitään väärin lähtiessään baariin tietäen altistuneensa koronalle? Jos olet, niin miksi et puolusta häntä, vaan sen sijaan syytät häntä suositusten noudattamatta jättämisestä?

Niinhän minä luotankin omaan harkintaan. Siis jos valtion pääministeri ei katso tarpeelliseksi noudattaa jotain suositusta, niin tässä tapauksessa olen katsonut tehdä samoin. Ne on suosituksia ja Marin osoitti huvin, että ei niillä niin ole väliä. Olen kuitenkin noudattanut kaikkia säntillisesti jo kaksi vuotta, nyt päätin toisin.

Oletko sinä siis sitä mieltä, että pääministeri ei tehnyt mitään väärää lähtiessään baariin tietäen altistuneensa koronalle? Vastaisitko tähän kysymykseen?

Onko sinusta siis ihan ok mennä baariin korona-altistuneena, ihan riippumatta siitä, kuka niin tekee? Onko sinusta suositusten noudattamatta jättäminen ihan hyvä idea, riippumatta siitä, onko se pääministerin idea vaiko jonkun tavistiinan idea?

Pääministeri saa käsiinsä parhaan mahdollisen tiedon, luotan siis siihen että hän toimii oikein. Tavis-tiina saa sen tiedon minkä haluaa löytää. On kummallinen maa jos ei pääministerin toimintapoihin voi luottaa ja saan siitä paskaa niskaan. Jos pääministeri nauttii hallituksen luottamusta, voin hyvillä mielin tehdä aivan samoin kuin hän.

Vierailija
71/111 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maskiton kirjoitti:

Sä voit vapaasti kulkea rätti naamalla halutessasi. Minä ja muut päätämme hengittää vapaasti raitista happea.

Vierailija
72/111 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskiton kirjoitti:

Saman voi kyllä sanoa rokotteistakin. Ne haluttiin antaa, koska ihmiset tykkäävät tällaisista jutuista.

Vierailija
73/111 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nulikat peeloilee.

Kuolkaa pois, ei vaikuta meihin muihin  ;)

Vierailija
74/111 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pääministerillä ei ole hoivakotimummoa jota ei tunne ja joka asuu 1000km päässä jonka se voisi tappaa toiminnallaan. Kaikilla muilla meillä on. En ole vältellyt koko aikana mitään, en tunne vanhuksia, en näe niitä kuin  kadulla tai kaupassa  kun kävelen ohi. Silti tässä  nyt ollaan tarinan pahis oltu.

Vierailija
75/111 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö seuraa rajoituksia ja suosutuksia? Marin ei tehnyt mitään niistä poikkeavaa.

Ihan saat rauhassasi sinäkin mennä ravintolaan ilman maskia jos sinulla on koronapassi.

Itselleni koronapassi oli se viimeinen niitti ja merkki ettei tajoituksista tarvitse enää välittää.

En seuraa enää rajoituksia, joska pääministerikään ei seuraa, ne on ilmeisesti turhia.

Huolestuttavaa että tarvitset näin paljon toisen aikuisen esimerkkiä näyttämään että miten kuuluu toimia. Itse ainakin noudatan suosituksia omasta tahdostani ja harkitsen kykyni mukaan millaisia riskejä haluan ottaa.

Huolestuttavaa että jonkun mielestä on edes etäisesti ok, että ihmiset jotka vastaavat lakien säätämisestä käyttäytyvät näin. Vastenmielistä.

Aloittajahan tässä ketjussa on nyt siis sitä mieltä, että on täysin ok, että lakeja säätävät ihmiset käyttäytyvät näin. Hänen mielestään se on jopa niin esimerkillistä toimintaa, että aikoo itse toimia samalla tavalla. 😊 Hänen mielestään lainsäätäjien kritisointi on "kapinointia valtionjohtoa vastaan" ja asia jota pitäisi hävetä.

Minusta se on kyllä aika huolestuttavaa.

-eri

Ei se ole minusta ok, että tehdään suosituksia ja niitä pääministeri sitten jättää noudattamatta! Mutta kun kerran voi jättää, ja saa edelleen hallituksen tuen toiminnalleen, niin suosituksen noudattaminen ei voi olla kovin tärkeää. Jos olisi, hän ei nauttisi luottamusta edes puolueen sisällä!! Puolueen viesti on, että "ei osunut lankulle" no eipä se minunkaan lankulle osuminen niin justiinsa kai ole jos ei pääministerinkään. Turhia suosituksia.

Vierailija
76/111 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvitteletko, ettei pääministeri tiedä tarkalleen, että koronateatteri on koronateatteria? Ei kukaan nuori ihminen ole vältellyt tartuntaa vuoteen, eikä ole syytäkään. Vanhat ja ylipainoiset ovat riskiryhmää, joten heidän ei kannata tartuttaa itseään jos se on vältettävissä.

Ja jos joku uskoo, että paperilappu naamalla estää viruksia tarttumasta, heidän ei pitäisi olla vapaalla jalalla ensinkään.

Kuvittelin, mutta en enää. Ihmeellistä touhua koko homma. Jos pääministeri ei viitsi noudattaa, niin en mäkään ala sellaiseen.

Itsellesihän siinä kiusaa teet, hassu.

Onko terveydenhuollon kapasiteetti sittenkin kohdillaan? Olen kuullut valitusta ja huolta sen riittämättömyydestä hallitusta myöten ja sen vuoksi näitä rajoituksia ylipäänsä on asetettu.

Nyt saa mennä, kokea ja tehdä, hassu!

Vierailija
77/111 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noudatan Sannan linjaa. Ei maskeja. Ei eristäytymistä.

Vierailija
78/111 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole demari, mutta vastaan kuitenkin. Sinun tulisi noudattaa suosituksia ja rajoituksia siksi, että sinun ei tarvitse apinoida pääministerin tekemisiä. Sinä saat toimia oikein, vaikka pääministeri ei niin tekisikään. Pääministeri on vain ihminen. Sinun ei tarvitse korottaa häntä jonkinlaiseen jumalan kaltaiseen auktoriteettiasemaan elämässäsi ja sokeasti tehdä kuten hän, riippumatta siitä, miten fiksuna hänen tekemisiään pidät.

Jos Suomen pääministeri joskus esimerkiksi kärähtäisi ratista, rupeaisitko sinäkin ajamaan autoa kännissä vain siksi, koska mikset sinäkin saisi ajaa kännissä jos kerran pääministerikin niin tekee?

En tietenkään riko lakia! Suosituksia en enää seuraa enkä noudata, tuen tässä pääministerin harkintaa, hän tietää varmasti asiasta paremmin kuin minä. Miksi en saisi noudattaa pääministerin esimerkkiä, sillä jos hän toimii paljon väärin, niin ei kai hän silloin enää olisi pääministeri? Suosituksista tulisi luopua, ne vain murentaa uskoa ja luottamusta tähän valtioon.

Saathan sinä noudattaa pääministerin esimerkkiä, kun kerran olet sitä mieltä, että hän ei ole tehnyt mitään väärin. Ei sinua kukaan estä. Ihmettelen vain, että miksi koet pääministerin tai demareiden lupaa tarvitsevasi? Miksi vetoat pääministeriin etkä omaan harkintaasi?

Oletko oikeasti sitä mieltä, että Sanna Marin ei tehnyt mitään väärin lähtiessään baariin tietäen altistuneensa koronalle? Jos olet, niin miksi et puolusta häntä, vaan sen sijaan syytät häntä suositusten noudattamatta jättämisestä?

Niinhän minä luotankin omaan harkintaan. Siis jos valtion pääministeri ei katso tarpeelliseksi noudattaa jotain suositusta, niin tässä tapauksessa olen katsonut tehdä samoin. Ne on suosituksia ja Marin osoitti huvin, että ei niillä niin ole väliä. Olen kuitenkin noudattanut kaikkia säntillisesti jo kaksi vuotta, nyt päätin toisin.

Oletko sinä siis sitä mieltä, että pääministeri ei tehnyt mitään väärää lähtiessään baariin tietäen altistuneensa koronalle? Vastaisitko tähän kysymykseen?

Onko sinusta siis ihan ok mennä baariin korona-altistuneena, ihan riippumatta siitä, kuka niin tekee? Onko sinusta suositusten noudattamatta jättäminen ihan hyvä idea, riippumatta siitä, onko se pääministerin idea vaiko jonkun tavistiinan idea?

Pääministeri saa käsiinsä parhaan mahdollisen tiedon, luotan siis siihen että hän toimii oikein. Tavis-tiina saa sen tiedon minkä haluaa löytää. On kummallinen maa jos ei pääministerin toimintapoihin voi luottaa ja saan siitä paskaa niskaan. Jos pääministeri nauttii hallituksen luottamusta, voin hyvillä mielin tehdä aivan samoin kuin hän.

Eli oletko sinä sitä mieltä, että Sanna Marin ei tehnyt mitään väärää lähtiessään baariin bilettämään tietäen altistuneensa koronalle? Vastaisitko vihdoin ja viimein tähän kysymykseen ihan suoraan? Mikä on _sinun henkilökohtainen mielipiteesi_ Marinin toiminnasta tässä asiassa?

Vierailija
79/111 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yhteisiin sääntöihin ja velvollisuuksiin tulee sitoutua, mutta jos valtion johtokaan ei niihin sitoudu, niin mitä väliä yksittäisen kaduntallaajan sitoutumisella on? Ei voi olla niin, että kaduntallaaja on syyllinen ja pääministeri otti hänestä mallia ja se on ok! Kyse on suosituksista ja Marin kaiken parhaan tiedon pohjalta katsoi että suositus on turha ja lähti baariin. Uskon häntä.

Vierailija
80/111 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon olet valmis tekemään että unohtaisimme Kankaanpään perusnatsiviisikon.

En tiedä, kysy muilta siellä runkkuringissäsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä