En saa Tinderissä matcheja. Voisitteko naiset kertoa millaisille miehille ette laita sydäntä?
Kommentit (242)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari syytä:
- ei koulutusta
- huonot kuvat
- lihava
Huh.. en minulla ainakaan ole edes koulutusta näkyvissä koko tinderissä. Olen ajatellut, että ei se kovin merkitsevä asia voi olla, mutta ilmeisesti se sitten kuitenkin on. Ja kauppatieteiden maisteri olen siis.
-eri
Meinaat, että sulla olisi kamalasti yhteistä merkonomin tai lähihoitajan kanssa?
Sitähän minäkin.
Olen nainen(merkonomi), mutta miksi ei voisi olla? :D Ei me enää eletä missään luokkayhteiskunnassa jossa herra ja rouva Tohtori kävelevät nenä pystyssä iltapäiväteelle keskustelemaan globalisaatiosta samaan aikaan kun talonmies-pariskunta Möttönen remuaa rööki suussa, siideri kädessä kiireellä kotiin, koska tempparit tulee.
Mulla on kavereina esim. kokki, puutarhuri, koneinsinööri, elämäntapatyötön taiteilija, automekaanikko ja lääkäri.
Näistä itseasiassa tuo insinööri on kaikkein vähiten "sivistynyt". Hän vaan sattui osaamaan matikka koulussa mutta muuten häntä kiinnostaa juurikin viinan juonti ja tempparit. :D
Ja AP: mua ei kiinnosta miehen koulutus vaan sivistys ja ne ei ole sama asia. Kuvien täytyy myös olla hyviä, moni komeakin mies ottaa itsestään ihan kamalia kuvia. Olisiko sun nmahdollista kysyä joltain naiselta apua niiden ottamiseen? Miesten estetiikantaju on välillä kyseenalainen. :D
Mitähän väliä sillä on minkälaisia kuvia sitä on ottanut, jos kuitenkin uökonäkö on ok? Oletko hakemassa jotain valokuvamallia?
Koska se valokuvamallikin voi näyttää jossain kuvassa ihan petolinnun peräpäältä. Tinder on lähtökohtaisesti visuaalinen kanava, kuvalla tehdään ensivaikutelma. Kaikki mahdollinen kannattaa tehdä sen ensivaikutelman eteen.
Lue vinkkejä netistä, miten selfienkin saa paremmaksi. Esim. täällä on havainnollisia kuvia: https://www.lifesavvy.com/3633/how-to-take-better-selfies-with-your-sma…
Vierailija kirjoitti:
Mikä teillä naisilla on metsästystä ja/tai kalastusta harrastavia miehiä vastaan? Nämä jos jotkin ovat niin historian saatossa miehiin kovakoodattuja perusviettejä kuin olla ja voi. Ilman (miesten) metsästys- (ja tulenteko) taitoa olisimme yhä savanneilla leopardien ruokana, koska aivomme eivät olisi saaneet riittävästi proteiineja, jotta olisimme edenneet evoluutiossa seuraaville kehitystasoille. Tämä on yksi esimerkki, miten nyky-yhteiskunta on niin feminiinisen narratiivin läpäisemä että aivan normaalit miesten elämään kuuluvat asiat aletaan nähdä tuomittavina ja marginalisoituina. Kertoo myös miten irtaalla normaalista luonnon kiertokulusta olette. Tehotuotettu liha, jota ostatte marketista, tai lemmikkien pitäminen kiintymys-ja läheisyysorjinanne vailla hyötyfunktiota, se vasta eläinten kaltoinkohtelua ja luonnonvastaista onkin.
No itselle kalastaja-mies olisi non-match sillä kaikki tuntemani kalastusta harrastavat rynnivät kaikki vapaat viikonloput ja lomat kalavesille; lomamatkoille mennään kalastuskohteisiin; jne. Eli aika monelle kalastusta harrastavalle tämä on elämäntapa joka ei sovi millään lailla omiin kiinnostuksiini.
Eli kalastus itsessään ei ole ongelma, eikä se jos mies tahtoisi kalastaa yhden päivän vuodesta kun ollaan kesämökillä: tämmöisiin en vain ole törmännyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari syytä:
- ei koulutusta
- huonot kuvat
- lihava
Huh.. en minulla ainakaan ole edes koulutusta näkyvissä koko tinderissä. Olen ajatellut, että ei se kovin merkitsevä asia voi olla, mutta ilmeisesti se sitten kuitenkin on. Ja kauppatieteiden maisteri olen siis.
-eri
Ei se kaikille merkittävä ole, mutta onhan se sellainen helposti kerrottava perustieto kuitenkin, nopeastihan sen kirjoittaa. Usein tuollaiset simppelit, vaikka neutraalitkin perustiedot yhdistettynä omaa persoonaa kuvaavaan tekstiin antavat jo profiilitekstiksi riittävän hyvän kokonaiskuvan noin alkuun. Itse voisin kyllä matchata profiilia, jossa ei ole kerrottu koulutusta tai millä alalla henkilö on, jos profiili olisi kiinnostavam ja toisaalta mikään muu kuin oma alani ei toisi lisäpisteitä. Jos joku sattuisi olemaan samalla alalla kuin itse, olisi se iloinen yllätys, mutta toki silloinkin pitäisi muun osan profiilista olla kiinnostava myös.
Itse heitin vasemmalle suoraan, jos jo profiilissa oli kerrottu koulutus/ammatti. Varsinkin jos koulutus oli tosi korkea ja/tai arvostettu. Noiden asioiden korostaminen kertoo yleensä ihmisestä sellaisia asioita, joista minä en pidä. Muuten olisin saattanut tykätä.
Vierailija kirjoitti:
Pari syytä:
- ei koulutusta
- huonot kuvat
- lihava
Tjaah, tuollainen sinkkunainen kelpaisi minulle tosi hyvin.
Onpa harvinaisen rakentavaa ja havainnollista keskustelua, kiitos!
t. Ei ap
Tekaise se anonyymi sposti ja julkaise tänne, jos et halua julkista apua. Täällä on useampi tarjoutunut auttamaan. Itsekin mielelläni autan, tinderiä useamman vuoden kokemuksella... Jos kestät ne parannusehdotukset!
Vierailija kirjoitti:
Mikä teillä naisilla on metsästystä ja/tai kalastusta harrastavia miehiä vastaan? Nämä jos jotkin ovat niin historian saatossa miehiin kovakoodattuja perusviettejä kuin olla ja voi. Ilman (miesten) metsästys- (ja tulenteko) taitoa olisimme yhä savanneilla leopardien ruokana, koska aivomme eivät olisi saaneet riittävästi proteiineja, jotta olisimme edenneet evoluutiossa seuraaville kehitystasoille. Tämä on yksi esimerkki, miten nyky-yhteiskunta on niin feminiinisen narratiivin läpäisemä että aivan normaalit miesten elämään kuuluvat asiat aletaan nähdä tuomittavina ja marginalisoituina. Kertoo myös miten irtaalla normaalista luonnon kiertokulusta olette. Tehotuotettu liha, jota ostatte marketista, tai lemmikkien pitäminen kiintymys-ja läheisyysorjinanne vailla hyötyfunktiota, se vasta eläinten kaltoinkohtelua ja luonnonvastaista onkin.
Perusvietit, my ass. Jos se lihan syöminen olisikin metsästyksestä kiinni, niin fine, mutta kun se on ihan turhanpäiväistä huvikseen tappamista ja uhopullistelua. Sitten haetaan marketista filettä ja kaljaa. Nykymiehet eivät pärjäisi vuorokauttakaan erämaan armoilla ilman tuliasetta ja tonnin painoista varustevalikoimaa.
Minä kyllä arvostan metsästystä ja osaan valmistaa riistaa, jossain määrin leikatakin, mutta tiedän olevani vähemmistössä naisten joukossa.
Ehdottoman no-no kaikki aseiden kanssa poseeraaminen Tinderissä. Naisille tapaaminen on myös turvallisuuskysymys, kannattaa muistaa.
N40
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan yhtään nappaa.
- ei kuvaa
- ei kerrottu ikää
- liian kaukana
- kuva paidatta tai muuten liikaa paljastelua
- kaikki fwb etsinnät
- vihamielinen teksti
- ei tekstiä lainkaan
- persu
Joillekin naisille voi sopia hyvin, että mies viettää metsästyskaudella kaikki viikonloput siellä metsällä ja parhaassa tapauksessa tuo raadot kylppäriin roikkumaan. Mutta ei kiitos metsästäjää/kalastajaa minulle
Tuo oli hyvin sanottu, että kuvista saa urpon vaikutelman. Ja niitähän Tinderissä riittää..
Vierailija kirjoitti:
- ei kuvaa
- ei kerrottu ikää
- liian kaukana
- kuva paidatta tai muuten liikaa paljastelua
- kaikki fwb etsinnät
- vihamielinen teksti
- ei tekstiä lainkaan
- persu
Oletatko poliittisen suuntauksen ulkonäöstä, vai kerrotaanko siellä poliittinen suuntaus erikseen? Esimerkiksi jos on lyhyet hiukset, niin on persu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole enää tinderissä mutta silloin kun olin, en laittanut miehille
-joiden ulkonäkö ei miellyttänyt
-joiden kuvat olivat muuten jollain tavalla kyseenalaisia
-jotka eivät osuneet ikähaarukkaani
-joiden profiiliteksti ei iskenyt.
Siinäpä ne.
Nämä ovat melko subjektiivisia juttuja. Kiitos silti vastauksesta.
ap
Tietysti ne ovat. Ja siksi on ihan turha yrittää muuttaa itseään, koska koskaan ei voi miellyttää kaikkia tai edes suurinta osaa.
eri
Toki.
Mutta Tinderin kaltaisessa sovelluksessa olisi hyvä miellyttää suurinta osaa, koska silloin parantaisi mahdollisuuksiaan löytää seuraa.
ap
Anteeksi mitä? Kuulostat ihan mieheltä , joka toisessa Tinder - ketjussa haaveili, että.pääsisi majdollisimman suurestä määrästä naisia valitsemaan irtoseksiseuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari syytä:
- ei koulutusta
- huonot kuvat
- lihava
-eri
Meinaat, että sulla olisi kamalasti yhteistä merkonomin tai lähihoitajan kanssa?
Sitähän minäkin.
Olen nainen(merkonomi), mutta miksi ei voisi olla? :D Ei me enää eletä missään luokkayhteiskunnassa jossa herra ja rouva Tohtori kävelevät nenä pystyssä iltapäiväteelle keskustelemaan globalisaatiosta samaan aikaan kun talonmies-pariskunta Möttönen remuaa rööki suussa, siideri kädessä kiireellä kotiin, koska tempparit tulee.
Mulla on kavereina esim. kokki, puutarhuri, koneinsinööri, elämäntapatyötön taiteilija, automekaanikko ja lääkäri.
Näistä itseasiassa tuo insinööri on kaikkein vähiten "sivistynyt". Hän vaan sattui osaamaan matikka koulussa mutta muuten häntä kiinnostaa juurikin viinan juonti ja tempparit. :D
Ja AP: mua ei kiinnosta miehen koulutus vaan sivistys ja ne ei ole sama asia. Kuvien täytyy myös olla hyviä, moni komeakin mies ottaa itsestään ihan kamalia kuvia. Olisiko sun nmahdollista kysyä joltain naiselta apua niiden ottamiseen? Miesten estetiikantaju on välillä kyseenalainen. :D
Mitähän väliä sillä on minkälaisia kuvia sitä on ottanut, jos kuitenkin uökonäkö on ok? Oletko hakemassa jotain valokuvamallia?
Huonosti otetut valokuvat antavat vaikutelman, että mies tekee muutkin asiat hutiloiden. Tuo on vähän sama asia kuin lähettäisit työhakemuksen, joka vilisee kirjoitusvirheitä. Jos ei viitsi edes siihen panostaa, että on selkeät kuvat niin se kertoo kyllä miehestä aika paljon, nykyaikaan puhelimissa on todella hyvät kamerat ja jos YouTubesta voi vaikka katsoa opastusvideon miten ottaa hyviä kuvia.
T. Eri
Lisäisin edellämainittujen lisäksi myös anteeksipyytävän tai lannistuneen oloisen asenteen! Jos miehestä tulee käsitys että omaa ihan umpisurkean itsetunnon tai voivottelee/vähättelee itseään profiilissa, on se ihan ehdoton no-no. Toisen ihmisen tarkoitus ei kuitenkaan koskaan ole parantaa tai korjata toista, se pitää muistaa. On ihan jokaisen omalla vastuulla tehdä omista puitteistaan sellaiset että niissä viihtyy ja korjata itsetunto sellaiseksi että voi katsella itseään peiliin ja todeta että "en mä täydellinen ole mutta silti aika jees".
Parisuhde on aina kahden kauppa.
Vierailija kirjoitti:
Syön vegaanisesti, äänestän Vihreitä, minulla on rescue-koira. Mitä ilmeisimmin en olisi sinulle ihanne-ehdokas ihan kuten ei metsästävä mies ollut minulle. Miksi tuhlata aikaa puolin tai toisin, jos on täysin erilaiset arvo- ja aatemaailmat?
En tykkää listani sisältää miehiä
- joilla on vain kasvokuva, ei näe ruumiinrakennetta
- miehet jotka näyttävät rikollisilta
- miehet joilla ei lue mitään
- pitkähiuksiset miehet
- risupartaiset miehet
- juomakuvat
- selkeästi lihavat
- hyvin pienikokoiset
Vierailija kirjoitti:
Sijaintikin vaikuttaa. Vaikka olis hyvät kuvat ja kiva teksti, niin ohitan jos olet 'pihtiputaalta'.
Tuo ei ole mun ongelma. Asun yli 100 000 asukkaan kaupungissa.
ap
Se, millaisin kuvin kertoo itsestään, kertoo myös henkilöstä jotain. Ei se pelkkö ulkonäkö riitä syyksi kiinnostua.