Suu ei mene kiinni kunnolla. Mitä tämä on?
Saan hampaat yhteen vain toiselta puolelta. Toinen puoli menee jotenkin oudosti ja siihen sattuu poskessa ja korvassa. On joskus ennenkin ollut, mutta en jaksaisi odottaa paria päivää että menee itsekseen ohi. Pitääkö jotain tiettyjä leukalihaksia hieroa vai niksautanko luut jotenkin paoikoilleen?
Kommentit (16)
Oli joku neuroginen sairaus joka tuon voi aiheuttaa. Et elä kauaa!
Leukaluksaatio. Menisin kyllä lääkäriin, että saa vaivan hoidettua.
Sulla on Leila sijoiltaan. Koita haukotella isosti, jos menisi takaisin paikoilleen
Onko suussa ollut jotain isompaa kuin normaalisti?
Vierailija kirjoitti:
Sulla on Leila sijoiltaan. Koita haukotella isosti, jos menisi takaisin paikoilleen
Miten se Leila nyt silleen?
Niin siis kipu ainoastaan purtaessa ja toispuoleista. Ja se rako joka jää on ehkä 1mm. Saan purtua hampaat yhteen jos pakotan, mutta sattuu vaa helkkaristi. Pari kertaa vuodessa on ollut keskimäärin. joo vois olla luksaatio. ap
Nojailin joku puolisen tuntia leukaa käteeni ja kun vaihdoin asentoa huomasin tämän. ap
Hiero poskea jollain lämpimällä ja varaa aika hammaslääkärille purennan tarkastusta varten. Ja kerro samalla vaivastasi.
Minulla tuollainen johtuu leuan sijoiltaanmenosta.
Olen saanut leuan paikoilleen haukottelemalla. Joskus on joutunut tuuppaamaan leukaperästä ikään kuin takaa alhaalta eteen- ja ylöspäin, että leuka on mennyt takaisin paikoilleen. Jos omahoito ei riitä, niin sitten lääkäriin.
Oletko ottanut suihin isompaa ku lli a viime aikoina? Kun iso jor tik ka suussa ei ihme että leukaluu kovilla ja vinksahtaa sitten. Saat kuntoon kun imet pientä miehen nakkia ja kunnolla imutat sitä ja suun laitat suppuun ja odotat kun saat suuhusi kunnon lämpimän lastin.
Juu leukaluksaatiohan se... Minulla oli hammaslääkärin jälkeen toisin päin, en saanut kunnolla suuta auki. Hoitokeinona oli pitää päivittäin muutaman kerran x 10 min suussa hampaiden välissä viinipullonkorkkia. Kuulostaa hoopolta, mutta se toimi: venyttää leukaa ja pehmeää korkkia voi pitää hampaiden välissä ensin alkuun edessä ja sitten siirtää takahampaiden väliin, niin suu aukeaa enemmän, pakottaa ei saa eikä kipua aiheuttaa.
Lääkäri voi yrittää reponoida leukaa paikalleen, jos lihasjäykkyys ei ole esteenä. Veikaan että tuohon sulkemisongelmaan kokeillaan ensin tuota ja sitten fysioterapiaa.
Jos kuitenkin tuota tulee usein, vaivaa hoidetaan leikkaamalla.
Tjaa. Mulla on tuota joka toinen päivä. Koko ajan tuntuu ettei ole leuka kohdallaan. Hammaslääkäreitä käyty läpi ja mitään vikaa ei kuulemma ole. Eli se siitä. Kärsitään.
Leukaluun ja kallon välisessä sidekudoksessa on luultavasti pahanlaatuinen kasvain. Oireiden ollessa noin vaikeat, muualla kehossa on luultavasti useita etäpesäkkeitä.
Olisin kohtuu huolissani ja menisin heti lääkäriin.