Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

163cm, 87kg. Paljonko pitäis laihtua et olis normipainossa...?

Vierailija
11.03.2015 |

Tai paljonko on 163cm normaalipaino?

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 00:52"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 00:30"]

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 00:20"]AP, jos dieetit eivät ole tähän mennessä toimineet, älä enää edes aloita uutta. Niillä harvoin paino muutenkaan pysyy poissa. Itse laihduin kymmenen kiloa (normaalipainoiseksi) sillä, että suunnittelin aina seuraavan päivän ruuat itselleni etukäteen. Aamupala, kaksi kunnollista, ravitsevaa ateriaa, ja lisäksi reilusti terveellisiä, vähäkalorisia välipaloja listalle! Esim. hedelmät ja vihannekset käyvät hyvin, myös vaikka lasillinen vähäkalorista mehukeittoa vie vähän sitä pahinta makeanhimoa. Aina kun teki mieli syödä jotain epäterveellistä, otin jotain välipalalistaltani. Nälkä ei saa tulla!

Itse laskin kalorit suunnitelmistani, sillä se helpotti ja motivoi minua, mutta se ei ole tarpeen, kunhan syö perusterveellistä ruokaa. Sisällytin päiviini silloin tällöin myös herkkuja - pääateriat sitten vain vähän vielä terveellisempiä. Ja muista huomioida mehujen, limsojen yms. kalorit!

Tämä vain vinkkinä, eihän se välttämättä ole sinulle hyvä tapa, mutta tällä tavalla itse sain ylipainoni kuriin, kun mikään muu ei tuntunut auttavan. Vähän liikuntaa motivoi myös pidemmän päälle. :) -24 [/quote] Kiitos vastauksestasi :) ! Mehuja ja limsoja en juo, siitä ei ole kiinni - lähinnä tuo pikaruoka, välillä alkoholi vähän reippaammin ja pahimpana, se liikkumattomuus. Olis niin helppoa vaan lähteä liikkumaan edes kävellen lyhyt lenkki, mut just ku oot jäätävän kylmänä vesisadeilmana päässy vihdoin lämpimän peiton alle kaivautumaan kotisohvalle... ei siitä juuri tee mieli lähteä ulos juoksentelemaan. Mun tapauksessa se ongelmakohta ja vaikeinta on se motivaation puute... Tai no, motivaatiota on (äiti kehottaa laihduttamaan, iskä ja kaks veljeä joka ikinen kerta ku nähdään, eli noin kerran kuussa, naureskelee mun läskeille). Motivaatiota siis on, mut kyllästyn tosi nopeesti, varsinki ku toinen vieressä vetää jotain roskaruokaa. Heh, nro 32, muistan kuinka vuosia sit lapsena neljän päivän kuumessa laihduin kaks kiloa, ku ei vaan napannu syödä :) Mut vaikka tehdään todella usein ruokaa ite, se lenkkeilyfiilis katoaa tosi nopee. Helpompi ja mukavampi vaan jäädä sen lämpimän peiton alle sohvalle, ku lähtee pakkasessa ja sateessa + hitonmoisessa tuulessa ulkoilemaan.... Ap

[/quote]

Hmm, kuntoilu oli mullekin pitkään se vaikea juttu... Itse tosin laihduin loppukesästä, että säät olivat vähän suotuisammat. Nyt olen hankkinut salikortin, ja näin opiskelijana motivoi ihan vain se että siitä joutuu maksamaan :D

Olisiko sinun mahdollista kävellä kauppaan? Töihin silloin tällöin? Mulla motivaatio nousi kun huomasin kuinka paljon parempi olo oli pienenkin hyötyliikunnan jälkeen! Senhän voi yrittää mahduttaa päivittäisten asioiden lomaan. TV:tä katsoessa mainostauoilla muutamat vatsalihakset, hampaita pestessä tusina kyykkyä, tanssimista ruokaa laittaessa yms. Vähäkin on niin paljon parempi kuin ei mitään. Voisitkohan saada miehestäsi tai jostakusta ystävästäsi seuraa kävelyille?

Itsellä muuten auttoi alkoholin kanssa se, että joi sitä hitaasti ja paljon vettä samalla/välissä (vesi auttaa muutenkin kyllä), niin ei mahaan kovin paljon mahdu edes. Alkoholin kohdalla saattaisi ehkä kalorienkin laskeskelu auttaa? Sitä ei edes tajua, paljonko sixpackissä on energiaa, ennen kuin luvut näkee silmiensä edessä.

Huomautteleville sukulaisillesi voisit mielestäni ihan suoraan sanoa, että tuollainen kommentointi ei motivoi yhtään, ja haluaisit mielellään nyt huolehtia itsestäsi ja painostasi itse. Minua ainakin vain masentaisi tuollainen, etkä ole sellaista ansainnut! Mitä mieheesi tulee, voisitko pyytää häntä esim. syömään pitsansa niin, ettet nää sitä? Se helpottaa jo kummasti, kun ei nää toisen herkuttelua. Itsellä vähän sama ongelma miehen kanssa. :D

-24 ja 32
[/quote]

Kävelen kauppaan aina, matka kestää tosin vain 6-7 minuuttia... :D Ystäviä mulla ei juuri ole (asun pikkukaupungissa, lähdin täältä teininä ja takas tullessa asiat ja ihmiset muuttunu todella paljon....). Salilla käyntiä oon harkinnu kans, mut ajattelin, et tässä kunnossa helpompi olis ehkä alottaa ihan vaan elämäntapamuuutoksella ja liikunnalla... Itseni tuntien, jos heti yritän pakottaa itteni salille, fiilis menee tosi nopee... ja ku tottunu, et salilla usein on paljon kehonrakentajia ja oikeesti hyväkuntosia (ainaki täälläpäin) ni tällasena sinne meno on jotenki todella nöyryyttävää !

Oon sanonu niin isälle ku ei, ettei niiden huomauttelu ainakaan auta huonoon (mun kohdalla olemattomaan) itsetuntoon, vaikka toki tiedän, et ne huomauttelee vaan vitsillä. Mut silti tulee vaan huono itsetunto, et vaikka omaa kehoani vihaan, en kelpaa niillekään tällasena. Jollakin tapaa sen luulis motivoivan, mut fiilis lähtee niin helposti, ja yritän vaan tekosyyks ajatella, et ainaki yritin... :D Haha, melkee pitäs yhteystiedot vaihtaa :D !

Ap

Vierailija
42/59 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 00:30"]

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 00:20"]AP, jos dieetit eivät ole tähän mennessä toimineet, älä enää edes aloita uutta. Niillä harvoin paino muutenkaan pysyy poissa. Itse laihduin kymmenen kiloa (normaalipainoiseksi) sillä, että suunnittelin aina seuraavan päivän ruuat itselleni etukäteen. Aamupala, kaksi kunnollista, ravitsevaa ateriaa, ja lisäksi reilusti terveellisiä, vähäkalorisia välipaloja listalle! Esim. hedelmät ja vihannekset käyvät hyvin, myös vaikka lasillinen vähäkalorista mehukeittoa vie vähän sitä pahinta makeanhimoa. Aina kun teki mieli syödä jotain epäterveellistä, otin jotain välipalalistaltani. Nälkä ei saa tulla!

Itse laskin kalorit suunnitelmistani, sillä se helpotti ja motivoi minua, mutta se ei ole tarpeen, kunhan syö perusterveellistä ruokaa. Sisällytin päiviini silloin tällöin myös herkkuja - pääateriat sitten vain vähän vielä terveellisempiä. Ja muista huomioida mehujen, limsojen yms. kalorit!

Tämä vain vinkkinä, eihän se välttämättä ole sinulle hyvä tapa, mutta tällä tavalla itse sain ylipainoni kuriin, kun mikään muu ei tuntunut auttavan. Vähän liikuntaa motivoi myös pidemmän päälle. :) -24 [/quote] Kiitos vastauksestasi :) ! Mehuja ja limsoja en juo, siitä ei ole kiinni - lähinnä tuo pikaruoka, välillä alkoholi vähän reippaammin ja pahimpana, se liikkumattomuus. Olis niin helppoa vaan lähteä liikkumaan edes kävellen lyhyt lenkki, mut just ku oot jäätävän kylmänä vesisadeilmana päässy vihdoin lämpimän peiton alle kaivautumaan kotisohvalle... ei siitä juuri tee mieli lähteä ulos juoksentelemaan. Mun tapauksessa se ongelmakohta ja vaikeinta on se motivaation puute... Tai no, motivaatiota on (äiti kehottaa laihduttamaan, iskä ja kaks veljeä joka ikinen kerta ku nähdään, eli noin kerran kuussa, naureskelee mun läskeille). Motivaatiota siis on, mut kyllästyn tosi nopeesti, varsinki ku toinen vieressä vetää jotain roskaruokaa. Heh, nro 32, muistan kuinka vuosia sit lapsena neljän päivän kuumessa laihduin kaks kiloa, ku ei vaan napannu syödä :) Mut vaikka tehdään todella usein ruokaa ite, se lenkkeilyfiilis katoaa tosi nopee. Helpompi ja mukavampi vaan jäädä sen lämpimän peiton alle sohvalle, ku lähtee pakkasessa ja sateessa + hitonmoisessa tuulessa ulkoilemaan.... Ap

[/quote]

Sä et vaan ole tarpeeksi kyllästyny läskeihis. Miten olisi jos menisit vaateostoksille? Ottaisit sovituskoppiin oikean kokoisia vaatteita, en tiedä mitä ne olisi. Housut / paita 44-46? Ja kun näkisit ittes sovittelemassa niitä kokovartalopeilissä.

Tai sitten vaan päätät että tää oli tässä nyt. Niin mä lopetin alkoholin ja tupakan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 01:05"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 00:30"]

[/quote]

Sä et vaan ole tarpeeksi kyllästyny läskeihis. Miten olisi jos menisit vaateostoksille? Ottaisit sovituskoppiin oikean kokoisia vaatteita, en tiedä mitä ne olisi. Housut / paita 44-46? Ja kun näkisit ittes sovittelemassa niitä kokovartalopeilissä.

Tai sitten vaan päätät että tää oli tässä nyt. Niin mä lo2petin alkoholin ja tupakan.
[/quote]

Viimeks kävin vaatekaupassa viimekesänä, ostamassa uuden paidan mun äid9n 50v synttäreille. Se koko oli L, vaikka itku silmässä, vaatteita rikkomatta, yritin ahtautua edelleen tottumuksesta siihen S:n. Siitä on siis kohta vuos... ja ainaki yli 10kg lisää tullu. Toki se pysäytti.., hetkeks. Ja sit taas ajattelin, etten onnistu laihtumaan kuitenkaa, ettei mun tilanne ny5 niin kriittinen ole.... ja tässä ollaan.

Ap

Vierailija
44/59 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä tiän sun tuskas. Mäkin olin ennen himpun yli 50kg ja olen 166 pitkä. Joskus täyty mennä ihan lastevaateosastolle. Nyt painan 69 ja mulla on L koon paitoja, eikä ne mitään kaapuja ole. Housuja löytyy 38-42. En olis viä muutama vuosi takaperin uskonut olevani tän kokoinen. Mutta, mä en tee nyt muuta kuin keskityn pitämään tän painon tässä, koska odotan ja oletan että kun saan kilpirauhaslääkityksen, niin edes jonkin verran tippuu, edes turvotus. Olishan se hienoa saada kymmenkunta kiloa pois. Tupakin lopetus toi kans hiukan ylimääräistä.

En nyt osaa oikein auttaa muuten kuin auttaisiko ruokavalion järkeistys niin että söisit säännöllisesti? Pieni ulkoilu kävellen päivään, 20-30 min. Pienin askelin ottaisit sen 80 kg tavoitteeksi. Ja kun laihtuu, se lisämotivoi.

-40

Vierailija
45/59 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sä ap tiesit, että kävelylenkit ei niin kauheasti laihduta? Että jos liikkuminen tuntuu pakkopullalta, niin ei haittaa, koska liikunnalla on aika pieni merkitys tavallisen ihmisen laihtumisessa. Tärkeintä on, että laitat ruokavalion kuntoon ja alat syödä (ja juoda) vähemmän kuin nyt. Sitten kun olet saanut painon aluksi putoamaan ruokavaliolla, liikuntakin voi tuntua jo paljon kivemmalta ja houkuttelevammalta. Onhan se helpompaakin, kun ei tarvitse kuljettaa niin isoa massaa mukanaan.

Vierailija
46/59 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 01:28"]Mä kyllä tiän sun tuskas. Mäkin olin ennen himpun yli 50kg ja olen 166 pitkä. Joskus täyty mennä ihan lastevaateosastolle. Nyt painan 69 ja mulla on L koon paitoja, eikä ne mitään kaapuja ole. Housuja löytyy 38-42. En olis viä muutama vuosi takaperin uskonut olevani tän kokoinen. Mutta, mä en tee nyt muuta kuin keskityn pitämään tän painon tässä, koska odotan ja oletan että kun saan kilpirauhaslääkityksen, niin edes jonkin verran tippuu, edes turvotus. Olishan se hienoa saada kymmenkunta kiloa pois. Tupakin lopetus toi kans hiukan ylimääräistä.

En nyt osaa oikein auttaa muuten kuin auttaisiko ruokavalion järkeistys niin että söisit säännöllisesti? Pieni ulkoilu kävellen päivään, 20-30 min. Pienin askelin ottaisit sen 80 kg tavoitteeksi. Ja kun laihtuu, se lisämotivoi.

-40
[/quote]

Tosta kilpirauhasjutusta... mulla on vajaatoimintaan liittyviä oireita, kaks kertaa oon käyny testeissä, ja molemmilla kerroilla todettiin, et raja-arvoilla ollaan. Lääkitystä, saati sit diagnoosia en oo saanu. Puhelimessa lääkäri sano, et lääkityksen saan jos haluan, mut en sit ottanu ku kerta asia oli niin epävarma.

Ap

Vierailija
47/59 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 kg?

Vierailija
48/59 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta bmi laskuri.

Vierailija
49/59 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

57 olis hyvä paino.

Vierailija
50/59 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.bmi.fi

pistä lukemat siihen

Vierailija
51/59 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, kiitti vastauksista. :)

Ap

Vierailija
52/59 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanosin 66kg,67 kg. Painoindeksi 25 oli yläraja. Esim. Saat nyt painoindeksis laskemal 87/1,63/1,63=.... Eli siis jakolaskulla

Vierailija
53/59 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ite samanpainonen, mut muutaman sentin pidempi. Oma ihannepainotavoite on 65kg :) sen painonen kun muutama vuosi takaperin olin, olin tosi hyvän näkönen! Riippuu ruumiinrakenteesta, vielä 70kgnakin olin sopusuhtainen.

Vierailija
54/59 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähemmäs 30 kiloa.

Vierailija
55/59 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

53kg ois ideaali paino pituisellesi. Toki muutamat kilot tuon ylikään ei pullukaksi tee.

Vierailija
56/59 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen tätä sairaalloista lihomista olin vuosia 50kg, mielestäni ihan ihannepainonen. Ei luut törröttäny, mut ei myöskään mikään roikkunu. Siitä painosta tähän tilanteeseen menny siis kolme vuotta... Itse siis ajattelin, et 50kg olis ns normaalipaino (tietenki riippuu täysin ihmisestä).

Kiitos vastauksista edelleen :)

Ap

Vierailija
57/59 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 22:03"]

53kg ois ideaali paino pituisellesi. Toki muutamat kilot tuon ylikään ei pullukaksi tee.

[/quote]

Niin jos haluaa näyttää tissittömältä/perseettömältä mieheltä.

Vierailija
58/59 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 22:23"]

Ennen tätä sairaalloista lihomista olin vuosia 50kg, mielestäni ihan ihannepainonen. Ei luut törröttäny, mut ei myöskään mikään roikkunu. Siitä painosta tähän tilanteeseen menny siis kolme vuotta... Itse siis ajattelin, et 50kg olis ns normaalipaino (tietenki riippuu täysin ihmisestä). Kiitos vastauksista edelleen :) Ap

[/quote]

itse kun katson sen ajan kuvia niin olin todella hoikka. ei aikuisen naisen tarvi olla nuoren naisen mitoissa. kun olet kerran reilusti ylipainoinen miksi haaveilet 37kg painonpudotuksesta? onko se realistista? ota sellainen tavoite johon voit ja kannattaa pyrkiä, niin on parempi mahd. onnistua. menneet ovat menneitä.

Vierailija
59/59 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 20 kiloa.

Olen samanpituinen ja aikuisiällä painanut 52-66 (eli aina normaalipainoinen) kiloa ja parhaimmillani olen nyt eli 62 kiloisena. 50+ kiloisena olin todella laiha ja kuihtuneen näköinen, olen sirorakenteinen ja tuolloin esim kasvot oli ihan lommolla ja rinnat olemattomat. Nyt olen hoikka mutta naisellisen mallinen.

Mutta toki yksilöllistä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi