163cm, 87kg. Paljonko pitäis laihtua et olis normipainossa...?
Kommentit (59)
Heitin aikanaan 65-kiloisena hanskat tiskiin, kun kuvittelin olevani liian läski ja paino ei tippunut ellen lakannut syömästä kokonaan. Tässä vaiheessa myös oksensin melkein joka päivä ja liikuin veren maku suussa. En laihtunut. Mielestäni minun olisi pitänyt painaa 55 kiloa, johon melkein pääsin 13-vuotiaana, kun pituuskasvuni oli loppunut (57 kg). Tässä välissä tosin olin tullut äidiksi, mutta mitäs pienistä.
No, nyt olen jo vuosia ollut 90 kg molemmin puolin ja läskit vielä kertyneet mahaan. Terveys reistaa. Viimeksi noin 5 vuotta sitten kävin 75-80 kilossa ja olin jo ihan hyvässä kunnossa. Kävi kuitenkin kuin aiemminkin eli annoin kaiken läsähtää kun koin etten pysty kuitenkaan saavuttamaan "oikeaa" painoa.
Älkää hyväy nuoret naiset menkö samaan ansaan, hoitakaa pääkoppa kuntoon ajoissa.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 23:35"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 22:23"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 22:03"]
53kg ois ideaali paino pituisellesi. Toki muutamat kilot tuon ylikään ei pullukaksi tee.
[/quote]
Niin jos haluaa näyttää tissittömältä/perseettömältä mieheltä.
[/quote] Haha ! :D Taidat olla hyvin tyytymätön itseesi. Olen 53 kiloa ja en tosiaan näytä mieheltä. Minulla on pyöreä, iso peppu josta saan jatkuvasti kehuja. Mutta minulla on sen lisäksi myös ohut vyötärö. Tissit ovat b kuppia mutta todella terhakkaat ja mieheni jumaloi niitä. Jos on iso muutenkin niin kait ne tissitkin on, mutta naisellinen vyötärö voi olla hakusessa. Joo provosoiduin, mutta ärsyttää tuollainen, että hoikkia saa haukkua miten lystää ja yläpeukkuja tulee. Kehon sopusuhtaisuus on se juttu, ei yksittäinen kuppikoko kerro mitään. 162 cm muuten olen.
[/quote]
Niinpä b.kuppia
53kg ois ideaali paino pituisellesi. Toki muutamat kilot tuon ylikään ei pullukaksi tee.
[/quote]
[/quote] Haha ! :D Taidat olla hyvin tyytymätön itseesi. Olen 53 kiloa ja en tosiaan näytä mieheltä. Minulla on pyöreä, iso peppu josta saan jatkuvasti kehuja. Mutta minulla on sen lisäksi myös ohut vyötärö. Tissit ovat b kuppia mutta todella terhakkaat ja mieheni jumaloi niitä. Jos on iso muutenkin niin kait ne tissitkin on, mutta naisellinen vyötärö voi olla hakusessa. Joo provosoiduin, mutta ärsyttää tuollainen, että hoikkia saa haukkua miten lystää ja yläpeukkuja tulee. Kehon sopusuhtaisuus on se juttu, ei yksittäinen kuppikoko kerro mitään. 162 cm muuten olen.
[/quote] Olisi mukava kuulla perustelut alapeukulle, keskustelen mielelläni aiheesta lisää. Olen niin kyllästynyt kuulemaan kuivan kesän oravan teinipojan vartalosta, netissä, kun kerron mittani. Oikeasti olen X mallinen eli vaikka tissit eivät isot ole kuppikoossa niin ne näyttävät vartalonmallissani isoilta ja pyöreiltä.
No jos asiaa lähestytään puhtaan tilastollisesti, niin noin 30 kilon painonpudotuksella painoindeksisi olisi normaalipainon puolessavälissä eli noin 21,5. Se on sitten makuasia, minkälaisista muodoista itse pidät. Itse en pidä kovin laihoista naisista, vaan että naisessa pitää olla hiukan pehmeyttäkin, joten jos minulta kysyisit, niin sanoisin, että jossain 60-63 välimaastossa vois olla ihan kiva.
-m37-
Painoindeksi lasketaan paino : (pituus metreinä x pituus metreinä). 25 on vielä normaalipaino, mutta painoindeksiä tärkeämpää on ihan oikeasti se että liikkuu ja syö pääosin terveellisesti. Jos painoindeksi on yli 30, niin silloin ylipaino ei ole enää lievää, joten elämäntavoissa olisi hiukan korjaamista. Hiljaa hyvä tulee, älä murehdi, vaan alat pikkuhiljaa syömään terveellisemmin (ei mitään nälkäkuureja ja salaattipuputuksia, vaan hyvää perusruokaa, ei ähkyyn asti) ja vaikka kävelemään vähintään puoli tuntia päivässä :)
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 23:45"]
Heitin aikanaan 65-kiloisena hanskat tiskiin, kun kuvittelin olevani liian läski ja paino ei tippunut ellen lakannut syömästä kokonaan. Tässä vaiheessa myös oksensin melkein joka päivä ja liikuin veren maku suussa. En laihtunut. Mielestäni minun olisi pitänyt painaa 55 kiloa, johon melkein pääsin 13-vuotiaana, kun pituuskasvuni oli loppunut (57 kg). Tässä välissä tosin olin tullut äidiksi, mutta mitäs pienistä.
No, nyt olen jo vuosia ollut 90 kg molemmin puolin ja läskit vielä kertyneet mahaan. Terveys reistaa. Viimeksi noin 5 vuotta sitten kävin 75-80 kilossa ja olin jo ihan hyvässä kunnossa. Kävi kuitenkin kuin aiemminkin eli annoin kaiken läsähtää kun koin etten pysty kuitenkaan saavuttamaan "oikeaa" painoa.
Älkää hyväy nuoret naiset menkö samaan ansaan, hoitakaa pääkoppa kuntoon ajoissa.
[/quote] Minkä pituinen olet?
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 23:45"]
[/quote]
[/quote]
Niinpä b.kuppia
[/quote] En ymmärtänyt pointtiasi, selventäisitkö?
Uskomatonta, kuinka paljon tullu vastauksia tähän - ja vieläpä noin positiivisia ! Monen monta kertaa oon siis "alkanut laihduttaa", mut maku menny jo viikon jälkee... Laihdutusohjelmista ja läheisten painostuksena, ajattelin nyt vihdoin pysyä dieetillä vaikka väkisin. Aika vaikeeta vaan, ku mies vieressä about kolme kertaa viikossa tilaa kotiin pitsaa ja muuta roskaruokaa, yritä siinä sitte pysyä tiukkana ja syödä kasviksia vieressä... Tietty miestäki vois yrittää innostaa lenkille edes, mut tykkään niin paljon käydä siellä vaan yksin. Se on sitä omaa aikaa ja oma juttu.
Tuntuu vaan, et ihan hirvee kiire saada nää makkarat pois... kesäki tulossa, ja pitäis taas joiu takki päällä kulkea peittäen ylimääräset. Uskokaa tai älkää, en oo tän kolmen vuoden aikana ostanu ku kaks t-paitaa ja kahdet farkut, koska liian epätoivosesti haluisin olla saman kokonen ku ennen. Mut mitään ei saa tekemättä, joten ei auta ku alottaa armoton dieetti :) !
Ap
Anteeks, laitoin kyllä välit tekstiin, näin tabletilla ei taaskaan vaan toimi...
Ap
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 00:02"]
Uskomatonta, kuinka paljon tullu vastauksia tähän - ja vieläpä noin positiivisia ! Monen monta kertaa oon siis "alkanut laihduttaa", mut maku menny jo viikon jälkee... Laihdutusohjelmista ja läheisten painostuksena, ajattelin nyt vihdoin pysyä dieetillä vaikka väkisin. Aika vaikeeta vaan, ku mies vieressä about kolme kertaa viikossa tilaa kotiin pitsaa ja muuta roskaruokaa, yritä siinä sitte pysyä tiukkana ja syödä kasviksia vieressä... Tietty miestäki vois yrittää innostaa lenkille edes, mut tykkään niin paljon käydä siellä vaan yksin. Se on sitä omaa aikaa ja oma juttu. Tuntuu vaan, et ihan hirvee kiire saada nää makkarat pois... kesäki tulossa, ja pitäis taas joiu takki päällä kulkea peittäen ylimääräset. Uskokaa tai älkää, en oo tän kolmen vuoden aikana ostanu ku kaks t-paitaa ja kahdet farkut, koska liian epätoivosesti haluisin olla saman kokonen ku ennen. Mut mitään ei saa tekemättä, joten ei auta ku alottaa armoton dieetti :) ! Ap
[/quote] Hyvä asenne ap ! :) Mutta miten ihmeessä oot pärjännyt monta kokoa liian pienillä vaatteilla?
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 00:05"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 00:02"]
Uskomatonta, kuinka paljon tullu vastauksia tähän - ja vieläpä noin positiivisia ! Monen monta kertaa oon siis "alkanut laihduttaa", mut maku menny jo viikon jälkee... Laihdutusohjelmista ja läheisten painostuksena, ajattelin nyt vihdoin pysyä dieetillä vaikka väkisin. Aika vaikeeta vaan, ku mies vieressä about kolme kertaa viikossa tilaa kotiin pitsaa ja muuta roskaruokaa, yritä siinä sitte pysyä tiukkana ja syödä kasviksia vieressä... Tietty miestäki vois yrittää innostaa lenkille edes, mut tykkään niin paljon käydä siellä vaan yksin. Se on sitä omaa aikaa ja oma juttu. Tuntuu vaan, et ihan hirvee kiire saada nää makkarat pois... kesäki tulossa, ja pitäis taas joiu takki päällä kulkea peittäen ylimääräset. Uskokaa tai älkää, en oo tän kolmen vuoden aikana ostanu ku kaks t-paitaa ja kahdet farkut, koska liian epätoivosesti haluisin olla saman kokonen ku ennen. Mut mitään ei saa tekemättä, joten ei auta ku alottaa armoton dieetti :) ! Ap
[/quote] Hyvä asenne ap ! :) Mutta miten ihmeessä oot pärjännyt monta kokoa liian pienillä vaatteilla?
[/quote]
Kiitos :) ! Heh, eksän varastettua avoerossa puolet mun vaatteista, mulla on käytössä vaan toååej
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 00:09"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 00:05"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 00:02"]
[/quote]
Kiitos :) ! Heh, eksän varastettua avoerossa puolet mun vaatteista, mulla on käytössä vaan toååej
[/quote]
Voi ei, viesti jäi kesken...... käytössä siis vaan lähinnä toppeja jotka venyy, kaks hupparia (pakko pitää kiinni et voi peittää makkarat = näyttää todella typerältä) ja kaksi pitkää villatakkia. Voit kuvitella, kuinka tuskaa kesät on, ku en kehtaa mennä vaatekaupoille ostamaa uusia, isoja vaatteita, ku tottunu siihen et koko on S tai XS, en edes halua tietää mitä se nyt on... mut en myöskään halua näyttää makkaroita, eli jollki ylimääräset on peitettävä.
Ja näin selvennökseksi - mulla EI ole mitään isompia naisia ja miehiä kohtaan, päin vastoin - mun kaverit ja ystävät on jokainen ylipainoisia. Lähinnä tässä nyt on vaan kyse mun itsetunnosta.
Ap
AP, jos dieetit eivät ole tähän mennessä toimineet, älä enää edes aloita uutta. Niillä harvoin paino muutenkaan pysyy poissa. Itse laihduin kymmenen kiloa (normaalipainoiseksi) sillä, että suunnittelin aina seuraavan päivän ruuat itselleni etukäteen. Aamupala, kaksi kunnollista, ravitsevaa ateriaa, ja lisäksi reilusti terveellisiä, vähäkalorisia välipaloja listalle! Esim. hedelmät ja vihannekset käyvät hyvin, myös vaikka lasillinen vähäkalorista mehukeittoa vie vähän sitä pahinta makeanhimoa. Aina kun teki mieli syödä jotain epäterveellistä, otin jotain välipalalistaltani. Nälkä ei saa tulla!
Itse laskin kalorit suunnitelmistani, sillä se helpotti ja motivoi minua, mutta se ei ole tarpeen, kunhan syö perusterveellistä ruokaa. Sisällytin päiviini silloin tällöin myös herkkuja - pääateriat sitten vain vähän vielä terveellisempiä. Ja muista huomioida mehujen, limsojen yms. kalorit!
Tämä vain vinkkinä, eihän se välttämättä ole sinulle hyvä tapa, mutta tällä tavalla itse sain ylipainoni kuriin, kun mikään muu ei tuntunut auttavan. Vähän liikuntaa motivoi myös pidemmän päälle. :) -24
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 00:20"]AP, jos dieetit eivät ole tähän mennessä toimineet, älä enää edes aloita uutta. Niillä harvoin paino muutenkaan pysyy poissa. Itse laihduin kymmenen kiloa (normaalipainoiseksi) sillä, että suunnittelin aina seuraavan päivän ruuat itselleni etukäteen. Aamupala, kaksi kunnollista, ravitsevaa ateriaa, ja lisäksi reilusti terveellisiä, vähäkalorisia välipaloja listalle! Esim. hedelmät ja vihannekset käyvät hyvin, myös vaikka lasillinen vähäkalorista mehukeittoa vie vähän sitä pahinta makeanhimoa. Aina kun teki mieli syödä jotain epäterveellistä, otin jotain välipalalistaltani. Nälkä ei saa tulla!
Itse laskin kalorit suunnitelmistani, sillä se helpotti ja motivoi minua, mutta se ei ole tarpeen, kunhan syö perusterveellistä ruokaa. Sisällytin päiviini silloin tällöin myös herkkuja - pääateriat sitten vain vähän vielä terveellisempiä. Ja muista huomioida mehujen, limsojen yms. kalorit!
Tämä vain vinkkinä, eihän se välttämättä ole sinulle hyvä tapa, mutta tällä tavalla itse sain ylipainoni kuriin, kun mikään muu ei tuntunut auttavan. Vähän liikuntaa motivoi myös pidemmän päälle. :) -24
[/quote]
Kiitos vastauksestasi :) !
Mehuja ja limsoja en juo, siitä ei ole kiinni - lähinnä tuo pikaruoka, välillä alkoholi vähän reippaammin ja pahimpana, se liikkumattomuus. Olis niin helppoa vaan lähteä liikkumaan edes kävellen lyhyt lenkki, mut just ku oot jäätävän kylmänä vesisadeilmana päässy vihdoin lämpimän peiton alle kaivautumaan kotisohvalle... ei siitä juuri tee mieli lähteä ulos juoksentelemaan. Mun tapauksessa se ongelmakohta ja vaikeinta on se motivaation puute... Tai no, motivaatiota on (äiti kehottaa laihduttamaan, iskä ja kaks veljeä joka ikinen kerta ku nähdään, eli noin kerran kuussa, naureskelee mun läskeille). Motivaatiota siis on, mut kyllästyn tosi nopeesti, varsinki ku toinen vieressä vetää jotain roskaruokaa.
Heh, nro 32, muistan kuinka vuosia sit lapsena neljän päivän kuumessa laihduin kaks kiloa, ku ei vaan napannu syödä :) Mut vaikka tehdään todella usein ruokaa ite, se lenkkeilyfiilis katoaa tosi nopee. Helpompi ja mukavampi vaan jäädä sen lämpimän peiton alle sohvalle, ku lähtee pakkasessa ja sateessa + hitonmoisessa tuulessa ulkoilemaan....
Ap
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 00:28"]Oletko syönyt liikaa sipsiä?
[/quote]
En, usko tai älä. Kahdessa vuodessa lihoin 50kg:stä 69kg:hen. Mäkkiruuasta lähinnä lihoin - muutin "miehen luo", eli asuttiin kämppää vailla hotelleissa about puol vuotta, ja sen takia ei myöskään ollu juuri mahista kokata ite. Tiedän, olis olku paljon muitaki, terveempiä vaihtoehtoja, mut jossittelu on turhaa. Sen oon huomannu jo.
Ap
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 00:30"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 00:20"]AP, jos dieetit eivät ole tähän mennessä toimineet, älä enää edes aloita uutta. Niillä harvoin paino muutenkaan pysyy poissa. Itse laihduin kymmenen kiloa (normaalipainoiseksi) sillä, että suunnittelin aina seuraavan päivän ruuat itselleni etukäteen. Aamupala, kaksi kunnollista, ravitsevaa ateriaa, ja lisäksi reilusti terveellisiä, vähäkalorisia välipaloja listalle! Esim. hedelmät ja vihannekset käyvät hyvin, myös vaikka lasillinen vähäkalorista mehukeittoa vie vähän sitä pahinta makeanhimoa. Aina kun teki mieli syödä jotain epäterveellistä, otin jotain välipalalistaltani. Nälkä ei saa tulla!
Tämä vain vinkkinä, eihän se välttämättä ole sinulle hyvä tapa, mutta tällä tavalla itse sain ylipainoni kuriin, kun mikään muu ei tuntunut auttavan. Vähän liikuntaa motivoi myös pidemmän päälle. :) -24 [/quote] Kiitos vastauksestasi :) ! Mehuja ja limsoja en juo, siitä ei ole kiinni - lähinnä tuo pikaruoka, välillä alkoholi vähän reippaammin ja pahimpana, se liikkumattomuus. Olis niin helppoa vaan lähteä liikkumaan edes kävellen lyhyt lenkki, mut just ku oot jäätävän kylmänä vesisadeilmana päässy vihdoin lämpimän peiton alle kaivautumaan kotisohvalle... ei siitä juuri tee mieli lähteä ulos juoksentelemaan. Mun tapauksessa se ongelmakohta ja vaikeinta on se motivaation puute... Tai no, motivaatiota on (äiti kehottaa laihduttamaan, iskä ja kaks veljeä joka ikinen kerta ku nähdään, eli noin kerran kuussa, naureskelee mun läskeille). Motivaatiota siis on, mut kyllästyn tosi nopeesti, varsinki ku toinen vieressä vetää jotain roskaruokaa. Heh, nro 32, muistan kuinka vuosia sit lapsena neljän päivän kuumessa laihduin kaks kiloa, ku ei vaan napannu syödä :) Mut vaikka tehdään todella usein ruokaa ite, se lenkkeilyfiilis katoaa tosi nopee. Helpompi ja mukavampi vaan jäädä sen lämpimän peiton alle sohvalle, ku lähtee pakkasessa ja sateessa + hitonmoisessa tuulessa ulkoilemaan.... Ap
[/quote]
Hmm, kuntoilu oli mullekin pitkään se vaikea juttu... Itse tosin laihduin loppukesästä, että säät olivat vähän suotuisammat. Nyt olen hankkinut salikortin, ja näin opiskelijana motivoi ihan vain se että siitä joutuu maksamaan :D
Olisiko sinun mahdollista kävellä kauppaan? Töihin silloin tällöin? Mulla motivaatio nousi kun huomasin kuinka paljon parempi olo oli pienenkin hyötyliikunnan jälkeen! Senhän voi yrittää mahduttaa päivittäisten asioiden lomaan. TV:tä katsoessa mainostauoilla muutamat vatsalihakset, hampaita pestessä tusina kyykkyä, tanssimista ruokaa laittaessa yms. Vähäkin on niin paljon parempi kuin ei mitään. Voisitkohan saada miehestäsi tai jostakusta ystävästäsi seuraa kävelyille?
Itsellä muuten auttoi alkoholin kanssa se, että joi sitä hitaasti ja paljon vettä samalla/välissä (vesi auttaa muutenkin kyllä), niin ei mahaan kovin paljon mahdu edes. Alkoholin kohdalla saattaisi ehkä kalorienkin laskeskelu auttaa? Sitä ei edes tajua, paljonko sixpackissä on energiaa, ennen kuin luvut näkee silmiensä edessä.
Huomautteleville sukulaisillesi voisit mielestäni ihan suoraan sanoa, että tuollainen kommentointi ei motivoi yhtään, ja haluaisit mielellään nyt huolehtia itsestäsi ja painostasi itse. Minua ainakin vain masentaisi tuollainen, etkä ole sellaista ansainnut! Mitä mieheesi tulee, voisitko pyytää häntä esim. syömään pitsansa niin, ettet nää sitä? Se helpottaa jo kummasti, kun ei nää toisen herkuttelua. Itsellä vähän sama ongelma miehen kanssa. :D
-24 ja 32
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/970
Rikokseen syyllistyneen ulkomaalaisen karkoittaminen
Pistäkää naapurien postiluukkuihin kirjeitä ja vastaavia! Näiden maahanmuuttajien temput on saatava loppumaan!
Niin ja hei, kun painoa vähän lähtee, kannattaa ihmeessä mennä shoppailemaan! Eroa painossa ei muuten välttämättä edes huomaa heti, mutta yhtäkkiä vaatteet alkavatkin näyttää paremmalta päällä ja kiristävät vähemmän, shoppailu onkin kivaa. Ihana tunne :)
-36
[/quote]