Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen koettanut löytää oireilleni ei-vakavaa selitystä

Vierailija
11.03.2015 |

Mutta enimmäkseen tulee sydänvikaa tai joissain kohtin viitataan syöpään. Refluksitautiin käy osa oireista, mutta refluksitaudin oireita on vähän. Mulla on joitakin kuukausia ollut rintakipuja, joita olen pitänyt närästyksenä. Mutta ne ovat viime aikoina voimistuneet ja kestävät aamusta iltaan. Pari kertaa tällä viikolla olen herännyt niihin. En koe niitä kuitenkaan kovin voimakkaina. En hengästy rappusissa, mutta pyörällä en enää jaksa ajaa niin kovaa kuin ennen ja crosstrainerilla salilla sykemittari näyttää ihmeelisiä lukemia, olen ajatellut sen olevan rikki, mutta samaa on tullut jo kolmella eri laitteella - korkeita siis, kun perussykkeeni on yleensä matalahko. Ongelma on, että en tiedä miten lääkäriin, kun käyn töissä kaukana kotikunnasta, työterveyshuoltoon ei kuulu lääkärin palvelut ja yksityisiä ei täällä ole illasta auki, eikä oikein olisi varaakaan yksityiselle ainakaan kovin montaa kertaa. Keskikää mulle joku selitys, ettei tämä ole vakavaa. Suvussa on kyllä sydänvikaa, mutta elintapani ovat suht. terveelliset enkä ole ylipainoinen. 

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuossa oikein ole muuta keinoa kuin varata lääkäriaika terveyskeskukseen ja pyytää töistä vapaata sitä varten.

Vierailija
2/5 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista se rintakipu on? Pistävää vai puristavaa? Voisiko kyseessä olla joku rintaranganlukko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinänsä jos rinnassa tuntuu kipua levossakin, niin ei ole ollenkaan väärin mennä päivystävälle lääkärille tutkittavaksi. Tarkemmat tutkimukset voi tehdä arkipäivällä, mutta päivystyksessä ainakin saisi otettua EKG:n ja verikokeita ja tutkittua, ettei ole sydäninfarktista kyse.

Vierailija
4/5 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 19:44"]

Millaista se rintakipu on? Pistävää vai puristavaa? Voisiko kyseessä olla joku rintaranganlukko?

[/quote]

Voi kyllä ollakin. Teen lähes täysin istumatyötä, voisiko johtua siitä? Päälle vielä työmatkat.

Vierailija
5/5 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten kuulostaa tosi pahalta lihasjumilta tai vastaavalta koska kuvailet että kipua on niin usein. Itse jouduin kerran menemään ensiapuun kun sydämestä otti niin etten pystynyt oikein millään hengittämään...selvisihän se syy. Työpaikalla "käänsin" sellaista painavaa "kantta" vasurilla montakymmentä krt päivässä ja siitä mennyt sitten niin jumiin että hengittäminen tuotti kovaam kipua. Sain rentotus piikkejä ja saikkua ja hyvin meni ohi.