Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylen kysely: Koronapassi työpaikoille saa kansanedustajilta vankkaa kannatusta, perussuomalaiset vastustavat passia jyrkästi

Vierailija
07.12.2021 |

Ylen kysely: Koronapassi työpaikoille saa kansanedustajilta vankkaa kannatusta, perussuomalaiset vastustavat passia jyrkästi

Eniten kannatusta koronapassin käytön laajentamiselle näyttää olevan oppositiopuolue kokoomuksen riveissä. Kysymys jakaa oppositiota enemmän kuin hallitusta.

Iso osa kansanedustajista näyttää vihreää valoa koronapassin käytölle työpaikoilla. Tällä hetkellä esimerkiksi ravintolat voivat kysyä asiakkailtaan koronapassia, jos alueella on ravintolarajoituksia. Työntekijältä koronapassia ei voi vaatia.

Terveyden- ja hyvinvoinnin laitos THL on toivonut, että koronapassista tulisi porkkana rokottautumiselle.

Yle kysyi kansanedustajilta, pitäisikö myös työnantajilla olla mahdollisuus vaatia työntekijöiltä koronapassia. Hallitus on linjannut, että asiaa ryhdytään selvittämään yhdessä työmarkkinakeskusjärjestöjen kanssa. Päätöksiä ei näillä näkymin ole luvassa vielä tämän vuoden puolella.

Kysymys koronapassin laajentamisesta jakaa puolueita jyrkästi. Suurimmat jakolinjat löytyvät kuitenkin oppositiosta, eivät hallituksen sisältä.

Äärilaitoja edustavat kokoomus ja perussuomalaiset. Kokoomus näkee, että työnantajien oikeus kysyä koronapassia olisi hyvä tapa pitää yritykset auki ja työntekijät terveenä.

Perussuomalaiset vastustavat koronapassia tiukasti. Kyselyssä vain yksi perussuomalaisten kansanedustaja ilmoitti kannattavansa koronapassia. Puolueen kansanedustajia huolestuttaa, että koronapassi jakaa työntekijät kahteen leiriin: rokotettuihin ja rokottamattomiin.

https://yle.fi/uutiset/3-12213578

Kommentit (82)

Vierailija
81/82 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin rokottamaton oon. En aio ottaa koronarokotuksia, koska en nää niiden hyödyttävän mitenkään. Oon perusterve 21v nainen.

Halukkaat rokotetut on rokotettu eivätkä koronan saatuaan saa rokotuksen takia vaikeeta taudinmuotoa. Jos ite saan koronan niin se on mulle vaan flunssa. Jos sillä 0.0000001% todennäkösyydellä saan vaikeen koronan niin sit maksan tehohoidon vaikkapa täysin itse. Kyllä mä tiedän mitä mä teen.

Plus, suurin osa kansasta rokotettu ja silti koronaa levii koronapassin takia? Miks rokotetut luulee et nyt on joku suojakilpi et ei voi saada enää koronaa? Haloo. Rokottamattomat ei edes pääse tällä hetkellä mihinkään, niin eivät todellakaan ole syypäitä nyt.

Jos nyt tulee työpaikalle koronapassi niin moro vaan, mieluummin elän sitten kelan rahoilla. Joku muu saa tehdä työni johon on 2kk opastus ja vain minä osaan sen 1000 hengen yrityksessä. Saanpahan pikkuloman niin kauan kunnes ihmiset tajuaa ettei korona oo katoomassa mihinkään ja tää turha hysteria kuolee.

Vierailija
82/82 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitseeko peruskoululaisetkin passit käydäkseen koulua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi