Olen perusterve, enkä ole ottanut rokotusta.
Olen 25-vuotias nuori perusterve nainen. BMI 18. Tupakoimaton.
En öyhötä tästä asiasta vaan olen usein vain hiljaa ja kommentoimatta. Olen myös sitä mieltä, että jokainen tehköön omat valintansa. Tätä mieltä olin sikainfluenssarokotteestakin vaikka sen otin.
No nyt kuitenkin mua ollaan haukuttu koulussa ja töissä ja jätetty porukan ulkopuolelle sillä en ole ottanut koronarokotusta, jopa koulussa ryhmätöiden ulkopuolelle.
Musta tuntuu tosi pahalta käydä töissä ja koulussa kun mulle ollaan tälläisiä. Työkavereiden käytös mua kohtaan on muuttunut vasta kun saivat kuulla etten ole ottanut koronarokotetta.
Mitenköhän mä jaksan vielä vuoden koulussa ja töissä.. 😬
Kommentit (36)
Valitettavasti "perusterve" ei näemmä sisällä mielenterveyttä.
Mut siis tosi siistii, että SINULLA on pienempi riski vakvampaan tautimuotoon. Ehkä kyse on siitä etteuvät opiskelutoverisi ole tätä ymmärtäneet. Tilannetta saattaisi helpottaa jos selittäisit heille ettei SINULLE ole juurikaan vaaraa tästä taudista.
Mistä ne tietää, ettet ole ottanut rokotetta? Etkö sanonut olevasi asiasta hiljaa.
"Tyhmästä päästä tuleekin kärsiä."
Viittaatko nyt rokotehaitoista kärsiviin?
Niin, olet perusterve nyt. Mutta oletko perusterve vielä sen jälkeenkin, jos/kun sairastat covid19:n?
Tämä on syy, miksi minä, perusterve 52 vuotias otan koronarokotuksen: Haluan myös pysyä perusterveenä.
Vierailija kirjoitti:
Mut siis tosi siistii, että SINULLA on pienempi riski vakvampaan tautimuotoon. Ehkä kyse on siitä etteuvät opiskelutoverisi ole tätä ymmärtäneet. Tilannetta saattaisi helpottaa jos selittäisit heille ettei SINULLE ole juurikaan vaaraa tästä taudista.
Mä olen ainoa meidän luokalta joka ei ole rokotettu, en käy baareissa enkä muissa yleisötapahtumissa. Käyn koulussa ja töissä, maski naamalla kaikkialla. Oikeita ystäviäni toki näen ja kahvittelemaan toistemme luona usein.
Mutta oikeuttaako sun mielestä mun rokottamattomia luokkalaisten käytökseen?
-ap
Kyllä sä jaksat. Luoyat itseesi ja terveyteesi. Suojaat maskilla tarvittaessa ja testissä käyt, kun tarvitaan. Yhdenvertaisuuden vuoksi niiden tulee olla jatkossa ilmaiset, koska mikään laki ei velvoita rokotteeseen. Laita maksut verotukseen testeistä. Pärjäät, tsemppiä. Rokotetut ovat saaneet kiukkupiikin ☀️
Miksi kerroit? En minä ole kertonut kenellekään ettei minulla ole rokotuksia, hymistellyt vain mukana. Olen muutaman vuoden sinua vanhempi, normaalipainoinen myös, tupakoimaton, ja työskentelen erikoissairaanhoidossa, mutta en k-potilaiden kanssa. Ei ole kukaan kyllä myöskään suoraan rokotuksista kysynyt.
Jossain vaiheessa ehkä ne otankin, tai ainakin yhden, mutta en vielä. Ehkä keväällä. Jos työpaikalle tulee koronapassi, jään ilomielin kotiin ja alan opiskella uutta alaa, siihen minulla on hyvin varaa.
Siitä taas en ole ihan varma onko valtavasta työvoimapulasta kärsivällä osastollamme varaa menettää ainuttakaan hoitsua... Tiedän myös etten ole ainut rokottamaton siellä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä ne tietää, ettet ole ottanut rokotetta? Etkö sanonut olevasi asiasta hiljaa.
Jatkan, mutta mikään kiusaaminen ei tietenkään ole oikein, vaikket olekaan ottanut rokotusta.
Vierailija kirjoitti:
Olimme menossa koulun kanssa museoon, mutta mainitsin etten minä pääse mukaan, koska ei ole rokotusta.
-Ap
Haluaisin tietää, ovatko Pee Haavisto ja äS Marin ottaneet kaikki kolme?
Vierailija kirjoitti:
"Tyhmästä päästä tuleekin kärsiä."
Viittaatko nyt rokotehaitoista kärsiviin?
Haluatko kenties arvata toisen kerran?
Pandemia hiipuu pikkuhiljaa ja vöyhötys vähenee. Hyvin sä pärjäät, aika näyttää. Älä anna käydä luonnollesi mokomat nakkelijat.
Minäkin ottaisin rokotteen, jos kokisin olevani riskiryhmää. Nyt en ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olimme menossa koulun kanssa museoon, mutta mainitsin etten minä pääse mukaan, koska ei ole rokotusta.
-Ap
No ethän sinä sitten ole ollut asiasta hiljaa. Siltikään mikään kiusaaminen ei sen takia ole tietenkään oikein. Tyhmiä sellaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ainoa meidän luokalta joka ei ole rokotettu, en käy baareissa enkä muissa yleisötapahtumissa. Käyn koulussa ja töissä, maski naamalla kaikkialla. Oikeita ystäviäni toki näen ja kahvittelemaan toistemme luona usein.
-ap
Mitä merkitystä sillä on mikä oikeuttaa mitä? Luuletko, että luokkakaverisi muuttavat käytöstään jos täällä kirjoitetaan "juu, väärin on"?
Sinua ei voida pakottaa ottamaan rokotetta, mutta ei kai ketään sitten voi myöskään pakottaa hengaamaan rokottamattomien kanssa jos eivät sitä halua...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ne tietää, ettet ole ottanut ry okotetta? Etkö sanonut olevasi asiasta hiljaa.
-Ap
Passiakaan ei tarvita kohta lainkaan. Tsemppii menet minne pääset ja thats it
Vierailija kirjoitti:
Olet vaaraksi muille.
Ai kuten rokotetuille, jotka oletettavasti ovat suojanneet ITSENSÄ tältä tarttuvalta taudilta? Vai onko kuitenkin niin, että se tarttuu yhtälailla rokotettuihin ja rokotetuistakin kuin rokottamattomista? Ja parin päivän aikana tässä on uutisoitu rokotetuista ministereistä, jotka ovat altistaneet merkittävän määrän ihmisiä ja lähteneet altistuneena (vieläpä tietäen tästä) baariin. Että ketkähän tässä ovat vaaraksi ja kelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Mitä merkitystä sillä on mikä oikeuttaa mitä? Luuletko, että luokkakaverisi muuttavat käytöstään jos täällä kirjoitetaan "juu, väärin on"?
Sinua ei voida pakottaa ottamaan rokotetta, mutta ei kai ketään sitten voi myöskään pakottaa hengaamaan rokottamattomien kanssa jos eivät sitä halua...?
Ei tietenkään täydy hengailla, mutta mielestäni on outoa että muuttivat totaalisesti käyttäytymistään minuun kun kuulivat etten ole rokotettu.
Mielestäni myös aikuisten ihmisten kuuluisi osata käyttäytyä ja olla kiusaamatta ja syrjimästä ketään.
-Ap
Olet vaaraksi muille.