Haluaisko joku selittää missä kohtaa Sanna teki väärin?
Kaks rokotusta… Ei toiminut THL:n ohjeita vastaan lainkaan…
Hänellä myös oli puhelin mukana josta hänet olisi voitu tavoittaa.
Mutta kaikesta pitää näköjään nostaa mediahaloo.
Kommentit (629)
Ehkä tämä oli Sannan fiksu juoni saada jakautunut kansa takaisin samaan veneeseen. On yhteinen haukun kohde eikä vain toisia haukuta.😀
Ja lisäksi vielä sai koronapassin uskottavuutta murennettua sopivasti niin että mokoma sortoväline sai vähän lokaa niskaan.
Oletko ap hieman vajaa?
Sanden käytös ei oikein sovi Pääministerille. Baareissa kulkeva juopettelija joka nakkelee niskojaan altistumiselle ja asettaa ihmisiä vaaraan, ei todellakaan ole sopiva henkilö hoitamaan valtakunnan isoja asioita.
Ymmärsitkö nyt?
Onko kenenkään henkeä uhattu? Baarissa on rokotettuja kuten Marinkin on, Marinilla neg.testitulos ja ei ole ollut lähikontaktissa Haaviston kanssa. Vähän kuitenkin nyt perspektiiviä asioihin.
Sanna on keskenkasvuinen pissis. Toisaalta kutsumalla häntä tuolla nimellä tulee pilkattua keskiverto 13-15 vuotiaita pissiksiä, joilla on pm:iä enemmän kykyä itsenäiseen ajatteluun ja vastuun kantoon, toisin kuin valtiomme pääpissiksellä.
Mikä ihmeen paksupäädemari-inttäjä sinä olet!?!
Lue Iltalehden juttu, jossa jo otsikossa kerrotaan, että Sannan ja kumppaneiden selitykset ovat täysin järjen vastaisia. Siellä on ne kaikki kohdat käyty läpi ja osoitettu, että Sanna on vastuuton ja valheita stoorinsa täynnä.
Hänen olisi pitänyt noudattaa Valtioneuvoston itsensä hyväksymiä ministereitä koskevia ohjeita. Siis ohjeita jotka Marin oli ihan itse hyväksynyt 26. tai 28.11.21 (tarkista itse lehdistä, en rupea sinun vuoksesi lukemaan jutuja enää). Niiden ohjeiden mukaan hänen olisi pitänyt jäädä karanteeniin ihan heti, kun kuuli tartunnasta. Muut ministerit tekivät niin. Siihen ei mitään erityisohjeita olisi enää tarvittu yhtään mistään. Siis vain noudattaa omia ohjeitaan.
Sääntöjen mukaan ministereiden ml pääministerin on pidettävä AINA virkakännykkä mukanaan ja päällä, niin että heidät voidaan tavoittaa joka hetki. Ei siis ole vallinaista, ottaako sen mukaan ja pitääkö sitä päällä. Vastuuton koheli Sanna Marin ei tehnyt näin! Näin hän ei saanut viestejä. Hän ei edes kotiin mentyään viitsinyt tarkistaa oliko valtakunnassa jotakin hälyttävää tai vaadittiinko hänen toimiaan. Olisi tarvittu, mutta känninen Sanna ei kyennyt tai viitsinyt kännykkää tarkistaa. - Lässytys eduskunnan kännykästä on lässytystä.Kuten nähtiin, se ei tässäkään tapauksessa toiminut. Tämä turvallisuuspäällikkö, joka väitti, että viesti saadaan aina perille, on kyllä tyyppi, jonka toimet pitäisi tutkia. Jotain hämäärää siinä, että tulee aina sönkkäämään kun Marin jää kiinni ja tässä tapauksessa suorastaan valehtelemaan. TUossahan juuri nähtiin, ettei saatu yhteyttä pääministeriin, kun ei ollut virkakännykkää.
Ongelma on sekin että hän liikkuu piireissä, joissa pelkää kännykkänsä joutuvan vääriin käsiin tai varastetuksi. Pääministeri ei voi vaarantaa maata tällä tavalla. Jos katoaminen johtuu siitä, että hän on holtittomassa kännissä, niin vielä pahempi, koska hänen pitäisi olla joka hetki valmis johtamaan asioita, jos jotakin katastrofaalista tapahtuu.
Hän ei ole kykenevä hoitamaan vaativaa tehtävää. Hän on niin tyhmä, ettei ymmärrä, että pääministeri on instituutio joka on töissä 24/7, milloin tahansa tilanne vaatii. Pääministeri ei ole "kuka tahansa nuori nainen", vaan todellakin myös vapaa-ajalla instituutio.
Sanna valehteli. Hän on saanut tiedon altistumisestaan illan kuluessa, mutta jatkoi silti biletystä.
Vierailija kirjoitti:
"Haluaisko joku selittää missä kohtaa Sanna teki väärin?"
1. Koronan ilmaantuvuus koko pandemia-ajan korkein.
2. Tartuntamäärät koko pandemia-ajan korkeimmat, vaikka suurinta osaa rokotetuista ei edes suostuta testaamaan.
3. Marraskuussa kuoli 177 ihmistä Suomessa koronaan ja 77 viimeisellä viikolla. Nyt joulukuussa 7 päivässä 49 koronaruumista ja tässä kuussa tulee ylittymään koko pandemian ajan Suomen koronakuolemien kuukausikohtainen määrä (helmikuu 2020 197) koronavainajaa. Kaiken lisäksi suurin osa koronaan kuolleista on täysrokotettuja riskiryhmiä mm. 80% yli 70-vuotiaita.
4. Valheista huolimatta "nyt EI ole aika elää" bilettämällä.
5. Mm. korkean rokotekattavuuden Portugalissa on ollut pakko laittaa rajoituksia ja sulkuja myös koronapassillisille rokotetuille, koska tartunnat, sairaalahoito ja koronakuolemat vain nousevat. Lupa tartuttaa -passi ei toimi, koska yhä paremmin huomataan miten täyden rokoteannoksen saaneet tartuttavat aivan siinä missä rokottamattomatkin. Norjan pikkujoulumassatartunta, Tanskan pikkujoulumassatartunta, Espanjan hoitajien pikkujoulumassatartunta, Lukon joukkueen massatartunta jne. kaikki rokotepassillisten täysrokotettujen aikaansaamia. Suomenkin on pakko laittaa pian hätäjarru päälle rajoittaen rokotettujen bailaamista, parveilua ja matkailua.
6. Sairaalassa olevista täyden rokoteannoksen saaneiden määrä kasvaa.
7. Nyt ollaan vasta alussa kausivaihtelevan hengitystieinfektio/covidkauden pahimmassa jaksossa. Joulu-huhtikuu vielä jäljellä, siis 5 pahinta covid-kuukautta. Koska tartunnat on päästetty rajoituksetta leviämään, roihu tulee olemaan ennätyksellinen tartunnoissa, sairaalahoitotarpeessa, tehohoitotarpeessa ja koronakuolemissa. Koronakuolemissa lyödään pian kuukausittaiset ennätykset 200 koronavainajan haamurajalla ja se on vasta alkua, ellei hätäjarrua käytetä.
Olisiko tässä syytä.
Edelleen koronatartunnat huippulukemissa - ei ihme kun jopa pääministeri toimii huonona esimerkkinä
Suomessa 1 542 uutta koronatartuntaa – katso tilanne eri kunnissa
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008457106.html
Vierailija kirjoitti:
Sannalla oli mukanaan puhelin johon olisi saanut tarvittaessa yhteyden, Sannalla oli mukanaan turvamies/miehiä joihin olisi saanut yhteyden.
Kyse on jonkun mielestään väärin kohdellun virkamiehen/-naisen kosto jostakin aiemmasta.
On virkamiehiltä käsittämätöntä kädettömyyttä ettei muka tiedetä PÄÄMINISTERIN puhelinnumeroita.
Kyllä pääministerin viranhoitoon kuuluva puhelinnumero oli tiedossa, ja juuri siihen viestitettiin, mutta PM ei hoitanut virkaansa kun ei pitänyt valtakunnan poliitikan ykköspuhelinta mukana.
Mulla ei muuten ois ongelmaa asian kanssa, mutta kun juuri selvisi ettei Marin ole toiminut niiden valtioneuvoston ohjeiden mukaan, joista hänen pitäisi pääministerinä olla erittäin tietoinen. Ei muka kyseenalaistanut valtiosihteerin ohjetta. Molempien olisi pitänyt olla ohjeiden tasalla. Miten voi olla, että kumpikin on pihalla ohjeista, jotka jo marraskuun lopulla annettu?
Jos mies pääministeri olisi tehnyt kaiken mitä Sanna, hänet olisi erotettu jo lähes kaksi vuotta sitten.
Mun perheessä on tehohoidon sairaanhoitaja. Mun äiti. Tajuuks kukaan miltä se tuntuu kun oma äiti itkee sitä ettei ihmisiä pysty pelastaan. Ne kuolee käsiin vaikka tekis mitä. Vapaapäivänä äiti vaan nukkuu ja sitte taas nukkuu. sitte se tekee monta vuoroo peräkkäin ku on taas töissä. Meidän perhe ei käy missään ja kaikki me pidetään hengityssuojia ettei äiti vie töihin kellekään virusta.
Mun äiti kirjoitteli tänne palstalle sillon kun se jaksoi vielä. Nyt se käy töissä, itkee ja nukkuu.
V*ttu kaikki idiootit jotka ei tajuu mitää. Älkää edes kaatuko liukkailla koska sitä kipsausta voi kuulema joutua odottamaan päivän.
Varmaan löytyy joku syntipukki. Jos ei muuta niin vaikka valtioneuvostossa työskentelevä siivooja, joka saa kenkää.
Vierailija kirjoitti:
Mun perheessä on tehohoidon sairaanhoitaja. Mun äiti. Tajuuks kukaan miltä se tuntuu kun oma äiti itkee sitä ettei ihmisiä pysty pelastaan. Ne kuolee käsiin vaikka tekis mitä. Vapaapäivänä äiti vaan nukkuu ja sitte taas nukkuu. sitte se tekee monta vuoroo peräkkäin ku on taas töissä. Meidän perhe ei käy missään ja kaikki me pidetään hengityssuojia ettei äiti vie töihin kellekään virusta.
Mun äiti kirjoitteli tänne palstalle sillon kun se jaksoi vielä. Nyt se käy töissä, itkee ja nukkuu.
V*ttu kaikki idiootit jotka ei tajuu mitää. Älkää edes kaatuko liukkailla koska sitä kipsausta voi kuulema joutua odottamaan päivän.
Ja kenenköhän vika on vaillinaiset tehohoidon resurssit?
Vierailija kirjoitti:
Varmaan löytyy joku syntipukki. Jos ei muuta niin vaikka valtioneuvostossa työskentelevä siivooja, joka saa kenkää.
Eiköhän nyt saa kenkää se Haapajärvi, jonka syyksi tätä lähdettiin jo pistämään. Tai siis Haapajärvi varmaan jättää eroanomuksensa ihan painostamatta, niinkuin muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No v*ttu ei ainakaan mun äitin idiootti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronapassillisen bilekansan.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ap hieman vajaa?
Sanden käytös ei oikein sovi Pääministerille. Baareissa kulkeva juopettelija joka nakkelee niskojaan altistumiselle ja asettaa ihmisiä vaaraan, ei todellakaan ole sopiva henkilö hoitamaan valtakunnan isoja asioita.
Ymmärsitkö nyt?
Eikä varsinkaan seurassa ja paikoissa, missä hän katsoo mahdolliseksi, että hänen kännykkänsä varastetaan tai se joutuu vääriin käsiin. TIetysti mahdollista, että hän pelkää omaa juopumistilaansa, jossa soheltaisi kännykän kadoksiin ja ties kenen löydettäväksi. - Yksikään vastuuntuntoinen ja pääministerin tehtävän ja aseman ymmärtävä ei lähde tällaisille reissuille.
Hän siis jätti vastoin määräyksiä virkakännykän pois. Kaikista valheellisista selityksistä huolimatta on tullut täysin selväksi, että pääministeriä ei pystytty tavoittamaan kännykän puuttumisen vuoksi.
On selvää, että kyse lähteminen ryyppäämään ja rellestämään oli tahallinen useammankin säännön rikkomus. Kenenkään ei olisi erikseen edes tarvinnut ilmoittaa Marinille, että hänen tulee siirtyä karanteeniin ja välttää kontakteja. Hän on ihan itse hyväksynyt säännöt, joissa näin vaaditaan valtioneuvoston jäseniä tekemään. He eivät ole taviksia, joten heillä on tiukemmat säännöt kuin THLn taviksille antamat säännöt.
Teinipissikseltä puuttuu tehtävän vaatima kypsyys ja äly. Tytöllä on mennyt päähän ja katsoo voivansa rikkoa kaikkia sääntöjä ja tehdä mitä tykkää. Syynä tähän se, että punavihreät toimittajat ovat suojelleet häntä kaiken aikaa vailla mitään kritiikkiä. Niinpä hän katsoo asiakseen solvata kansalaisia kaikenlaisilla tyhmillä keskenkasvuisen boomer-viesteillä (olikohan kännissä silloinkin) ja hillua sääntöjen vastaisesti missä ja miten vaan. Hän ei ymmärrä, että pääministeri on instituutio 24/7/365 niin on virallisesti tehtävässä. Hänen tulee olla aina tavoitettavissa ja aina toimintakunnossa.
Ihan perusasioita.
Kiva kun ei tarvitse enää välittää suosituksista kun pääministerikään ei välitä. Tämä on varsin selkeää.
Sanna teki suurimman virheen tässä:
1) ei ollut mukana puhelinta, jota käytetään, kun viestitään ministereille. Pääministerin on velvollisuus kantaa tätä puhelinta aina mukanaan. Näin on siis sovittu, että yhteydenpito hoidetaan.
Jos tämä on Sannan mielestä huono käytäntö, hänen pitää muuttaa käytäntöä, ennen kuin jättää puhelimen kotiin. Hän ei voi tuosta noin vain päättää, että ”minä en tätä puhelinta kanna mukana, ettei se vaan katoa”.