Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla oli köyhänä opiskelijana enemmän vaatteita kuin nyt

Vierailija
10.03.2015 |

Silloin oli joka kuukausi varaa ostaa jotain itselle, nyt ehkä kerran vuodessa. Minulla on tällä hetkellä yhdet housut, ei edes oloasun housuja vaan kuljen kotona kalsareissa (joita omistan kahdet, molemmat rikki), yhdet rintaliivit, kolme paitaa ja kaksi t-paitaa, alushousuja sentään viikon jokaiselle päivälle. En enää omista toppahousuja, yöasuja, hameita, mekkoja, alusasusettejä, kaikki on käytetty loppuun tai jääneet pieniksi ja heitetty menemään.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ei nytten muka ole varaa? Olen opiskelija ja jään joka kk 300 euroa miinukselle (kesän säästöt + tuki).

Vierailija
2/48 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat menee asuntolainaan, päivähoitoon, työmatkoihin, elämiseen ja elättämiseen. En olisi koskaan opiskeluaikana kuvitellut, että itseen panostaminen tulee jäämään näin minimiin perheen perustamisen jälkeen. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kirpparilta saa muutamalla eurolla housuja....vähän viitseliäisyyttä kehiin.

Vierailija
4/48 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 00:00"]no kirpparilta saa muutamalla eurolla housuja....vähän viitseliäisyyttä kehiin.
[/quote]
En ala mitään toisten vanhoja riepuja ostelemaan. Hakuammuntaa sitä paitsi. ap

Vierailija
5/48 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä tulojesi mukaan. Mitäs otit liian suuren asuntolainan. Minä olen opiskelija, ja mulla on vähän vaatteita. Suurin osa on ajoilta ennen ipiskelua, koska fiksuna tyttönä en ole taloudellisistakaan syistä lihonut. Jos tarvitsen uuden paidan tai hameen, äidin tai ystävän vanha vaate voi sopia. Tai kirpparilta saa pikkurahalla.

Vierailija
6/48 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntolainapa ei olekaan suuri. Lyhennys 400 e/kk. Ei sillä rahalla asuta edes vuokralla. Se vaan että tuloilla pitää kustantaa neljän muunkin ihmisen eläminen. Opiskeluaikana en ottanut edes lainaa, silti pystyin ostamaan joka kuukausi jonkun vaatteen. Noh, ehkä silloin löytyi helpommin halpoja vaatteita. Esim. halpis-rintsikat ei enää istu, pakko ostaa kunnolliset = kalliimmat. Ja ehkä mä olen myös unohtanut itseni ruuhkavuosissa, omat tarpeet tulee aina viimeisenä. Eikä esim. vaatekaupassa käymiseenkään ole aikaa ilman suunnittelua. ap

Vierailija
7/48 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 00:04"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 00:00"]no kirpparilta saa muutamalla eurolla housuja....vähän viitseliäisyyttä kehiin. [/quote] En ala mitään toisten vanhoja riepuja ostelemaan. Hakuammuntaa sitä paitsi. ap

[/quote]

sulla taitaa olla vanhentuneet käsitykset kirpputoreista. nykyään vaatteiden kierto on niin nopeaa, ihmiset ostaa usein uusia vaatteita, ja sitten laittavat todella vähän käytettyjä kirppareille. siis muutaman kerran päällä olleet. minusta juuri farkut on sellaiset, joita voi hyvin ostaa kirpparilta, koska laatuero ei ole suurensuuri ihkauusiin verrattuna. kengät minäkin haluan mieluummin uutena, mutta kirpparilta hakisin, jos olisi rahasta todella tiukkaa. jos ei tällaiset vähän käytetyt farkut kelpaa, sitten ei auta muuta kuin olla pylly paljaana. mutta tiedä sitten kuinka fiksua sellainen on.

Vierailija
8/48 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 00:16"]

Asuntolainapa ei olekaan suuri. Lyhennys 400 e/kk. Ei sillä rahalla asuta edes vuokralla. Se vaan että tuloilla pitää kustantaa neljän muunkin ihmisen eläminen. Opiskeluaikana en ottanut edes lainaa, silti pystyin ostamaan joka kuukausi jonkun vaatteen. Noh, ehkä silloin löytyi helpommin halpoja vaatteita. Esim. halpis-rintsikat ei enää istu, pakko ostaa kunnolliset = kalliimmat. Ja ehkä mä olen myös unohtanut itseni ruuhkavuosissa, omat tarpeet tulee aina viimeisenä. Eikä esim. vaatekaupassa käymiseenkään ole aikaa ilman suunnittelua. ap

[/quote]

Tuon takia kannattaa perustaa sellainen vakaa perhe, jossa on kaksi vanhempaa kantamassa vastuuta eikä yksinhuoltaja

Vierailija
9/48 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä tuottaa pettymys, mutta en ole edes yksinhuoltaja. ap

Vierailija
10/48 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan rahaa jää kuussa kulutukseen, mutta on niin paljon tarpeita, että omani eivät koskaan yllä ykköseksi. Opiskeluaikana ei ollut muita huolehditravana, silloin kulutin ainoastaan itseeni. ap

Vierailija
11/48 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on naurettava. Ostan itse halpoja, hyväkuntoisia vaatteita kirppikseltä tai kierrätyskeskuksesta. Olen luova ja yksinkertaisilla tuunauksilla saa erikoisempiakin. Kukaan ei muuten ikinä tajua,että vaatteeni on käytettyjä.

Ap voisi mennä itseensä ja lopettaa turha natina.

Vierailija
12/48 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama tilanne, mutta ostan kaikki vaatteeni kirppikseltä. Talvitakit, toppahousut, farkut, kengät... Kaikkea löytyy hyväkuntoisena hyvin vähällä vaivalla. Liivit ja alusvaatteet on Lindexin -70% alella. Tämä on varmasti vain asenne ja viitseliäisyys kysymys.

Vierailija
13/48 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on.

Vierailija
14/48 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittehän, että joka paikassa ei ole kirpputoria ja Lindexiä? En ole ap, ja olen yh ja aika samassa tilanteessa. Ja ennenkuin sanotte että itse olen asuinpaikkani valinnut niin ei, se johtuu työpaikasta. Elämä vaan on joskus näin. En valita vaan haluan että ymmärrätte ettei kaikilla vaan ole samat olosuhteet.

Vierailija
15/48 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä valittaja olet! Miksi teet kasan lapsia ilmeisesti miehelle joka on työtön? Tuskin kän on aina työtön vai mikä omaishoitaja hänelle olet? Miksi teet ilmeisesti kouluttamatonta mstalapalkkatyötä? Olen itse maisteri ja Suht pienituloinen,mieheni normituloinen ja asumme vuokralla. Lapsen teette yhden kun alkaa olla varaa,säästämme ensin muutaman vuoden. Oma vikaa haloo!!!!

Vierailija
16/48 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, ehkä minulla on väärä käsitys kirpputoreista, josniin moni onnistuu niiltä järkeviä vaatteita löytämään. Minä olen nähnyt niillä lähinnä venakkoglittereitä, olkatoppauksia, hajakokoja ja laihduttaneiden entisiä telttoja. Tätä tarkoitin hakuammunnalla: ei voi mennä tarkoituksella ostamaan esim housuja, koska niitä ei välttämättä ole. Voi olla alueestakin kiinni, en asu pk-seudulla. Opiskeluaikana kävi lindexin yms halpisrintsikat, enää ne eivät istu. Olen sovittanut monet ja moneen kertaan. ap

Vierailija
17/48 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 23:52"]Rahat menee asuntolainaan, päivähoitoon, työmatkoihin, elämiseen ja elättämiseen. En olisi koskaan opiskeluaikana kuvitellut, että itseen panostaminen tulee jäämään näin minimiin perheen perustamisen jälkeen. ap
[/quote]

Kenen elättämiseen?

Vierailija
18/48 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kokeileppa Kappahlin alusvaatteita, ne sopivat mulle paremmin kuin lindexin.

Mun bruttopalkka on 4600, on mies ja 3 lasta. Silti ostan osan vaatteistani kirppikseltä. Mulla on esim pitkä villakangastakki kirppikseltä 25 euroa, nahkahame 12 euroa. Farkkuja ostin viime kesänä kappahlin alesta 10 euroa kappale. Mulla olisi helpostikkin varaa ostaa kaikki uutena, mutta siinä ei ole mitään järkeä. Suosittelen tutustumaan facebook-kirppiksiin. Kannattaa hankkia myös niille lapsille vaatteita kirppikseltä.

Vierailija
19/48 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 07:42"]Hirveä valittaja olet! Miksi teet kasan lapsia ilmeisesti miehelle joka on työtön? Tuskin kän on aina työtön vai mikä omaishoitaja hänelle olet? Miksi teet ilmeisesti kouluttamatonta mstalapalkkatyötä? Olen itse maisteri ja Suht pienituloinen,mieheni normituloinen ja asumme vuokralla. Lapsen teette yhden kun alkaa olla varaa,säästämme ensin muutaman vuoden. Oma vikaa haloo!!!!
[/quote]
Veikkaan että maksat vuokraa enemmän kuin minä lainaa. Olen FM ja koulutustani vastaavassa työssä, netto 1900. Mies töissä, mutta tulot kausittaisia. Meillä on kaksi päiväkoti-ikäistä lasta. Oman työni takia tarvitsen auton. Kiinteät kustannukset minun vastuullani säännöllisten tulojen takia, miehen tuloista riippuen myös osa muuttuvista ja maksan välillä myös miehen laskuja. Kun miehellä on rahaa enemmän, laitan etukäteen mm. lainaan jotta kikut joustaa kun tuloja on vähemmän. Talous on hallinnassa, mutta omasta kulutuksesta joutuu tinkimään. ap

Vierailija
20/48 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 08:18"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 07:42"]Hirveä valittaja olet! Miksi teet kasan lapsia ilmeisesti miehelle joka on työtön? Tuskin kän on aina työtön vai mikä omaishoitaja hänelle olet? Miksi teet ilmeisesti kouluttamatonta mstalapalkkatyötä? Olen itse maisteri ja Suht pienituloinen,mieheni normituloinen ja asumme vuokralla. Lapsen teette yhden kun alkaa olla varaa,säästämme ensin muutaman vuoden. Oma vikaa haloo!!!!
[/quote]
Veikkaan että maksat vuokraa enemmän kuin minä lainaa. Olen FM ja koulutustani vastaavassa työssä, netto 1900. Mies töissä, mutta tulot kausittaisia. Meillä on kaksi päiväkoti-ikäistä lasta. Oman työni takia tarvitsen auton. Kiinteät kustannukset minun vastuullani säännöllisten tulojen takia, miehen tuloista riippuen myös osa muuttuvista ja maksan välillä myös miehen laskuja. Kun miehellä on rahaa enemmän, laitan etukäteen mm. lainaan jotta kikut joustaa kun tuloja on vähemmän. Talous on hallinnassa, mutta omasta kulutuksesta joutuu tinkimään. ap
[/quote]

Oletko tradenomi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän