Työkaverista jää huono mieli päiväksi
Käyn aina ehtiessäni tuuraamassa siivoustöissä, ja toinen siellä tämänhetkisistä vakituisista on mielestäni sietämätön. Hänen käytöksensä on kaikinpuolin työkavereita väheksyvää. Hän paasaa itsestäänselviä asioita kuin idiootille, komentelee epäkohteliaasti sen sijaan että pyytäisi, puuttuu asioihin jotka hänelle eivät kuulu ja töksäyttelee ikäviä kommentteja hyvin alentuvasti. Välillä hän heittäytyy puhumattomaksi, ja sitten pitää arvailla että minnehän päin se kärryjen kanssa nyt meni. Kerran hän alkoi korjaamaan jälkiäni, vaikka ihan hyvin tein homman eikä hän sitä sen kummemmaksi saanut.
Olen kiltti ja rauhallinen luonne ja tullut yleensä toimeen ihmisten kanssa vaikken heistä pitäisikään, mutta tästä työkaverista jää ikävä mieli loppupäiväksi. Vallankin aamuisin hän on erityisen kiukulla tuulella, joten päivä jo alkaa huonossa hengessä. Olen itse kiva kaikille ja välillä hänen ollessa hyvällä tuulella saan kuunnella ja myötäelää hänen kivoja juttujaan joista hän vuolaasti kertoo. Hän sen sijaan käyttäytyy kuin mikäkin moukka.
Mietin jo välillä että jättäisin koko homman tämän ihmisen takia, mutta rahallisesti sitä ei vielä viitsisi tehdä. Hänen käytöksensä ei ihan täytä työpaikkakiusaamisen kriteereitä, mutta harvinaisen paskan olon hän onnistuu luomaan ainakin minulle. Sen verran aion kyllä sisuuntua että sanon suoraan jos vielä huomauttelee epäasiallisuuksia.
Kiitos kun sain purkautua edes tänne.
Olisko vaikka esimies mitään? Turhaa täällä valittaa jos ei itse yritä ratkaista tilannetta.
t. esimies