Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iso riita joulusta

Vierailija
06.12.2021 |

Meillä oli pienesti joulua esillä, oli muutama kynttilälyhty, keittiössä ikkunakoriste ja pari enkeliä. No kolmannen tai neljännen kerran viikon sisään mieheni murjottaa joulusta, mainitsi vihaavansa ja kärsivänsä joulustressistä. Mä olen mielestäni aika vaatimaton tässä asiassa.

No nyt hiillyin tästä ainaisesta marinasta. Keräsin kaikki pois ja sanoin että joulu oli mun osalta tässä. Ei ikinä enää yhtään mitään.
Tämä joulunalkutus on kestänyt vuosia ja olen vähentänyt kaikkea jouluista vuosi vuodelta ja samaan aikaan narina on kasvanut. Nyt tultiin joulun suhteen tien päähän.

On muuten viimeinen joulu tässä talossa.
Ensi vuonna sitten muualla ja ihan jotain muuta.
Mitta avioliiton suhteen on nyt täynnä.

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun mies kuulostaa tosi ankealta tyypiltä. Ei tarvitse mikään jouluihminen olla, mutta avioliitossa pitää tehdä kompromisseja. Kuulostaa siltä että sä yritit, sun mies ei. Ottaisin koristeet ja lähtisin mökille tai hotelliin joulunviettoon ilman ankeuttajaa. Istukoot yksin pimeässä.

Tätä olin myös itse tulossa ehdottamaan - varaa kaikessa hiljaisuudessa itsellesi jouluksi pari yötä hotellissa, mielellään kylpyammeellisessa huoneessa. Nauti ja fiilistele joulusta ja vietä joulua juuri kuten itse haluat

Kaikesta ei tarvitse pitää mutta avioliitossa pitää toisen iloa kunnioittaa ja olla pilaamatta sitä omalla valituksella. Kaikkea hyvää sinulle!

Vierailija
62/76 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies oli samanlainen, on varmaan edelleen mutta ei tarvi kuunnella natinaa kun heti viime joulun jälkeen laitoin eropaperit menemään ja nyt nautin!

Siis otit eron ihan vaan joulun takia eikä muita ongelmia ollut? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä se ukkos joulussa stressaa? Jos ei paria koristettakaan kestä? Ihme tyyppi.

Jokainen meistä tuntee jonku jouluhössöttäjän, ellei ole sellainen jopa itse. Ei ole vaikea kuvitella mitä traumoja sellainen aiheuttaa ja omaan kotiinsa ei halua mitään mikä niistä muistuttaa.

Vierailija
64/76 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä se ukkos joulussa stressaa? Jos ei paria koristettakaan kestä? Ihme tyyppi.

Jokainen meistä tuntee jonku jouluhössöttäjän, ellei ole sellainen jopa itse. Ei ole vaikea kuvitella mitä traumoja sellainen aiheuttaa ja omaan kotiinsa ei halua mitään mikä niistä muistuttaa.

Kun kukaan muu kuin nainen talossa ei siitä joulusta välitä, ellei lapsia ole aivopesty samaan.

"MIKSEI kukaan auta mua ripustaan krääsää jota kukaan ei halua!!!!!!!!!!!!!!"

"Isästännekään ole mihinkään stana mua ahdistaa tää!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

"EI NOIN! KATO NYT MILTÄ SE NÄYTTÄÄ!!!!!!!!!"

"EI JUMALAUTA SAATANA MENKÄÄ NYT POIS MUN SILMISTÄ JUMALAUTA!!!!!!!!!!!!!!!"

"Kukaan ei mua auta vaihtaan verhoja, yksin saa raataa niska limassa!!!!!!!!!!"

****heittää roskiin muiden tavaroita jotka eivät miellytä omaa silmää ja laittaa tilalle kynttilöitä***

Vierailija
65/76 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että joulu on näille joulunvihaajille jopa vieläkin tärkeämpi kuin jouluihmisille. Se on heille juhla, johon saa purkaa kaiken patoutuneen aggression oikeastaan koko elämää kohtaan.

Valitus alkaa usein jo ennen kuin ekat joulukalenterit tulee kauppoihin. Joku mainitseekin vaikka joulukortit, niin alkaa se marmatus "joulu hössötyksestä". Kukaan muu ei edes hössötyksestä, kuin tämä valittaja.

Yleensä jouluvalitus saavuttaa huippunsa aatonaattona. Aatto mökötetään, se on vähän kuin krapulapäivä kuukausien valituksen jälkeen. Vuosikymmenen jouluvalittajan kanssa parisuhteessa olleena en osaa enää kuvitellakaan joulunodotusta ilman valitusta. Vaikka olisihan se toisaalta kiva joskus laittaa joulua yhdessä ilman tuota puolen vuoden narinaa.

Vierailija
66/76 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kukaan muu kuin nainen talossa ei siitä joulusta välitä, ellei lapsia ole aivopesty samaan.

****heittää roskiin muiden tavaroita jotka eivät miellytä omaa silmää ja laittaa tilalle kynttilöitä***

Sinulla on tosi pahat traumat lapsuuden jouluista. Älä kuitenkaan siirrä niitä omille lapsillesi.

Vierailija
67/76 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole meiltä. Olen täysin kyvykäs tekemään asioita ihan itse, miehen ei tarvitse osallistua, kun ei ole hänen juttunsa. Kuten mainitsin, ei niitä joulujuttuja nyt kuitenkaan älyttömästi ole ettenkö itse selviäisi.

Se tässä harmittaa kun tunnelma joulun suhteen on täysin zen ja emme huku koristeisiin ja silti kaikki on väärin

Vierailija
68/76 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ehdotan, että järjestä itsellesi oma jouluohjelma. Kerro miehelle, ettette vietä joulua yhdessä ja hänen ei ole pakko viettää joulua ollenkaan. Luultavasti se stressi on pois pyyhitty.

Vierailija
69/76 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on vuosia jatkunut, niin olis pitänyt jo pitää keskustelu miehen kanssa tästä aiheesta vuosi sitten. Nyt olet kuunnellut miehen joulunalkutusta ja kerätä patoutunutta mielipahaa, joka vihdoin purkautui vihdoinkin tuollaisena lapsellisena kiukkuna. Kaksi keskenkasvuista ihmistä teillä saman katon alla.

Sinäkö luulet, että aloittaja ei ole sanonut miehen marinasta mitään 20 vuoden aikana? Eikö mies osaa ajatella sitä, että hän pilaa vaimon jouluilon vuosi toisensa jälkeen?

Samalla tavalla vaimo pilaa miehen joulun hössöttämällä siitä joulusta. Parasta olisi, että viettävät joulun erillään ja arkena taas sulassa sovussa yhteen 

Vierailija
70/76 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kai nyt sitten esimerkki ihmisestä jolla on hyvin spesifi joulutrauma

Vierailija
71/76 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se joulukinkku!

Vierailija
72/76 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassua mutta tämä kuulostaa hyvin paljon joulua vihaavalta äidiltäni, joka sitten hössötti kuitenki stressaantuneena koko joulun jostain syystä. Traumatisoi itsensä kai.

Vierailija
73/76 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis etteks te puhuneet tästä ENNEN naimisiinmenoa? Miten haluaa elää arkea ja juhlaa, vai eikö halua juhlia lainkaan? Kyseessähän on aka oleellinen arvomaailmaan, elämäntapoihin ja haaveisiin liittyvä asia.

Arvaa mitä? Puhuttiin kyllä ja alkuun meni No jos ei nyt hyvin niin ainakin ihan kohtuullisesti. Sitten tuli lapsia ja silloinkin pärjättiin, vaan nyt viime vuosina kaikki menee huonosti. Nyt hänestä on tullut aivan mahdoton, kaikki jouluun liittyvä on suoraan $@@t@n@$t@ ja mikään jouluun liittyvä ei ole tarpeeksi vähän. Itseasiassa kaikki juhlat saa sen kaikkein pahimman esiin. Onhan näitä juttuja vuoden mittaan, vappu, juhannus ja syntymäpäivät. Nämä nyt ensin alkuun. Jos olis aina maanantai tai keskiviikko niin olis ihan parasta. Tiiättekö, 20 vuotta pelkkää maanantaita on pidemmän päälle aika ikävää.

Ap

Mä tiedän miksi se marisee.

Sillä on salarakas ja nyt kun on pyhiä ja aattoja niin se ei pääse tätä salarakastaan tapaamaan. Ja kaiken kukkuraksi salarakas viettää kivaa joulua oman perheensä kanssa, joten ukko on mustis.

Vierailija
74/76 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis etteks te puhuneet tästä ENNEN naimisiinmenoa? Miten haluaa elää arkea ja juhlaa, vai eikö halua juhlia lainkaan? Kyseessähän on aka oleellinen arvomaailmaan, elämäntapoihin ja haaveisiin liittyvä asia.

Arvaa mitä? Puhuttiin kyllä ja alkuun meni No jos ei nyt hyvin niin ainakin ihan kohtuullisesti. Sitten tuli lapsia ja silloinkin pärjättiin, vaan nyt viime vuosina kaikki menee huonosti. Nyt hänestä on tullut aivan mahdoton, kaikki jouluun liittyvä on suoraan $@@t@n@$t@ ja mikään jouluun liittyvä ei ole tarpeeksi vähän. Itseasiassa kaikki juhlat saa sen kaikkein pahimman esiin. Onhan näitä juttuja vuoden mittaan, vappu, juhannus ja syntymäpäivät. Nämä nyt ensin alkuun. Jos olis aina maanantai tai keskiviikko niin olis ihan parasta. Tiiättekö, 20 vuotta pelkkää maanantaita on pidemmän päälle aika ikävää.

Ap

Mä tiedän miksi se marisee.

Sillä on salarakas ja nyt kun on pyhiä ja aattoja niin se ei pääse tätä salarakastaan tapaamaan. Ja kaiken kukkuraksi salarakas viettää kivaa joulua oman perheensä kanssa, joten ukko on mustis.

Auton vararenkaan alla odottaa pinkki babydoll-asu rakastajatarta varten, ja ukko käy kuumana kuin hellankoukku, kun kuvittelee kii.maisessa mielessään näkyä mistä haluaisi päästä heti nauttimaan. Katselee patoutuneena ja pikkuerek.tiossaan jotain joulutuikkuja ja kiroilee mielessään täysiä kassejaan.

Vierailija
75/76 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole lapsia enää kotona ja kantti kestää - en tuossa tilanteessa tosiaan tekisi mitään sitten enää joulun eteen.

Toki itselleni hommaisin sen paikan, jossa viettää joulu oman mielen ja ruokien kanssa.

Sinne kotiin sitten tasan se, mitä jääkaapista löytyy. Siinähän on jouluansa viettämättä.

Oikeastiko hän haluaa pelkkää arkea 365?

Vierailija
76/76 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on vuosia jatkunut, niin olis pitänyt jo pitää keskustelu miehen kanssa tästä aiheesta vuosi sitten. Nyt olet kuunnellut miehen joulunalkutusta ja kerätä patoutunutta mielipahaa, joka vihdoin purkautui vihdoinkin tuollaisena lapsellisena kiukkuna. Kaksi keskenkasvuista ihmistä teillä saman katon alla.

Sinäkö luulet, että aloittaja ei ole sanonut miehen marinasta mitään 20 vuoden aikana? Eikö mies osaa ajatella sitä, että hän pilaa vaimon jouluilon vuosi toisensa jälkeen?

Samalla tavalla vaimo pilaa miehen joulun hössöttämällä siitä joulusta. Parasta olisi, että viettävät joulun erillään ja arkena taas sulassa sovussa yhteen 

Mitä ihmeen hössötystä se nyt on, jos muutaman koristeen laittaa?? En ymmärrä ihmisiä, joiden mielestä kaikki jouluvalmistelut ovat hössöttämistä. Mikään juhla ei synny ilman vaivannäköä. Mutta kenenkään ei ole pakko juhlia mitään. Tosin soisin lapsellisten ihmisten erottavan arjen juhlasta, mutta kukin tyylillään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän