Iso riita joulusta
Meillä oli pienesti joulua esillä, oli muutama kynttilälyhty, keittiössä ikkunakoriste ja pari enkeliä. No kolmannen tai neljännen kerran viikon sisään mieheni murjottaa joulusta, mainitsi vihaavansa ja kärsivänsä joulustressistä. Mä olen mielestäni aika vaatimaton tässä asiassa.
No nyt hiillyin tästä ainaisesta marinasta. Keräsin kaikki pois ja sanoin että joulu oli mun osalta tässä. Ei ikinä enää yhtään mitään.
Tämä joulunalkutus on kestänyt vuosia ja olen vähentänyt kaikkea jouluista vuosi vuodelta ja samaan aikaan narina on kasvanut. Nyt tultiin joulun suhteen tien päähän.
On muuten viimeinen joulu tässä talossa.
Ensi vuonna sitten muualla ja ihan jotain muuta.
Mitta avioliiton suhteen on nyt täynnä.
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää ottako joulua niin vakavasti. Olisit antanut toiseen vaan narista ja olisit itse nauttinut koristeista.
Ymmärrän että jatkuvaan kitinään voi hermo mennä. Nauti siinä sitten kun toinen vonkuu vieressä.
Antaisin suukon ja sanoisin, että koitahan kulta nyt kestää tämä pari viikkoa. Kyllä se joulu kohta on taas ohi.
Joo, ihannetapauksessa noin.
Mutta kuten joku jo sanoi, mammalla ja miehellään on muitakin mätiä kaloja kaapissa, ja tämä joulukitinä toi ne kaikki päivänvaloon. Kyllä se on avioliitolle bye bye beibi nyt.
Lupaisin sitä enemmän seksiä mitä enemmän jouluvaloja ja riidat hoidettu. Pientä porkkanaa vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää ottako joulua niin vakavasti. Olisit antanut toiseen vaan narista ja olisit itse nauttinut koristeista.
Ymmärrän että jatkuvaan kitinään voi hermo mennä. Nauti siinä sitten kun toinen vonkuu vieressä.
Antaisin suukon ja sanoisin, että koitahan kulta nyt kestää tämä pari viikkoa. Kyllä se joulu kohta on taas ohi.
Joo, ihannetapauksessa noin.
Mutta kuten joku jo sanoi, mammalla ja miehellään on muitakin mätiä kaloja kaapissa, ja tämä joulukitinä toi ne kaikki päivänvaloon. Kyllä se on avioliitolle bye bye beibi nyt.
No älä sitten syytä joulua teidän riidoista vaan teillä muutenkin menee huonosti sitten.
Vierailija kirjoitti:
Mun eka mieheni vihasi joulua. Murjotti, ei puhunut mitään. Ei ostanut yhtään lahjaa ikinä. Aivan kamalaa, olla sellaisen kanssa. Lähde vaan ap. On miehiä jotka pitävät joulusta.
Koko vuosi kamalaa yhden joulun takia? Kyllä te olette jouluhulluja
Vierailija kirjoitti:
Siis etteks te puhuneet tästä ENNEN naimisiinmenoa? Miten haluaa elää arkea ja juhlaa, vai eikö halua juhlia lainkaan? Kyseessähän on aka oleellinen arvomaailmaan, elämäntapoihin ja haaveisiin liittyvä asia.
Arvaa mitä? Puhuttiin kyllä ja alkuun meni No jos ei nyt hyvin niin ainakin ihan kohtuullisesti. Sitten tuli lapsia ja silloinkin pärjättiin, vaan nyt viime vuosina kaikki menee huonosti. Nyt hänestä on tullut aivan mahdoton, kaikki jouluun liittyvä on suoraan $@@t@n@$t@ ja mikään jouluun liittyvä ei ole tarpeeksi vähän. Itseasiassa kaikki juhlat saa sen kaikkein pahimman esiin. Onhan näitä juttuja vuoden mittaan, vappu, juhannus ja syntymäpäivät. Nämä nyt ensin alkuun. Jos olis aina maanantai tai keskiviikko niin olis ihan parasta. Tiiättekö, 20 vuotta pelkkää maanantaita on pidemmän päälle aika ikävää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun eka mieheni vihasi joulua. Murjotti, ei puhunut mitään. Ei ostanut yhtään lahjaa ikinä. Aivan kamalaa, olla sellaisen kanssa. Lähde vaan ap. On miehiä jotka pitävät joulusta.
No en kyllä joulun takia eroaisi, jos muuten arki sujuu.
No eiköhän asenneongelma tule aika selväksi? Pari lyhtyä ja joku enkelikoriste, ja noin pitää nillittää, ja vielä pahennut vuosi vuodelta! Entäs kun on oikeasti kiukkuinen, lyökö päin näköä? Ikuinen pessimisti ja ankeuttaja, ja tietää, että vaimo tykkäis laittaa joulua. Mikä näitä "mikään ei ole koskaan hyvin" -tyyppejä oikein vaivaa? Täytyy vaan aina pilata toisen ilo.
Menköön menojaan, laita avioeropaperit isoon joululahjapakettiin ja päälle kaunis rusetti ja enkelitarra.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on hyvä neuvo. Miksi tämä saa alapeukkuja. Ei kaikesta voi olla samaa mieltä, edes avioliitossa. Mutta homman voi silti saada toimimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin olen tehnyt näin. Nyt paloi pinna. Joulu meni kaappiin ja osan roskiin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin olen tehnyt näin. Nyt paloi pinna. Joulu meni kaappiin ja osan roskiin.
Ap
Mitä lapset tähän sanoivat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eiköhän asenneongelma tule aika selväksi? Pari lyhtyä ja joku enkelikoriste, ja noin pitää nillittää, ja vielä pahennut vuosi vuodelta! Entäs kun on oikeasti kiukkuinen, lyökö päin näköä? Ikuinen pessimisti ja ankeuttaja, ja tietää, että vaimo tykkäis laittaa joulua. Mikä näitä "mikään ei ole koskaan hyvin" -tyyppejä oikein vaivaa? Täytyy vaan aina pilata toisen ilo.
Menköön menojaan, laita avioeropaperit isoon joululahjapakettiin ja päälle kaunis rusetti ja enkelitarra.
Tämä on tosi hyvä idea!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on hyvä neuvo. Miksi tämä saa alapeukkuja. Ei kaikesta voi olla samaa mieltä, edes avioliitossa. Mutta homman voi silti saada toimimaan.
Kaikesta ei voi eikä tarvitse olla samaa mieltä, mutta ei se tarkoita sitä, että pitää jatkuvasti elää narinassa ja kireässä ilmapiirissä. En minäkään jaksaisi jatkuvaa vinkumista pikkuasioista.
Kylläpä joulu menee tunteisiin. Huh huh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tunnelma ole pilalla, vaikka kuinka "antaisi toisen rauhassa narista". Ja itse jouluun on vielä matkaa, mies osoittaa mieltään kenties useita viikkoja. Ilman mitään syytä. Ruokaa on heillä varmaankin kaapissa ja asiat suht ok. Minä ottaisin todella itseeni tuollaisen käytöksen. Itsensä pystyy ihan varmasti hillitsemään, aikuinen mies, kun on parista joulukynttilästä kyse. Entäs jos tulee syöpä tai joku kauhea asia kohtaa? Ei mitään kestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ankeuttaja ja pessimisti. Tsek
Väkivaltainen, ei koskaan.
Ap
Sanoisin, että 1+/5. Plussa siitä että näinkin moni nieli syötin
Vierailija kirjoitti:
Ette varmaan tämän joulun takia eroa vaan teillä on muutenkin ongelmia ja tämä nyt vaan kärjisti asian.
nINimen omaan on isomat ongelmat oleet jo pitkään ja kärjistyy vain joulun alusviikolla. Harmi!Opetelkaa puhumaan.Se on A ja O. Serustelu ,parisuhde aviolitto. Jos sitä ei ole ,ei kyetä puhumaan ? Syytä erota. Mitä sitä asioita pitkittää ja siirtää?
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun AP on laittanut joulun pois, tarkoittaako se että hänellä on nyt oikeus narista jouluttomuudesta vuoden loppuun saakka? Vai koskeeko narinaoikeus vain miehiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ankeuttaja ja pessimisti. Tsek
Väkivaltainen, ei koskaan.Ap
Ok, hyvä juttu. Ei ollut tarkoitus sun älykkyyttä aliarvioida, kunhan heitin, kun niin ötköttää marisijamiehesi.
Mä olisin varmaan vaan laittanut oikein överisti koristeita jos miehelle ei kompromissi vähentämisestä riitä, oikein ihanat valot joka ikkunaan ja kuusenkin vois jo hommaa, ihan kaikki ihanat koristeet esille joista itse nauttisin.
Ja jos äijä jatkaisi narinaa senkin jälkeen kun sanoisin ettei hänen tarvitse tehdä mitään joulun eteen, ehdottaisin hänelle jotain muuta paikkaa jouluksi.
Jos ei lähtisi niin varmaan itse lähtisin jouluksi jonnekin valmiiden kinkkujen ääreen ja jättäisin miehen narisemaan kaikkien koristeiden keskelle.