Yhden lapsen vanhemmat, miten on?
Pelottaako teitä vain yhden lapsen omaavia vanhempia koskaan se ikävä vaihtoehto, että ainoa lapsenne sairastuu vakavasti tai joutuu onnettomuuteen ja sen myötä kuolee? Ja nyt ei tarvita ketään mussottajaa joukkoon, joka alkaa jauhamaan, että voihan niitä lapsia olla vaikkapa viisi, ja kaikki menehtyy tulipalossa yms:ssa onnettomuudessa.
Ja eikö yhden lapsen vanhempia huoleta ainokaisensa sisarettomuus koskaan? Itse olen tavannut näitä vanhempiensa ainokaisia, ja aina he valittavat, että kun ei ole siskoa tai veljeä jne.
Kommentit (85)
jos ainoat lapset ovat tyytyväisiä ainokaisuuteensa perinnön toivossa, niin so be it.
vahvistaa ainokaisista saamaani kuvaa
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 16:03"]
En usko, että kolmen lapsen vanhemmalle oman lapsen menetys olisi jotenkin pienempi juttu kuin yhden lapsen vanhemmalle. En usko, että he ajattelisivat, että mitäs tosta yhdestä, kun jäi vielä kaksi kuitenkin jäljelle.
Olen itse ainoa lapsi ja en ole kellekään valittanut sitä, että kaipaisin siskoja tai veljiä. Päinvastoin, kun välillä katon sitä säätöä, kun aikuiset lapset yrittää esim. hoitaa vanhojen vanhempien asioita tai perinnönjakoa tms. olen ollut ihan tyytyväinen, että olen ainoa.
Läheisiä ihmisiä voivat olla muutkin kuin omat sisarukset. Mulla on paljon serkkuja - pitäisikö ihmetellä, miten pärjäävät ne, joilla ei ole serkkuja? Miksi sisarettomuus on niin iso juttu? Toisilla ei ole isää, jollain ei ole isovanhempia, jollain kuolee vanhemmat aikaisin jne. Pääasia, että on läheisiä ihmisiä, harvalla on täydellinen sukupuu.
[/quote] Tiesitkö sitä, että sisaruussuhde on ihmisen pisimpiä ihmissuhteita elämässään. Sitä paitsi serkku on enon, tädin tai sedän lapsi, eikä sisar, että aivan eri asia. Noh, pitäähän toiset koko maailman ihmisiä siskoinaan tai veljinään, mutta kukin tyylillään.
Minulla on yksi lapsi, enkä mitenkään pysty nyt ymmärtämään kysymyksesi pointtia. Ei lapsia korvata kuin marsua tai hamsteria. Tai jos on niin monta lasta, että tuollainen tilanne on päässyt syntymään, niin voisiko äiti päästä lepäämään.
No ei huoleta sisarettomuus. Ilmeisesti itselläsi on todella lämpimät välit johonkin sisareen. Mutta arvaapa, kaikilla ei ole ja se henkilö voi ollakin ystävä tai serkku tai muu, johon on tällaiset välit. Se että on syntynyt samasta aukosta ei takaa mitään.
miten joku ainoa lapsi voi tietää, millaista elämä olisi ollut jos olisi ollut sisaruksia?
ainoa oikea vastaus tähänkin on, että ei voi tietää