Alkoholismi ahdistaa
Olen nuori nainen ja alkoholismiin luisumassa.
Rakastan nousuhumalaa yli kaiken eikä minulla ole juuri mitään tekemistä vapaa-ajalla, joten tissuttelen mielelläni illat.
Eilen join yksin itseni kovaan humalaan ja tälle päivälle on ensimmäinen olut jo korkattu, loput odottelee jääkaapissa.
Välillä näitä kausia tulee, tämä on todella ahdistavaa ja haluaisin päästä tästä eroon.
En kuitenkaan pysty hillitsemään itseäni ja alkoholi pyörii usein mielessäni, odotan todella usein kotiinlähtöä ja sitä, että kotona saa taas juoda.
En oikein jaksa enää syödä mitään ja otan joka päivä melatoniinia alkoholin lisäksi ihan reilusti, 7 tablettia päivässä, että saisin nukuttua.
Ruokavalioni koostuu siis nykyään lähinnä kuivasta näkkäristä ja erilaisista alkoholijuomista, tupakasta ja melatoniinista.
Olen todella väsynyt ja masentunut.
Ajattelen jatkuvasti vain kuolemaa ja päihteitä.
Hävettää hakea apua kun en halua mitään merkintöjä mihinkään jos tilanne joskus paranee enkä enää saakaan apua "oikeisiin" vaivoihin.
Kommentit (68)
Olen myös samanlaisessa tilanteessa. Olen hyvässä arvostetussa ammatissa ja juon viikonloppuisin pullon viiniä ja vähän viinaksia. Arkipäivisin menee 1-6 mietoa alkoholijuomaa vaikka seuraavana päivänä töitä. Iltapäivällä töiden jälkeen tulee haettua alkoholi juomia vaikka aamulla lupaisi ettei hae. Rahaa menee viikossa helposti satanen viinaksiin. Olen puhunut psykiatrisen hoidon puolella ongelmasta mutta siihen ei juuri puututa kun ulospäin hoidan asiat hyvin. Kohta maksa varmaan poksahtaa.
N26
Koulussa skarppaan ja pystyn olemaan, mutta yleensä kokouksiin osallistuessa juon samalla.
Kokoukset ovat yleensä etänä ja nykyään tarjotaan aina etämahdollisuutta, vaikka olisikin mahdollisuus mennä myös paikan päälle. Olen hoitanut tehtäväni kunniallisesti eikä humalatilaa huomaa, pystyn peittämään sen hyvin eikä puhe ala sammaltaa enkä naureskele tai käyttäydy muuten poikkeavasti.
Kirjoittaminenkin sujuu täysin moitteettomasti pahemmassakin soosissa.
Jos olen todella kovassa humalassa tai tiedän että sellainen kovempi rännityspäivä on tiedossa, keksin jonkun tekosyyn ja pyydän varaedustajan paikalle.
Tätä tapahtuu hyvin harvoin.
Ap
Eikö sinulla ole mitään muuta mielekästä tekemistä vapaa-ajalla kuin juopottelu?
Vähän tunnistan itseäni. Omalla kohdalla menee välillä viikkoja, jopa kuukausia ilman alkoholia, mutta sitten kun ratkeaa niin ei voi oikein olla ilman. Selvänä oleminen tuntuu pahalta ja ahdistaa ihan julmetusti. Tänään en ole juonut (vielä) mutta koko ajan tekisi mieli ottaa. Sitä elämänsä sisällöttömyyttä täyttää alkoholilla, ja samalla lääkitsee itsesääliään. Varmaankin se tervein ja oikein tapa hoitaa ongelmiaan, mutta kun ei kykene niitä käsittelemään kuin aikuinen ihminen niin minkäs tekee.
Terveisin Naispelko28
Ei oikeastaan. Olen hyvin väsynyt ja vapaata minulla on melko vähän.
Salilla ja lenkillä käyn, mutta silloinkin olen humalassa yleensä enemmän tai vähemmän.
Pieniä haavereita on sattunut toikkaroidessa, mutta ei vielä pahempaa. Muutama aivotärähdys ja nilkka nyrjähtänyt.
Ap
Olen hyvin pahoillani puolestanne n26 ja naispelko. Tämä on hirveä vitsaus. Mikään ei tunnu miltään ilman viinaa.
On todellisuus piinaa hetkittäin selvin päin vai mites se laulu menikään.....
Ap
Osallistu jonkun toisen kunnan etä-AA:han
Mikä on se syy jonka vuoksi juot?
Vierailija kirjoitti:
En kehtaa mennä, ei tilanteeni vielä niin paha ole.
Ap
On
Kyllä juoppo aina syyn keksii!
Eilen juhlin itsenäisyyspäivää ja tänään myös, siksi juon.
Viime viikolla join onnistuneen päätöksen kunniaksi.
Eräänä päivänä join stressiin ja toisena päivänä juhlin sitten sitä, että sain stressaavan homman alta pois hoidettua.
Pikkujouluja voi viettää tähän aikaan vuodesta ja kas, siinä taas uusi syy juoda.
Joskus tulee juotua siksi, että on suorittanut tentin hyvin arvosanoin tai jos huonoin, tarvitsee tietysti lohdutusta.
Tätä listaa voisi jatkaa loputtomiin.
En tapaa muita kuin sukulaisia vapaa-ajallani ja usein olen illat kotona, joskus käyn lähibaarissa aloittelemassa jos rahaa on, mutta en voi humalassa siellä olla enkä näyttäytyä usein, ettei ala juorut levitä.
Ap
Emma K. kirjoitti:
Onko aloittaja pääministeri?
Tai sitten joku joka haluaa katsella isiä nakki kädessä
Eikö sinulla ole seurustelukumppania tai kavereita?
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei saa siis tietää jos menen AA-kerhoon? Entä jos siellä olisikin tuttuja, pelottaa oikeasti. En halua olla juopon maineessa julkisesti koska olen mukana paikallispolitiikassa erittäin pienessä kunnassa.
Ap
Täysin yhdentekevää mitä jotkut juopot ajattelevat. Haluatko olla puliakka vai terve ja normaalia elämää elävä ihminen?
Älä nyt ainakaan urheile humalassa, rikot sydämesi ja altistat itsesi vammoille.
Tilanteesi kuulostaa todella pahalta eli nyt olisi todella tärkeää, että rohkaistut hakemaan apua. Voit vielä kääntää elämäsi suunnan, mutta se on vuosi vuodelta vaikeampaa.
Ei ole sellaisia kavereita, joita tapaisin vapaa-ajallani. Hyviä tuttavia riittää kyllä ja sosiaalisia kontakteja on hyvinkin paljon, mutta mitään syvempiä ihmissuhteita ei ole käytännössä ollenkaan, paitsi sukulaisia.
Ei ole kumppania, satunnaisia seksisuhteita vain mutta nekin olen lopettanut, koska en jaksa eikä minua kiinnosta syvällisemmin muihin tutustuakaan, olen mielelläni itsekseni.
Ap
Hesarissa oli se mielipidekirjoitus, mitä tapahtuu kun kertoo terveydenhuollossa tarvitsevansa apua juomisen lopettamiseen. Antabusresepti, lasu, ajokortti pois, psykiatriseen hoitoon pääsee kun on ollut kuivilla riittävän pitkään (labrakokeilla todistetaan). Tärkeintä on tietenkin oma halu lopettaa juominen, kolmannen sektorin tarjoama vertaistuki voi olla tässä enemmän avuksi kuin virallinen terveydenhuolto. Eikä jää mitään merkintöjä mihinkään. Tsemppiä!
Olen luottanut siihen, ettei nuorelle ole vaarallista urheilla humalassa.
Aamulla päätin, etten juo tänään, mutta kuin autopilotilla suunnistin lähikauppaan ja hain sixpäkin.
Tuo toisen paikkakunnan etä AA oli hyvä ajatus, siitä voisin ottaa selvää kyllä tai selvittää voiko noihin osallistua etänä pelkällä chatilla ettei tarvitsisi omalla äänellä puhua.
Toinen paheeni on nikotiini ja niinä päivinä kun en juo, käytän nikotiinituotteita myrkytykseen asti, niin että alkaa oksettaa ja väsyttää.
Ap
Miten jaksat hoitaa enää edes opintoja tai luottamustehtäviä tuossa kunnossa?