Lastemme hoitoajat ovat ma-pe 6.45-16.45. Mitä ajattelette tästä?
Millaisia ajatuksia hoitoajat teissä herättävät? Ovatko ajat mielestäsi kohtuuttomia? Lapsemme ovat 3,5- ja 4,5-vuotiaat.
Kommentit (58)
Sillä rahalla, millä voin asua perheineni kehyskunnassa rauhallisella alueella omakotitalossa, saisin jostakin Töölöstä putkiremonttia kaipaavan 20 neliöisen yksiön.
Se, että voimme asua väljemmin ja lapsiystävällisemmin pidentää ikävä kyllä työmatkaani ja näin myös lasteni hoitoaikoja.
laita lapsi hoitoon työpaikan lähelle. Silläkin lailla lyhenee hoitopäivä.
46
En jaksa uskoa, että on lapsen edun mukaista tai mielekästä lapselle pimeänä talviaamuna istuskella pitkä matka ruuhkabussissa, vain siksi, että olisi enemmän aikaa äidin kanssa.
juuri ruuhka-aikaan tunnin suuntaansa työmatkaa? Vai kulkeeko miehesi autolla? Onko hän lähempänä töissä? Eikö teillä ole mahdollista porrastaa työaikoja lainkaan?
Vierailija:
laita lapsi hoitoon työpaikan lähelle. Silläkin lailla lyhenee hoitopäivä.46
" Laita" ??? Ihanko lapsi vaan laitetaan jonnekin hoitoon?
Eipä taida onnistua tuo laittaminen, kun niitä laittajia on muitakin. Voi apua... :)))))))))
Myöhemmin kun näin hoitajia, kertoivat että heitä niin säälitti kun olin aina ensimmäisiä hoidossa ja kuitenkin muut lapset haettiin ensin. En tiedä mitä siitä seurasi, mutta minusta tuli hieman syrjäänvetäytyvä. En voi sietää hälinää. Tekee oikein pahaa viedä omia lapsia päiväkotiin, on pakko päästä sieltä pian pois. Omat lapset joutuvat olemaan siellä pisimmillään 7h, mutta aika useasti saadaan miehen kanssa porrastettuakin.
ihan työpaikkansa viereen, itse sain tismalleen siihen päiväkotiin, mihin halusin.
Töitähän se vaati, noin vuoden pommitusta ja kyttäämistä, mutta jos jotain haluaa, näkee kyllä vaivaakin.
46
Olisiko se lapselle jotenkin helpompaa olla siellä päivähoidossa jos tietäisi, että äiti on ihan tässä lähellä töissä?
Nyt tällä hetkellä lapsi on hoidossa muutaman minuutin päästä kotoa, joten lasta ei tarvitse väsyttää ainakaan turhalla matkustamisella. Lisäksi tutussa päiväkodissa on kaikki kulmakunnan kaverit, jotka kaikki aikanaan siirtyvät myös samaan lähikouluun johon oma lapsemme menee.
Jotenkin olisi taipuvainen ajattelemaan, että pimeänä marraskuun aamuna klo 6.45 lapsen on mukavampi mennä jo päiväkotiin leikkimään ja aloittelemaan päivää kuin istua seuraavat 45 minuuttia kylmänhuurteisessa autossa turvaistuimeen köytettynä ja körötellä pitkin kehä kolmosia. Ja tämä vain siksi, että lapsi saa olla ajallisesti enemmän äidin kanssa. Yhdessä vietetty aika on parempi siis mitata kellolla kuin sen laadulla?
Onko äiti jotenkin erityisen läsnä ajaessaan ruuhkaista tietä?
Vierailija:
ihan työpaikkansa viereen, itse sain tismalleen siihen päiväkotiin, mihin halusin.Töitähän se vaati, noin vuoden pommitusta ja kyttäämistä, mutta jos jotain haluaa, näkee kyllä vaivaakin.
46
mutta jos asuu Hesassa ja on töissä Hesassa, ilman muuta kannattaa laittaa työpaikan lähelle hoitoon, eikä kodin.
Minä en muuttaisi pienten lasten kanssa 50 kilsan päähän, jos se tarkoittaisi noin pitkiä hoitopäiviä. Jos siellä on jotain tukirinkiä, sukulaisia tms. se olisi eri asia. Jos ei saa porrastettua työaikaa, eikä mieskään pysty joustamaan, en ikinä lähtisi.
Mieluummin asun kerrostalossa Hesassa ja pidän lasten hoitopäivän kohtuullisena.
Todennäköisesti laitan johonkin erikoiskouluun, koska Hesassa on sellaiseen mahdollisuus.
46
jättäminen. Siis 10 vuoden vaivannäkö taivaan tuuliin. Sellaista on elämä kehäkolmosen ulkopuolella.
Naapurinämmien moralisaarnoista ei valitettavasti ole kaikissa tilanteissa apua. Asuinpaikan valintakin on todella monesta asiasta kiinni.
Työmatkani on sitäpaitsi lyhyt. Puoliso ajaa säännöllisesti yli sadan kilometrin työmatkaa, vaikka hyödyntää myös etätyömahdollisuuttaan minkä voi.
Että lässytin lää.
Vierailija:
Todennäköisesti laitan johonkin erikoiskouluun, koska Hesassa on sellaiseen mahdollisuus.46
Kun jokainen TEKEE NE OMAT RATKAISUNSA. Sinä olet tehnyt omat valintasi, muut tekevät omansa.
Tehtaan puolella firma perustelee kiellon linjan vuorosysteemilla, ja on totta, etta yhden hlon lyhennetty tyopaiva firman varsin ainutlaatuisessa tuotantoprosessissa mutkistaisi koko linjan toimintaa, tassa firmalla olisi varmaan lainkin tarkoimmat hyvat perusteet kieltoon.
Toimihenkiloilla meilla puolestaan on lyhyempi paiva kielletty siksi, ettei tyontekijoilta tule sanomista... Ei liene laillista, mutta en tieda onko kukaan ryhtynyt taistelemaan vastaankaan. Itse olin onneksi ehtinyt sopia lyhyemmasta tyopaivasta etukateen ennen kuin ko. saannot tulivat voimaan, ja sain tehda kuusituntista paivaa.
Kuka on sanonut, ettei lapsillani ole koulussa yhtään tuttua? Mistä sellaista luit?
46
Meillä on lapsilla 7,5 tunnin hoitopäivä, itselläni koulutusta vastaava työ, lapset pääsevät hyvään kouluun, jossa on tuttuja ja työ/päiväkotimatka on 20 - 30 minuuttia. Tässä minun valintani.
46
Meidän tyttö viihtyy niin mainiosti pph:lla että sen saa houkutella sieltä lähtemään. Eikä siellä tehdä töitä vaan leikitään levätään ja syödään.
ja ollaan muuten valittu asuinpaikka nimenomaan sen mukaan, mistä työmatka on järkevin.
70 kilometrin työmatka on järjetön.
46